Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Geldt in Duitsland niet ook de regel dat je thuis moet blijven tot je uitslag hebt dan?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10542
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Sneltest wellicht?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Tsjechië gaat morgenochtend om 6:00 in lockdown. Een behoorlijk zware variant waarbij alleen de levensmiddelenhandel nog open blijft en je je niet met meer dan twee personen in de openbare ruimte mag begeven. Duurt tenminste tot 3 november.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Suus schreef: wo 21 okt 2020, 10:52 BuZa is nog steeds slordig met de kaartjes. Ze hebben in een keer heel Zwitserland oranje gemaakt en in Oostenrijk is Oost-Tirol nog steeds niet oranje gekleurd.
Zwitserland is oranje vanwege de inreisrestricties. Overigens was BuZa toen die werden ingevoerd vergeten om Liechtenstein mee te kleuren tot 3 dagen later. :mrgreen:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Ik vind het geen gekke zet van Tsjechië. Er komen landelijk per 100.000 inwoners ongeveer net zo veel besmettingen per week bij als in de gemeente Oostzaan.
Gek genoeg blijft een Duitse landelijke lockdown uit, terwijl de signaalwaarde van 50 besmettingen per 100.000 vandaag landelijk is overschreden. Alleen het Berchtesgadener Land zit in lockdown.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Coronavirus

Bericht door wouter15 »

En hier in Nederland zijn vandaag bijna 8800 nieuwe besmettingen geconstateerd. Ik heb zo'n vermoeden dat er zomaar aankomende dinsdag tijdens de geplande persconferentie een lockdown afgekondigd gaat worden.
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Dat vermoeden heb ik ook. Wellicht avondklok erbij?
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

trolly schreef: wo 21 okt 2020, 18:46 Sneltest wellicht?
Kan niet anders, want volgens de media was de test pas vandaag overdag: https://www.tagesschau.de/inland/corona ... n-107.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

wouter15 schreef: wo 21 okt 2020, 19:23 En hier in Nederland zijn vandaag bijna 8800 nieuwe besmettingen geconstateerd. Ik heb zo'n vermoeden dat er zomaar aankomende dinsdag tijdens de geplande persconferentie een lockdown afgekondigd gaat worden.
Ik denk dat dat hier nog niet uit vast te stellen is, ze rapporteren tegenwoordig niet voor niks weekcijfers omdat je vaak vertraging in het doorgeven na het weekend ziet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Ik denk dat er eerst gekeken gaat worden welk effect de maatregelen van vorige week zullen hebben. Er is al gezegd dat die vier weken gelden, met een herijking als ze twee weken gelden.
Ik doe ook maar wat
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Het zat er al aan te komen, maar vervoerders verwachten volgend jaar te moeten snijden in hun dienstregeling:
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/10/21/tr ... n-a4016953
Beul van de blindegeleidelijn
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Volgens mij is dit artikel achter een betaalmuur. Op NOS teletekst staat:

"OV dienstregeling wordt soberder"

Openbaarvervoerbedrijven denken dat ze volgend jaar moeten snijden in de dienstregelingen om de financiële klap door de coronacrisis op te vangen. Uit een rondgang van NRC blijkt dat alle negen ov-bedrijven miljoenen euro's verliezen doordat er minder reizigers zijn.

De coronasteun die ze van de overheid krijgen is niet genoeg om uit de rode cijfers te komen.

Volgens de NRC wordt er nog onderhandeld met de provincies en gemeenten over het aanpassen van de dienstregelingen. Het zou niet de bedoeling zijn dat er hele trajecten worden geschrapt.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

In België gaat het niet goed, met name in de provincies Luik en Henegouwen en in het Brussels Gewest. ZIekenhuizen in de regio Luik liggen nagenoeg vol.

In Vlaanderen is de situatie wat minder erg dan in Wallonie. De oorzaak is volgens virologen dat de Vlamingen wellicht alerter waren na de coronabrandhaard in Antwerpen deze zomer.

Ondertussen wordt er door sommige experts gepleit voor een tweede lockdown en zit de CEO van een Brussels ziekenhuis met een verkoudheid in een televisiestudio.

Kortom: België zoals we het kennen. ;)
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Sophie Wilmès, vicepremier en tevens voormalig eerste minister van België, is met corona opgenomen op de IC. :shock:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Coronavirus

Bericht door wouter15 »

In Luik is de situatie zelfs zo erg dat zelfs besmette verpleegkundigen en doktoren gewoon aan het werk gaan: https://nos.nl/artikel/2353358-luik-bra ... uatie.html

Dat lijkt mij nu ook weer niet echt fijn voor de patiënten in het ziekenhuis.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Zie ook deze indringende rapportage van de VRT vanuit het CHR in Luik: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10/21 ... ovincieho/

En ja, in België is de situatie echt heel ernstig als patiënten over de taalgrens opgenomen moeten worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

In Duitsland schijnt men tot de conclusie te komen dat besmettingen vooral in de privésfeer gebeuren en niet zo zeer op werk, OV en winkels.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Dat lijkt in Nederland toch ook voornamelijk het geval te zijn? Op de werkvloer worden over het algemeen ook meer maatregelen genomen in gevallen waar thuiswerken niet mogelijk is, thuis gebeurt dat natuurlijk minder voor zover afstand houden überhaupt fatsoenlijk mogelijk is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

ArrivaBas schreef: do 22 okt 2020, 11:34 Sophie Wilmès, vicepremier en tevens voormalig eerste minister van België, is met corona opgenomen op de IC. :shock:
En heeft de IC inmiddels al weer verlaten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Tja, dat is dan misschien ook het enige voordeel van alleen wonen, ik zal niet door een huisgenoot besmet worden. Maar verder :roll:

Ik heb ook eens de cijfers van de verschillende bestuursgebieden van de gemeente Rotterdam naast elkaar gezet. Mijn ervaring is dat, ondanks dat de cijfers over de afgelopen week pas de woensdag erna worden gepubliceerd, deze voor de laatste week nog niet volledig kunnen zijn. Maar in sommige gebieden van Rotterdam lijkt er ondanks een toename in het aantal afgenomen tests vorige week toch een kleine daling in het aantal nieuwe besmettingen te zijn. Vooral Feijenoord, Prins Alexander en Kralingen-Crooswijk lijken de rem te hebben gevonden. In andere gebieden vind ik, met het oog op de nog door mij verwachte correcties, de daling nog niet duidelijk genoeg. In de overige kernen van de gemeente ging het afgelopen week zelfs voor enige correcties al erg slecht, daar is duidelijk de piek nog niet bereikt.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Wilmès schijnt gisteren opgenomen te zijn en heeft vanmiddag of vanavond de IC verlaten. Zo stond het in het NOS-liveblog.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

PHS schreef: do 22 okt 2020, 21:08binnen acht uur tijd de IC verlaten lijkt mij wat erg snel.
In het VRT Journaal was vanmiddag een interview met een woordvoerder van het ziekenhuis waar Wilmès in ligt, die verklaarde dat de vicepremier alleen ter observatie naar intensieve zorgen was overgeplaatst.

In ander nieuws: de Schotse politie is een onderzoek gestart naar alle circa 2000 doden in Schotse verpleeghuizen als gevolg van Covid-19. Dat betekent niet dat alle doden als moordonderzoek behandeld gaan worden, maar verpleeghuizen moeten wel gegevens als roosters, plattegronden en voorraadgegevens voor beschermingsmiddelen overhandigen aan Police Scotland/Poileas Alba. Het onderzoek duurt nog enkele weken, daarna kan voor de individuele sterfgevallen alsnog overgegaan worden naar een verdenking van een noodlottig ongeval, of vervolging (Channel 4).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten