Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Coronavirus

Bericht door Klaasje »

Zolang je als contact van iemand die positief wel in quarantaine moet maar je je zonder klachten niet mag laten testen denk ik dat er heel wat overtredingen voor de regels zullen zijn.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Suus schreef: ma 21 sep 2020, 06:59 Er stond zaterdag een leuk geschreven verhaal over corona in een Utrechts studentenhuis in de Volkskrant: https://www.volkskrant.nl/a-b1f63966

De angst lijkt vooral groot voor stapelquarantaine, niet voor de ziekte zelf?
Alledrie hebben symptomen, van eentje is de vriend positief getest. Het is dus meer dan een huisgenootje met een neusverkoudheid.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Suus schreef: ma 21 sep 2020, 06:59
Z2N schreef:Het is ondertussen wel persoonlijk merkbaar dat de tweede golf bezig is: ik zit in een van de commissies van mijn studievereniging dit jaar, en daarvoor wouden we de eerste vergadering fysiek doen. Van de zeven mensen hebben er nu al twee moeten afmelden voor woensdag, omdat er nog getest moet worden, een derde heeft de uitslag al binnen (negatief). De personen in kwestie zijn niet in elkaars buurt geweest, het enige dat ze gemeen hebben is dat ze Utrechts student zijn. :roll:
Er stond zaterdag een leuk geschreven verhaal over corona in een Utrechts studentenhuis in de Volkskrant: https://www.volkskrant.nl/a-b1f63966

De angst lijkt vooral groot voor stapelquarantaine, niet voor de ziekte zelf?
Nee, want als een student het krijgt merkt hij er waarschijnlijk ook vrij weinig van.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

De crux zit 'm in 'waarschijnlijk' natuurlijk. :P

Genoeg mensen die er maanden later nog steeds de naweeën van ondervinden. Maar kennelijk kennen die studenten niemand die dat overkomen is of denkt men daar niet bij na.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Of is het een dermate selecte groep dat het niet in de belevingswereld zit. Overigens had goede studentenhuisvesting een hoop problemen in deze al voorkomen. Maar ja, dan moet de overheid preventief handelen :lol:
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8848
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Tsjechië zit, op aandringen van de oppositie, zonder minister van Volksgezondheid midden in een pandemie. :roll:
Hij zou te weinig doen aan de tweede golf in het land.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
en-es
Berichten: 4462
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

En in München strengere maatregelen nadat de besmettingen flink oplopen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

ArrivaBas schreef:Tsjechië zit, op aandringen van de oppositie, zonder minister van Volksgezondheid midden in een pandemie. :roll:
Hij zou te weinig doen aan de tweede golf in het land.
Tsjechië, dat land dat een groot feest hield in de zomer omdat Corona voorbij was? Ja, dat was een beetje dom...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Er zijn nu blijkbaar artiesten op Instagram "in verzet" gegaan tegen de maatregelen van het kabinet:
https://www.ad.nl/show/populaire-arties ... ~a856eb65/
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

En hoe willen ze niet meer mee doen aan die maatregelen als de kroeg gewoon om één uur dicht gaat, of een BOA met een bonnenboekje naast je staat te schrijven?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:Er zijn nu blijkbaar artiesten op Instagram "in verzet" gegaan tegen de maatregelen van het kabinet:
https://www.ad.nl/show/populaire-arties ... ~a856eb65/
Prima dat ze niet meer meedoen. Scheelt weer mensen die een test willen of een behandeling in het ziekenhuis moeten ondergaan. Of ze nog wel even hun NOW willen terugstorten naar het UWV.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Ja, en daar heb jij mede de verantwoordelijkheid Suus :lol: . Door maar te blijven moraliseren loop je dit soort tegengeluiden op. Maar nee, je gaat maar in de veroordelingsmodus en het verketteren van mensen die anders over het onderwerp denken dan dat jij dat doet. Ja, dan krijg je dit soort geluiden en heb je de tweedeling in de maatschappij te pakken. Maar vooral door blijven gaan met afgeven, ga je de laatste maanden mee redden :lol:
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
teun
Berichten: 1509
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Coronavirus

Bericht door teun »

Zit Famke Louise tegenwoordig ook al op dit forum dan?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Ik weet wel dat er ongetwijfeld mensen zullen zitten die het er mee eens zijn. Zelf hoor ik daar niet bij overigens. Maar het is wel een situatie die we door het wij-tegen-zij brengen, het niet goed interpreteren van cijfers en het continue gepolitiseer als samenleving over ons afroepen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8848
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

VIRM schreef: di 22 sep 2020, 07:58En hoe willen ze niet meer mee doen aan die maatregelen als de kroeg gewoon om één uur dicht gaat, of een BOA met een bonnenboekje naast je staat te schrijven?
Geen anderhalve meter afstand houden, net als Winston Gerschtanowitz 'per ongeluk' handjes schudden?
Suus schreef: di 22 sep 2020, 09:03Prima dat ze niet meer meedoen. Scheelt weer mensen die een test willen of een behandeling in het ziekenhuis moeten ondergaan. Of ze nog wel even hun NOW willen terugstorten naar het UWV.
Ik geef deze BN'ers aan de ene kant geen ongelijk dat ze kritiek op het beleid willen uiten. Het probleem met de testcapaciteit is bijvoorbeeld geheel te wijten aan belangenverstrengeling (daarover heeft Arjen Lubach afgelopen zondag een heel feuilleton gemaakt in ZML) en elke andere vorm van tegenspraak wordt vakkundig onmogelijk gemaakt door zowel het kabinet als het OMT. De Wet Openbaarheid van Bestuur geldt blijkbaar niet in een pandemie. :roll:
Aan de andere kant is het wel heel onverstandig om op deze manier in de publiciteit te willen komen. Zowel hier als op het Wegenforum, NUjij en Twitter zijn duidelijk drie kampen zichtbaar. Er is een kamp angsthazen die tot in den treure pleiten voor een nieuwe lockdown of andere aanscherpingen. Er is een gematigd kamp dat het nut van de maatregelen inziet, maar daarentegen ook kritisch is op bepaalde keuzes. Tot slot is er een kamp dat alle maatregelen subiet overboord wil gooien. Het staat mijns inziens buiten kijf dat de volgers van deze BN'er niet onder hetzelfde kamp vallen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: di 22 sep 2020, 09:03
Meltrain schreef:Er zijn nu blijkbaar artiesten op Instagram "in verzet" gegaan tegen de maatregelen van het kabinet:
https://www.ad.nl/show/populaire-arties ... ~a856eb65/
Prima dat ze niet meer meedoen. Scheelt weer mensen die een test willen of een behandeling in het ziekenhuis moeten ondergaan. Of ze nog wel even hun NOW willen terugstorten naar het UWV.
Er zijn ook weer BN'ers die het er niet mee eens zijn:
https://www.ad.nl/show/bn-ers-lijnrecht ... ~a856eb65/
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
en-es
Berichten: 4462
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Nog even en we hebben een burgeroorlog.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De BN’ners stellen nu vragen als “waarom moeten we anderhalve meter afstand houden”, “waarom moeten we niet-medische mondkapjes dragen in het OV” en “waarom wordt er vertrouwd op de huidige testmethode”. Dat zijn volgens mij vragen waarvan de antwoorden ondertussen toch wel vrij duidelijk zijn. De vragen worden vooral gesteld om optredens weer mogelijk te maken, waarbij ik mij trouwens bij de helft van de mensen afvraag: “Wie zijn die gasten?”
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

ArrivaBas schreef: di 22 sep 2020, 11:12 Ik geef deze BN'ers aan de ene kant geen ongelijk dat ze kritiek op het beleid willen uiten. Het probleem met de testcapaciteit is bijvoorbeeld geheel te wijten aan belangenverstrengeling (daarover heeft Arjen Lubach afgelopen zondag een heel feuilleton gemaakt in ZML) en elke andere vorm van tegenspraak wordt vakkundig onmogelijk gemaakt door zowel het kabinet als het OMT. De Wet Openbaarheid van Bestuur geldt blijkbaar niet in een pandemie. :roll:
Mijn idee is dat het bij deze mensen niet gaat om oprechte kritiek op het beleid, maar om het feit dat de kassa nu al een paar maanden onvoldoende rinkelt.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Suus schreef: di 22 sep 2020, 11:41 De BN’ners stellen nu vragen als “waarom moeten we anderhalve meter afstand houden”, “waarom moeten we niet-medische mondkapjes dragen in het OV” en “waarom wordt er vertrouwd op de huidige testmethode”. Dat zijn volgens mij vragen waarvan de antwoorden ondertussen toch wel vrij duidelijk zijn. De vragen worden vooral gesteld om optredens weer mogelijk te maken, waarbij ik mij trouwens bij de helft van de mensen afvraag: “Wie zijn die gasten?”
Dat bedoel ik dus. Jij hoort dus bij dat kamp dat al die vragen ontwijkt en zegt dat is wel duidelijk. Daarmee neem je groep 3 dus niet serieus en krijg je deze shit. Buiten dat deze vragen ook antwoorden hebben die later weer wisselen. Zoals met de mondkapjes, zoals met de beschermingsmiddelen, zoals in onderzoek naar areosolen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Gebruikersnaam »

Ik sluit mij maar aan bij de argumentatie van Tim Hofman :lol:
En sorry hoor, maar volgens mij moet je echt onder een joekel van een steen hebben geleefd als je niet begrijpt waarom bepaalde maatregelen zo zijn zoals ze nu zijn.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Wat zeg ik net :mrgreen:
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
en-es
Berichten: 4462
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Maar we zijn het toch er over eens dat dit niet jaren kan doorgaan? Wat is dan de oplossing?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

In mijn ogen? Ik denk toch dat vaccin wat er aan zit te komen, en tot die tijd een omgekeerde lockdown. Haal de groepen die beschermd moeten worden maar uit het openbare verkeer vandaan en laat de rest leven. Als we dit voor 10 procent wat kans heeft dood te gaan doen is het al veel. Je ziet dat de IC"s ook vol lopen met mensen uit risicogroepen boven de 40 en mensen boven de 70. Exact ook groepen die in een griepepidemie of hittegolf ook dood neervallen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 61 gasten