Coronavirus
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8679
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Coronavirus
Door te zien hoeveel winkelwagens er in gebruik zijn kun je het aantal personen in een supermarkt waarnemen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Coronavirus
Als die winkelwagens toch ontsmet moeten worden, zou je toch ook een maximum van mensen in een supermarkt moeten kunnen aangeven, gerekend naar het winkeloppervlak (los van het personeel)?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Coronavirus
Zou de NS nou straks bijvoorbeeld in Gouda iedereen controleren of ze een geldige reden hebben om door te reizen naar Rotterdam? Ik heb nooit een studentenpas ontvangen van de uni, dus dat gaat nog lastig worden straks. Bizar dat je straks niet eens meer vrij kan reizen in ons kikkerlandje.
Re: Coronavirus
Met winkelwagentjes houd je beter afstand tot anderen, met zo'n winkelwagen zit je al bijna aan 1,5 meter.
Re: Coronavirus
Bij ons staat het max aantal personen al in de winkel aangegeven
Bij ons komen nooit in de buurt van het aantal mensen. Dus wat is het aantal winkelwagens dan voor nut? Ik weet dat bij Lidl het afhankelijk is van filiaal. Als het aantal mensen overschreden kan worden zijn winkelwagens nog verplicht.
Re: Coronavirus
De afstand tot de persoon voor je is dan inderdaad wel 1,5 meter, maar dat is de "minst belangrijke" afstand, omdat die persoon in principe met zijn rug naar jou staat. Die winkelwagentjesplicht helpt echter niets tegen de personen náást je, wiens gezicht wel deels op jouw gezicht gericht is.
Een mondkapjesplicht in winkels is daarom een veel betere maatregel en ik snap niet waarom dat niet doorgevoerd wordt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Coronavirus
Laten we eerst maar eens zien wat er uiteindelijk in de noodverordeningen komt te staan. Het gaat uiteindelijk om wat er formeel geregeld is.Ferdinand schreef: ↑ma 28 sep 2020, 16:05 Zou de NS nou straks bijvoorbeeld in Gouda iedereen controleren of ze een geldige reden hebben om door te reizen naar Rotterdam? Ik heb nooit een studentenpas ontvangen van de uni, dus dat gaat nog lastig worden straks. Bizar dat je straks niet eens meer vrij kan reizen in ons kikkerlandje.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Coronavirus
Omdat:Meltrain schreef: ↑ma 28 sep 2020, 16:12De afstand tot de persoon voor je is dan inderdaad wel 1,5 meter, maar dat is de "minst belangrijke" afstand, omdat die persoon in principe met zijn rug naar jou staat. Die winkelwagentjesplicht helpt echter niets tegen de personen náást je, wiens gezicht wel deels op jouw gezicht gericht is.
Een mondkapjesplicht in winkels is daarom een veel betere maatregel en ik snap niet waarom dat niet doorgevoerd wordt.
- in theorie iedereen altijd anderhalve meter afstand houdt, ook tijdens het winkelen;
- anderhalve meter afstand volgens de oneindige wijsheid van onze Virologen altijd voldoende is om corona-besmetting te voorkomen;
- mondkapjes niet werken op grond van de wetenschappelijk onderbouwde persoonlijke ervaring van de heer Van Dissel.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Coronavirus
Iedere winkel kan in verhouding tot de oppervlakte (ongeveer 15 klanten per 100 vierkante meter) een x aantal winkelwagens klaar zetten. Zijn er geen karretjes, dan moet je buiten wachten. Wat ik als winkelmedewerker echter wel vaak zie is dat er op bepaalde momenten een grote stroom de winkel uitgaat. Dan krijg je met het aangescherpte beleid ook een kans op een dergelijke stroom naar binnen, hetgeen tot spreidingsproblemen kan leiden. Buiten dat heeft niet elke supermarkt een route heeft uitgepijld, en elke klant volgt weer een eigen route (of loopt kriskras door de winkel heen, omdat dat thuis tijd scheelt die je nu kwijt bent aan zoeken).
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Coronavirus
- In Duitsland, maar ook al elders wordt de rol van earosols bij besmetting als veel groter gezien dan in Nederland. Dat is één van de belangrijkste redenen waarom wij in Nederland nu te maken hebben met een forse stijging, terwijl de Duitsers de crisis de goede kant op weten te draaien.
- Helaas voor Van Dissel en eigenlijk ook voor Nederland, denken ze daar in bijv. Duitsland heel anders over.
Wat betreft de wetenschappelijke onderbouwde persoonlijke ervaring van Van Dissel, dat onderzoek vertelde dat mondkapjes weinig bijdragen wanneer een laag aantal mensen besmet is. In dit geval is dat niet zo en daarom valt Van Dissel zijn hele onderbouwing onderuit.
Re: Coronavirus
Ik denk eerder aan politie of marechaussee. Op het laatste station voor Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht zal de trein een tijdje stilstaan voor controle. Wie geen geldige reden heeft moet uitstappen.Ferdinand schreef: ↑ma 28 sep 2020, 16:05 Zou de NS nou straks bijvoorbeeld in Gouda iedereen controleren of ze een geldige reden hebben om door te reizen naar Rotterdam? Ik heb nooit een studentenpas ontvangen van de uni, dus dat gaat nog lastig worden straks. Bizar dat je straks niet eens meer vrij kan reizen in ons kikkerlandje.
Re: Coronavirus
Gezien het volume aan doorgaande reizigers op plekken als Amsterdam (Centraal/Zuid), Den Haag (HS) en Rotterdam (Centraal) is zoiets veel simpeler op te lossen: controle op de stations. Kleinere stations dichtgooien en niet meer bedienen, en grotere stations de kleinere ingangen sluiten, zodat op enkele centrale punten alle reizigers gecontroleerd kunnen worden op een geldige reden. Wie niet de stad in mag komt het station niet af, wie niet de stad uit mag komt het station niet op.
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Coronavirus
Hét probleem met mondneusmaskers is dat het besmetting helpt te voorkomen, áls ze goed gebruikt worden. Dat doen mensen niet en daarom is de overheid, denk ik, terughoudend met verplichten. Mensen dragen de maskers op de kin. Mensen doen de maskers af door het filterdeel vast te houden. Mensen vouwen de maskers dubbel en doen deze in de tas, jaszak, etc. Daarbij wordt het masker aangeraakt en komt het virus aan de handen. Daarmee vegen mensen onbewust in de ogen, neus, gezicht, etc. Dán heb je juist meer risico op besmetting. Als mensen de maskers correct afdoen, zoals in ziekenhuizen gebeurd, dan kan een masker wel helpen besmettingen te voorkomen. Dus het masker niet aan de filterkant aanraken. Afdoen door alleen de elastieken aan te raken en direct het masker weg te gooien en daarna de handen te wassen.
Re: Coronavirus
Wat daarbij ook opvalt: in landen waar er wel een strenge mondmaskerplicht geld, zoals Belgie, Frankrijk en Spanje, is er ook een sterke toename van het aantal gevallen te zien. We lopen hier ondanks het gebrek aan mondmaskerplicht in winkels praktisch gelijk met de Belgen. Hebben die mondmaskers dan eigenlijk wel nut?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39190
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Coronavirus
@Gekko123: Precies, dat vraag ik me ook af. Daarnaast gaat het in de contactonderzoeken ook om intensieve contacten, waarmee je minstens een kwartier in contact bent geweest. Die zal je in een supermarkt niet zo gauw hebben lijkt me, de kans lijkt me bijvoorbeeld stukken groter dat je in een café langere tijd onwetend naast een besmettelijke persoon gezeten hebt.
Voor contactberoepen gaat dat ook op, maar daar overweegt men de mondkapjesplicht al.
Voor contactberoepen gaat dat ook op, maar daar overweegt men de mondkapjesplicht al.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Coronavirus
De 'tienduizenden' reizigers wil je dus beperken, en communicatie (ik ga ervan uit dat de betreffende steden nu tot de hoogste alarmfase overgaan) helpt daarin een hoop. Bovendien: de betreffende stations hebben al personeel van NS (BOA's van V&S), dus die kan je dan vrij efficiënt inzetten. Zeker ook als je het verkeer van en naar 'buiten' concentreert, station Amstel kan in zo'n situatie niet openblijven als ook de metro's er nog stoppen.PHS schreef: ↑ma 28 sep 2020, 17:13En vervolgens loopt iedereen corona op terwijl ze in de rij staan voor de controleZ2N schreef: ↑ma 28 sep 2020, 16:44 Gezien het volume aan doorgaande reizigers op plekken als Amsterdam (Centraal/Zuid), Den Haag (HS) en Rotterdam (Centraal) is zoiets veel simpeler op te lossen: controle op de stations. Kleinere stations dichtgooien en niet meer bedienen, en grotere stations de kleinere ingangen sluiten, zodat op enkele centrale punten alle reizigers gecontroleerd kunnen worden op een geldige reden. Wie niet de stad in mag komt het station niet af, wie niet de stad uit mag komt het station niet op.
Er zijn vermoedelijk nog steeds tienduizenden reizigers per dag op de grote stations, als je die allemaal wil gaan controleren heb je een gigantische personele inzet nodig die er dus niet is (politie en boa's zijn al overbelast). Ik kan mij niet voorstellen dat ze het actief willen gaan handhaven. Bovendien kún je het niet eens handhaven omdat je zelfs met de meest eenvoudige smoes wegkomt, bijvoorbeeld in Rotterdam dat je op doorreis bent naar Zeeland, daarvoor moet je namelijk toch echt naar de metro naar Zuidplein.
Maargoed, het is een hersenspinseltje, zo ver zal het niet komen vandaag.
Re: Coronavirus
Tijdens de laatste "ALLEEN NOODZAKELIJKE REIZEN!!1EEN!1" campagne van onze vrienden der NS speelde toch al dat een conducteur helemaal niet mag vragen (of dat je in ieder geval niet verplicht bent te antwoorden) waarom/waarheen je reist? Ik zie niet in waarom dat nu anders zou zijn?Ferdinand schreef: ↑ma 28 sep 2020, 16:05 Zou de NS nou straks bijvoorbeeld in Gouda iedereen controleren of ze een geldige reden hebben om door te reizen naar Rotterdam? Ik heb nooit een studentenpas ontvangen van de uni, dus dat gaat nog lastig worden straks. Bizar dat je straks niet eens meer vrij kan reizen in ons kikkerlandje.
Ze hebben de treinen naar Zeeland afgeschaft ja?
Re: Coronavirus
Het was eind van de middag zeer rustig bij de Ap aan de Lijnbaan in Rotterdam, maar het toiletpapier was wel op
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Coronavirus
Ik ben benieuwd wat ze in de kleinere winkels gaan doen, waar ze alleen mandjes hebben.
Re: Coronavirus
Er was nog wel wat te koop, maar als er zes pakken in het rek stonden was het veel
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Coronavirus
Mondkapjesaanbeveling voor winkels in de grootste drie steden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten