Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Landelijk ook zoiets volgens de nieuwsberichten, waarschijnlijk juist daarom ook niet al te zware extra maatregelen. Op die manier kan de kerstvakantie natuurlijk ook al best helpen om de cijfers weer verder omlaag te krijgen zonder dat je al te veel vrijheid ontneemt. Want voor veel mensen is juist even twee weken kunnen ontspannen ook wel essentieel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
zone2000
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Coronavirus

Bericht door zone2000 »

Volgens Haagse bronnen zal er weer worden gesproken over het sluiten van zogenoemde doorstroomlocaties, zoals musea en dierentuinen. In november gingen die ook voor twee weken dicht.
https://nos.nl/artikel/2360308-extra-ka ... entie.html
Dit gaat toch ook geen zoden aan de dijk zetten.
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus

Bericht door IC140 »

Daantje schreef:Bij ons op het lab is het percentage positieve testen maar 0,4 gestegen. Er is vooral veel meer getest.
Maar nu mensen zonder klachten ook getest mogen worden zou je juist een daling van het percentage positief verwachten.

Aan de andere kant betekent dit dat er nu dus blijkbaar veel coronagevallen ontdekt worden die tot 2 weken terug onder de radar bleven. Als de nu positief geteste mensen zonder klachten netjes thuis blijven zou je de komende tijd minder besmetting moeten zien. Laten we het hopen.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

IC140 schreef: za 12 dec 2020, 14:24
Daantje schreef:Bij ons op het lab is het percentage positieve testen maar 0,4 gestegen. Er is vooral veel meer getest.
Maar nu mensen zonder klachten ook getest mogen worden zou je juist een daling van het percentage positief verwachten.

Aan de andere kant betekent dit dat er nu dus blijkbaar veel coronagevallen ontdekt worden die tot 2 weken terug onder de radar bleven. Als de nu positief geteste mensen zonder klachten netjes thuis blijven zou je de komende tijd minder besmetting moeten zien. Laten we het hopen.
Van de mensen zonder klachten die getest worden omdat ze in nauw contact geweest zijn met iemand met corona, is 10% positief getest
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

WSM schreef: za 12 dec 2020, 11:32 en geen mensen met morbide obesitas een lijnbus laten besturen bijvoorbeeld.
Wat moet ik thuis doen dan....
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Coronavirus

Bericht door Suus »

Bus Simulator 2021 spelen op de PlayStation?

Nee, even serieus: wat een raar voorstel van WSM. Vooral gebaseerd op achterhaalde ideeën.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Ik heb geen bus simulator en ook geen PlayStation. Ook denk ik dat de reizigers het niet zullen waarderen als hun bus uitvalt daardoor :')
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Coronavirus

Bericht door nvdw »

Maakt niet uit. Er moet immers wel wat te klagen overblijven op ‘sociale’ media enzo #kudtns
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Coronavirus

Bericht door Littlebusdriver »

Daniel schreef: za 12 dec 2020, 13:37 Landelijk ook zoiets volgens de nieuwsberichten, waarschijnlijk juist daarom ook niet al te zware extra maatregelen. Op die manier kan de kerstvakantie natuurlijk ook al best helpen om de cijfers weer verder omlaag te krijgen zonder dat je al te veel vrijheid ontneemt. Want voor veel mensen is juist even twee weken kunnen ontspannen ook wel essentieel.
Dagelijks worden operaties afgezegd en onderzoeken uitgesteld. Vele mensen lopen al rond met kanker welke zonder corona wel ontdekt en behandeld was. De tumor groeit door en de outcome is straks dus slechter. Ontspannen essentieel? Mensen in de zorg wordt nu gevraagd Kerst en Oud en Nieuw te werken. Denk daar even aan als je aan het ontspannen bent van je kantoorbaan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Je realiseert je ook wat stress allemaal voor gezondheidsproblemen kan veroorzaken? Kunnen ontspannen is in die zin zeker essentieel en verlaagt uiteindelijk ook gewoon de druk op de zorg.

En had ik maar de "luxe" van een kantoorbaan... mijn werk vereist gewoon dat ik fysiek op m'n werkplek aanwezig ben. Ik loop dus zelf ook gewoon meer risico om corona op te lopen met m'n bijdrage aan het nog draaiend houden van het land. Daarnaast nog een stervensdruk jaar gehad en tijdens de eerste golf enkele weken in m'n eentje de afdeling aan de gang gehouden omdat risicogroepen thuis zaten. Dus ja, mag ik dan ook even twee weekjes ontspanning?

