Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1503
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Coronavirus

Bericht door JordiBrabant »

En de R-Net boemel moet dan zonder stop door de 2 stationnetjes rijden? Ik ben voor.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Twee? Er zijn drie stations in Waddinxveen. :P
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1503
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Coronavirus

Bericht door JordiBrabant »

Oh ja je hebt die driehoek ook nog; nog beter.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Het vereist wat aanpassingsvermogen, maar het lijkt mij veiliger voor twee weken de spoorlijn helemaal te sluiten tussen Boskoop Snijdelwijk en Gouda, de A12 tussen de afritten Reeuwijk en Zevenhuizen en de A20 tussen Gouwe en Moordrecht. De spoorlijn Gouda - Den Haag loopt net buiten de gemeente Waddinxveen en mag open blijven. Ik kan geen medelijden hebben met Waddinxveen, hadden ze maar niet zo Waddinxvenerig moeten doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Tsja ... Waddinxveners ... een apart en eigenwijs volkje :shock: :? :wink: .

(Evenals sommige Boskopers.)
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

De A20 heeft geen afritten tussen Moordrecht en Knooppunt Gouwe. Mede daarom lijkt afsluiten buitenproportioneel.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3034
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Coronavirus

Bericht door nvdw »

Vraag me niet wat de zin is van het leven
Vraag me niet: waartoe, waarom, waarheen?
Vraag me niet waar ik naar moet streven
Ik weet maar één ding: never Waddinxveen
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Zelf heb ik ooit ook 14 jaar in Waddinxveen gewoond. Maar gelukkig ben ik er al 30 jaar weg. Al kom ik zo af en toe nog wel.
Jay20
Berichten: 141
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 23:11
Locatie: Station Amsterdam Lelylaan

Re: Coronavirus

Bericht door Jay20 »

Ik ben zelf een geboren Gouwenaar, en zou nooit van mijn leven in Waddinxveen willen wonen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

ArrivaBas schreef:De A20 heeft geen afritten tussen Moordrecht en Knooppunt Gouwe. Mede daarom lijkt afsluiten buitenproportioneel.
Met Waddinxveen kan je nooit voorzichtig genoeg zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jay20
Berichten: 141
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 23:11
Locatie: Station Amsterdam Lelylaan

Re: Coronavirus

Bericht door Jay20 »

Suus schreef:Reisadvies voor Kroatië is vanmiddag van geel naar oranje gegaan. Iedereen die terugkeert uit dat land (vermoedelijk gaat het om duizenden Nederlanders) wordt gevraagd na thuiskomst twee weken in quarantaine te gaan.
Ik zag dit weekend aan de Sloveense kust veel Nederlanders richting Pula rijden inclusief sleurhut. Dat wordt dan wel een hele korte vakantie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:
ArrivaBas schreef:De A20 heeft geen afritten tussen Moordrecht en Knooppunt Gouwe. Mede daarom lijkt afsluiten buitenproportioneel.
Met Waddinxveen kan je nooit voorzichtig genoeg zijn.
Met Boskoop ook niet.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Om over Nesselande maar te zwijgen!! :X
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ach, zolang ze Polen het weekend openhouden zoeken jullie het maar uit met al je dorpies en gehuchten in het westen *O*
Jay20
Berichten: 141
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 23:11
Locatie: Station Amsterdam Lelylaan

Re: Coronavirus

Bericht door Jay20 »

Aking schreef:Ach, zolang ze Polen het weekend openhouden zoeken jullie het maar uit met al je dorpies en gehuchten in het westen *O*
Daar hoop ik over 1 week aan te komen met de nachttrein vanuit Praha.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Het social-media-team van DB heeft via een Tweet de reizigers gevraagd om met datum en treinnummer te verklikken als men DB-personeel zonder mondkapje ziet, zodat men een vermaning tegen deze medewerker kan uitspreken. Na korstige kritiek heeft DB weliswaar weer afstand daarvan genomen, maar ik vraag mij sindsdien toch echt af of het social-media-team tijdens de geschiedenislessen op school in slaap gevallen was. Anders zouden zij namelijk weten dat wij in het laatste eeuw twee tijdperken in Duitsland hadden, waar de overheid helemaal gek erop was dat de bevolking elkaar verklikt heeft....... :neg:
Jay20
Berichten: 141
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 23:11
Locatie: Station Amsterdam Lelylaan

Re: Coronavirus

Bericht door Jay20 »

Dat zou ik echt niet doen. Mensen moeten zelf hun verantwoordelijkheid nemen en ga niet klikken.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

Ben een beetje te rebels vandaag, want ik ga eens geen mondkapje opdoen in het OV, kijken of Keolis S&V mij kan vinden
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

We zijn trots op je hoor. Ofzo.

:')
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Coronavirus

Bericht door Littlebusdriver »

Pascal1998 schreef:Ben een beetje te rebels vandaag, want ik ga eens geen mondkapje opdoen in het OV, kijken of Keolis S&V mij kan vinden
Het gaat er niet om of S&V je kan vinden. Het gaat erom dat je ziek kan worden, of anderen (indirect) ziek kan maken. Juist door zulk gedraag is het aantal besmettingen weer aan het stijgen.
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Coronavirus

Bericht door DDietzen »

Als je de afgelopen twee weken in isolatie hebt gezeten en nu zonder mondkapje het OV instapt, vind ik het nog wel enigszins te verantwoorden. Het kapje is namelijk bedoeld om andere mensen tegen jouw virusjes te beschermen, en als je 2 weken quarantaine uit bent ben je zeer aannemelijk clean. Maar uiteraard hebben de mondkapregels daar geen uitzondering voor gemaakt omdat het niet te bewijzen is en dan iedereen zo gaat sjoemelen.

Maar ik heb vanzelfsprekend geen idee wat op van Pascal van toepassing is. (Mijn connecties bij de AIVD liggen namelijk nog uit te brakken van de anderhalvemetervrijmibo :Y )
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Littlebusdriver schreef:
Pascal1998 schreef:Ben een beetje te rebels vandaag, want ik ga eens geen mondkapje opdoen in het OV, kijken of Keolis S&V mij kan vinden
Het gaat er niet om of S&V je kan vinden. Het gaat erom dat je ziek kan worden, of anderen (indirect) ziek kan maken. Juist door zulk gedraag is het aantal besmettingen weer aan het stijgen.
Juist dat. En daarom mijdt ik het openbaar vervoer voorlopig nog.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8687
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Milco »

Pascal1998 schreef:Ben een beetje te rebels vandaag, want ik ga eens geen mondkapje opdoen in het OV, kijken of Keolis S&V mij kan vinden
We willen je niet horen als je straks een boete te pakken hebt! :wink:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Tom98 »

Dan moet nog altijd de S&V controle door de chauffeur worden opgeroepen, want de kans dat je ze toevallig treft is eigenlijk nul.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De RET is vandaag een grootscheepse campagne tegen onneuzelen begonnen. De RET was al de vervoerder met de meeste boetes, maar het gaat nog steeds niet goed genoeg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 167 gasten