Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Hoezo? Het aantal verkeersdoden op jaarbasis ligt lager dan corona tot dusver.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Gaat om situatie nu. Aantal doden gaat richting enkele per dag. Dat geldt ook voor het aantal verkeersdoden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Dennenboom schreef:Maar in het buitenland mogen bij het OV toch ook alle zitplaatsen gebruikt worden?
Ik kon bij een steekproef niet overal zogauw informatie vinden, maar zag in elk geval dat in het AVV-gebied ook geldt dat in eerste instantie de zitplaatsen aan de raamzijde gebruikt moeten worden en daarbij nog als extra maatregel in een bus dat ze van achter naar voor gevuld dienen te worden.
Maargoed, daar mogen scholieren ook gewoon met de bus, staat er nergens een maximum gesteld aan het aantal reizigers in een voertuig én rijden ze een volledige dienstregeling als op schooldagen (dus geen vakantiedienst zoals hier). Wel ook daar nog wat beperkingen in lijnen die rijden: nachtbussen rijden bijvoorbeeld niet, en speciale touristenlijnen ook nog niet.
Wubbo schreef:Want? NS heeft geen belang bij reizigers vervoeren en Arriva wel?
NS was al vanaf het begin de vervoerder die het hardst riep dat de trein vol zat omdat er teveel niet noodzakelijke reizen plaatsvonden, ookal was het een trein vol forensen om 8.00 uur 's ochtends in een te korte trein nadat de voorgaande uitgevallen was (het gevalletje Weesp).
De andere vervoerders hoorde je vooral over het gebrek aan inkomsten doordat er amper nog klanten waren en zijn altijd meer blijven rijden dan NS in het begin, compleet met extra ritten op verbindingen waar dat door de vraag nodig was.
Dat laat zich toch op z'n minst tegenstrijdig noemen. En ook vandaag de dag lijkt NS wel een ander protocol te hanteren als de rest van de OV sector, terwijl er toch echt maar één protocol is wat nergens stelt dat je dient uit te stappen als alle groene zitplaatsen vol zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:
Dennenboom schreef:Maar in het buitenland mogen bij het OV toch ook alle zitplaatsen gebruikt worden?
Ik kon bij een steekproef niet overal zogauw informatie vinden, maar zag in elk geval dat in het AVV-gebied ook geldt dat in eerste instantie de zitplaatsen aan de raamzijde gebruikt moeten worden en daarbij nog als extra maatregel in een bus dat ze van achter naar voor gevuld dienen te worden.
Bij De Lijn geldt de regel om zo veel mogelijk schuin achter elkaar te zitten. Hoewel de afstand tussen personen hiermee groter is dan wanneer ze achter elkaar zitten, is de kans ook groter dat iemands adem het gezicht van zijn voorganger raakt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Behalve op de homepage kan ik bij de RET ook geen communicatie meer vinden over “alleen noodzakelijke reizen”. De tekst op de haltes/stations is veranderd in “Veilig reizen doen we samen. Houd 1,5 m afstand op de perrons en voldoende afstand op de haltes en in de voertuigen. In de voertuigen is het dragen van een mondkapje verplicht.”

RET doet ook niet mee aan het DoesLief-pictogram wat ik bij andere vervoerders wel zie. En ze hanteren maar twee vrije treden op roltrappen in plaats van vier.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Hou maximaal afstand 

Maar ga zeker ook te voet of spring op de fiets, en vermijd de spitsuren als het kan. Zo blijft er, letterlijk, meer ruimte over voor wie ons ‘t hardst nodig heeft.
Zo kan het dus ook(De Lijn). Komt veel minder klantonvriendelijk over, maar je geeft wel aan dat de omstandigheden soms een aangepast reisgedrag vereisen. Je voelt je serieuzer behandeld.

