Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Coronavirus

Bericht door Timon91 »

KM46 schreef: di 03 nov 2020, 18:44
Daniel schreef: di 03 nov 2020, 18:24 Dat is niet waar, de commerciële testresultaten worden gewoon doorgegeven aan het GGD als nieuwe besmetting.
Dan is dit zeker pas zo. Want ik ken iemand die bij een commerciële test in september positief werd bevonden en een paar dagen later alsnog een GGD test moest ondergaan om als nieuwe besmetting te worden aangemerkt.
Mijn vriendin is bij een commerciële sneltest positief getest, dat is aan de GGD doorgegeven en die hebben een dag later ook nog gebeld. Dit was anderhalve week geleden, dus wellicht is het veranderd.
Mijn Flickr account.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Sommige commerciële testers weigeren besmettingen door te geven aan de GGD. Zij denken dat de AVG boven de Wet publieke gezondheid gaat, terwijl dat niet het geval is. De GGD krijgt er echter geen grip op, want er is geen register van bedrijven die coronatests uitvoeren...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3273
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Coronavirus

Bericht door marvinkok »

Gisteren een test gedaan. Belde om half 11 en kon om 11 uur al terecht.
Vanmorgen vroeg online al dat het negatief was. Vervolgens belde (terwijl ik in overleg was) 3x binnen een minuut een 085 nummer. Google leerde me dat het iets met de coronatest te maken had, maar ze hebben ondertussen nog altijd niet weer gebeld :N
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

"probeer niet-noodzakelijke reizen zo veel mogelijk te vermijden"
"dringend advies om niet naar het buitenland te reizen"

Ik vinnut allemaal prima :) *O*
KM46 schreef: di 03 nov 2020, 19:16 Van de GGD en het RIVM.
En op welke juridische basis zijn die instanties bevoegd om dingen aan burgers op te leggen? :shock:
Durashift
Berichten: 5661
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Suus schreef: di 03 nov 2020, 19:35 Sommige commerciële testers weigeren besmettingen door te geven aan de GGD. Zij denken dat de AVG boven de Wet publieke gezondheid gaat, terwijl dat niet het geval is. De GGD krijgt er echter geen grip op, want er is geen register van bedrijven die coronatests uitvoeren...
Ja, bizar is dat. .. en dan hebben die bedrijven die de medewerkers daar laten testen, zeer waarschijnlijk de mond / website / verslagen vol over hun maatschappelijk rol / bijdrage / verantwoordelijkheid.. Nou, maak dat dan eens op dit punt waar, denk ik dan. :twisted:

Ik zag van de week zo'n commerciële teststraat in Haps, op het industrieterrein achter de nieuwe Nutricia fabriek.
Partytenten etc. Getest werd er op dat moment niet.
Het lijkt mij voor de bedrijven aldaar ook wel makkelijk, qua bereikbaarheid etc.
Maar geef de besmettingen door, al is het anoniem maar dat ze wel meetellen in de aantallen, lijkt mij.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Maar goed, het #RedTeam heeft nu wel de gewenste lock-down lijkt mij.

Wie geloofd er nu dat deze sluiting 2 weken gaat duren?

Als de maatregelen van voorgaande keer vorige week ff 'tussen neus en lippen door' werd verengd tot in december.. en van Dissel in de 2e Kamer sprak over 'tot in januari 2021'. Dan is de bieb echt niet met 2 weken weer open, lijkt mij.
ZEG DAT DAN gewoon, heren Rutte / de Jonge. :twisted: :x

Net als met de cijfers: vorige week was het: nee, we nemen nog geen maatregelen, we wachten de cijfers even af.
Nu, de cijfers dalen, het gewenste plateau is er.. maar nee, dán wordt de (vermeende) onbetrouwbaarheid van de cijfers van stal gehaald.. en is het toch min of meer "stank voor dank".. -0-
ZEG dan dat de ziekenhuis instroom moet dalen ipv besmettingscijfers..
Bovendien, met nu de lockdown is het volgende week echt nog niet rustiger in het ziekenhuis hoor.
Dus, waarom alles op slot als besmetting daalt? Instroom ziekenhuis kan je niet forceren naar beneden.

Wát je wel kan doen: Corona besmette mensen die alleen zuurstof nodig hebben, gewoon naar huis sturen met een zuurstofkit. Dat kan prima thuis, doet een longpatient immers ook.

Maar nee, zo flexibel gaat dat allemaal niet.. een paar testkits om het te proberen.. heeft men uitgedeeld.. :X
Echt, wat is het een zooitje.
Laatst gewijzigd door Durashift op di 03 nov 2020, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Aking schreef: di 03 nov 2020, 19:47
KM46 schreef: di 03 nov 2020, 19:16 Van de GGD en het RIVM.
En op welke juridische basis zijn die instanties bevoegd om dingen aan burgers op te leggen? :shock:
Ik snap het ook niet. Als iemand positief getest is is die positief getest. Klaar.
Of heeft de GGD anders te weinig te doen? Kreeg die indruk toch niet de afgelopen maand.
Met red tape gaat deze regering deze oorlog vast winnen.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Durashift schreef: di 03 nov 2020, 20:17Net als met de cijfers: vorige week was het: nee, we nemen nog geen maatregelen, we wachten de cijfers even af.
Nu, de cijfers dalen, het gewenste plateau is er.. maar nee, dán wordt de (vermeende) onbetrouwbaarheid van de cijfers van stal gehaald.. en is het toch min of meer "stank voor dank".. -0-
ZEG dan dat de ziekenhuis instroom moet dalen ipv besmettingscijfers..
Bovendien, met nu de lockdown is het volgende week echt nog niet rustiger in het ziekenhuis hoor.
Dus, waarom alles op slot als besmetting daalt? Instroom ziekenhuis kan je niet forceren naar beneden.
Inderdaad puur showmaatregelen om een groepje virusdrammers tevreden te houden.

Misschien moeten de Haagse zakkenvulkliek en de ambtenarij maar eens salaris inleveren uit solidariteit met alle bedrijven die ze nu zo hard naar de klote het helpen zijn.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13042
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Je plaat blijft hangen.
Ik doe ook maar wat
Durashift
Berichten: 5661
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

^^^ :neg:

WSM schreef: di 03 nov 2020, 20:39 (..)

Misschien moeten de Haagse zakkenvulkliek en de ambtenarij maar eens salaris inleveren uit solidariteit met alle bedrijven die ze nu zo hard naar de klote het helpen zijn.

Kunnen de Rijksambtenaren vast mee beginnen, hebben er 0.7% bij gekregen voor dit half jaar. + de thuiswerkvergoeding.
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... ambtenaren

(wel raar, een CAO looptijd van een half jaar... kan je nu al weer beginnen voor volgend jaar.. :X )


.. en wat Hoekstra met de KLM heeft geritseld kan ook niet, vind ik.
KLM krijgt geen 'gratis geld' maar een lening van onze overheid.
Moet dus terug betalen (okay, een risico dat dat niet lukt).
Maar goed, Hoekstra krijgt geld toe voor de komende 5 jaar voor die lening. (0,7% per vandaag)

https://www.beleggen.nl/Rente-Koers/190 ... -jaar.aspx

..maar de KLM medewerkers kunnen, in het slechtste geval, 5 jaar lang op de nul lijn zitten of nóg een rondje loon inleveren..
.. en dan komen de Franse broeders vast wel ergens volgend jaar ook nog wat grappen en grollen uithalen om KLM zwakker te maken..

Enfin, nu Financiën dit gelukt is bij de KLM, volgt dit bij anderen ook natuurlijk.
OV sector, maak je borst maar nat: volgend jaar zijn jullie aan de beurt als de steunrondes aflopen.. CAO OV is niet karig, dus daar kan best in gesneden worden. (A)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21390
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

WSM schreef: di 03 nov 2020, 20:39 Inderdaad puur showmaatregelen om een groepje virusdrammers tevreden te houden.

Misschien moeten de Haagse zakkenvulkliek en de ambtenarij maar eens salaris inleveren uit solidariteit met alle bedrijven die ze nu zo hard naar de klote het helpen zijn.
Was jij recent niet juist voor een strengere lockdown?
Durashift schreef: di 03 nov 2020, 20:17
Wie geloofd er nu dat deze sluiting 2 weken gaat duren?
Ik ben graag optimistisch, dus ik geloof het (voorlopig).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ik weet niet of je dat vandaag de dag nog optimistisch kan noemen, of dat dat gewoon achterlijk naïef is :')
VIRM
Berichten: 7639
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Sterkte en beterschap Bas en Timon!
KM46 schreef: di 03 nov 2020, 12:17 Luisterboeken ... dat is toch voor visueel beperkten?
Nee, ook niet-slechtzienden kunnen er gebruik van maken. ;) Denk bijvoorbeeld aan Storytell of Audible.
Beul van de blindegeleidelijn
Chrysa
Berichten: 8004
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Maak en boek geen reizen naar het buitenland tot medio januari, tenzij strikt noodzakelijk.
Aldus de site van de Rijksoverheid, met in die zin een linkje naar het volgende artikel: Corona en vliegreizen en luchthavens

Sorry, hoewel ik de overheid graag serieus wil nemen, trek ik hier een grens. Overal waar over reizen naar het buitenland wordt gesproken, gaat het over vliegreizen, waar mensen hutje mutje op elkaar zitten, en wintersportvakanties, waar je bij de skiliften geen afstand kunnen houden. Daarom mag nu niemand meer naar het buitenland, ook al ga je in je eentje per auto naar een hutje in de Zweedse bossen en kom je gedurende je hele vakantie niemand tegen.

Ik ga over twee weken gewoon met de auto op vakantie en ga lekker wandelen in de natuur, en heb alleen contact met anderen in de supermarkt, die ik anders thuis ook had bezocht. Zoek het lekker uit met je overgeneraliserende adviezen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

KRIEMENEEL! :evil:

Maar ik geef je groot gelijk! :Y
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Chrysa schreef: di 03 nov 2020, 21:28Ik ga over twee weken gewoon met de auto op vakantie en ga lekker wandelen in de natuur, en heb alleen contact met anderen in de supermarkt, die ik anders thuis ook had bezocht. Zoek het lekker uit met je overgeneraliserende adviezen.
Geniet van je vakantie :pos:.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2856
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Chrysa schreef: di 03 nov 2020, 21:28 Aldus de site van de Rijksoverheid, met in die zin een linkje naar het volgende artikel: Corona en vliegreizen en luchthavens
Citaat: "Vakantie en familiebezoek zijn niet noodzakelijk."

Inmiddels heb ik het vermoeden dat ambtenaren of politici die zoiets durven te beoordelen ofwel nerds zijn, die de hele dag voor de computer of tussen hun boeken zitten en geen menselijk leven kennen of verstokte misantropen.... :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Vreemd eigenlijk dat de regio West-Brabant niet als vierde is genoemd bij de drie regio's waar mogelijk een volledige lockdown c.q. avondklok ingevoerd kan worden, want die regio zit heeft een zevendaags gemiddelde per 100.000 inwoners hoger dan Twente.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3476
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Ik ben wel benieuwd waarom de situatie in Twente (en ook bijvoorbeeld de Rijnmond) inderdaad niet lijkt te verbeteren en waarom dat in Haaglanden wel het geval lijkt.

En de situatie van Midden- en West-Brabant is wel gek inderdaad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13042
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Volgens mij was het benoemen van die regio's een 'bijvoorbeeld' en 'het kan over twee weken zomaar anders zijn' en niet een 'het zijn deze en ook alleen deze regio's die op het strafbankje zitten'.
Ik doe ook maar wat
en-es
Berichten: 4487
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Benieuwd wie er als eerste een avondklok krijgt. Een systeem waarbij mensen een briefje moeten hebben om toch op straat te mogen zal er dan niet komen. Volgens Mark Rutte gaan we niet met boterbriefjes werken zoals in Frankrijk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Volgens het NOS-liveblog zouden Rotterdam-Rijnmond, Twente en Zuid-Holland Zuid vandaag met zijn drieën gaan zitten om te bespreken wat de regionale maatregelen moeten zijn. Vandaar dat het mij opvalt dat West-Brabant niet meedoet: https://nos.nl/l/2355172#UPDATE-container-48766124
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3476
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Mijn kapper is kennelijk verplicht om een telefoonnummer en mailadres te registreren in verband met coronaregels? Dat is nieuw voor me?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Wij weten natuurlijk niet of dat, voor jou, nieuw is (A)

Maar was er destijds met de restaurants niet juist iets dat ze het niet mochten verplichten?
en-es
Berichten: 4487
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Mijn kapperszaak heeft mijn gegevens. Al is dat ook omdat ik een klantenkaart heb bij hun.
umbusko
Donateur
Berichten: 5333
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Aking schreef: wo 04 nov 2020, 13:40 Maar was er destijds met de restaurants niet juist iets dat ze het niet mochten verplichten?
Toen was het inderdaad verplicht aan de restauranthouders om te vragen, maar niet verplicht aan de gasten om te antwoorden. Al weet ik niet zeker hoe het zit met "huisregels", of een restaurant/kapper op eigen houtje mag beslissen je niet binnen te laten als je je gegevens niet geeft. De overheid mag het in ieder geval niet verplichten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 179 gasten