Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Suus schreef:
trolly schreef:
Aking schreef:Dan stem ik toch op Chrysa als orakel :Y
Suus is ook geen orakel, maar een onuitputtelijke bron van informatie. En op orakels kan je net zo min stemmen als op ministerpresidenten: ze worden je in je mik geschoven, en je hebt het er maar mee te doen.
Bovendien: Als mijn bronnen niet meer openheid van zaken geven, kan ik ook hooguit speculeren.

Afbeelding
Ja, of gewoon je klep houden :Y
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Sinds de misbruik van de gegevens door de Duitse media bekend was, zijn er overigens de gastronomen verbaasd dat er plots vele bewoners van Duckstad bij hun te gast zijn...... :lol: Sommige hebben gereageerd en men moet nu de identiteitskaart tonen als men een restaurant binnen wil, maar dat is ook tegen de wet omdat alleen politie, douane of de overheidsdienst voor openbare orde naar de id mogen vragen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Handig trouwens dat de "MONDKAPJE MUSS SEIN!" - borden in het centrum van Amsterdam in het Nederlands zijn, dat zal een hoop helpen daar :') _O-
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Mja. Er is gezegd dat we 'contactgegevens' moeten opschrijven en dat gasten verplicht moeten reserveren, maar dat dat ook aan de deur mag.
Telefoonnummers zijn contactgegevens. Die ik sowieso al opschreef van degene die de reservering maakt. Als het nodig is weet diegene wel de nummers van zijn tafelgenoten. Als mensen aan de deur komen aanlopen schrijf ik daar nu ook de naam en telefoonnummer van op en de lijsten gaan eind van de dag in een map die ik er voor gekocht heb, in plaats van dat we ze aan het eind van de avond weggooien.

Big whoop. Ik hoef niet je huisadres te weten, of je pincode, naam van je huisdier en waar je sokkenla is. Als we maar weten hoe we mensen moeten bereiken als dat nodig mocht zijn.
Ik doe ook maar wat
Jay20
Berichten: 141
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 23:11
Locatie: Station Amsterdam Lelylaan

Re: Coronavirus

Bericht door Jay20 »

Je kunt ook gewoon fictieve gegevens opgeven. Ik denk echt niet dat het gaat helpen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Met zo’n instelling niet natuurlijk :roll:

Kom op mensen, we zitten in een oorlog tegen een dodelijk virus. Als jij je naam niet wil opgeven in de horeca lijkt het mij voor iedereen beter als je gewoon thuis je Knorr Wereldgerechtje gaat eten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Ik begrijp best wel dat je persoonlijke gegevens niet aan een wildvreemd iemand wil geven. Want inderdaad moet je afwachten wat er mee gebeurt. De enige remedie is dan dat je gewoon niet meer naar restaurants gaat.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Mijn god.

Als ik in 'normale' tijden bij een restaurant reserveerde, liet ik ook al naam en telefoonnummer achter. En nog wel meer gegevens (mail) als ik online reserveerde. En wat voor mij geldt, geldt voor iedereen.

Waarom is het nu dan ineens zo'n gedoe?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Herinnert iemand zich hier van vroegûh nog het telefoonboek? Dat was een boekwerk vol namen, adressen èn telefoonnummers, dat iedereen zonder enige restrictie kon raadplegen. De selectieve verontwaardiging over het achterlaten van je naam en telefoonnummer bij de tent waar je wat gaat eten en/of drinken steekt ook nogal raar af bij het plaatje dat je daar vervolgens van op verschillende sociale media plaatst...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Mijn ouders hadden ons uit het telefoonboek laten halen :oops:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

"Ik zit nu bij [dat en dat restaurant] met [die en die] en die bestonden het om mij en mijn disgenoten onze namen en nummers op te laten schrijven!!1! duivelsemoji" als tweet of fb-post ja...
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Suus schreef:Mijn ouders hadden ons uit het telefoonboek laten halen :oops:
Ooit heb ik eens een verkeerd nummer gebeld. Kennelijk had de mevrouw die opnam hetzelfde gedaan, want ze sprak mij streng toe: "Ik heb een geheim nummer! U kunt mij helemaal niet bellen!" :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

trolly schreef:Ooit heb ik eens een verkeerd nummer gebeld. Kennelijk had de mevrouw die opnam hetzelfde gedaan[.]
Wait, wuuuut...
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Veel mensen vinden het blijkbaar lastig in te zien dat de dienst die je afneemt in deze situatie niet langer "voedsel" is, maar "voedsel + waarschuwing als het virus in de buurt geweest is". Het is natuurlijk ook confronterend, want je zou altijd gebeld kunnen worden; daardoor is het restaurantbezoek niet "afgesloten" op het moment dat je de deur uitloopt.

