Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13042
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

In de laatste twee weken voor de sluiting was het voor restaurants wel verplicht ;)
Ik doe ook maar wat
umbusko
Donateur
Berichten: 5336
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Wat was verplicht? Het vragen om contactgegevens (voor restauranthouders) of het geven van juiste contactgegevens (voor gasten)?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13042
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Het registreren van contactgegevens was verplicht. Welke gegevens dat waren, dat is de verantwooording van de gast natuurlijk, maar die heeft alleen zichzelf ermee..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50928
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Het registeren van contactgegevens is ook voor de dienstensector als kappers en nagelsalons verplicht geworden. Het werd gezegd tijdens een persconferentie, ik weet niet meer of het die van het vroeger sluiten van de café’s of de halve lockdown was. De verplichting is niet voor de klant (wel voor je eigen veiligheid als je wel meewerkt), maar als een bedrijf tijdens BCO een hotspot blijkt te zijn en de registratie is onzorgvuldig gegaan, kan de voorzitter van de veiligheidsregio dat meewegen bij een tijdelijke sluiting.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3479
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

:pos:

Dank, orakel.
umbusko
Donateur
Berichten: 5336
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Ho ho, Chrysa was orakel! Suus slechts
trolly schreef: ma 13 apr 2020, 22:18een lieftallige gastvrouw die een luisterend oor biedt aan de onbenullige vragen die wij haar zullen stellen (die natuurlijk best OV-gerelateerd mogen zijn, maar dat hoeft helegaar niet)
*O*
Chrysa
Berichten: 8006
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Dus wanneer kunnen we bij Suus aan de bar gaan zitten? *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50928
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Minstens tot half december in ieder geval niet. En eerlijk gezegd verwacht ik dat ik vanaf volgende week woensdag in lockdown zit, want de cijfers van Rotterdam zijn echt heel slecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3479
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Benieuwd hoe zo'n regionale lockdown eruit moet zien. In Berkel en Rodenrijs mag je je deur niet uit en is alles dicht, en in Pijnacker gaat het leven zijn gewone gang? Dat gaat toch niet werken joh.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Tuurlijk wel! Dat ging toch ook perfect met de Zeeman in Baarle of waar was het? :') Gewoon een lintje hier en daar en dan benne we wel klaar *O*
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13553
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

Chrysa schreef: wo 04 nov 2020, 18:20 Dus wanneer kunnen we bij Suus aan de bar gaan zitten? *O*
Jij bent het orakel dus jij weet het, waarom vraag je het dan nog? -0-
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21393
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: wo 04 nov 2020, 18:33 Minstens tot half december in ieder geval niet. En eerlijk gezegd verwacht ik dat ik vanaf volgende week woensdag in lockdown zit, want de cijfers van Rotterdam zijn echt heel slecht.
Ik dacht juist dat het in Rotterdam steeds beter ging, maar dat is dus (helaas) niet waar?
Gaat het in Amsterdam dan veel beter?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8868
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

In de regio Rotterdam zijn wel gemeentes met een dalende trend, maar dat is over het algemeen nog heel pril.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50928
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Nergens in Rotterdam zijn lichtpuntjes te zien qua besmettingen, ook omdat de aantallen besmettingen van de laatste twee weken nog niet volledig zijn (eigen ervaring na de cijfers van de GGD op www.gezondheidinkaart.nl al weken te volgen). In week 42 leek het in de stad even te stabiliseren maar daarna zijn alle records opnieuw verbroken :X

Afbeelding

Ik heb in Amsterdam geen cijfers voor de stadsdelen, maar het aantal besmettingen in de stad als geheel is daar op weekbasis nu ongeveer 25% lager dan twee weken geleden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Dan komen ze daar vast op het moment dat ze zo'n dinges in willen voeren achter waardoor chaos en vertraging en budgetoverschrijding en weetiketwat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13218
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Ik vermoed per veiligheidsregio, de besmettingscijfers op het Coronadashboard gebruiken namelijk ook de veiligheidsregio's. Buiten Tilburg en omgeving overlappen de twee overigens best goed, dus zoveel maakt het ook niet uit.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Coronavirus

Bericht door Littlebusdriver »

De veiligheidsregio’s en de GGD regio’s zijn vrijwel overal gelijk. Alleen het gebied rondom Tilburg is een uitzondering. En dat gebied wordt nou niet als eerste genoemd om in lockdown te gaan.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
en-es
Berichten: 4492
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Reizen naar Curacao schijnt ineens heel populair te zijn.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Coronavirus

Bericht door Littlebusdriver »

marvinkok schreef: di 03 nov 2020, 19:40 Gisteren een test gedaan. Belde om half 11 en kon om 11 uur al terecht.
Vanmorgen vroeg online al dat het negatief was. Vervolgens belde (terwijl ik in overleg was) 3x binnen een minuut een 085 nummer. Google leerde me dat het iets met de coronatest te maken had, maar ze hebben ondertussen nog altijd niet weer gebeld :N
Als je online je uitslag hebt bekeken en die is negatief dan wordt je niet gebeld. Als je online de uitslag hebt bekeken en die is positief dan wordt je wel gebeld. Als je de online uitslag niet hebt bekeken wordt je gebeld.
Mogelijk is er net iets mis gegaan en ben je daarom niet meer gebeld.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6037
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

En als je online een afspraak hebt gemaakt, word je alleen gebeld als je positief bent.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50928
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Op dit moment gaat in Europa de verspreiding van het coronavirus het snelst in Zweden en Griekenland. Terwijl Zweden niets doet heeft Griekenland met ingang van zaterdag een drieweekse lockdown aangekondigd. Je mag daar alleen nog het huis uit nadat je per SMS toestemming hebt gevraagd. Noorwegen is ook ontevreden met de huidige groeicijfers en gaat het sociale verkeer beperkt aan banden leggen, op een manier die in Nederland begin oktober geprobeerd is. In Italië gaan aanstaande vrijdag de regio's Valle d'Aosta, Piemonte, Lombardia en Calabria in lockdown. In deze regio's gaan alle niet-essentiële bedrijven en voorzieningen dicht, alleen inwoners mogen nog het gebied nog in maar niet uit en mensen die er niet wonen mogen er nog wel uit maar niet meer in.

Tabelletje van 5 november:
Afbeelding

Bron: https://twitter.com/TijnBroekman/status ... 3317223424
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13042
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Opvallend dat Zwitserland zo veel besmettingen heeft. Wat doen die eigenlijk aan maatregelen, ôh alwetende?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50928
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Relatief weinig. Landelijk zijn de regels dat je binnen altijd een masker dragen. Nachtclubs zijn dicht, de overige horeca moet om 23:00 dicht zijn, waarbij iedereen moet zitten en maximaal 4 personen aan een tafel. Bij georganiseerd evenementen mogen maximaal 50 mensen aanwezig zijn, geplande bijeenkomsten met vrienden en familie maximaal 10, ongeplande bijeenkomsten met 15 personen. Bij sport en culturele evenementen mogen maximaal 15 mensen aanwezig zijn, contactsporten zijn verboden behalve voor jongeren en professionele sporters.

Sommige kantons hebben strengere regels. In het kanton Bern zijn bijvoorbeeld café’s en culturele instellingen gesloten en is de maximale groepsgrootte voor georganiseerde evenementen 15 personen. In Zürich hebben ze alleen als extra toevoeging een meldplicht in de horeca en prostitutie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 132 gasten