Veel minder bot dan de rode balk met "Reis alleen als het echt moet" meteen als je de NS app opstart.
Laatst gewijzigd door Dennenboom op zo 07 jun 2020, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Wubbo schreef:Als ik nu zie/hoor/lees hoeveel mensen een (extra) auto of een speedpedelec aanschaffen om niet afhankelijk te zijn van het openbaar vervoer denk ik dat de sector zichzelf een slechte dienst bewijst met deze opstelling. Maar goed, ik heb niet doorgeleerd voor lobbyist.
De sector verwacht dat de overheid (lees: de belastingbetaler) wel ff bijlapt. En wat is er nou makkelijker dan met lege treintjes rondcrossen en toch betaald krijgen? Op korte termijn wel ff lekker natuurlijk, totdat er mensen zich gaan afvragen waarom er zoveel belastinggeld in een bodemloze treintjesput gestort moet worden.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

De rekening wordt ooit gepresenteerd. Drie maal raden wie dat gaat betalen. *bus* *trein*
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

De Rabobank?
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

De aandeelhouders, zoals NS de klant in de spoorboekjes in vroegere jaren noemde.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Dit in tegenstelling tot de verliezen bij zekere luchtvaartmaatschappij, waarvan de Nederlandse burger slechts een gering deel van de aandelen bezit, maar wel volledig voor de kosten mag opdraaien *O*

Oh, en als de files weer gaan groeien zal de hardwerkende (zonder dat bijvoeglijk naamwoord kunnen dit soort discussies namelijk niet gevoerd worden) belastingbetaler er wel weer achter komen dat af en toe een trein toch niet zo'n dom idee is. Dit is weliswaar een forse crisis, maar hij gaat niet eeuwig duren.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Ook in Groningen worden serieuze plannen ten uitvoer gebracht om de uitbraak van het Corona virus in te dammen:
https://www.dvhn.nl/groningen/Fietsverb ... 26041.html
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Coronavirus

Bericht door Wannes »

Een fietsverbod is natuurlijk ook volledig van de zotte. Juist in deze tijd, waarin bijvoorbeeld de verkoop van tweedehands auto's nog nooit zo explosief is toegenomen, zou fietsen naar de binnenstad juist gestimuleerd moeten worden. Als je je fiets aan de rand van het winkelgebied moet neerzetten is het hele voordeel van de fiets weg. Dan kan je net zo goed de auto pakken en deze aan de rand van het winkelgebied in een garage kwakken.
Anders zitten we na de Corona maatregelen met een totaal onbeheersbaar autoprobleem en een volledig om zeep geholpen fietsinfrastructuur.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Dat zien we dan wel weer, d'r ben nu veel belangrijkere zaken! :Y
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

traibergen schreef:[...] volledig van de zotte. [...] nog nooit zo explosief [...] totaal onbeheersbaar [...] volledig om zeep geholpen [...]
Hyperbool much?
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Coronavirus

Bericht door Wannes »

Natuurlijk is het hyperbolisch in een opzwelling beschreven. Het is echter wel een reële angst van mij dat we over een aantal maanden van fiets- naar autoland zijn gegaan.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Als je alleen maar naar Corona kijkt kom je met dit soort maatregelen. Obesitas, hart- en vaatziekten en hoge bloeddruk zijn ook grote killers. Extra lichaamsbeweging naast gezonde voeding schijnen hier tegen te helpen. Maar daar maakt niemand zich op dit moment druk om lijkt het wel. Is van later zorg.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Misschien komt die zelfrijdende auto dan toch in het vizier voor mij...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

... En ook voor mij.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Zou wel supercool zijn. Elektrische trolley-auto's en dan spoorwegen ombouwen naar snelwegen voor zelfrijdende auto's :D.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Coronavirus

Bericht door teun »

Zeg wat is dit eigenlijk voor een forum zo :roll:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Gewoon ... een ov forum :wink: .
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

Mag ik even een pluim aan Keolis AllGo geven, ik vraag een 45 minuten geleden aan de chauffeur van de M3 Muziekwijk of ik een nieuwe profielfoto voor mijn Instagram mag maken voor de bus en of hij dat wil doen. Reactie: Ja hoor, doe ik wel even. En dat met corona (hij vroeg niet eens of ik noodzakelijk reisde, wat wel geval was, want ik kwam van werk)
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

teun schreef:Zeg wat is dit eigenlijk voor een forum zo :roll:
Er mogen ook zelfrijdende electrische (snel)bussen overheen hoor.

Het OV wil zelf geen reizigers, dus dan is het niet raar dat er naar alternatieven gekeken wordt *O* .
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Het is al langer tijd voor een asfalt- en autotopic, nietwaar?
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten