Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

En dit komt niet omdat Ghanezen bijvoorbeeld meer praktisch werk doen waardoor ze niet thuis kunnen werken, zoals schoonmaak en productiewerk? Meteen maar een hele groep wegzetten als “zich niet aan de coronaregels houdend” vind ik echt onbeschoft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Coronavirus

Bericht door nvdw »

Mogelijke verklaringen staan ook gewoon in hetzelfde artikel.

De insteek is ook dat de onderzoekers met die gegevens meer inzicht willen krijgen in hoe Covid-19 zich ontwikkelt en NIET welke bevolkingsgroep wel of niet in aanmerking komt voor de Hugo de Jonge-bokaal voor uitmuntend coronamijdend gedrag.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

En voordat die verklaring in het artikel wordt gegeven staat er nadrukkelijk "De studie toont dat het niet ligt aan gebrekkige kennis of uitvoering van de gedragsmaatregelen."

Laat ik het er maar op houden dat het erg toevallig is dat iemand die uiterst gevoelig is over de mening van een scherp gedefinieerd deel van de Nederlandse bevolking en zich daarvoor graag uitput in juridische scherpslijperijen nou net over die essentiële informatie uit het artikel heen leest :X
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
en-es
Berichten: 4471
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Ik kan me niet voorstellen dat er bedrijven zijn waar meerdere schoonmakers op een kluitje werken. Lijkt me ook niet effectief. :D
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

PHS schreef: vr 20 nov 2020, 14:57Als iedereen zich binnen die gemeenschap aan de regels had gehouden, dan zou het nooit zou uit de hand kunnen zijn gelopen.
Het Parool schreef:De studie toont dat het niet ligt aan gebrekkige kennis of uitvoering van de gedragsmaatregelen.
Nogmaals, PHS: daar lag het dus niet aan. Maar kennelijk is je er erg veel aan gelegen die informatie te negeren.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Coronavirus

Bericht door SLToilet »

PHS schreef: vr 20 nov 2020, 13:32 Ik zou Amsterdam-Zuidoost even vermijden: een kwart van de Ghanese Amsterdammers, voornamelijk woonachtig in het genoemde stadsdeel, heeft antistoffen tegen corona. :shock:

Best bizar hoe het virus in zo'n gemeenschap kan rondgaan, ondanks alle maatregelen (waar ze zich vermoedelijk niet aan houden of hebben gehouden).
Als dat zo is dan pakt dat op een gegeven moment alleen maar beter uit voor de passant: je kan die 25% immers niet aansteken. Verder geen oordeel over bevolkingsgroepen.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Een eigen mening hebben mag prima. Alleen interpreteren drie mensen de uitspraak op basis van je eigen mening als niet zo heel erg verstandig en delen dat met je.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Toevallig net een interview met de onderzoeker op Radio1 gehoord. Kennelijk hadden de Ghanezen waarbij antistoffen zijn aangetroffen geen enkel CoViD-19-symptoom waargenomen. Een verklaring voor de besmettingen is een symptoomloze uitbraak binnen de kerkgemeenschappen in Zuid-Oost, mogelijk in een vroege fase van de pandemie.

@PHS: Was jij niet degene die mij het vormen en uiten van een eigen mening wat betreft een bepaalde politieke — en bepaald dus niet bij voorbaat etnische — groep sterk ontraadde, vanwege het stigmatiserende effect voor de betrokkenen?

_O-
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: vr 20 nov 2020, 14:57 Overigens zie ik niet in waarom het zo lastig is om in de schoonmaak afstand te houden - schoonmaak vindt meestal 's ochtends vroeg of 's avonds laat plaats,
Mwah, bij mij op kantoor kwamen ze (pré-Corona) altijd al om 16:00 uur langs en dan was het nog lang niet rustig op de werkvloer.
trolly schreef: vr 20 nov 2020, 18:13 Toevallig net een interview met de onderzoeker op Radio1 gehoord. Kennelijk hadden de Ghanezen waarbij antistoffen zijn aangetroffen geen enkel CoViD-19-symptoom waargenomen.
Dat is inderdaad het lastige: er zijn genoeg mensen die geen symptomen hebben en zich dus niet laten testen, maar wel Corona blijken te hebben. Testen zonder sumptomen heeft immers geen zin, wordt verteld.
Bij mijn zusje op het werk bleek enkele weken geleden ook iemand besmet te zijn en omdat mijn zusje nog contact met die persoon heeft gehad, moest ze in quarantaine.
Afgezien van hoesten (wat ze praktisch altijd wel doet) had ze geen symptomen, maar voor de zekerheid werd ze wel getest en bleek ze positief te zijn.
Omdat ze verder nergens last van had, mocht ze na 10 dagen weer uit quarantaine.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Een rechter in Münster heeft de quarantaineplicht van NRW voor reizigers uit het buitenland vandaag in de prullenbak gesmeten omdat sommige landen waarvoor die verplichting gold lagere infectiecijfers hebben dan NRW :')

In reactie op het besluit heeft de regering van Nordrhein-Westfalen nu de gehele noodverordening voor reisbewegingen buiten werking gesteld.

Nederland geeft nog altijd een oranje reisadvies aan geheel Duitsland, dus hoewel je nu zonder quarantaine langere tijd in Nordrhein-Westfalen kan verblijven, wordt bij terugkomst in Nederland wel een thuisquarantaine van 10 dagen dringend aanbevolen. De Rijksoverheid werkt aan een nieuwe wet waarbij begin volgend jaar meer dwang én flexibiliteit met quarantaine voor grensoverschrijdend verkeer mogelijk wordt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Gevaccineerden komen straks in registratiesysteem:

Zie voor het korte bericht het liveblog.

https://nos.nl/liveblog/2357292-spoedve ... y-aan.html
dennistd
Berichten: 5545
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Suus schreef: vr 20 nov 2020, 22:19 Nederland geeft nog altijd een oranje reisadvies aan geheel Duitsland, dus hoewel je nu zonder quarantaine langere tijd in Nordrhein-Westfalen kan verblijven, wordt bij terugkomst in Nederland wel een thuisquarantaine van 10 dagen dringend aanbevolen. De Rijksoverheid werkt aan een nieuwe wet waarbij begin volgend jaar meer dwang én flexibiliteit met quarantaine voor grensoverschrijdend verkeer mogelijk wordt.
Het is sowieso nogal kort door de bocht nu: waarom zou een inwoner van Glane niet 1,6km over de grens naar een Duitse supermarkt mogen, maar wel minimaal het dubbele aantal kilometers mogen reizen om een Nederlandse supermarkt te bezoeken?

Wat mij betreft wordt de regel gewoon maximaal 10 of 20 kilometer vanaf je woonadres, ongeacht of er een landsgrens ligt of niet. Ze willen toch zo graag één Europa? Dan is dit de uitgelezen kans om dat te laten zien...
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Waarom zou een gezond iemand zich zo moeten beperken?
Je kunt je ook voorstellen dat kwetsbare groepen beter beschermd worden. Bijvoorbeeld door mensen met gezondheidsaandoeningen of zware obesitas verplicht thuis te laten blijven.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Die zullen straks het eerste worden gevaccineerd. Dan is de druk van de zorg af en kan daarna steeds meer worden geopend.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Daar hebben we nu niks aan natuurlijk.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Nee, maar het is wel perspectief op een heropende wereld. 2020 is kut, 2021 zal kut beginnen en uiteindelijk komen we uit deze nare tijd.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Precies.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Jef400 schreef: za 21 nov 2020, 13:39 Nee, maar het is wel perspectief op een heropende wereld. 2020 is kut, 2021 zal kut beginnen en uiteindelijk komen we uit deze nare tijd.
Dream on.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
en-es
Berichten: 4471
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Vertel. Je weet iets wat wij nog niet weten?
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Coronavirus

Bericht door teun »

En jij ook veel succes met het voortzetten van je donkere wereldbeeld *O*
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

en-es schreef: za 21 nov 2020, 13:48 Vertel. Je weet iets wat wij nog niet weten?
Iemand zal uiteindelijk de (politieke) verantwoordelijkheid moeten nemen om de corona-maatregelen te laten varen.
Een vaccin zal nooit 100% werkzaam zijn. Daarnaast is het ook maar de vraag of voldoende mensen bereid zijn om een vaccin te nemen. Bovendien is er weinig bekend over mogelijke schadelijke bijwerkingen van een eventueel vaccin.

De vraag is dus uiteindelijk wat politiek verkoopbaar is. Vaccins zullen bijwerkingen hebben. 0 positieve testuitslagen, 0 ziekenhuisopnames en 0 overledenen met corona is onhaalbaar. Maar is dat politiek verkoopbaar? En wat is dat wel? Wanneer is de schade voldoende teruggedrongen dat we weer op een normale manier verder kunnen met ons leven?

Daarnaast is het hek nu van de dam. Gaan we in het vervolg ook in lockdown omdat de (kapotbezuinigde) zorg een griepgolf niet aankan?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Je snapt na al die tijd echt nog steeds niet hoe zo'n epidemie werkt, hè? Geeft niks, maar ik vrees dat je in de eerste maanden van het nieuwe jaar toch echt iets anders zult moeten vinden om over te mopperen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Het lijkt mij dat het nog wel iets langer duren dan een paar maanden, derde of vierde kwartaal van 2021 lijkt mij realistischer. En tenzij er nu iets spectaculairs gebeurd zit Rutte dan zijn vierde kabinet voor, dus we weten eigelijk ook al wie de regels gaat afbouwen...

Ik denk echter niet dat alles weer wordt zoals het was aan het begin van dit jaar, maar wat er precies van deze tijd overblijft kan ik nog niet helemaal overzien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 209 gasten