Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Met ingang van middernacht moet iedereen die voor 48 uur of langer naar België gaat zich aanmelden bij de Belgische overheid. Dit moet in de 48 uur voor de grenspassage gebeuren. Het formulier staat op: https://travel.info-coronavirus.be/publ ... cator-form
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Coronavirus

Bericht door Suus »

Tja, het mondkapje. Ik ben blij dat ik wasbare kapjes heb gekocht, die ruiken tenminste naar Robijn in plaats van ondefinieerbaar onprettig. Het is met warm weer geen pretje en na loop van tijd wordt de lucht ook niet zo fris, iets wat ik nu met pepermunt en/of kauwgom te lijf ga. Grootste ergernis is niezen, dat levert bijna direct een zeer vieze geur op in het mondkapje.
ArrivaBas schreef:De laatste keer dat ik een mondkapje gebruikte voelde ik dat direct op de fiets, nadat ik de trein uitstapte. Voor de rest mijd ik het OV en hoef ik achter het stuur geen mondkapje meer op sinds ik mijn Führerschein heb.
Dat laatste is niet helemaal waar. Als je met personen die niet uit je eigen huishouden komen in een auto zit is de dringende aanbeveling allemaal een mondkapje te dragen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8848
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Voordat ik mijn rijbewijs haalde moest ik verplicht een mondkapje op in de lesauto. Daarom zei ik ook achter het stuur.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Coronavirus

Bericht door rikthoff »

Suus schreef:Met ingang van middernacht moet iedereen die voor 48 uur of langer naar België gaat zich aanmelden bij de Belgische overheid. Dit moet in de 48 uur voor de grenspassage gebeuren. Het formulier staat op: https://travel.info-coronavirus.be/publ ... cator-form
Ik ben volgende week op vakantie in Baarle-Nassau. Heel benieuwd hoe ze daar dan dit soort maatregelen in de naburige Baarle-Hertog gaan handhaven...
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Suus schreef: Dat laatste is niet helemaal waar. Als je met personen die niet uit je eigen huishouden komen in een auto zit is de dringende aanbeveling allemaal een mondkapje te dragen.
Een aanbeveling is geen moetje. Overigens reis ik in deze periode eigenlijk amper. Verder dan Amsterdam kom ik momenteel niet, en dat is qua mondkapjes nog het beste ook.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Probeer eens een stoffen mondkapje met wat extra stof rondom de neus. Die liggen daardoor wat lager op je jukbeenderen en zit dus veel minder in je gezichtsveld.

Het hoeft natuurlijk niet met penisprint, maar dit exemplaar geeft wel een idee hoe de vorm er ongeveer uitziet: https://baskosters.com/product/penis-print-facemask/

Je kan er ook zelf een maken. Knipmode heeft volledige instructies: https://knipmode.nl/2020/03/31/diy-mondkapje/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

En jij kunt hem nog mooi om je Pickelhaube vastbinden! *O*
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
dennistd
Berichten: 5543
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Suus schreef:Met ingang van middernacht moet iedereen die voor 48 uur of langer naar België gaat zich aanmelden bij de Belgische overheid. Dit moet in de 48 uur voor de grenspassage gebeuren. Het formulier staat op: https://travel.info-coronavirus.be/publ ... cator-form
Vooral handig dat het veld 'Belgisch nationaal nummer' verplicht is :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Als je het veld nationaliteit aanpast vervalt de verplichting.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Bij horecagelegenheid No Rules in Amsterdam hebben coronabesmettingen plaatsgevonden. Ja duh, met zo’n naam...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10579
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

:Y

't Was ook een zwarte dag in café Zwart.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
en-es
Berichten: 4462
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

In het Duitse Essen was donderdag een begrafenis met 800 bezoekers terwijl er normaal niet meer dan 150 mogen zijn. De afstandsregels werden niet in acht genomen en mondkapjes werden niet gedragen. De gemeente Essen was daar niet blij mee en krijgt verwijten dat ze niet handhaven.
TomSteyl
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Coronavirus

Bericht door TomSteyl »

Net even bij de WDR gelezen voor wat meer achtergronden. Het blijkt een Koerdisch-Libanese clan/familie te zijn die de stad Essen al langer in de gaten houdt. Het zal de publieke opinie daar, denk ik, nog wel een tijdje flink bezig houden.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik zat mij ook al af te vragen wat voor prominent persoon je moet zijn om 800 bezoekers op je uitvaart te hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2843
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

en-es schreef: De gemeente Essen was daar niet blij mee en krijgt verwijten dat ze niet handhaven.
Als dat een clan-familie was zij dit geen echte nieuws want daar durft de overheid helaas niet tegen te handhaven. Helaas heeft de politiek hier in Duitsland in de afgelopen jaren de clans met rust gelaten (en ze konden zich daardoor ongestoord ontwikkelen) omdat vooral in deelstaten met linkse regeringen (zoals NRW het jarenlag was of ook Berlin) het steunen van "multikulti" boven alles stond en men de ogen gesloten hield voor de negatieve gevolgen. Het resultaat is nu een "Parallelgesellschaft" (het NL-woord ken ik niet) zonder respect voor onze cultuur en onze wetten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Noord-Holland, Zuid-Holland en Zeeland hebben een oranje reisadvies gekregen van de Belgische federale regering. Dit houdt in dat Belgen na afloop van een bezoek aan deze provincies nadrukkelijk wordt verzocht zich te laten testen en twee weken in thuisisolatie te gaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Ondanks alles minder erg voor Zederik, Woerden, Urk, Terschelling en Vlieland :') .
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Coronavirus

Bericht door SLToilet »

De grenscorrectie van begin deze eeuw heeft gunstig uitgepakt voor Woerden :P
Laatst gewijzigd door Ardan op ma 03 aug 2020, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet geheel quoten.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Dan de herindeling van Leerdam, die stamt nog van 2019. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Voor Loosdrecht pakte het minder goed uit. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

In Frankrijk mag elk van de 34.839 gemeentes zelf een mondkapjesregeling invoeren. Zoals je kan verwachten levert dat nu al enkele honderden gemeentes met regelingen op. BFM heeft een kaartje gemaakt: https://www.bfmtv.com/societe/carte-dec ... 10190.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10579
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Z2N schreef:Dan de herindeling van Leerdam, die stamt nog van 2019. (A)
En niet te vergeten de tiendaagse veldtocht van '31 :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 63 gasten