Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Coronavirus

Bericht door Post »

Maar verder rijden is toch een grotere geografische verspreiding?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8866
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Alargule schreef: wo 23 dec 2020, 18:55 Daarom: grenzen dicht.
Ik hoor dat jij genoeg kapitaal hebt om de economie draaiende te houden?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Ach, altijd die economie weer. Het gaat toch om onze gezondheid? Als we allemaal doodziek op de IC liggen te rochelen, is er ook geen economie meer.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8866
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Maar met een gesloten grens komen de vaccins en andere medicijnen ook niet de grens over.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Natuurlijk blijven de grenzen daar wel voor open. Maar al dat funshoppen net over de grens, dat moest maar eens voorbij zijn.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13553
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

Ondertussen blijken in Nederland negen van de tien brandhaarden in christelijke gemeenten te liggen. Of het door de kerkdiensten komt is niet met zekerheid te zeggen, gezinsgrootte en de vaak grotere afstand naar de middelbare school kunnen ook een rol spelen.
dennistd
Berichten: 5550
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

trolly schreef: wo 23 dec 2020, 18:50 En waarom zou voor zulke types een uitzondering moeten gelden? Zijn de twee dubbeltjes die ze met hun buitenlandse avontuur besparen echt een langere lockdown waard?
Ik tank's nachts bij een onbemande pomp en desinfecteer direct daarna mijn handen. Denk dat de kans dat ik het daar oploop minstens 1000x kleiner is dan achter het stuur van de bus....
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Alargule schreef: wo 23 dec 2020, 20:34 Natuurlijk blijven de grenzen daar wel voor open. Maar al dat funshoppen net over de grens, dat moest maar eens voorbij zijn.
Toen de grenzen dit voorjaar dicht waren, kwamen mijn medicijnen uit Duitsland niet aan hoor.
Durashift
Berichten: 5661
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Alargule schreef: wo 23 dec 2020, 20:34 Natuurlijk blijven de grenzen daar wel voor open. Maar al dat funshoppen net over de grens, dat moest maar eens voorbij zijn.
Zal er nu werkelijk zo veel voor het plezier over de grens geshopt worden, door de regionale bevolking?

Inwoners van Megchelen die in Anholt gaan tanken of een boodschap doen.. zal er werkelijk hemelsbreed zoveel verschil in besmettingscijfers zijn per 100 duizend inwoners?

Okay, misschien dat Nederlanders die deze kerstvakantie in vakantiehuizen in de grensregio de oversteek gaan maken 'om wat te doen te hebben'. Tja, dat is niet in de geest van de adviezen (en ja, de NL grensbewoner kan ook in NL tanken ja.).

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39208
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Daantje schreef: wo 23 dec 2020, 22:03Toen de grenzen dit voorjaar dicht waren, kwamen mijn medicijnen uit Duitsland niet aan hoor.
Maar lag dat ook aan de gesloten grenzen, want die met Duitsland is bij mijn weten nooit dicht geweest.
De leverancier van laboratoriumbenodigdheden op m'n werk werkt bv. samen met een Duitse groothandel en kon dit voorjaar ook diverse zaken niet leveren omdat Duitsland een exportverbod op essentiële zaken kende. Maar genoeg andere zaken kwamen gewoon vanuit Duitsland de grens over hoor toen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Ik kan al dat gejammer met de grenzen echt niet meer horen. Nog niet al te lang geleden was het parool "wij zijn allemaal Europeanen en kennen geen grenzen meer" en nu wordt plots het oversteken van de grens aangezien als de misdaad van alle misdaden. Ik heb inmiddels begrepen dat vele van jullie landgenoten mijn landgenoten het liefst niet meer in het land willen hebben (andersom ken ik ook hier mensen die zeggen dat de kersttijd dit jaar echt ontspannen was zonder al die gele kentekens in de wachtrij voor de parkeergarages), maar als het daarom gaat dat wij in "goede" tijden als toeristen ons geld achterlaten dan zijn wij toch weer "van harte" welkom en dat in onze ziekenhuizen ook patienten uit NL behandeld woorden daar zijn wij ook goed genoeg voor. En ik zou zeker nooit beweren dat iemand uit Heerlen die even naar Aachen naar de pomp of de supermarkt komt verantwoordelijk is dat hier de mensen op de ic liggen. Dat is dan toch echt te hysterisch. :roll:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10604
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Nee hoor, gewoon doorfeesten werkt prima *O*

Kleine correctie: als je je pleziertripje over de grens niet kan uitstellen ben je m.i. geen misdadiger maar een achterlijke gladiool.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

ICE11 schreef: do 24 dec 2020, 00:01 Ik kan al dat gejammer met de grenzen echt niet meer horen. Nog niet al te lang geleden was het parool "wij zijn allemaal Europeanen en kennen geen grenzen meer" en nu wordt plots het oversteken van de grens aangezien als de misdaad van alle misdaden.
Is meer een tegenreactie op Nederlanders die na de winkelsluitingen in Nederland naar Antwerpen gaan omdat ze "dringend iets van de Primark nodig hebben" dan een algemeen langdurig sentiment. Er blijkt een groep mensen te bestaan die niet voor zichzelf kunnen nadenken. Omdat het ziekenhuis al vol genoeg is zijn dan soms extra maatregelen nodig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1811
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Maar toch over dat testen: familielid moest vorige week een test doen want wou naar de dokter. Test negatief, dus naar dokter gegaan. Ondertussen hele week thuis geweest want gewoom ziek. 4 dagen later wil desbetreffende persoon weer naar de dokter, dus opnieuw laten testen. Hoevaak wil je mensen laten testen? :mrgreen:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6037
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

ICE11 schreef: do 24 dec 2020, 00:01 Ik kan al dat gejammer met de grenzen echt niet meer horen. Nog niet al te lang geleden was het parool "wij zijn allemaal Europeanen en kennen geen grenzen meer" en nu wordt plots het oversteken van de grens aangezien als de misdaad van alle misdaden. Ik heb inmiddels begrepen dat vele van jullie landgenoten mijn landgenoten het liefst niet meer in het land willen hebben (andersom ken ik ook hier mensen die zeggen dat de kersttijd dit jaar echt ontspannen was zonder al die gele kentekens in de wachtrij voor de parkeergarages), maar als het daarom gaat dat wij in "goede" tijden als toeristen ons geld achterlaten dan zijn wij toch weer "van harte" welkom en dat in onze ziekenhuizen ook patienten uit NL behandeld woorden daar zijn wij ook goed genoeg voor. En ik zou zeker nooit beweren dat iemand uit Heerlen die even naar Aachen naar de pomp of de supermarkt komt verantwoordelijk is dat hier de mensen op de ic liggen. Dat is dan toch echt te hysterisch. :roll:
Ik kan dit gejammer niet meer aanhoren/lezen. Er is in dit topic al vaak genoeg (uitgebreid) aangegeven over het hoe en waarom, maar daar reageer je niet op. Je houdt je een paar dagen stil en vervolgens begint hetzelfde gejammer weer opnieuw. Kap daar eens mee. Je bent echt niet de enige die last heeft van deze situatie, we hebben echt geen hekel aan Duitsers of aan wat voor buitenlanders dan ook (de meeste niet, althans). We zitten in een uitzonderlijke situatie en hebben ons aan strenge maatregelen te houden om er weer zo snel mogelijk uit te kunnen komen. Dan kunnen we niet tegen buitenlanders zeggen, he wat leuk, kom gezellig binnen en doe waar je zin in hebt.

Je kunt betwisten wat het nut en de noodzaak is waarom er grenzen zijn, maar het feit is dat die er zijn en een discussie daarover draagt niet bij aan het oplossen van het probleem waar we nu in zitten. Dus zullen we dat even laten voor wat het is?

Dat Duitsland ic-capaciteit beschikbaar stelt aan Nederland ben ik dankbaar voor, en ik denk veel Nederlanders met mij. Ik ben ervan overtuigd dat we dat andersom ook gedaan zouden hebben. Maar dat staat los van het wel of niet toelaten van plezierreizigers en welke regels er nog meer voor hen gelden. Uiteindelijk moeten we er met z'n allen voor zorgen dat we geen ic-patiënten meer krijgen en het aantal nieuwe besmettingen ook rap naar de 0 gaat. Dat niet elke maatregel om dat doel te bereiken op zichzelf evenveel nut heeft of even logisch is, ben ik met je eens. Maar het gaat niet om een individuele maatregel of advies, maar om het totaalpakket dat hopelijk wél het beoogde totale effect zal hebben. En dat pakket is er niet om ICE11 te pesten of Duitsers in het algemeen, maar die is er voor iedereen, zodat we over een hopelijk niet al te lange tijd ons leven weer zoveel mogelijk kunnen oppakken zoals we voor deze crisis deden. Dus heel vervelend dat je nu even niet naar je caravan in Zeeland kan, maar stop met jammeren, het is even niet anders. Hopelijk kan het komende zomer weer :pos:
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Het thema "toerisme" is voor mij eigenlijk afgesloten (men kan het ook resignatie noemen), dus bedoelde ik gisteren avond meer de beperking van dagelijkse leven heen en weer over de grens. Ik woon in een grensstreek en ben er zelfs opgegroeid en voor iedereen hier is de grens alleen maar nog een streepje in de landkaart, maar de politici willen er nu het liefst weer een bolwerk van maken. Hier in NRW is er sinds enkele dagen weer een testplicht voor wie uit het buitenland binnenreist. Tevens beweert men, dat er geen testplicht is voor wie uit een binnenlandse risicogebied arriveert. Dus wordt iemand die uit het buitenland komt per se als grote gevaar voor de volksgezondheid aangezien en iemand uit het binnenland niet. Of heel concreet: In de gemeente Noord-Beveland is de incidentie momenteel bij voorbeeld 108 per 100.000. Als ik nu van een bezoek aan de genoemde caravan terugkom naar thuis zal ik volgens nieuwe regels hier in quarantaine moeten en testen, ondanks ik uit een gebied kom waar de situatie beter is dan hier, waar wij deze week 194/100.000 hadden. Daarentegen mag ik tussen mijn thuis en het enkele kilometers verderop gelegen Kreis Düren, waar de incidentie deze week 259 is, of zelfs naar Sachsen, waar de incidentie meer dan 400 is, heen en weer gaan zoveel ik maar wil zonder enkele beperkingen want het is toch binnenland en niet het "boze" buitenland. Begrijp je nu wat ik bedoel?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6037
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

Ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Zoals ik al zei:
Dat niet elke maatregel om dat doel te bereiken op zichzelf evenveel nut heeft of even logisch is, ben ik met je eens. Maar het gaat niet om een individuele maatregel of advies, maar om het totaalpakket dat hopelijk wél het beoogde totale effect zal hebben
Duitsland is daar niet uniek in. In Nederland kan ik ook zonder beperkingen overal heengaan waar ik wil, maar dat iets kan of mag betekent nog niet dat je het ook maar moet doen. Bovendien, buitenlands verkeer zal waarschijnlijk wat simpeler te regelen zijn dan het beperken van binnenlands verkeer. Ik gok zomaar dat je al snel met de grondwet in de knoei komt.

Om een crisis als deze te bestrijden moet je roeien met de riemen die je hebt en maatregelen nemen die je kunt nemen. Soms lijken die wat onzinnig of onlogisch en lijkt het nauwelijks bij te dragen aan het indammen van het virus, maar je moet zo'n maatregel, zoals al eerder gezegd, niet los zien van het totaalpakket waarvan het deel uit maakt. Of zoals Trolly al eerder zei:
trolly schreef: ma 21 dec 2020, 18:01't Is een beetje als met een overstroming door een gesprongen waterleiding. Zelfs al lukt het niet de hoofdkraan helemaal dicht draaien, bijna helemaal scheelt toch een boel gedweil.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
DDietzen
Berichten: 1329
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Coronavirus

Bericht door DDietzen »

Succes om in 5 minuten de hele trein grondig te controleren tussen Kaldenkirchen en Venlo, of tussen Herzogenrath en Eygelshoven Markt, of tussen Gronau en Glanerbrug _O_
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

En lopend, met de fiets of met de auto mag je gewoon de grens nog over? _O-
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10604
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

DDietzen schreef: do 24 dec 2020, 17:48 Succes om in 5 minuten de hele trein grondig te controleren tussen Kaldenkirchen en Venlo, of tussen Herzogenrath en Eygelshoven Markt, of tussen Gronau en Glanerbrug _O_
De controle kan ook bij het instappen plaatsvinden. En uiteraard zit die trein niet vol, want iedereen kent zijn verantwoordelijkheid en houdt zich netjes aan de regels, wetend dat het in ons aller belang is de besmettingscijfers zo snel mogelijk naar beneden te krijgen.


Toch...?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3273
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Coronavirus

Bericht door marvinkok »

In Bh marechaussee er in, controle tot voor Oldenzaal, wie niks heeft kan blijven zitten en vanaf Hengelo linea recta weer terug naar de Heimat _O_
Gewoon met een man of 6 erdoor, zoveel zit er niet meer in.
In Bentheim is vaak de BuPo al aanwezig die ons de weinige reizigers afpakt... Een zakje wiet krijg je niet doorgespoeld in het treintoilet _O-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Het meeste is logistiek nog wel te regelen. Service en Veiligheid van NS en Keolis kan het meeste wel regelen. Ik zou voorlopig Eijsden, Maastricht Randwijck, Zevenaar en Oldenzaal overslaan met de internationale treinen, maar veel internationale stoptreinen staan redelijk afgezonderd op stations zodat je de route naar de uitgang kan afsluiten.

De trein naar Enschede staat lang stil in Gronau, daar heb je tijd zat om iedereen te controleren voor vertrek. De IC Berlijn staat lang stil in Bad Bentheim, ook daar kan je al beginnen met controleren. Pas als iedereen gecontroleerd is, vertrekken.

Als Arriva verstandig is keren de treinen daar voorlopig in Bad Nieuweschans.

In Breda en Arnhem zal je faciliteiten nodig hebben om reizigers zonder geldige test tijdelijk op te kunnen sluiten totdat ze met de eerstvolgende trein terug kunnen.

Alleen de trein vanuit Aachen is echt lastig om goed te regelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Citaat: "Bij trein en busvervoer geldt de regel voor internationale verbindingen over grotere afstand. Regionaal busvervoer over de grens valt er niet onder. "

Wat is nu "grotere afstand" voor een trein? De RE19 rijdt vanuit Düsseldorf langer naar de grens dan de RE18 vanuit Aachen, ..... Regionaal busvervoer valt er niet onder, dus als ik met lijn 350 van Aachen naar Maastricht ga dan is het niet verplicht, maar in de trein wel, want er staat niets van regionale treinen? Vragen over vragen....
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 90 gasten