Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10539
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Daniel schreef: ma 23 nov 2020, 12:41 Er wordt in de media inderdaad heel sterk op die 70% ingegaan, maar las in artikelen hierover ook één zinnetje dat bij eerst een halve dosis en dan later een volledige de effectiviteit stijgt naar 90%.
Dan zit je dus vergelijkbaar aan de andere kandidaten, waarbij sowieso twee inentingen nodig zijn.

Het Oxford-vaccin is dus vooral veelbelovend omdat het ook met maar één vaccinatie ook al behoorlijk effectief is.
Als ik het goed begrijp zit het anders in elkaar, en wordt de 70% bereikt door twee maal de volle dosering te geven. De 90% wordt bereikt door eerst een halve en na verloop van tijd een hele dosis toe te dienen. Waarom dat zo is weet geen mens.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Hoezo niet? Dat hebben ze vast wel goed onderzocht toch? _O-
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Het zou best kunnen dat een onder- of overreactie de effectiviteit ondermijnt bij bepaalde doseringen of leeftijdsgroepen. Maar daar hebben die knapen die dit vaccin hebben ontwikkeld ongetwijfeld meer verstand van dan ik. :mrgreen:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

KM46 schreef: ma 23 nov 2020, 12:28 Diverse persconventies afgelopen voorjaar van het kabinet.
Naar mijn weten werd alleen aan burgers gevraagd om niet te winkelen als dat niet noodzakelijk was, maar was er geen oproep aan winkels om (vrijwillig) de deuren te sluiten.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

trolly schreef: ma 23 nov 2020, 11:54 Als ik WSM's tegenstrijdige berichten zo lees is zijn oplossing gewoon lekker door blijven jengelen :Y
Dat is altijd een oplossing. Als het vraagstuk tenminste "Hoe jaag ik zoveel mogelijk mensen tegen mij in het harnas" is...
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Littlebusdriver schreef: ma 23 nov 2020, 10:12 Jij maakt wel een hoop noodzakelijke reizen zeg.
Kun je mij meenemen in de denkwijze die leidt tot deze conclusie? *O*
Mij lukt het namelijk niet. -0-
Meltrain schreef: ma 23 nov 2020, 10:56
Aking schreef: ma 23 nov 2020, 02:40 Waarna V&S in Den Bosch vervolgens bijna het raam er uit beukte om mij, vanaf het perron duidelijk te maken dat ik een mondkapje moest dragen, en als dat niet kon om medische redenen "kon ik niet per trein reizen" -0-
Misschien is het tijd om naast de eerste en tweede klas ook de niet-mondkapjes klas in te voeren? :trein:
Daar kunnen dan reizigers zitten die (met een goede reden) geen mondkapje kunnen dragen, zodat de aerosolen in elk geval binnen dat deel blijven.
Ik ben voor *O*

Al vrees ik complicaties qua ventilatie die niet qua coupé werkt ofzo enzo...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Het dievengilde heeft erg veel last van de coronacrisis. Het aantal bekende gevallen van zakkenrollerij en tasjesdiefstal daalde in de eerste tien maanden van 2020 met bijna 40% ten opzichte van dezelfde periode in 2019. Bron: https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... enrollers/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Ja, ik las het ook. Zouden ze al NOW aangevraagd hebben? :lol:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15344
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Dan is corona toch nog ergens goed voor ;) .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Het aantal besmettingen in de groep 13 t/m 17 jarigen neemt rap toe. Wordt het tijd voor een vervroegde kerstvakantie op de middelbare scholen?

Bron: https://www.volkskrant.nl/a-b620acad
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Het OMT adviseert in ieder geval de kerstvakantie op te rekken naar drie weken. Dat zou ik niet eens zo'n gek idee vinden, mijn uni had dat ook al gedaan dit jaar.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Minister Hugo de Jonge vindt dat het aantal besmettingen niet genoeg daalt. Hij sluit niet uit dat met er de feestdagen strengere maatregelen komen. Al liggen alle opties nog open. Op 8 december wordt wellicht meer bekend.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Beetje raar om dan niet nu al actie is ondernemen in de hoop dat er met de feestdagen iig niet nog meer maatregelen zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Minister pronkschoen heeft vanmiddag al het uitzicht op versoepelingen tijdens kerst in de vuilnisbak gemikt. Het wordt een bijzondere kerst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15344
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Daantje schreef: di 24 nov 2020, 19:22 Beetje raar om dan niet nu al actie is ondernemen in de hoop dat er met de feestdagen iig niet nog meer maatregelen zijn.
Het past wel in de lijn van het beleid wat het kabinet voert. eerst (bijna) geen actie ondernemen en vervolgens moord en brand schreeuwen omdat ze te laat zijn.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Dat is één van de weinige dingen waar minister Bloemschoen wel goed in is. Beginnen met blussen als de tent al finaal is afgefikt.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: di 24 nov 2020, 19:26 Minister pronkschoen heeft vanmiddag al het uitzicht op versoepelingen tijdens kerst in de vuilnisbak gemikt. Het wordt een bijzondere kerst.
De R is ook weer (nét) boven de 1 beland, dus ik snap het wel. Verdere maatregelen zijn echter nog niet aangekondigd, dus ik ben benieuwd.
WSM schreef: di 24 nov 2020, 20:41 Dat is één van de weinige dingen waar minister Bloemschoen wel goed in is. Beginnen met blussen als de tent al finaal is afgefikt.
Op welk moment had jij dan welke maatregelen willen zien?
Nu is er, in de vorm van een vaccin, enig licht aan het eind van de tunnel, maar ik begreep dat jij daar ook geen fan van bent?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Coronavirus

Bericht door Reiziger Delft »

WSM, je hebt inderdaad nog geen antwoord gegeven op de vraag welke oplossing jij zou kiezen om uit deze crisis te komen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De GGD en het Erasmus MC hebben bij mij in de wijk in Rotterdam twee coronatestbussen neergezet. Iedereen, dus ook als je geen klachten hebt, kan zich zonder aanmelding vooraf laten testen. Het is een proef: de GGD wil kijken of met een lagere barrière meer moeilijk bereikbare mensen zich laten testen. Het Erasmus MC wil onderzoeken of er op deze manier meer asymptotische personen die toch besmet zijn gevonden kunnen worden.

Er is ook beeld: https://www.rijnmond.nl/nieuws/201491/T ... Delfshaven
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15344
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Helft Nederlanders wil vooraan staan bij uitdelen coronavaccin.

Hier een artikel over de vaccinatiebereidheid onder Nederlanders (met uitslag enquête):

https://www.ad.nl/binnenland/helft-nede ... ~a5492308/
diederickx
Berichten: 1637
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Coronavirus

Bericht door diederickx »

Suus schreef: do 26 nov 2020, 10:13asymptotische personen
Voordat we in een ander topic verzeilen: Je bedoelt allicht mensen zonder symptomen?
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Coronavirus

Bericht door nvdw »

‘Asymptomatisch’! Al heeft asymptotisch ook wel enig sachet: het geeft het geheel een zekere dragee.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Etienne »

Bij ons op het werk gaat het nu ook rond schijnbaar; een tweede directe collega is ook positief getest.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15344
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Dus je zit nu ook in quarantaine (voor de zekerheid)?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten