Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13550
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

De volgende stap lijkt dus het schrappen van de 3900 tussen Amsterdam Centraal en Sittard en de 1000 volledig. Met name die eerste lijkt me qua personeelsrooster een uitdagende. Hoewel de al eerder geschrapte 7400 en de daarvoor teruggelegde 7300 ook niet de makkelijkste ingreep lijkt.

De volgende stap zal dan waarschijnlijk op 16 november (maandag) gezet worden, waarbij ik verwacht op basis van het lijstje van Mikos dat de volgende series vervallen:

14600 Amsterdam Centraal - Lelystad Centrum (ik weet niet of de 4300 ter compensatie ingelegd wordt op Almere Oostvaarders - Lelystad Centrum)
2400 Lelystad Centrum - Dordrecht
2100 Amsterdam Centraal - Den Haag Centraal
5000 Den Haag Centraal - Dordrecht
2000 Den Haag Centraal - Amersfoort Centraal / Deventer
3100 Schiphol Airport - Nijmegen. Ik neem aan dat de 3000 dan extra op Driebergen-Zeist gaat stoppen
5700 Utrecht Centraal - Weesp - Hoofddorp. De 4900 gaat dan extra stoppen in Hollandsche Rading. Ik neem aan dat die naar Almere blijft rijden, maar een pendel Utrecht Centraal - Hilversum zou ook kunnen. Al bied je dan Naarden-Bussum - Almere Poort niet meer aan.

Op basis van eerdere ervaringen verwacht ik dat ook de 2800 Rotterdam Centraal - Utrecht Centraal en de 6800 Den Haag Centraal - Gouda Goverwelle gaan vervallen.
Klaasje
Berichten: 7129
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Coronavirus

Bericht door Klaasje »

Reken er maar op dat Weesp blijft kwartieren. Dat was in de basisdienstreging ook het geval.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

KM46 schreef: za 07 nov 2020, 11:33 Maar ... dat van jou ... was dat echt wel corona. Of was het toch een gewone verkoudheid?
Corona is voor veruit de meeste mensen niet meer dan een verkoudheid. Het is daarom niet verwonderlijk als ik het ook heb/had met twee positief geteste gezinsleden, die er ook alleen maar verkouden van waren.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13550
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

Klaasje schreef: za 07 nov 2020, 14:30 Reken er maar op dat Weesp blijft kwartieren. Dat was in de basisdienstreging ook het geval.
Ook toen was de 5700 opgeheven. De 14600 reed toen inderdaad wel, maar er reed toen geen IC rond Weesp. Ik verwacht dat die nu wel blijven, waardoor ik niet verbaasd zou zijn van een wat verdere verschraling van het Sprinteraanbod.
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

eRe: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Wubbo schreef: za 07 nov 2020, 12:45 De volgende stap lijkt dus het schrappen van de 3900 tussen Amsterdam Centraal en Sittard en de 1000 volledig. Met name die eerste lijkt me qua personeelsrooster een uitdagende. Hoewel de al eerder geschrapte 7400 en de daarvoor teruggelegde 7300 ook niet de makkelijkste ingreep lijkt.

De volgende stap zal dan waarschijnlijk op 16 november (maandag) gezet worden, waarbij ik verwacht op basis van het lijstje van Mikos dat de volgende series vervallen:

14600 Amsterdam Centraal - Lelystad Centrum (ik weet niet of de 4300 ter compensatie ingelegd wordt op Almere Oostvaarders - Lelystad Centrum)
2400 Lelystad Centrum - Dordrecht
2100 Amsterdam Centraal - Den Haag Centraal
5000 Den Haag Centraal - Dordrecht
2000 Den Haag Centraal - Amersfoort Centraal / Deventer
3100 Schiphol Airport - Nijmegen. Ik neem aan dat de 3000 dan extra op Driebergen-Zeist gaat stoppen
5700 Utrecht Centraal - Weesp - Hoofddorp. De 4900 gaat dan extra stoppen in Hollandsche Rading. Ik neem aan dat die naar Almere blijft rijden, maar een pendel Utrecht Centraal - Hilversum zou ook kunnen. Al bied je dan Naarden-Bussum - Almere Poort niet meer aan.

Op basis van eerdere ervaringen verwacht ik dat ook de 2800 Rotterdam Centraal - Utrecht Centraal en de 6800 Den Haag Centraal - Gouda Goverwelle gaan vervallen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Op de borden boven de snelweg staat weer 'blijf zoveel mogelijk thuis' maar daar leek het niet op qua drukte op de weg. Het was vanmiddag bijna drukker dan op een doordeweekse ochtend.

En ja, ik was ook onderweg maar tot twee keer toe voor een spoedgeval op werk.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Het was mooi weer, even vitamine D tanken op een mooie locatie, zullen mensen wel gedacht hebben. ;)
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

In gebieden waar de teststraat moeilijk bereikbaar is gaat de GGD omgebouwde testbussen inzetten. Vijf bestelbusjes en vijf oude lijnbussen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Bij de NOS is een Ambassador van Pouw te zien: https://nos.nl/liveblog/2355818-biden-r ... r-48895925
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5545
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Zoals ik hier ook al meldde inderdaad: viewtopic.php?p=707464#p707464
Niet zozeer een evenement, maar de ex-Veolia 5371 (kenteken BT-XJ-13) is opgedoken als GGD Coronatestbus en rijdt onder de vlag van Pouw Vervoer:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Het is maar wat je een evenement noemt :X
dennistd
Berichten: 5545
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Het kan best zo zijn dat als jij ergens een bus wil parkeren waar veel mensen op afkomen je een evenementenvergunning aan moet vragen bij de gemeente (A)

En misschien pendelt de bus ook wel elke dag tussen stalling en testlocatie :lol:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Volgens het AD is het reproductiegetal (voor het eerst in maanden) onder de 1 gekomen. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
en-es
Berichten: 4471
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Zo da's goed nieuws. De beperkingen kunnen weer opgeheven worden?
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Coronavirus

Bericht door teun »

Dan denk ik dat het heel snel gedaan is met dat reproductiegetal onder de 1.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Hugo de Jonge vertelde net aan de verzamelde pers dat de bioscopen, musea en zwembaden halverwege volgende week weer open gaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

De genoemde R is ook op basis van de resultaten tot twee weken geleden, op 19 oktober is de R al onder de 1 gegaan. Dat is al vijf dagen ná de start van de gedeeltelijke lockdown op 14 oktober, wat feitelijk 1 incubatieperiode is. Wat het effect gaat zijn van de extra maatregelen (van 3 november) op de R leren we pas over een paar weken.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Die R zal dan ondertussen wel fors lager liggen, gezien hoe hard het aantal besmettingen de afgelopen week daalde. Positief, want hoewel we er nog niet zijn (91% van 4500 zijn nog altijd veel nieuw aangestoken gevallen) gaat het dan in elk geval vlot de goede kant uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De gehele wereld behalve de Canarische eilanden, Bonaire en Curaçao heeft nu een oranje of reisadvies gekregen van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Vandaag kwam het gele reisadvies van Zweden te vervallen, ook daar is een tweede golf begonnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Coronavirus

Bericht door Littlebusdriver »

Het aantal besmettingen daalt, de R daalt. Het aantal IC opnames nog niet, mensen komen vaak pas op de IC twee weken na de besmetting. Dus aub nog even geduld met het verminderen van de maatregelen. Als er ruimte komt op de IC kunnen de hartoperaties weer doorgaan. Als er ruimte komt in de ziekenhuizen kunnen de bevolkingsonderzoeken weer opstarten. Omdat deze lang stil liggen lopen er veel mensen rond met kanker, darmkanker, borstkanker, zonder dat ze dit weten. Deze mensen werden er eerder tussenuit gehaald met de bevolkingsonderzoeken en dan waren ze nog relatief simpel te behandelen. Deze mensen lopen langer door, de tumor groeit verder. Zij zullen dus een grotere operatie moeten ondergaan, of meer problemen hebben. Bijvoorbeeld nu wel een stoma en als ze in maart geopereerd waren geen stoma. Dat soort dingen zijn (nog) niet zichtbaar, niet op straat, niet aan je lichaam en zeker niet in grafieken, tabellen en op Facebook. Dit is iets belangrijker dan of je wel of niet op vakantie kan, of je wel of niet naar de kroeg kan, of er wel of geen spatscherm in de bus komt, etc.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Littlebusdriver schreef: di 10 nov 2020, 21:14Het aantal IC opnames nog niet, mensen komen vaak pas op de IC twee weken na de besmetting.
Het aantal IC opnames daalt wel degelijk, maar nog maar erg langzaam. Dat is inderdaad op z'n vroegst zo'n twee weken na het dalen van het aantal besmettingen te merken. (Al hangt het natuurlijk ook af van wie er besmet raakt, niet iedereen heeft een even grote kans op de IC te belanden)

Maar verminderen van de maatregelen hangt natuurlijk vooral samen met hoeveel mensen er nog besmet raken. Het klinkt cru, maar wie er over twee weken op de IC opgenomen wordt kan je op dit moment al niet meer voorkomen immers. Wie er daarna belandt nog wel, immers als je niet besmet raakt met corona kom je er ook niet door op de IC terecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

RTV Utrecht heeft een wat uitgebreider artikel over de Coronabussen:

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/211205 ... ragen.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Littlebusdriver schreef: di 10 nov 2020, 21:14 Het aantal besmettingen daalt, de R daalt. Het aantal IC opnames nog niet, mensen komen vaak pas op de IC twee weken na de besmetting. Dus aub nog even geduld met het verminderen van de maatregelen.
Ik verwacht zelf dat de horeca half december weer beperkt open gaan, maar veel meer versoepelingen zie ik voorlopig ook niet gebeuren.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
en-es
Berichten: 4471
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

NS vraagt nogmaals om reizen vooraf aan te melden. Ze zeggen dat ze niks raars vragen. Maar het is niet verplicht!
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Coronavirus

Bericht door rikthoff »

Ja maar, ja maar... Praaivasie en sjips!
Eerst dat ze me al me hemd van me lijf vragen voor zo'n verrotte OV-kaart, en nu gaan ze nog weite dat ik ga reizen!!1!1!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 156 gasten