Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Dat sowieso.
teun
Berichten: 1504
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Coronavirus

Bericht door teun »

Mooi nieuws, kunnen we die ellendige industrie ook meteen afschaffen *O*
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

:Y

Alle nertsen gaan dood!!!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

teun schreef:Mooi nieuws, kunnen we die ellendige industrie ook meteen afschaffen *O*
Daar waren we al mee bezig, maar de uitdovingsregeling loopt nog.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door TimoD »

Geestig dat de uitdovingsregeling zorgt voor een brandhaard... :roll: Versnellen dan maar! Als dierenwelzijn geen argument is om die bende direct te verbieden, dan misschien volksgezondheid?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Durashift schreef:Dat reuma medicijn, aangevuld met zink, schijnt wel te werken, volgens de huisarts uit Meijel.
Maar ja, dat mocht niet van het RIVM.
We zijn ondertussen een weekje verder, en de WHO heeft het onderzoek naar hydrochloroquine als CoViD-19-medicijn gestaakt wegens twijfel over de veiligheid van het middel. Zelfs Trump schijnt het niet meer te slikken -o-
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Die huisarts was vandaag de hoofdgast van het FvD Journaal, zag ik. Blijkbaar is Baudet nu ook om.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Coronavirus

Bericht door Klaasje »

Als je zelfs op Trump achterloopt...
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Suus schreef:Die huisarts was vandaag de hoofdgast van het FvD Journaal, zag ik. Blijkbaar is Baudet nu ook om.
Zonder donatie en met glas witte wijn?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik kijk dat niet, maar heb even door de aflevering van een meer dan een uur (waar haalt die politicus de tijd vandaan) gescrobbeld en kan geen wijn vinden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Pascal1998 schreef:Daarom is gezegd: Dienstregeling OV gaat naar 100% met 40% capaciteit per voertuig

Waarom blijft het rijk dan toch stug volhouden dat men niet met het OV moet gaan als dit niet nodig is.
In Twente gaan we naar een normale vakantiedienst wat ik zo zie. Dat ik dus zeker geen 100%. En die 40% heb ik ook mijn twijfels bij: 32 mensen in de bus is ongeveer alle zitplaatsen bezet. Wil je de helft van de zitplaatsen vrijhouden moet je dus 16 mensen hebben staan in de bus, dat zijn er ook al flink wat...
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Tom98 »

In Utrecht gaan wij ook het zomervakantiepakket rijden. Denk dat dat voor veel concessies wel geldt.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

dennistd schreef:In Twente gaan we naar een normale vakantiedienst wat ik zo zie. Dat ik dus zeker geen 100%. En die 40% heb ik ook mijn twijfels bij: 32 mensen in de bus is ongeveer alle zitplaatsen bezet. Wil je de helft van de zitplaatsen vrijhouden moet je dus 16 mensen hebben staan in de bus, dat zijn er ook al flink wat...
Daarom is de 1,5 meter regel verdwenen in voertuigen (omdat dit anders onmogelijk is), die geldt alleen nog op haltes en perrons
Tom98 schreef:In Utrecht gaan wij ook het zomervakantiepakket rijden. Denk dat dat voor veel concessies wel geldt.
Dat zijn beide Keolis gebieden, dus daar is waarschijnlijk 1 lijn getrokken qua dienstregeling, voor Almere is echter nog niks bekend, maar dat komt denk ik in de komende week.

Wat mij dan wel opvalt is dat de 2 vervoerders van de provincie Utrecht, een andere strategie kiezen.

Keolis kiest voor de Vakantiedientregeling. U-OV kiest voor de normale dienstregeling, met dat sommige lijnen dus niet rijden (de spits- en buurtbuslijnen + het nachtnet)
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Coronavirus

Bericht door PatrickM »

In HWGO en Zeeland wordt de volledige dienst weer opgestart, min een aantal spitsritten (HWGO) of een aantal aanvullende ritten (Zeeland). In Zeeland speelt ook nog mee dat de grens met België nog niet open is, daardoor rijden de lijnen die de grens oversteken behalve lijn 42 (19, 50, 608 en 660 dus) voorlopig niet/een omleiding.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Michael »

Arriva Brabant gaat de winterdienst weer rijden. Wel zijn er nog enkele aanpassingen: https://www.arriva.nl/a/aanpassingen-di ... rabant.htm
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Lijn 618 gaat elke ochtend van Moerdijk naar Breda rijden. Als je naar huis wilt 's middags rijden echter de buurtbussen niet. :')
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Fietsen/de BMW van je vader :Y
teun
Berichten: 1504
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Coronavirus

Bericht door teun »

Fietsen daar doet dat volk Im Westen niet aan hoor :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Tom98 schreef:In Utrecht gaan wij ook het zomervakantiepakket rijden. Denk dat dat voor veel concessies wel geldt.
Op zich ook wel logisch gezien het hoger onderwijs nog niet open is en de scholieren nog niet met OV naar school mogen: dat levert wel ongeveer een vraag als in de zomervakantie op.
Wordt voor mijn woon-werkritten zo wel makkelijk het advies om drukte te mijden op te volgen, de enige echte drukte komt normaal van de scholieren ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

En dat is precies wat ik dus wel zie gebeuren, dat scholieren de bus gaan pakken naar school omdat ze geen zin hebben om te fietsen of te lopen, plus dat hun ouders het te gevaarlijk vinden om hun op het fietsje naar school te laten gaan.

Dus krijgen we hoogstwaarschijnlijk te volle bussen in de spits
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door TimoD »

Waarom zouden, nu het weer goed is en actief wordt ingezet op niet het OV gebruiken, scholieren opeens de bus gaan pakken? :| Ik denk dat veel ouders het gevaarlijker vinden om hun kind de bus in te jagen dan de fiets op.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

En echt beschermende ouders zullen hun kinderen wel gaan brengen met de auto. Ze zijn toch thuis ivm het thuiswerken, dus dat kan prima -o-
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

Ik ken die mentaliteit van die ouders nu onderhand wel. Ik ben nu 2 jaar van school af, maar iedereen kwam of met de scooter (van die hele leuke Vespa's) of met het OV. Dat was toen ik op het MBO zat, dat blijft hier in Almere dicht tot 15 juni, daarna gaat het open. In die 2 jaar is die mentaliteit niet veranderd, nee het is zelfs erger geworden, en daar hebben we nu al last van aangezien Keolis afgelopen week al begon te roepen: De M1, M2, M4, M5 en M7 zitten tussen 15:00 en 18:00 super vol, en dat je beter in de ochtend kan gaan. Reden weet ik wel, veel basisschool leerlingen die de bus nemen, want de desbetreffende lijnen die ik net noemde bedienen die basisscholen. Dus vandaar dat ik er al bang voor ben
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Basisschoolleerlingen met de bus??? Hier in de regio ken ik geen enkele die de bus neemt :D

En MBO gaat vooral open voor examens toetsen en pratica.

Edit: al heb ik zelf wel een tentamen op Windesheim in juni
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Ik heb hier in de afgelopen weken wel enkele keren een ouder met twee kinderen van basisschoolleeftijd 's ochtends in de bus gezien, maar over het algemeen wel een bijzonderheid dat die met de bus naar school gaan inderdaad. Zelfs middelbare scholieren zijn hier in de Vallei relatief beperkt in de bus te zien, zijn er wel een aantal maar het meeste zijn toch studenten. (De grotere groepen gaan de andere kant op, richting Amersfoort, maar die zitten dan in de schoolbus en niet in de reguliere lijndienst).

Overigens zie ik hier de afgelopen tijd wel een opvallende trend in de bus: meermaals ben nu in een nog vrijwel geheel lege bus gestapt terwijl er eerst altijd wel het een en ander in zat afkomstig vanaf het station met een bestemming in Amersfoort zelf of Leusden.
Het huidige beleid van de OV-bedrijven om hun betalende klanten (want het waren geen studenten met SOV die er nu niet meer in zitten) weg te jagen begint dus al zijn vruchten af te werpen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten