Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ik dacht met een vriendin nog even een biertje te gaan doen, maar toen was het vijf over negen...

PANIEK IN DE TENTD! :roll: :S

De barmeid kwam rennend naar de deur dat het negen uur was geweest en we dus absoluut niet meer naar binnen mochten! :|

Fuck dit land! :trein:
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Aking schreef: do 01 okt 2020, 21:41 Ik dacht met een vriendin nog even een biertje te gaan doen, maar toen was het vijf over negen...

PANIEK IN DE TENTD! :roll: :S

De barmeid kwam rennend naar de deur dat het negen uur was geweest en we dus absoluut niet meer naar binnen mochten! :|

Fuck dit land! :trein:
Valt nog mee. Over een paar weken wordt het rennen om voor spertijd binnen te zijn.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10542
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

PHS schreef: do 01 okt 2020, 21:44 Even naar de super, kratje bier halen en thuis opdrinken? Nog goedkoper ook ;)
Afbeelding
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

PHS schreef: do 01 okt 2020, 21:44 Even naar de super, kratje bier halen en thuis opdrinken? Nog goedkoper ook ;)
Een kratje is wat veel, want ik was voornemens de avond zonder andere drugs door te brengen. Maar een bezoek aan de supermarkt was inderdaad de volgende stap :trein:

Maar nog steeds: fuck deze landt! *yes-emoticon*
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

De Ap op de Neude is zeven dagen per week tot middernacht open, voldoende tijd om (nadat je de kroeg uit bent getrapt) jezelf te voorzien van de restvoorraad Bonuspils alvorens naar een huisfeest te gaan. ;)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

We kwamen de kroeg dus niet eens meer in :P

En als rasechte Utrechter is de Ap op de Neude mij uiteraard welbekend, alleen de huisfeesten zijn mij momentan onbekend. Misschien worrik toch stiekem een beetje te oud voor die categorie :lol:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Aking schreef: do 01 okt 2020, 21:41 Ik dacht met een vriendin nog even een biertje te gaan doen, maar toen was het vijf over negen...

PANIEK IN DE TENTD! :roll: :S

De barmeid kwam rennend naar de deur dat het negen uur was geweest en we dus absoluut niet meer naar binnen mochten! :|

Fuck dit land! :trein:
Ja geheel volgens de regels van de landelijke overheid.

En die regels behoor jij te kennen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Z2N schreef: do 01 okt 2020, 22:11 De Ap op de Neude is zeven dagen per week tot middernacht open, voldoende tijd om (nadat je de kroeg uit bent getrapt) jezelf te voorzien van de restvoorraad Bonuspils alvorens naar een huisfeest te gaan. ;)
Wat vreemd is, want afhaal-/bezorgrestaurants mogen na 22:00 geen alcohol meer verkopen, dus waarom mag een supermarkt dat dan wel?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Omdat het een supermarkt is? :mrgreen:
KM46 schreef: do 01 okt 2020, 22:23
Aking schreef: do 01 okt 2020, 21:41...
Ja geheel volgens de regels van de landelijke overheid.

En die regels behoor jij te kennen.
En waar zeg ik dat ik die niet ken? :roll:

Maar ik begrijp dat je jezelf kandidaat stelt voor een overhoring van de Nederlandse wetten binnenkort? En voor elke wet die je niet weet doneer je een euro?

Die behoor je tenslotte te kennen :trein:
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Is er al een discussie over de milieubelasting van coronatesten?

Als Saltro d'r zin krijgt.. gaan er analysebuisjes per vliegmachine naar de zandbank.. dat is toch diep treurig.. :(
(..) De deskundigheid van het lab, Unilabs Abu Dhabi (een zusterlab van Saltro) lijkt niet het probleem. Het is recent door het RIVM goedgekeurd om coronatesten uit te voeren. Bovendien sturen Spanje en het Verenigd Koninkrijk nu al duizenden tests per vliegtuig naar het lab voor analyse.(..)
https://nos.nl/artikel/2350588-lab-stel ... ander.html


Waar is de tijd dat dit bedrijf met doodgewone, duffe, 1e generatie Toyota Yaris Verso door Utrecht reed met een Saltro sticker op de deur??

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ander nieuws:
Tweede Kamer.nl schreef:Het dringende advies is om in ieder geval een mondkapje te dragen bij de in- en uitgangen van het gebouw, in de Statenpassage en de ruimtes die daar direct mee verbonden zijn. Dat betekent alle gangen naar de vergaderzalen, de ruimte rondom de plenaire zaal en de restaurants.(..)
https://www.tweedekamer.nl/nieuws/kamer ... eede-kamer

Toevallig had ik vanochtend al de gedachte: had m.p. Rutte gistermiddag tijdens/na zijn blik in de NOS camera om Nederland het dringende advies te geven een, niet medisch, mondmasker te dragen in publiek toegankelijke ruimtes waar 'je de hemel niet ziet' en je staat of loopt, zélf het goede voorbeeld te geven en zijn eigen advies op te volgen door een masker te gaan dragen?
Immers, hij stond in een publiek toegankelijk gebouw/vergaderzaal, toch?

