Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13040
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

RTL schrijft dat het kabinet denkt aan een avondklok met oud en nieuw. Zo zou ook het vuurwerkverbod beter te handhaven zijn, want je hebt dan buiten gewoon niks te zoeken. Behalve in je achtertuin dan.
Ik doe ook maar wat
en-es
Berichten: 4485
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Dat zou erg ingrijpend zijn. Zul je wel het leger moeten inschakelen om het te handhaven. Of overdrijf ik?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10597
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Aking heeft al een tank klaarstaan, dus het wordt geregeld :pos:
Aking schreef: zo 13 dec 2020, 16:04 Tanks op de straten om de lockdown te handhaven? -0-
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Coronavirus

Bericht door Karl »

Heeft Nederland nog tanks dan?

Ik vraag me af of extra dan wel andere maatregelen zin hebben als er geen mogelijkheden zijn om ze te handhaven...
Het is een spectrum.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Die zullen ze dan bij de Oosterburen moeten lenen.
Krijgen we weer tanks met kruisjes en adelaars erop -0-.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Coronavirus

Bericht door Suus »

Ja, we hebben tanks! Achttien Leopards die we eerst verkocht hebben en nu terugleasen van de Duitse Bundeswehr.

Maar we kunnen beter de BV-206 inschakelen, daarmee kan je lekker snel grote hoeveelheden militairen door de straten van onze dorpen en steden verspreiden *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Wat is er mis met de good old viertonner?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10597
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

WSM schreef: zo 13 dec 2020, 17:50 Die zullen ze dan bij de Oosterburen moeten lenen.
Krijgen we weer tanks met kruisjes en adelaars erop -0-.
Een tijdje geleden hebben ze een restyle gedaan. Mogelijk heb je die gemist? Was een jaar of dertig voordat de laatste stoomloc daar definitief naar het museum ging.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1972
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Coronavirus

Bericht door Anne »

Of gewoon een waterwerper.
Met temperaturen van net boven het vriespunt > niet zo fijn kletsnet te worden.
Bijkomend voordeel > nat vuurwerk.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10597
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Ik denk dat Aking zo'n waterkanon een beetje slappe hap vindt (en dat is het eigenlijk ook wel, toch?) dus dat gaat 'm niet worden.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

trolly schreef: zo 13 dec 2020, 18:30
WSM schreef: zo 13 dec 2020, 17:50 Die zullen ze dan bij de Oosterburen moeten lenen.
Krijgen we weer tanks met kruisjes en adelaars erop -0-.
Een tijdje geleden hebben ze een restyle gedaan. Mogelijk heb je die gemist? Was een jaar of dertig voordat de laatste stoomloc daar definitief naar het museum ging.
Restyle naar Schwarzes Kreuz en Bundesadler. :idea:
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
dennistd
Berichten: 5549
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

'Tien procent van ov-reizigers weigert structureel mondkapje te dragen'

Weigert tien procent het of zitten daar ook de reizigers bij die hem bij het instappen netjes op hebben en daarna achterin de bus onderuitgezakt verstopt achter een stoel hem weer af zetten? In dat eerste geval moet het in de rest van het land wel heel treurig gesteld zijn, want ik heb er sinds de mondkapjesplicht precies 0 gehad die het weigerden. En ook de onderweg-afzetters (voor zover ik het kan zien dan) haalt de 10 procent niet in Twente, ik denk hooguit de 5 procent.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39202
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

In de bus wordt de plicht over het algemeen ook beter nageleefd dan in de trein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Op plekken waar geen zichtbaar personeel is, gaat het met het dragen inderdaad een stukje slechter. In de Rotterdamse metro is er een selectie aan mensen die alleen een masker dragen als RET-personeel in zicht is. Afgelopen donderdag waren RET BOA's aan het controleren op station Beurs, daar ging ook een groepje mensen zodra ze van de roltrap bij de McDonald's vanaf boven kwamen toch maar meteen met de trap weer omhoog _O-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2856
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

en-es schreef: zo 13 dec 2020, 09:06 Er komt een keiharde lockdown aan in Duitsland. Die moet tot minstens 10 januari duren.
Citaat van minister Spahn (gezondheid), uitgesproken op 1. september: "Man würde mit dem Wissen heute, das kann ich Ihnen sagen, keine Friseure mehr schließen und keinen Einzelhandel mehr schließen. Das wird nicht noch mal passieren."

