Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Luisterboeken zijn niet alleen voor slechtzienden, hoor.

Maar weer even terug on-topic. Even bij het ECDC gekeken naar de meest voorkomende symptomen, en ik heb sinds gisteren ook klachten die het ECDC opsomt. Gegeven het feit dat er bij mij thuis al drie besmet zijn (geweest), kan het bijna niet anders dan dat ik nu ook een milde vorm van COVID-19 te pakken heb. :(
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Wat is het ECDC?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Het European Centre for Disease Prevention and Control, in het Nederlands het Europees Centrum voor ziektepreventie en -bestrijding. Het Europese equivalent van het RIVM.
ArrivaBas schreef: di 03 nov 2020, 12:23 Maar weer even terug on-topic. Even bij het ECDC gekeken naar de meest voorkomende symptomen, en ik heb sinds gisteren ook klachten die het ECDC opsomt. Gegeven het feit dat er bij mij thuis al drie besmet zijn (geweest), kan het bijna niet anders dan dat ik nu ook een milde vorm van COVID-19 te pakken heb. :(
Ai, beterschap! Al een test aangevraagd?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Ik overweeg het wel, maar omdat corona binnen het huishouden al aardig is rondgegaan, weet ik het zonder test al bijna zeker dat ik het heb. Ik ben in de afgelopen 24 uur al aardig opgeknapt overigens. :D
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Coronavirus

Bericht door Timon91 »

Sterkte en beterschap! Ik zit nu al anderhalve week thuis samen met vriendinlief, allebei positief getest en allebei ziek (en zelfs de kat is ziek). Ik vind vooral opvallend hoe snel het op en neer gaat. Het ene moment voel je je prima, maar twee uur later lig je voor pampus. Word vooral niet te snel actief, kan ik aanraden ;) Ik voel me nu ook wel weer iets beter, maar heb vooral nog heel weinig energie. Het anderhalve week niet buiten komen en nauwelijks kunnen bewegen helpt natuurlijk ook niet :') Als ik me morgen nog steeds zo voel ga ik kijken of ik een test kan krijgen. Om terug naar kantoor te kunnen moet ik eerst negatief getest worden, het is nog even de vraag of de GGD je wel wil testen om die reden, maar dat zien we dan wel weer :')

Ik vind de regels omtrent quarantaine en isolatie overigens wel duidelijk, maar verre van compleet. Als iemand in je huishouden positief getest is, moet diegene in isolatie en de rest in quarantaine. Maar wat nou als isolatie niet mogelijk is en iedereen is ziek en positief getest - zoals bij ons. Als één iemand weer beter is en negatief getest heeft, mag die dan wel naar buiten of moet die binnen blijven tot iedereen beter is? Als ik net beter ben en terugkom op kantoor, maar een naaste collega test positief, moet ik dan weer 10 dagen in quarantaine? Nog niets over kunnen vinden -0-
Mijn Flickr account.
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Veel beterschap aan alle zieken! _O_
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Beterschap allen!
VIRM schreef: di 03 nov 2020, 11:38 Of luisterboeken! *O*
Ieder zijn ding, maar ik lees liever van papier.

Vanmiddag dertien boeken gehaald, dus voorlopig ben ik onder de pannen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Door mijn handicap en ziekte mag ik voorlopig niet naar de bibliotheek en dus wordt het voor mij boeken lenen op digitale wijze (ereader). Dit gaat ook goed.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Er zijn ook vrijwilligers die voor jou boeken kunnen halen he, volgens mij kan de Bibliotheek je daar over informeren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Dat weet ik ook wel. Maar de digitale optie werkt voor mij ook goed.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

KM46 schreef: di 03 nov 2020, 12:17 Luisterboeken ... dat is toch voor visueel beperkten?
Noem het podcast en het is voor iedereen. :mrgreen:
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Timon91 schreef: di 03 nov 2020, 13:09 Maar wat nou als isolatie niet mogelijk is en iedereen is ziek en positief getest - zoals bij ons. Als één iemand weer beter is en negatief getest heeft, mag die dan wel naar buiten of moet die binnen blijven tot iedereen beter is? Als ik net beter ben en terugkom op kantoor, maar een naaste collega test positief, moet ik dan weer 10 dagen in quarantaine? Nog niets over kunnen vinden -0-
Het zijn allemaal, al dan niet dringende, adviezen. Dus doe vooral waar je zin in hebt *O*
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Maar blijf vooral zoveel mogelijk thuis tot jullie beiden klachten vrij zijn. En laat je ook een keer testen.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Coronavirus

Bericht door Timon91 »

Dat klinkt wel logisch, maar ik heb het nergens bij de GGD of RIVM teruggevonden ;) Ook degene van de GGD die me belde over mijn positieve uitslag wist het niet, die heb ik het ook gevraagd. Als mijn werkgever een bepaalde kant op gaat pushen is het toch wel fijn om te weten wat de adviserende instanties erover zeggen.
Mijn Flickr account.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Coronavirus

Bericht door Timon91 »

Thanks :pos:

Dat is een heel goede vraag :') Als hij prefereert dat ik een gratis test bij de GGD ga halen - met ca. drie dagen verlies tot gevolg en het nog de vraag is of ze dat zonder klachten willen doen - dan doe ik dat. Is het bij de GGD niet mogelijk, dan ligt de bal weer bij de werkgever. Simpel (A)
Mijn Flickr account.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Houd er wel rekening mee dat als je bij een commerciële test positief getest worden dat je dan als nog een GGD test moet ondergaan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Dat is niet waar, de commerciële testresultaten worden gewoon doorgegeven aan het GGD als nieuwe besmetting.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

KM46 schreef: di 03 nov 2020, 18:22 Houd er wel rekening mee dat als je bij een commerciële test positief getest worden dat je dan als nog een GGD test moet ondergaan.
Van wie moet dat? :roll:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Naar wat ik heb gehoord over de (ultra)sneltesten (antigeentesten en blaastesten zoals bij een alcoholcontrole in het verkeer) is een test bij de GGD vooral aanbevolen vanwege de grotere foutmarge die door de doorloopsnelheid ontstaat.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef: di 03 nov 2020, 18:24 Dat is niet waar, de commerciële testresultaten worden gewoon doorgegeven aan het GGD als nieuwe besmetting.
Dan is dit zeker pas zo. Want ik ken iemand die bij een commerciële test in september positief werd bevonden en een paar dagen later alsnog een GGD test moest ondergaan om als nieuwe besmetting te worden aangemerkt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

En van wie moest ie dat?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Van de GGD en het RIVM.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De veiligheidsregio’s Rotterdam-Rijnmond, Zuid-Holland Zuid en Twente zijn op dit moment de probleemgebieden. Daar kunnen vanaf volgende week regionale maatregelen komen, zoals een avondklok.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Coronavirus

Bericht door wouter15 »

"Mogelijk avondklok en sluiting middelbare scholen in regio's met veel besmettingen": https://nos.nl/artikel/2355111-mogelijk ... ingen.html

Er word alleen dan weer niet gemeld om welke regio's het gaat en wanneer die eventueel van kracht kan worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 118 gasten