De zorgen om persoonsgegevens lijken me vooral een excuus om die onzekerheid op af te wentelen. Je kunt prima een los prepaidtoestel nemen en dat opgeven, zodat je wel bereikbaar maar niet echt traceerbaar bent (als je dat ding op één plek laat). En ik moet de eerste nog tegenkomen die moeilijk doet over het geven van zijn telefoonnummer wanneer die een fiets naar de fietsenmaker brengt of een auto naar de garage. Dan maakt het opeens niet meer uit.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

In de Rotterdamse metro wordt nu ook geadverteerd voor de Coronatest :pos:

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Ardan schreef: (..) in plaats van dat we ze aan het eind van de avond weggooien.

(..).
Dat deden jullie pré-corona?

Want de contactgegevens moeten een maand bewaard blijven, las ik.

Voor een avondvullend restaurantbezoek zie ik nog niet zo'n bezwaar tegen het afgeven van de contactgegevens.
Maar ff bij de snackbar wat halen of een KFC oid.. nee, wat heeft dat voor nut? Bovendien zijn dat soort tenten toch vrij massaal en heb niet zo'n vertrouwen in goede borging van gegevens.

Maar, het is ook waar.. ik heb gisteren mijn telefoonnummer op een morsig papiertje bij de bandenservice bedrijf geschreven, om dat ik daar een belang bij heb aankomende maandag.. Was mijn privé nummer ook nog eens, want die van de werktelefoon weet ik niet uit het hoofd..

(en hoe weet je een telefoonnummer uit het hoofd: juist, bij mij in ieder geval, door het een aantal keren ergens op te geven/ te dreunen. ) (A) :X


~~~~~~~~~~~~~~~
Dat Duitsland de volledige kosten voor onze 58 corona patiënten op zich neemt.. vind ik tamelijk bizar.. Zij hielpen ons uit de brand.. en dan betaald onze overheid daar niet voor?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Durashift schreef:Maar ff bij de snackbar wat halen of een KFC oid.. nee, wat heeft dat voor nut? Bovendien zijn dat soort tenten toch vrij massaal en heb niet zo'n vertrouwen in goede borging van gegevens.
Daar hoef je je gegevens ook niet op te geven. Net als dat je bij een afhaalrestaurant logischerwijs ook niet hoeft te reserveren (maar ze doen vaak wel weer aan contactloos overhandigen van je bestelling)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Durashift schreef:Dat Duitsland de volledige kosten voor onze 58 corona patiënten op zich neemt.. vind ik tamelijk bizar.. Zij hielpen ons uit de brand.. en dan betaald onze overheid daar niet voor?
Europese integratie en liefdadigheid. Snap dat een dergelijk concept bij Calvinisten moeilijk te begrijpen is, gezien het schandalige gedrag dat Rutte in Brussel vertoonde bij de onderhandelingen voor het Europese steunpakket. En dat gedrag vonden veel mensen ook nog eens in orde...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Daniel schreef:
Durashift schreef:Maar ff bij de snackbar wat halen of een KFC oid.. nee, wat heeft dat voor nut? Bovendien zijn dat soort tenten toch vrij massaal en heb niet zo'n vertrouwen in goede borging van gegevens.
Daar hoef je je gegevens ook niet op te geven. Net als dat je bij een afhaalrestaurant logischerwijs ook niet hoeft te reserveren (maar ze doen vaak wel weer aan contactloos overhandigen van je bestelling)
Heb je dat al zwart op wit?
De veiligheidsregio Utrecht had gisteren nog niet een nieuwe noodverorderning gepubliceerd..

Ik schreef wel afhalen.. maar bij de KFC ga ik zitten en meestal bij de snackbar ook, omdat de weg naar huis net wat te lang is om het eten warm te houden.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

Want Duitsland heeft in dat pakket niets "weggegeven"?
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

Ja, maar wat is dan de link met het voor ons betalen van de IC-zorg?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: Europese integratie en liefdadigheid. Snap dat een dergelijk concept bij Calvinisten moeilijk te begrijpen is, gezien het schandalige gedrag dat Rutte in Brussel vertoonde bij de onderhandelingen voor het Europese steunpakket. En dat gedrag vonden veel mensen ook nog eens in orde...
Was dat wel zo schandalig wat Nederland, Oostenrijk, Zweden en Denemarken wilden?
Het is op zich geen probleem dat een deel van de steun een gift is, maar daar moet dan wel tegenover staan dat deze giften ook gebruikt worden waarvoor ze bedoeld zijn en dat bepaalde economieën zó hervormd worden dat toekomstige rampen relatief gezien minder economische schade aanrichten.
Het is helemaal prima dat we elkaar in Europa helpen, maar dan mogen we ook wel op economisch vlak één lijn trekken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 36 gasten