Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Suus schreef: wo 14 okt 2020, 17:29
Aking schreef:
Suus schreef: wo 14 okt 2020, 17:18 ... moet je ook hier in quarantaine.
... die moeten nu bij terugkeer allemaal tien dagen in quarantaine bij terugkomst.
Is dat al wettelijk verplicht ja? :shock:
Ja, er staat alleen nog geen straf op.
en toen ineens :shock:
Suus schreef: wo 14 okt 2020, 18:03 Het is inderdaad niet verplicht,
Ah kijk, nou komen we ergens :trein:

Is het bewust dat je foutieve informatie verspreidt als zijnde feiten, of ben je het overzicht ook een beetje kwijt en houd je alle veranderingen ook niet helemaal meer bij?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De pagina van de Rijksoverheid heeft het over moeten en uitzonderingen, dus ik ging er vanuit dat er inmiddels via een spoedwet een verplichting was geregeld. Die kon ik echter niet vinden, vandaar dat ik nu iets anders moet zeggen. Ik weet echter niet volledig wat er in de nieuwe wet staat die nu bij de Eerste Kamer ligt, dus daar kan nog wel een verplichting in staan die later deze maand gaat gelden.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -nederland
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

PHS schreef: wo 14 okt 2020, 12:04 Altijd gezellig, de politie:
Politiebond: maak einde aan thuisfeestjes en stel alcoholverbod in

Het kabinet moet voor de komende vier weken een compleet verbod op de verkoop van alcohol instellen om het grote aantal thuisfeestjes aan banden te leggen, vindt politiebond ANPV.

Vanaf woensdag wordt de verkoop van alcohol tussen 20.00 uur en 07.00 uur verboden. “Daar los je helemaal niks mee op,” zegt voorzitter Xander Simonis.

“Nu gaat iedereen om halfacht nog even langs de winkel om bier en wijn te halen. Een compleet verbod is veel makkelijker te handhaven.” Het verbod op alcoholverkoop in de avonduren neemt voor avondwinkels en supermarkten een grote hap uit de omzet. Voor de bestrijding van het alsmaar oprukkende coronavirus haalt het weinig uit, verwacht Simonis. Hij is bang dat de politie het vele controlerende werk straks niet meer aan kan.
Vandaag in het Parool.

Dat van de thuisfeestjes ben ik mee eens, maar een alcoholverbod? Drinken de dienders nooit een biertje of wijntje? :roll:
Wie zijn dan de wappies vraag je je af.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Los van dat er middelen aanwezig zijn mogen wapfeestjes toch nog gewoon? Meestal red je dat namelijk wel met 4 man, al zijn er ook mensen die graag een wat grotere groep hebben :D
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Dat van die grotere groep spreekt me zeker aan. Alleen zonder wap graag :o .
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ga naar Polen, daar zijn de clubs en kroegen nog gewoon open 8-) En dan kun je zelf het etablissement naar keuze uitkiezen :D
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Dank voor de tip!
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Nie ma problemu
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Aking nie ponosi odpowiedzialności
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10543
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Dûh.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Of juist wel :)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Vanmiddag nog voorlopig voor het laatst geroeid met mijn vriendinnen. Wel een mondkapje voor de stuurvrouw want het voelde toch een beetje raar om nu nog te doen alsof er niets aan de hand is terwijl vanavond die regels ingaan en er qua besmettingen in de tussentijd niets verandert.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Hier iemand die al sinds half maart van dit jaar niet meer heeft gesport. Eerst omdat de sportclubs dicht moesten en later door een verbod van de huisarts (dat overigens nog steeds geldt).
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ik heb al een jaar of 15 niet meer gesport denk ik... Heb ik nou gewonnen?
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Coronavirus

Bericht door Daan! »

Q&A Maurice de Hond. Heel interessant om te kijken. Zo goochelt het RIVM met cijfers en is in Duitsland veel meer aandacht voor ventilatie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Daan! schreef: wo 14 okt 2020, 20:49 Zo goochelt het RIVM met cijfers
Welkom in de wondere wereld van Vadertje staat :trein:
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door cassie127 »

Suus schreef: wo 14 okt 2020, 17:18 In geen van onze buurlanden ben je op dit moment welkom zonder in quarantaine te gaan en bij terugkeer uit een groot aantal landen in Europa moet je ook hier in quarantaine.

Het lijkt mij dat de Rijksoverheid op deze manier tracht om het aantal reisbewegingen te laten dalen en mensen aan het verstand te peuteren niet op vakantie te gaan. Toen de herfstvakantie afgelopen weekend begon zijn toch veel mensen naar het buitenland gegaan die nu problemen hebben. Er gingen toch nog mensen naar Frankrijk bijvoorbeeld, die moeten nu bij terugkeer allemaal tien dagen in quarantaine bij terugkomst.
Je bent van harte welkom in Niedersachsen (uitgezonderd Bremen en Hamburg), Nordrhein-Westfalen en Rheinland-Pfalfz om boodschappen te doen, te tanken, een dag met de trein te reizen of op familiebezoek te gaan. Enige voorwaarde is dat je Duitsland binnen 24 uur na binnenkomst weer verlaten hebt. Na een bezoek in Duitsland hoef je vervolgens niet in quarantaine want je komt uit geel gebied.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Daan! schreef: wo 14 okt 2020, 20:49 Q&A Maurice de Hond. Heel interessant om te kijken. Zo goochelt het RIVM met cijfers en is in Duitsland veel meer aandacht voor ventilatie.
Voor de heer #wisselvandissel is niet voldoende onomstotelijk wetenschappelijk bewezen dat ventilatie voldoende belangrijk is in de strijd tegen corona.

Misschien weten we hier over een jaar meer over.

Net zoals met die mondkapjes.

Ondertussen gaan we snoeihard richting de 10k besmettingen per dag "omdat we ons niet aan de regels houden."
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

WSM schreef: wo 14 okt 2020, 21:11 ...is niet voldoende onomstotelijk wetenschappelijk bewezen dat ventilatie voldoende belangrijk is in de strijd tegen corona.
Is dat met mondkapjes ondertussen wel het geval? Want die worden verplicht toch? :trein:
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Misschien dat hij daarover nu een spreekverbod heeft gekregen van de Grote Roerganger?

Met vijf minuten na de dringende oproep van Rutte gaan lopen roeptoeteren dat mondkapjes niet werken zal hij vast geen bonuspunten gescoord hebben.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1492
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Coronavirus

Bericht door JordiBrabant »

De heer Van Dissel zal pas achter mondkapjes staan als wetenschappelijk onomstoten vaststaat dat mondkapjes hét ei van Columbus in de strijd tegen de verspreiding van het coronavirus zijn. Nu kan ik iedereen al door de niet-medische aard van de mondkapjes verklappen dat deze nooit voor 100% bescherming voor de drager en zijn omstanders kan zorgen.
Alleen is die absolute bescherming niet het doel en zou het ook niet moeten zijn. Maar het collectief (verplicht) dragen van mondkapjes in combinatie met afstand houden zorgt voor een verminderde transmissiekans, en dat zou toch een doel voor Van Dissel moeten zijn.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

2030 na tien jaar semi / intelligente / halve / whatever lockdown.

Operatie geslaagd, patient overleden.

Hopelijk hebben we dan wel voldoende wetenschappelijk bewijs.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Vanavond hoofdschuddend in de keuken gestaan. De telefoon stond roodgloeiend, of we nog open waren. We hebben helaas de luxepositie niet dat we mensen kunnen weigeren, we moeten het bedrijf wel overeind houden. Maar liever had ik dat de horeca meteen gisteravond dichtging, nu heb je dus weer volle restaurants 'omdat het nu nog kan he?'

Nee meneer. Het kan niet. De wereld staat nu al in brand, dat is niet pas na vanavond 22 uur.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Aangekondigde maatregelen mogen niet meer dezelfde dag ingaan. Dit is om chaos te voorkomen. Dit is besloten na de maatregelenchaos van afgelopen (15) maart.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Ardan schreef: wo 14 okt 2020, 22:56 we moeten het bedrijf wel overeind houden.
Ik weet niet hoe het bij jouw bedrijf zit, maar in de tijd dat ik in de horeca gewerkt heb, wilde al het keukenpersoneel de baas wel schieten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 gasten