Iets wat ik de zorgmedewerkers ook gun trouwens, die zijn ook alleen maar slachtoffer van kapotbezuinigen door de laatste paar regeringen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Coronavirus

Bericht door Wannes »

Vanochtend had ik me laten testen en net te horen gekregen dat ik daadwerkelijk corona heb. Nu maar hopen dat ik niet al teveel mensen heb besmet en dat ik geen blijvende klachten / schade eraan overhou.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Littlebusdriver schreef: za 12 dec 2020, 19:29
Daniel schreef: za 12 dec 2020, 13:37 Landelijk ook zoiets volgens de nieuwsberichten, waarschijnlijk juist daarom ook niet al te zware extra maatregelen. Op die manier kan de kerstvakantie natuurlijk ook al best helpen om de cijfers weer verder omlaag te krijgen zonder dat je al te veel vrijheid ontneemt. Want voor veel mensen is juist even twee weken kunnen ontspannen ook wel essentieel.
Dagelijks worden operaties afgezegd en onderzoeken uitgesteld. Vele mensen lopen al rond met kanker welke zonder corona wel ontdekt en behandeld was. De tumor groeit door en de outcome is straks dus slechter. Ontspannen essentieel? Mensen in de zorg wordt nu gevraagd Kerst en Oud en Nieuw te werken. Denk daar even aan als je aan het ontspannen bent van je kantoorbaan.
Neerbuigend zwaktebod. Ik snap dat het kut is zoals het in de zorg gaat. Zeker hoe de zorg is kapotbezuinigd. Maar dat zorgt er niet voor dat je dan maar alles daarvoor op zij kan zeggen, er zijn veel meer belangen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Jullie zijn wel allemaal lekker bezig een portie frustraties te verzamelen. Ik begrijp het wel, maar boos zijn is een enorm energievretende primaire emotie. Een emotie waar je op het moment eigenlijk niet zo veel aan hebt, want het gaat de situatie niet veranderen. Voor iedereen is 2020 een ingewikkeld jaar geweest en voorlopig wordt 2021 ook niet beter. Maar geef niet toe aan je reptielenbrein en ga kijken naar kansen en mogelijkheden die er wel zijn. Dat is lastig, dat is niet leuk en je reptielenbrein is het er niet mee eens. Maar als verweer tegen dat reptielenbrein: de situatie waarin je nu zit is ook niet leuk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Er komt een keiharde lockdown aan in Duitsland. Die moet tot minstens 10 januari duren.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Coronavirus

Bericht door Post »

Jef400 schreef: za 12 dec 2020, 23:58 Zeker hoe de zorg is kapotbezuinigd.
Sinds wanneer is ieder jaar meer geld uitgeven bezuinigen?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Om te zien hoe er op de zorg bezuinigd is kan je niet alleen naar de financiën kijken. In de afgelopen tien jaar Rutte is het aantal IC-bedden gehalveerd en ook op de verpleegafdelingen is minder capaciteit. De laatste jaren zijn zelfs hele ziekenhuizen omgevallen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Coronavirus

Bericht door Post »

Dus we geven meer geld uit, krijgen daar minder bedden, minder ziekenhuizen en minder verpleegcapaciteit voor terug. En in plaats van dat we kijken hoe het kan dat we voor meer geld minder krijgen roepen we maar gewoon er moet meer geld bij?

En bezuinigen is een financiële aangelegenheid, je kunt niet roepen er is bezuinigd als er niet bezuinigd is. Je kunt vinden dat er meer geld naar de zorg moet. Maar het feit is nu eenmaal dat de afgelopen jaren de zorguitgaven alleen maar verder zijn gestegen in plaats van gedaald.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

De zorgcapaciteit in aantallen bedden is gedaald. Daar plukken we nu de wrange vruchten van. Het is beschamend dat een welvarend land als Nederland met hangende pootjes naar de buren moet of er misschien wat IC-patiënten opgenomen kunnen worden.

Grote vraag is dus: waar is al dat geld gebleven?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

In dure medicijnen, zogenaamde biologicals.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Coronavirus

Bericht door Littlebusdriver »

ArrivaBas schreef: zo 13 dec 2020, 09:20 Om te zien hoe er op de zorg bezuinigd is kan je niet alleen naar de financiën kijken. In de afgelopen tien jaar Rutte is het aantal IC-bedden gehalveerd en ook op de verpleegafdelingen is minder capaciteit. De laatste jaren zijn zelfs hele ziekenhuizen omgevallen.
Waar kan ik teruglezen dat het aantal IC bedden is gehalveerd de afgelopen10 jaar?
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Coronavirus

Bericht door wouter15 »

De NOS meldt dat er morgen weer een extra crisisberaad gehouden word + een extra ministerraad. Tevens weet de NOS te melden dat er deze week een extra persco word verwacht waarin ingrijpende maatregelen bekend worden gemaakt.

Nu vraag ik mij af, normaal is er toch geen extra ministerraad voor een persco? Waarom zou dat nu wel zo zijn?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Tanks op de straten om de lockdown te handhaven? -0-
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Ik begrijp dat ze de niet essentiële winkels willen sluiten.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Coronavirus

Bericht door marvinkok »

en-es schreef: zo 13 dec 2020, 09:06 Er komt een keiharde lockdown aan in Duitsland. Die moet tot minstens 10 januari duren.
Vanaf woensdag, aldus de radio...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten