Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

Nou, ik zie genoeg ouderen die geen mondkapje dragen, maar dan ook niet bij zich hebben, maar ik zal het zo wel weer zien. Maar geef wel even advies wat ik zou kunnen zeggen...
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10641
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Is "Wat jammer dat ik geen tweede mondkapje bij me heb, dan zou je (u) het op kunnen zetten" wellicht iets? Dat lijkt me toch vrij lastig kwaad worden (hoewel er uiteraard een hoop mafketels op dees' aardkloot rondbanjeren).
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3275
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Coronavirus

Bericht door marvinkok »

OVSpotterKevin schreef:Pascal, ik ben het helemaal met je eens. Keolis is in 10 van de 10 gevallen liever lui dan moe, want er is ook vaak weinig tot geen S&V (Service en Veiligheid) aanwezig om te controleren of de mondkapjes maatregel wordt gehandhaafd.
Er wordt dan ook niet actief gehandhaafd. Bij trein worden de reizigers wel degelijk aangesproken of geverbaliseerd bij het niet dragen van het kapje.
De chauffeur is ook geen handhaver, die meldt het geconstateerde bij de centrale en met die info kan worden gekeken of en waar extra inzet van S&V nodig is. En ja, dat gebeurd, maar ook S&V heeft maar een beperkte capaciteit en kan niet continu in elke bus gaan kijken of mensen zich aan de regels houden...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Allemaal vanwege de bezuineginguh!!!1EEN!3!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50967
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De RET had afgelopen maandagavond boa's bij de bushalte Beukelsdijk. De passerende voertuigen van lijn 32, 38 en 44 werden doorlopend gecontroleerd. Maar ja, dat is de grote stad :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Dat is de jungle! :Y
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3495
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Ik meen dat de RET ca. 200 BOA's in dienst heeft, in bv. Brabant Oost zijn dat er een heel stuk minder.
VIRM
Berichten: 7698
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Eén grote slangenkuil daar bij de RET. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39251
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Bij Syntus Utrecht zag ik ze nog best regelmatig eigenlijk, maar vooral de laatste tijd helemaal niet meer.
Maar ja, tot nu was er ook niemand zonder mondkapje te beboeten geweest.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

Ik heb vanmiddag even weer opgelet, tis weer eens jeugd die er met het petje naar gooit mbt mondkapjes beleid, in meerdere bussen jongeren gespot zonder die mondkapjes (eentje had hem wel, maar was er mee aan het kloten en het zat niet bij zijn mond)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Daniel schreef:Bij Syntus Utrecht zag ik ze nog best regelmatig eigenlijk, maar vooral de laatste tijd helemaal niet meer.
Maar ja, tot nu was er ook niemand zonder mondkapje te beboeten geweest.
Op het jaarbeursplein stond eergister een man of 10 van U-OV bij de tram, heel zinvol nu dat ding maar tot Westraven gaat. :X Je zou het bijna etnisch profileren kunnen noemen :')
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3049
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Coronavirus

Bericht door nvdw »

Of winstmaximalisatie.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
dennistd
Berichten: 5562
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

marvinkok schreef:
OVSpotterKevin schreef:Pascal, ik ben het helemaal met je eens. Keolis is in 10 van de 10 gevallen liever lui dan moe, want er is ook vaak weinig tot geen S&V (Service en Veiligheid) aanwezig om te controleren of de mondkapjes maatregel wordt gehandhaafd.
Er wordt dan ook niet actief gehandhaafd. Bij trein worden de reizigers wel degelijk aangesproken of geverbaliseerd bij het niet dragen van het kapje.
De chauffeur is ook geen handhaver, die meldt het geconstateerde bij de centrale en met die info kan worden gekeken of en waar extra inzet van S&V nodig is. En ja, dat gebeurd, maar ook S&V heeft maar een beperkte capaciteit en kan niet continu in elke bus gaan kijken of mensen zich aan de regels houden...
Handhaven kan ik inderdaad niet als chauffeur, maar ik kan ze wel aanspreken en vriendelijk verzoeken een mondkapje op te zetten. Als ze dat niet willen of kunnen doen kan ik nog vragen of ze dan wel uit willen stappen, en als dat niet helpt heb ik geen andere optie dan gewoon gaan rijden. Het wordt natuurlijk een ander verhaal als de reizigers er onderling ruzie over gaan maken :X

Overigens heeft iedereen tot nu toe netjes een mondkapje opgezet of is weer uitgestapt. *O*
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

nvdw schreef:Of winstmaximalisatie.
De keren dat ik hem zie rijden zit er gemiddeld 3 man in, daar heb je toch geen 10 man controle voor nodig lijkt me, dus qua winstmaximalisatie kan het een heel stuk effectiever :Y (A)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10641
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Het is een personeelsuitje :Y

#gezellie
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Een personeelsuitje naar het Jaarbeursplein, vroeger toen de Diner er nog stond was dat misschien nog gezellig, maar tegenwoordig is daar weinig meer aan geloof ik :') (al heb je nu wel dat Deli Kitchen ding of hoe heet het)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10641
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Tegenwoordig is d'r corona's, dus demense kijkt niet zo nauw.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3495
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Tsjechië wil vanaf juli de mondmaskerplicht in het OV wellicht afschaffen.

Het kan toch snel veranderen, in een eerder profballonetje werd nog geopperd de grenzen voor de rest van 2020 te sluiten voor buitenlanders. Dat de minister van Volksgezondheid dit nu zegt, is toch wel opvallend te noemen.
en-es
Berichten: 4537
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Zojuist een mail ontvangen van NS Internationaal dat de grenzen weer open zijn maar alleen voor noodzakelijke reizen :Y
Dennenboom
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Voor niet noodzakelijke reizen kun je fietsen naar Bad Bentheim :(
Mogelijke alternatieven zijn:
Fietsend naar een opstapstation waar vandaan u wel met de fiets kan vertrekken, zoals bijvoorbeeld:
Voor IC Berlijn: Bad Bentheim
Laatst gewijzigd door Dennenboom op vr 19 jun 2020, 15:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8891
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Tom024 schreef:Tsjechië wil vanaf juli de mondmaskerplicht in het OV wellicht afschaffen.

Het kan toch snel veranderen, in een eerder profballonetje werd nog geopperd de grenzen voor de rest van 2020 te sluiten voor buitenlanders. Dat de minister van Volksgezondheid dit nu zegt, is toch wel opvallend te noemen.
Ik herinner mij je bericht nog dat de grenzen minimaal zes maanden dicht bleven. Dat zijn er uiteindelijk maar drie geworden. Wel lijkt mij het afschaffen van de mondkapjesplicht nog wat voorbarig. Ook in Tsjechië is het virus nog lang niet weg en door de vroege lockdown zijn nog veel mensen vatbaar zolang er geen vaccins zijn. Of heeft de Tsjechische minister van volksgezondheid het verloop van SARS en MERS nog in zijn achterhoofd?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
OVSpotterKevin
Berichten: 43
Lid geworden op: za 13 jun 2020, 16:46
Locatie: Het gat wat ze Almere noemen
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door OVSpotterKevin »

Dennenboom schreef:Voor niet noodzakelijke reizen kun je fietsen naar Bad Bentheim :(
Mogelijke alternatieven zijn:
Fietsend naar een opstapstation waar vandaan u wel met de fiets kan vertrekken, zoals bijvoorbeeld:
Voor IC Berlijn: Bad Bentheim
Poeh dat wordt dan nog een grote uitdaging vanuit Almere dan AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
OV Spotter/Fotograaf regio Almere en toekomstig buschauffeur
VIRM
Berichten: 7698
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Lekker voor zonsopkomst beginnen dan maar. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Nou ja, om in Bad Bentheim te komen is de trein dus noodzakelijk, want fietsen is te ver :Y *O*
OVSpotterKevin
Berichten: 43
Lid geworden op: za 13 jun 2020, 16:46
Locatie: Het gat wat ze Almere noemen
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door OVSpotterKevin »

Ja klopt, maar je mag helaas niet met de fiets in de trein...
OV Spotter/Fotograaf regio Almere en toekomstig buschauffeur
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten