Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik verwacht ook dat er een dringende oproep komt om je nog maar dicht bij huis te blijven voor een frisse neus of de supermarkt, maar alle andere verplaatsingen tenzij noodzakelijk (school, ziekenhuis, werk dat echt niet thuis kan) te schrappen.
PHS schreef:
Aking schreef: ma 12 okt 2020, 19:26 Benieuwd hoe dat juridisch zit. Het kopen van een paar kratten bier is op zich niet strafbaar, dus is dat grond genoeg om iemand na te trekken en daar in de avond langs te gaan?
ID vorderen moet noodzakelijk zijn voor een redelijke taakuitoefening, en daar is al héél snel aan voldaan. Als huisfeestjes verboden zijn en jij een paar kratten bier koopt, dan is dat weliswaar nog geen verdenking (= redelijk vermoeden) dat je een huisfeestje aan het voorbereiden bent, maar het rechtvaardigt zeker dat de politieambtenaar zich even in jou interesseert. En dan is ID vorderen de eerste stap. En 's avonds even langsgaan mag ook binnen een redelijke uitoefening van de politietaak. Uiteraard mag de politie dan niet binnentreden om te kijken of je een feestje aan het bouwen bent, want huisrecht. Maar meestal kun je wel horen of zien of er wat gaande is. En als er inderdaad een feestje plaatsvindt, mag de politie binnentreden ter aanhouding. Vreet uiteraard capaciteit, maar aan de andere kant wens ik feestjesbouwers op dit moment wel een nachtje politiecel toe.
Ik zou de politie eerder op zoek laten gaan naar hoestende mensen die zich buitenhuis bevinden. Hoest je maar heb je geen afspraak bij de teststraat een uur voor of na het moment van staande houden, dan een boete.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Coronavirus

Bericht door Littlebusdriver »

Dat thuiswerken valt wel mee, want het is inmiddels best weer druk op de weg. Maar inderdaad niet zo druk als vorig jaar.
In de praktijk zie ik het ziekenhuis weer vollopen met COVID-patiënten. Reguliere zorg wordt weer afgeschaald, terwijl de vorige dip daarin niet eens is ingehaald. Daarnaast is er ook veel niet zichtbare zorg afgeschaald. Bijvoorbeeld de bevolkingsonderzoeken naar borst- en darmkanker. Deze gaan al tijden niet door. Mensen met darmkanker merken daar weinig van, maar worden er met het bevolkingsonderzoek tussenuit gepikt en dus veel eerder geopereerd. Deze mensen lopen nu dus verder, zonder klachten nog, maar de tumor groeit door of zaait uit. Straks zijn deze mensen niet meer te genezen, of, in het beste geval, krijgen een veel grotere operatie met een stoma tot gevolg.
Dit was allemaal te voorkomen als iedereen zich aan de maatregelen had gehouden. Maar, ik lees het hier op het forum ook hoor, mensen hebben 'recht' om er weer eens uit te gaan.

Voor wie niet weet hoe een patiënt met COVID zich voelt; ga eens voor een klok met een secondewijzer staan, wacht tot de secondewijzer boven is, ga dan een minuut lang iedere seconde ademhalen, goed diep. Wat je na die minuut voelt heet uitputting en daarom gaan mensen aan de beademing.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Het is een aanpak op de basisregel die door teveel mensen wordt genegeerd: blijf thuis bij klachten.

Bij de supermarkt gaan posten om te kijken of iemand meer dan een kratje bier koopt is een stuk onzinniger. We zijn in oorlog met een virus, niet met alcoholisme.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4448
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Een hoestbrigade instellen bij de politie :trein:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: ma 12 okt 2020, 20:54 Het is een aanpak op de basisregel die door teveel mensen wordt genegeerd: blijf thuis bij klachten.
Kom je ook gelijk in aanmerking voor een test als je één van deze klachten (Hoesten, Verkoudheidsklachten, Benauwdheid, Verhoging of koorts) hebt?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Dan kan ik de komende tijd twee keer per week op test :trein:
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Suus schreef: ma 12 okt 2020, 18:37 Het probleem is dan ook niet het OV, maar de plekken waar mensen met het OV naar toe reizen: werk, horeca, huisfeestjes en familie. Hoe meer mensen thuis blijven en niet vaker van huis gaan dan strikt noodzakelijk, hoe trager de verspreiding van het virus gaat en dus de zorg het onder controle kan houden.
Wie gaat studievertraging betalen dan? Ik loop stage op middelbare school dus dat blijft (nog) open, maar dit gaat me 4000 euro kosten dat corona, alleen al aam studievertraging...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

RTL meldt dat de horeca dicht gaat, en een verbod op alcoholverkoop na 20u. Maar om 19:30 een kratje bier kopen mag dus wel.

Ik heb mijn parttimers in ieder geval vast voorbereid afgelopen weekend. Ik hoop dat we nog wel voor afhaal open mogen..
Ik doe ook maar wat
en-es
Berichten: 4448
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Meer horeca-bedrijven die op de fles gaan.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8833
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Als het kabinet reisbeperkingen doorvoert, versnel ik de zoektocht naar goedkope vierwielige ketterij wel. :twisted:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Tsja ... nood breekt wetten :S .
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Coronavirus

Bericht door Littlebusdriver »

en-es schreef: ma 12 okt 2020, 21:28 Meer horeca-bedrijven die op de fles gaan.
Anders gaan er nog meer mensen onder de grond.
TLP
Berichten: 1557
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Coronavirus

Bericht door TLP »

jelmerrr schreef: ma 12 okt 2020, 21:17
Suus schreef: ma 12 okt 2020, 18:37 Het probleem is dan ook niet het OV, maar de plekken waar mensen met het OV naar toe reizen: werk, horeca, huisfeestjes en familie. Hoe meer mensen thuis blijven en niet vaker van huis gaan dan strikt noodzakelijk, hoe trager de verspreiding van het virus gaat en dus de zorg het onder controle kan houden.
Wie gaat studievertraging betalen dan? Ik loop stage op middelbare school dus dat blijft (nog) open, maar dit gaat me 4000 euro kosten dat corona, alleen al aam studievertraging...
Zolang de middelbare scholen openblijven en je daar moet zijn zouden reizen daarheen redelijkerwijs onder noodzakelijk moeten vallen.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Nou nee, ik loop stage dus mijn begeleider die is er ook gewoon en kan gewoon de lessen geven. Voor de school ben ik dus niet noodzakelijk. Voor mijn studie is stage wel noodzakelijk, maar dat is dan weer iets anders.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2832
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

KM46 schreef: ma 12 okt 2020, 21:31 Tsja ... nood breekt wetten :S .
Hier bij ons zijn de fundamentale grondrechten al sinds een half jaar beperkt en worden wetten gebroken, alles maar onder het opschrift "noodtoestand". Deze noodtoestand lijkt wel langzamerhand een blijvende toestand te worden nu dat de politici de smaak gepakt hebben.... En het merendeel van de bevolking doet braaf mee zonder klachten want "het is toch corona"... :roll:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

TLP schreef: ma 12 okt 2020, 21:35 Zolang de middelbare scholen openblijven en je daar moet zijn zouden reizen daarheen redelijkerwijs onder noodzakelijk moeten vallen.
De vraag is alleen hoelang stages nog mogen. Er zijn steeds meer studenten op mijn mbo die niet meer naar hun stage-adres (scholen en kinderdagverblijven bijv.) mogen, omdat men zoveel mogelijk verschillende contacten daar wil voorkomen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

ICE11 schreef: ma 12 okt 2020, 21:49het merendeel van de bevolking doet braaf mee zonder klachten want "het is toch corona"... :roll:
Befehl ist Befehl, om maar in Duitse termen te blijven :trein:
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Ardan schreef: ma 12 okt 2020, 21:27 RTL meldt dat de horeca dicht gaat, en een verbod op alcoholverkoop na 20u. Maar om 19:30 een kratje bier kopen mag dus wel.

Ik heb mijn parttimers in ieder geval vast voorbereid afgelopen weekend. Ik hoop dat we nog wel voor afhaal open mogen..
Ik zou maar even afwachten tot morgenavond: dan weet je het zeker.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2832
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Aking schreef: ma 12 okt 2020, 21:54 Befehl ist Befehl, om maar in Duitse termen te blijven :trein:
Het is zo, helaas. En als je niet onvoorwardelijk meedoet - in mijn geval was het al genoeg om in de familiekring te zeggen dat ik sommige maatregelen overdreven vind - dan wordt je onmiddelijk gepest als "Corona-Leugner", "Covidiot", "Reichsbürger" of zelfs "Nazi". Dat vooral in het oosten van Duitsland zich vele mensen nu ook aan hun Stasi-geschiedenis herinneren en elkaar maar vooral toeristen aan de overheid verklikken had ik hier al geschreven. In plaats van het virus ben ik echt meer bang ervoor, dat de mensen in dit land weer beginnen blind in het gezag te geloven, er maar "het ene absoluut goede doel" bestaat en kritiek absoluut ongewenst is. Dat hadden wij in onze geschiedenis al en het toen had het een fatale afloop....
Laatst gewijzigd door ICE11 op ma 12 okt 2020, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

Ronaldussen schreef: ma 12 okt 2020, 21:53
TLP schreef: ma 12 okt 2020, 21:35 Zolang de middelbare scholen openblijven en je daar moet zijn zouden reizen daarheen redelijkerwijs onder noodzakelijk moeten vallen.
De vraag is alleen hoelang stages nog mogen. Er zijn steeds meer studenten op mijn mbo die niet meer naar hun stage-adres (scholen en kinderdagverblijven bijv.) mogen, omdat men zoveel mogelijk verschillende contacten daar wil voorkomen.
Dat hangt natuurlijk ook erg van de stage af. Ik heb nu sinds mei een stagiair rondlopen, dat is te doen (al is het niet ideaal).
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

Uiteraard, de ene plek is de andere niet (zelfde geldt voor werkgever/leidinggevende). Maar goed, de angst die Jelmer heeft (en meer studenten) is dus niet helemaal ongegrond.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Suus schreef: ma 12 okt 2020, 20:36 Ik zou de politie eerder op zoek laten gaan naar hoestende mensen die zich buitenhuis bevinden. Hoest je maar heb je geen afspraak bij de teststraat een uur voor of na het moment van staande houden, dan een boete.
Ik hoest al sinds begin maart... Moet ik dan maar thuisblijven ondanks dat ik een vitaal beroep heb?

Een avondklok vanaf 20u 's avonds tot 6u 's ochtends lijkt me veel effectiever. Alleen wie voor werk niet anders kan mag in die tijd nog de straat op. Te controleren via een door de werkgever bij de overheid geregistreerde verklaring, waarbij voor fraude een boete van €10.000 voor degene die op straat loopt mag staan en voor de uitgever van de valse verklaring €100.000 boete.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Suus schreef: ma 12 okt 2020, 20:54 Het is een aanpak op de basisregel die door teveel mensen wordt genegeerd: blijf thuis bij klachten.

Bij de supermarkt gaan posten om te kijken of iemand meer dan een kratje bier koopt is een stuk onzinniger. We zijn in oorlog met een virus, niet met alcoholisme.
Zozo, de harde aanpak.
Wie pleegde er ook alweer valsheid in geschrifte om zich te onttrekken aan de in Duitsland geldende coronaregels?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten