Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10588
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

PHS schreef: do 08 okt 2020, 13:53 Kies verstandig 17 maart 2021, reken maar dat links verplichte vaccinatie wil (dat willen ze nu ook al met de vaccinatie van kinderen).
Links wil een communistische dictatuur waar ze kindertjes voor het ontbijt eten, dat is algemeen bekend :lol:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Bron?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

ICE11 schreef: do 08 okt 2020, 13:38 Ikzelf - en deze mening hebben heel veel mensen in mijn omgeving - laat mij zeker niet vaccineren. Normaal gesproken heeft een vaccinatie meerdere jaren ontwikkelingstijd nodig, en nu moet dat alles binnen enkele maanden gebeuren. Men weet echter niet of het werkt en vooral is er helemaal geen zekerheid over langdurige bijwerkingen. Ik ben toch geen proefkonijn!
Dat het allemaal zo snel gaat is eenvoudig te verklaren, COVID-19 lijkt heel erg op SARS en MERS. We weten dus al een en ander hoe het virus gedraagt, daardoor kan de ontwikkelingstijd enorm verkort worden.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Want alle SARS-virussen reageren exact hetzelfde? In alle situaties en mogelijk denkbare scenario's? :roll:
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

trolly schreef: do 08 okt 2020, 14:07
Jef400 schreef: do 08 okt 2020, 13:20 https://nos.nl/teletekst#113

Zou blij zijn als de coronatijden voorbij zijn. Nog even doorbijten en daarna genieten.
Jef400 schreef: do 08 okt 2020, 13:42 Ik heb ook mijn vraagtekens.
Dus...? Risicoloos meeliften op de groepsimmuniteit van iedereen die zo verstandig is zich wel te laten vaccineren maar ondertussen wel je vraagtekens koesteren? De enige reden waarom niet al drie maanden geleden met een uitgebreid vaccinatieprogramma begonnen is, is uiteraard dat er niet alleen zekerheid over de werkzaamheid, maar ook over de veiligheid van deze (relatief) nieuwe vaccins moet zijn.
Of het vaccinneren verstandig is heb ik al mijn vraagtekens bij. Maar volgens mij is het vaccin het geschetste wondermiddel om uit deze crisis te komen. Daarmee gaat de wereld open en daar kijk ik naar uit.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

PHS schreef: do 08 okt 2020, 13:53 Kies verstandig 17 maart 2021, reken maar dat links verplichte vaccinatie wil (dat willen ze nu ook al met de vaccinatie van kinderen).
Je weet dat deze crisis er zonder het Rechtse globalisme er niet was geweest hoop ik hé?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Jef400 schreef: do 08 okt 2020, 14:59
Of het vaccinneren verstandig is heb ik al mijn vraagtekens bij. Maar volgens mij is het vaccin het geschetste wondermiddel om uit deze crisis te komen. Daarmee gaat de wereld open en daar kijk ik naar uit.

Ik denk dat er in Afrika een hoop mensen blij zijn dat er voor polio en ebola vaccins zijn ontwikkeld. Ook de DKTP lijkt me best nuttig?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

Ik denk dat Jef400 specifiek doelt op het Corona-vaccin, niet op vaccins in het algemeen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10588
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Zelfs dat is me niet helemaal duidelijk. Wel dat hij er zich op een sceptischoptimistische manier op verheugd.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Aking schreef: do 08 okt 2020, 14:23 Want alle SARS-virussen reageren exact hetzelfde? In alle situaties en mogelijk denkbare scenario's? :roll:
Zeg ik toch ook niet?
Het is 'familie' van elkaar, er zijn dus veel onderlinge overeenkomsten.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Alle research chemicals zijn ook familie van de al bestaande drugs, en toch zijn er al redelijk wat dingen aan het licht gekomen waar je bij de normale variant toch geen last van hebt :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De ontwikkeling van een vaccin tegen Ebola ging ook sneller dan ooit tevoren, en daarvan vond men het nog langzaam gaan zodra de westerse wereld er de aandacht voor was verloren.

Ook bij dit vaccin wordt volgens de vastgestelde procedures gewerkt. Misschien zijn jullie in de afgelopen maanden ook lastiggevallen met reclames om tegen forse betaling medicijnen te komen testen? Dat is allemaal in voorbereiding voor de grote proeven die al die verschillende vaccins nodig hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

En toch zit die factor tijd er niet voor niets in geloof ik. Afhankelijk van met welke substantie je wordt vergiftigd ben je niet binnen een paar minuten of een dag dood maar kan het even duren, dat wil toch niet zeggend dat die stof dan veilig is als je er een paar maanden later dood van neervalt :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Vaccins zijn na een paar dagen uit je lichaam. De middelen die voor antistoffen/herkennend vermogen van je t-cellen zorgen worden snel bestreden door je lichaam en de hulpstoffen worden door je lever snel en efficiënt afgevoerd.

Het doel is dat je t-cellen herkenning voor het virus hebben en bij binnenkomst van het virus direct en effectief met de bestrijding aan de slag gaan. Je wordt misschien nog wel verkouden, maar het virus kan dan snel genoeg verslagen om erger te voorkomen. Als er genoeg mensen zijn op deze manier afweer hebben voor het virus gaat de verspreiding langzamer of sterft een variant zelfs uit. Aangezien virussen continue muteren en er nu al meerdere varianten in omloop zijn* en tot nu toe de conclusie is dat t-cellen niet zo goed in staat zijn om een langdurige volledige herinnering aan coronavirussen op te bouwen sluit ik niet uit dat een corona-vaccinatie een terugkerend iets wordt, net als de griepprik.

* Bij de tests die in het Erasmus MC worden gedaan is vastgesteld dat in Rotterdam nu vooral varianten in omloop zijn die bekend waren uit België en Spanje/Zwitserland. De variant die voor juni circuleerde is ondertussen zwaar in de minderheid.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Aking schreef: do 08 okt 2020, 16:22 En toch zit die factor tijd er niet voor niets in geloof ik. Afhankelijk van met welke substantie je wordt vergiftigd ben je niet binnen een paar minuten of een dag dood maar kan het even duren, dat wil toch niet zeggend dat die stof dan veilig is als je er een paar maanden later dood van neervalt :P
De twijfels zijn niet bij voorbaat onterecht.

Een eerder gevalletje:
https://zorgnu.avrotros.nl/nieuws/item/ ... nse-griep/

En dan over de betrouwbaarheid van vaccinproducent AstraZeneca:
https://www.youtube.com/watch?v=XY0eWolHjqo
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Ik ben zelf ook een klein beetje sceptisch over de vaccins die nieuwe technieken gebruiken.
Pfizer en BioNTech verwachten deze maand nog de uitslagen van de laatste fase in het onderzoek naar hun kandidaat-vaccin. Met enig geluk worden rond de jaarwisseling de eerste doses geleverd. Nederland ontvangt een kleine 8 miljoen doses, doordat de EU 200 miljoen doses heeft besteld en een verdeelsleutel hanteert. Met deze 7,8 miljoen vaccins kan een krappe 45% van de Nederlandse bevolking ingeënt worden.
De laatste testfase van het vaccin van AstraZeneca (i.s.m. Oxford University) heeft enkele weken vertraging opgelopen doordat een proefpersoon een gevaarlijke ontsteking kreeg. De onsteking had echter niets te maken met het vaccin, is gebleken. De Europese Geneesmiddelenautoriteit is al bezig met een beoordeling van het vaccin. Ook van dit vaccin worden mogelijk rond de jaarwisseling de eerste leveringen verwacht. Ook van dit vaccin heeft de EU meer dan genoeg ingeslagen. Er zijn nog meerdere paarden waar de EU op wedt, maar die moeten veelal nog beginnen aan de klinische testfase.
Rondom Spoetnik V, het vaccin van de Russen, is het nu angstvallig stil. :roll:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

En met hoeveel van die vaccins heeft Ab Osterhaus een connectie? Want met, ik meen, de Mexicaanse griep was ie net als nu heel de tijd paniek aan het zaaien en heeft hij miljoenen verdiend met ingekochte vaccins die uiteindelijk in de prullenbak zijn beland... :roll:
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2846
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

ArrivaBas schreef: do 08 okt 2020, 18:55 Rondom Spoetnik V, het vaccin van de Russen, is het nu angstvallig stil. :roll:
Als het in Rusland over een bepaalde onderwerp stil is betekent dat meestal dat er iets misgaat.... :S

Overigens vind ik het zeer positief, dat bij jullie in NL de 2e kamer over het coronawet stemt. Dus bij jullie werken democratische processen ook nog tijdens de crisis, wat bij ons helaas niet meer is. Onze bondsdag heeft in verband met de maatregelen geen recht van inspraak want deze worden zonder discussie alleen door de bondsregering of de regering van de deelstaten bepaald of door Mvr. Merkel samen met de premiers van de deelstaten, waaraan langzamerhand kritiek ontstaat:

https://www.welt.de/politik/deutschland ... erden.html
en-es
Berichten: 4468
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Volgens het Journaal zou het kabinet al aan het vergaderen zijn over nog strengere maatregelen. Wel is er verdeeldheid over een avondklok.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Maar een avondklok kwam er toch niet? Dat was toch allemaal #Fakenews? :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Een avondklok lijkt er niet te komen. Wel een verbod op koopavonden, vroegere sluitingstijden van de horeca en alle winkels zouden op zondag gesloten blijven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

De bron daarvoor is Suus?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Het SCC Inderdaad :lol:
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 181 gasten