Opnieuw een bewijs dat politici liegen als ze hun mond openen. -0-
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13212
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Als de omstandigheden het nou eenmaal nodig maken, is dat toch minder erg dan niets doen? Volgens mij verwachtte niemand op 1 september 600 coronadoden op één dag, en toch zit Duitsland nu daarop. Als elke dag voor meerdere vliegtuigcrashes aan doden vallen zijn draconische maatregelen meer dan logisch, zeker ook als zonder die maatregelen nog meer doden dreigen te vallen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus

Bericht door IC140 »

Zeker, maar de beste man had wel wat minder stellige uitspraken mogen doen. Zeker aangezien er in Europa 0 ervaring was met het virus tijdens winter en feestdagen kun je dat soort beloftes gewoon niet doen.

Maarja, beloftes van politici zijn nou eenmaal niets waard. Wen er maar aan.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13212
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Constant dreigen met de mogelijkheid tot zware maatrgelen werkt volgens mij ook niet, de Duitsers kennen net als veel anderen coronamoeheid en dus willen mensen wat uitzicht hebben. En als Lockdown altijd op tafel ligt, waarom zou je je dan nog aan de mondkapjesregels houden?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4485
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Vanavond om 19.00 zal Mark Rutte het volk toespreken vanuit het torentje.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Coronavirus

Bericht door Littlebusdriver »

Littlebusdriver schreef: zo 13 dec 2020, 10:39
ArrivaBas schreef: zo 13 dec 2020, 09:20 Om te zien hoe er op de zorg bezuinigd is kan je niet alleen naar de financiën kijken. In de afgelopen tien jaar Rutte is het aantal IC-bedden gehalveerd en ook op de verpleegafdelingen is minder capaciteit. De laatste jaren zijn zelfs hele ziekenhuizen omgevallen.
Waar kan ik teruglezen dat het aantal IC bedden is gehalveerd de afgelopen10 jaar?
Het is onjuist dat de afgelopen tien jaar het aantal IC-bedden is gehalveerd. Ik heb ArrivaBas zowel hier als via PB gevraagd te vertellen waar hij deze informatie vandaan heeft. Nul reactie.
en-es
Berichten: 4485
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Lijkt er op dat bijna alles dicht gaat tot minstens 19 januari.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Coronavirus

Bericht door wouter15 »

Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10597
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

IC140 schreef: ma 14 dec 2020, 09:22 Zeker, maar de beste man had wel wat minder stellige uitspraken mogen doen. Zeker aangezien er in Europa 0 ervaring was met het virus tijdens winter en feestdagen kun je dat soort beloftes gewoon niet doen.

Maarja, beloftes van politici zijn nou eenmaal niets waard. Wen er maar aan.
Kennelijk lukt het nog niet zo heel erg met dat wennen, hè? Elke keer zijn we maar weer boos en verdrietig, en schreeuwen we stampvoetend dat de kristallen bol van de politici toch niet zo heel goed werkt. Ik ben zo vrij het gewraakte citaat nog eens aan te halen, waarbij ik de cruciale passage even wat accentueer:

"Man würde mit dem Wissen heute, das kann ich Ihnen sagen, keine Friseure mehr schließen und keinen Einzelhandel mehr schließen. Das wird nicht noch mal passieren."

Met de huidige kennis zou inderdaad niemand een dergelijke uitspraak durven doen. Maar achteraf kijk je een koe in de kont.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Coronavirus

Bericht door IC140 »

Als hij het gewoon bij de eerste zin had gelaten was er niets aan de hand. “Das wird nicht noch mal passieren” was niet zo handig.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10597
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Dat zal ie ondertussen ook wel bedacht hebben, ja. Probleem met zo'n pandemie blijft, dat het allemaal toch net wat lastiger te sturen is dan menig ander dossier, en dat je niet rustig achterover kan leunen terwijl een commissie onderzoek doet.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten