Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

ArrivaBas schreef: ma 26 okt 2020, 19:52
Jef400 schreef: ma 26 okt 2020, 14:47 10.300 vandaag aangevoerd. Dat is geen enorme stijging en kan nog restwaarde van verleden week zijn.
Ik kwam op Twitter een staatje tegen dat aangaf dat ruim 3000 daarvan oude meldingen (meer dan zeven dagen) zijn. Dat getal stijgt iets minder hard dan de dagelijkse meldingen.
En van wie was dat account op Twitter? :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

cassie127 schreef:Oostenrijk gaat nog verder op oranje vanaf woensdagavond. Het geklaag hier over de onzorgvuligheid van de kaartjes is overigens onterecht, hier heb ik meerdere keren voorbij zien komen dat Ost-Tirol oranje zou moeten zijn, maar dit was dus niet het geval. Vanaf woensdagavond is dat wel het geval.
Als het ministerie van Buitenlandse Zaken schrijft dat de Oostenrijkse deelstaat Tirol code oranje krijgt, dan is het raar om een deel van die deelstaat op code geel te laten staan toch?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Tirol en Oost Tirol zijn toch aparte provincies, ze grenzen ook niet aan elkaar.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Wat PHS zegt klopt.

Zie bij deze twee pagina's het verschil tussen deelstaat en regio:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Tirol_(deelstaat)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Tirol_(regio)
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Coronavirus

Bericht door ovforens »

https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... eding-2020

Wellicht interessant voor sommigen, gaat over beschikbaarheidsvergoeding.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Opnieuw 10.000 besmettingen op een dag. Is dit een teken dat het langzaam afvlakt tot een plateau, of loopt de testcapaciteit opnieuw tegen een grens aan? Het kabinet is in elk geval te laf om per ommegaande maatregelen te nemen. :roll:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Littlebusdriver schreef: ma 26 okt 2020, 21:10 Nee. Ik reageerde op de opmerking van ICE11. En zoals te doen gebruikelijk hoef je bij een reactie op het laatste bericht niet te quoten.
En die reageerde op een bericht boven hem gok ik, gelet op het feit dat ie geen bericht had gequote, en waar ging dat bericht over? :lol:
Maar ben je weer aan de beterende hand?
Ik leef nog ja, en heb van het weekend lekker een biertje gedronken op het terras. Zonder Coronagejank, gezeik en gedoe, dat doet een mens goed :trein:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

ArrivaBas schreef:Opnieuw 10.000 besmettingen op een dag. Is dit een teken dat het langzaam afvlakt tot een plateau, of loopt de testcapaciteit opnieuw tegen een grens aan? Het kabinet is in elk geval te laf om per ommegaande maatregelen te nemen. :roll:
De cijfers voor week 43 zijn nog niet helemaal compleet (pas van zo’n 285.000 tests is de uitslag bekend), maar het is al wel duidelijk dat er meer tests zijn afgenomen dan in week 41, de eerste week dat de capaciteit flink toenam van 223.000 naar 278.000 tests. In week 42 werden 310.000 tests afgenomen.

En nog steeds laten vrouwen zich eerder testen dan mannen, terwijl mannen een groter risico hebben op vervolgschade. In alle leeftijdsgroepen vanaf 15 zijn meer vrouwen getest, alleen bij jeugd tot 14 hebben de jongens een voorsprong.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Dat meer testen niet direct tot meer nieuwe besmettingen per dag leiden dan de voorgaande dagen stemt in elk geval hoopvol over de effectiviteit van de huidige maatregelen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Vanavond persmomentje met Mark en Hugo, dus geen persconferentie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Dus een persmo in plaats van een persco?
Ik doe ook maar wat
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Precies. We krijgen een laatste waarschuwing.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Niet dat we nu nog veel kunnen doen aan wat er over twee weken gebeurt, al lijkt er langzaamaan wel enige positiviteit in de cijfers te zitten. Kwam bv. deze vergelijking in een artikel van RTV Utrecht tegen...
De afgelopen zeven dagen telde het RIVM in heel Nederland 67.542 nieuwe coronapatiënten. Vorige week waren dat er 55.587. Dat is een groei van 22 procent. Maar de week ervoor groeide het aantal nieuwe gevallen met 27 procent, en de week daarvoor was dat zelfs 60 procent.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

De R-waarde is ook omlaag gegaan.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

ArrivaBas schreef: di 27 okt 2020, 14:29 Opnieuw 10.000 besmettingen op een dag. Is dit een teken dat het langzaam afvlakt tot een plateau, of loopt de testcapaciteit opnieuw tegen een grens aan? Het kabinet is in elk geval te laf om per ommegaande maatregelen te nemen. :roll:
Voor verdere extra maatregelen is het het nu nog te vroeg. De effecten van de vorige maatregelen die 14 dagen geleden zijn ingegaan moeten de komende week zichtbaar worden. Pas na deze of volgende week moet blijken of deze maatregelen verlengt moeten worden. En ook of er dan wel extra maatregelen nodig zullen zijn.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

In het persmoment werd zonet een geschatte R genoemd van 0,88.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Coronavirus

Bericht door wouter15 »

Volgende week dinsdag weer een persco van Rutte en De Jonge. Het zal dus nog zomaar een week kunnen duren voordat er eventuele nieuwe maatregelen komen. Ik hoop niet dat we dan te laat zijn.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Je vergeet erbij te vermelden dat als het eerder nodig mocht zijn er eerder een persconferentie komt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Dat is toch altijd het geval?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

PHS schreef: di 27 okt 2020, 17:41Ik lees net dat de R op 9 oktober 1,16 was, dus dat betekent dat er nog geen R-waarde bekend is nadat de nieuwe 'lockdown-light' in werking trad? In dat geval weet ik niet hoeveel zeggend de R op dit moment is.
De exacte R-waarde komt uiteraard altijd achteraf, het duurt immers even voordat een door iemand besmette persoon zelf ook symptomen ontwikkeld en positief getest kan worden. En pas dan weet je in welke mate het virus is doorgegeven door de besmette personen van een periode daarvoor.
wouter15 schreef: di 27 okt 2020, 19:42 Het zal dus nog zomaar een week kunnen duren voordat er eventuele nieuwe maatregelen komen. Ik hoop niet dat we dan te laat zijn.
Da's nou net het hele probleem met dat virus: eigenlijk ben je altijd te laat omdat de mensen die over twee weken positief testen zo'n beetje vandaag al besmet zijn geraakt maar dat waarschijnlijk zelf nog niet merken.
Je zult dus altijd afwegingen moeten maken tussen extra schade aan de economie en het voorkomen van de verspreiding van het virus.

Dat we vandaag geen nieuwe maatregelen hebben opgelegd gekregen zal dan ook vooral komen doordat de afgelopen weken al een trend de goede richting op is ingezet, die echter nog tijd nodig heeft. Zou de trend nu nog de verkeerde kant op zijn blijven gaan dan hadden we een heel ander verhaal gehad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Coronavirus

Bericht door wouter15 »

Maar zijn extra maatregelen dan bijv. ook nodig als het aantal besmettingen rond de 10.000 blijft steken de komende week? Dat is mij niet helemaal helder.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Extra maatregelen kunnen nodig zijn als het aantal besmettingen weer fors oploopt de komende twee of drie weken. Of ... als de ziekenhuizen het aantal COVID patiënten niet meer aan kunnen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Dat was zijn vraag niet toch?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 101 gasten