Enfin, ik heb zijn gedrag maar overgenomen en vandaag, zonder problemen, 2x een tankstation shop binnengelopen zonder mondbescherming. :|
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Ik zag in de supermarkt wel iets meer mensen met een mondkapje vandaag maar nog steeds de overgrote meerderheid zonder, mijzelf incluis. Maar ik heb er wel altijd een bij me, als het me te druk wordt of als er een situatie is waarin afstand houden écht niet meer kan gaat hij wel op. Zoals laatst toen ik door een spoorwijziging met tientallen mensen van het ene naar het andere perron moest.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Durashift schreef: do 01 okt 2020, 23:39 Is er al een discussie over de milieubelasting van coronatesten?

Als Saltro d'r zin krijgt.. gaan er analysebuisjes per vliegmachine naar de zandbank.. dat is toch diep treurig.. :(
(..) De deskundigheid van het lab, Unilabs Abu Dhabi (een zusterlab van Saltro) lijkt niet het probleem. Het is recent door het RIVM goedgekeurd om coronatesten uit te voeren. Bovendien sturen Spanje en het Verenigd Koninkrijk nu al duizenden tests per vliegtuig naar het lab voor analyse.(..)
https://nos.nl/artikel/2350588-lab-stel ... ander.html
De vraag betreft privacy en milieu is terecht, maar alleen met testen en weten waar het virus circuleert komen we uit de crisis.
Durashift schreef: do 01 okt 2020, 23:39
Tweede Kamer.nl schreef:Het dringende advies is om in ieder geval een mondkapje te dragen bij de in- en uitgangen van het gebouw, in de Statenpassage en de ruimtes die daar direct mee verbonden zijn. Dat betekent alle gangen naar de vergaderzalen, de ruimte rondom de plenaire zaal en de restaurants.(..)
https://www.tweedekamer.nl/nieuws/kamer ... eede-kamer

Toevallig had ik vanochtend al de gedachte: had m.p. Rutte gistermiddag tijdens/na zijn blik in de NOS camera om Nederland het dringende advies te geven een, niet medisch, mondmasker te dragen in publiek toegankelijke ruimtes waar 'je de hemel niet ziet' en je staat of loopt, zélf het goede voorbeeld te geven en zijn eigen advies op te volgen door een masker te gaan dragen?
Immers, hij stond in een publiek toegankelijk gebouw/vergaderzaal, toch?

Enfin, ik heb zijn gedrag maar overgenomen en vandaag, zonder problemen, 2x een tankstation shop binnengelopen zonder mondbescherming. :|
Waar moest hij zo snel een masker vandaan toveren, hij is premier geen toverfee? Hij is gisteren wel met een masker waargenomen, behalve toen hij om de verstaanbaarheid journalisten te woord stond. Neem je vandaag zijn gedrag van gisteren weer over en ga je nu wel de tankshop in met mondbescherming ;)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Kuzu wist anders een paar jaar geleden ook razendsnel een tosti uit de zak van zijn colbert te toveren, dan moet een mondkapje ook wel lukken toch? ;)


The Donald is positief getest op corona

https://nos.nl/artikel/2350637-presiden ... etest.html
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Er vliegen nu ook al buizen met analysemateriaal de wereld over hoor. Wij testen bij ons op het lab ook voor Curaçao en Sint maarten.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Ach, dan hebben die luchtvaartmaatschappijen in elk geval nog iets te vervoeren. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De RET verzoekt reizigers dringend om een mondkapje te dragen op de haltes en in de stations.

Zie www.ret.nl/corona, kopje Regels tweede punt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Nu pas? GVB adviseert dat al maanden volgens mij.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Yups, kan ik bevestigen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Alle belangrijke personen van het ErasmusMC bij deze coronacrisis (Gommers, Koopmans en Kuipers) zijn vandaag in de talkshow Lof der Geneeskunst op RTV Rijnmond van 14:30 tot 16:00. De aflevering is (terug) te bekijken op https://www.rijnmond.nl/nieuws/199703/K ... ik-Gommers
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Coronavirus

Bericht door Littlebusdriver »

Aking schreef: do 01 okt 2020, 21:41
Fuck dit land! :trein:
Fuck de mensen die zich niet aan de regels en richtlijnen houden bedoel je denk ik.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Voeg de daad bij het woord en kom ff langs? :trein:
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

ICE11 schreef: do 01 okt 2020, 09:44 De Duitse regering heeft heel (!) Belgie niet alleen als risicogebied verklaart, maar er bestaat nu ook een "Reisewarnung" van het Auswärtige Amt (buitenlandse zaken). Zo een warning is vereist dat geboekte vakanties zonder extra kosten vergoed worden.
Op initiatief van de regeringen van Ostbelgien, Rheinland-Pfalz en Nordrhein-Westfalen zijn de regels vanaf morgen desbetreffend versoepeld, dat bewoners van de Duitse en Belgische grensstreken hun buurland ook zonder gewichtige redenen mogen bezoeken en er geen verplichte quarantaine is als deze bezoek niet langer dan 24 uren duurt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Het Duitse reisadvies voor Nederland gaat voor alle provincies behalve Limburg en Zeeland op rood.

De overheid geeft sinds 18:00 vandaag een dringend advies ook op stations en perrons een mondkapje te dragen en het niet meer tussentijds af te zetten, bijvoorbeeld bij een overstap.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Staat ook al op de website van NS.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 92 gasten