Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8848
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Meldplicht in de prostitutie? _O-
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Suus schreef: do 05 nov 2020, 13:36 geplande bijeenkomsten met vrienden en familie maximaal 10, ongeplande bijeenkomsten met 15 personen.
"Nou jongens, ik vier mijn verjaardag dit jaar niet, maar mocht je een keer in de buurt zijn, bel maar aan hoor!" En dan mag het opeens met 15? :mrgreen:
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Geen idee of het al langs was gekomen, maar in Slowakije pakken ze het helemaal anders aan. Het land is in lockdown en wil zijn hele bevolking boven de 10 jaar preventief testen.

https://nos.nl/artikel/2354596-leger-in ... edden.html
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Dat preventief testen zijn ze al zo'n beetje klaar mee toch?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Aanstaand weekend is de tweede ronde, dan zou iedereen van 12 jaar of ouder getest moeten kunnen zijn. Niet meedoen mag, maar dan is quarantaine verplicht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Het Nederlandse kabinet overweegt voor bepaalde gebieden een avondklok (letterlijk: het vertoeven in de open lucht beperken) mogelijk te maken door middel van artikel 8 van de Wet Buitengewone Bevoegdheden Burgerlijk Gezag. Deze wet is sinds de inwerkingtreding ervan in 1996 nog nooit eerder gebruikt.

https://nos.nl/artikel/2355307-eventuel ... e-wet.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Die testen in Slowakije zijn verdeeld over twee weekenden. Omdat het in een weekend niet te doen is.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Suus schreef: do 05 nov 2020, 13:36 Sommige kantons hebben strengere regels. In het kanton Bern zijn bijvoorbeeld café’s en culturele instellingen gesloten en is de maximale groepsgrootte voor georganiseerde evenementen 15 personen. In Zürich hebben ze alleen als extra toevoeging een meldplicht in de horeca en prostitutie.
Opvallend, begin oktober was daar nog niet eens een maskerplicht terwijl dat in Vaud en Gèneve al wel moest en zaten alle terrassen nog vol. Nu zijn ze opeens strenger. Genève zit sinds 2 november in lockdown. Alleen scholen en essentiele winkels zijn nog open. Daardoor is het een stuk drukker in het winkelcentrum in Aubonne, net over de grens met Vaud. :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

In Parijs wordt het bezorgen van maaltijden en alcohol verboden tussen 22:00 en 6:00. Er zouden nog te veel contactmomenten zijn. Frankrijk had vandaag 58.000 nieuwe besmettingen, het hoogste aantal ooit.

Denemarken besloot gisteren om met onmiddellijke ingang de gehele nertsenpopulatie te gaan ruimen, dit betreft 17 miljoen dieren die goed zijn voor 40% van de wereldproductie van nertsenbond. Vandaag kwam daar nog een regionale lockdown bij voor het noorden van Jutland, waar reeds 12 mensen door een nertsenvariant van het coronavirus ziek zijn geworden. In de gebieden is praktisch alles stilgelegd: scholen en horeca zijn dicht, en het OV stopt met rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Coronavirus

Bericht door wouter15 »

Volgens de NOS gaat de NS vanaf aankomende maandag met minder treinen rijden. Welke treindiensten uit gaan vallen is nog niet bekend. Bron: https://nos.nl/liveblog/2355403-ruim-du ... r-48829976
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

De uitsnijdingen zullen niet te groot zijn: "het spoorbedrijf zegt straks nog op ongeveer 90 procent van de capaciteit te rijden".
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4462
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Dat is nog maar het begin.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik weet niet of het wegens werkzaamheden is, maar aankomende week zie ik maar een sprinter per half uur tussen Den Haag en Dordrecht in de reisplanner.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Zullen eerst wel de makkelijke kwartiersverdichtingen zijn die vervallen.
Maar apart dat men nu juist aangeeft dat het meeste pas halverwege de maand in gaat, dus pas na de twee weken met verscherpte maatregelen.

@Suus: komende week zouden er ook beperkingen rond Rotterdam door grote werkzaamheden zijn. Dat had o.a effect op Rotterdam-Barendrecht met minder of geen treinen las ik.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

en-es schreef: vr 06 nov 2020, 17:07 Dat is nog maar het begin.
Bron?
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Aangezien de uitsnijdingen vanaf komende maandag ingaan lijkt die uitspraak me feitelijk correct? (A) *O*
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Mikos »

NS past dienstregeling aan naar 90%

Vanaf maandag 09 november 2020 gaat NS enkele aanpassingen in de dienstregeling doorvoeren. Dat gebeurt stapsgewijs, waarbij de meeste wijzigingen pas in de tweede helft van november worden doorgevoerd. Reden voor de aanpassingen is de forse daling van het aantal reizigers en het voorkomen van tussentijdse aanpassingen door ziekteverzuim. NS wil ervoor zorgen dat reizigers in coronatijd verantwoord en veilig met de trein kunnen blijven reizen en dat Nederland bereikbaar blijft.

Daarom blijft 90% van de treinen rijden en blijft op elk traject minimaal 2 keer per uur een trein rijden. Dat is ruim voldoende, nu de reizigersaantallen zijn gedaald naar 30% ten opzichte van normaal. De verwachting is dat dit lage reizigersaantal voorlopig aanhoudt. Voor de internationale treinen verandert er op dit moment niks.

De getroffen trajecten waar minder treinen rijden in de spits:
Groningen-Assen v.v.
Harderwijk-Amersfoort v.v.
Enkhuizen-Amsterdam Centraal v.v.
Alkmaar-Uitgeest v.v.
Leiden-Alphen a/d Rijn v.v.
Vlissingen-Roosendaal v.v.
Rotterdam Centraal-Gouda Goverwelle v.v. *
Utrecht-Houten Castellum v.v.
Breukelen-Utrecht-Veenendaal Centrum v.v. *
Den Bosch-Oss v.v.
Amersfoort-Deventer v.v. *

*= Traject waar zowel tijdens de spits als gedurende de gehele dag minder treinen rijden.

De getroffen trajecten waar gedurende de hele dag minder treinen rijden, maar minimaal twee treinen per uur:
Lelystad-Almere Oostvaarders-Almere Centrum v.v.
Almere Centrum-Weesp-Amsterdam Centraal v.v.
Almere Centrum-Hilversum-Utrecht Centraal v.v.
Almere Centrum-Weesp-Hoofddorp v.v.
HSL Amsterdam Centraal-Schiphol-Rotterdam Centraal v.v.
Amsterdam Centraal-Uitgeest v.v.
Amsterdam Centraal-Haarlem-Leiden-Den Haag Centraal v.v.
Den Haag Centraal-Dordrecht v.v.
Den Haag Centraal-Utrecht-Amersfoort v.v.
Amsterdam-Utrecht-Den Bosch-Eindhoven-Sittard v.v.
Schiphol-Utrecht-Nijmegen v.v.
Dordrecht-Lelystad v.v.
Utrecht Centraal-Weesp-Hoofddorp v.v.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef: vr 06 nov 2020, 17:17@Suus: komende week zouden er ook beperkingen rond Rotterdam door grote werkzaamheden zijn. Dat had o.a effect op Rotterdam-Barendrecht met minder of geen treinen las ik.
Klopt. Volgens de papieren versie van het Algemeen Dagblad / Rotterdams Dagblad zijn van 7 t/m 18 november 2020 spoorwerkzaamheden in het gebied tussen Schiedam - Rotterdam en Moerdijk. De reiziger moet rekening houden met uitval van treinen / bus inzet en omreizen.
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Als Amsterdam Centraal - Sittard teruggaat naar een halfuursdienst, neem ik aan dat de 800 boven Amsterdam ook wordt geschrapt?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Ik ben vooral benieuwd hoe NS twee treinen per uur tussen Almere Poort en Naarden-Bussum wil overhouden door ritten op Almere Centrum-Hilversum-Utrecht Centraal v.v. te schrappen ;) Goederenpaden schrappen? :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8848
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Goed. Ik zit intussen een kleine week in quarantaine. Volgende week vrijdag eindigt deze, gerekend vanaf het moment dat mijn zus weer klachtenvrij was. Mijn klachten waren nimmer dusdanig dat het zinvol is geweest om te testen. Ik heb twee dagen keelpijn gehad en ben nog een klein beetje verkouden met een scheutje hoofdpijn erbij. Gevoelsmatig was ik begin deze week het meest belabberd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

@ArrivaBas: Beterschap gewenst ;) .

Maar ... dat van jou ... was dat echt wel corona. Of was het toch een gewone verkoudheid?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Milco »

Mikos schreef: vr 06 nov 2020, 18:25 NS past dienstregeling aan naar 90%
Bedankt voor het plaatsen. Op https://www.ns.nl/reisinformatie/calami ... einen.html is inmiddels een overzicht te vinden, maar dat overzicht is korter dan dat jij plaatst. Zo ontbreekt dit...
De getroffen trajecten waar gedurende de hele dag minder treinen rijden, maar minimaal twee treinen per uur:
Lelystad-Almere Oostvaarders-Almere Centrum v.v.
Almere Centrum-Weesp-Amsterdam Centraal v.v.
Almere Centrum-Hilversum-Utrecht Centraal v.v.
Almere Centrum-Weesp-Hoofddorp v.v.
HSL Amsterdam Centraal-Schiphol-Rotterdam Centraal v.v.
Amsterdam Centraal-Uitgeest v.v.
Amsterdam Centraal-Haarlem-Leiden-Den Haag Centraal v.v.
Den Haag Centraal-Dordrecht v.v.
Den Haag Centraal-Utrecht-Amersfoort v.v.
Amsterdam-Utrecht-Den Bosch-Eindhoven-Sittard v.v.
Schiphol-Utrecht-Nijmegen v.v.
Dordrecht-Lelystad v.v.
Utrecht Centraal-Weesp-Hoofddorp v.v.
...in het overzicht op www.ns.nl, terwijl dat wel een bericht is van 6 november. Hoe dit dat?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Mikos »

Ik vermoed dat wat op de site staat de eerste stap is en dat het overzicht dat ik intern heb gekregen het uiteindelijke totaalplaatje is vanaf de tweede helft van november. Men begint met de echte spitstoevoegers, die zijn het gemakkelijkst uit de dienstregeling en de dienstroosters te halen. Daarna volgen de wat ingewikkelder series.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 81 gasten