Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

De vervoerders zullen de maatregelen moeten uitvoeren. Zo niet dan worden ze gestraft door de overheid.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Waarmee? Faillissement? Ns = Overheid toch? Zij het met een omweg :')
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Boetes opleggen voor elke reiziger die zonder geldige test toch Nederland inkomen omdat er niet goed gecontroleerd is?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Die dan uiteindelijk door de aandeelhouder betaald worden? :')
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Dat kan toch? NS krijgt toch ook boetes van de overheid als ze vaak vertragingen hebben? Of zie ik iets over het hoofd? En NS is volgens mij niet de enige vervoerder die naar Nederland rijdt.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Je komt dus Nederland niet meer in als je bij een retourtje Brussel vergeet te testen?
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Dat is wat ik lees. Maar mag de Nederlandse overheid Nederlanders beletten hun eigen land in te gaan?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Daar kan PHS mogelijk meer over vertellen, in hoeverre de staat ons stateloos kan maken -0-
Dennenboom schreef: do 24 dec 2020, 21:10 Je komt dus Nederland niet meer in als je bij een retourtje Brussel vergeet te testen?
Tenzij je dus vanaf Essen naar Roosendaal loopt, of met een beetje mazzel staan ze ook niet bij de bus vanaf Brugge *O*
en-es schreef: do 24 dec 2020, 20:59 Dat kan toch? NS krijgt toch ook boetes van de overheid als ze vaak vertragingen hebben? Of zie ik iets over het hoofd? En NS is volgens mij niet de enige vervoerder die naar Nederland rijdt.
Het kan inderdaad, maar of het ook maar enig nut heeft betwijfel ik, maar dat heb ik vaker met dingessen van Vadertje Staat :X
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

3. Het eerste lid is niet van toepassing op: a. reizigers met opstap en eindbestemming binnen Nederland; b. reizigers in een trein anders dan een intercity; c. reizigers in een bus die regionaal openbaar vervoer verricht; d. personen tot en met 12 jaar; e. reizigers uit landen die niet zijn aangemerkt als hoogrisicogebied; f. grenswerkers, grensstudenten en grensscholieren; g. houders van een door het Ministerie van Buitenlandse Zaken verstrekte diplomatieke identiteitskaart; h. houders van diplomatieke paspoorten; i. staatshoofden en leden van een buitenlandse regering; j. personen werkzaam in het transport van goederen en ander transportpersoneel, voor zover noodzakelijk. Pagina 9 van 9
Alleen IC Berlijn dus _O-
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

En de IC Brussel dan? (A)
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Straks hangt het Nederlandse corona testbeleid nog af van de kleur van de trein waarmee je Nederland binnenkomt. Objectief gezien is een negatief testbewijs juist handiger bij het verlaten van ons land, gezien het extreem hoge aantal besmettingen hier.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Aking schreef: do 24 dec 2020, 21:26 En de IC Brussel dan? (A)
In Antwerpen uitstappen en bus 19 naar Breda nemen.

Wát zal men doen als je in Bad Bentheim uit de IC Berlijn stapt en in de Keolis trein naar Nederland de reis vervolgt. :?:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Niks want het is geen IC? :trein: _O-
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Klopt, maar ja, dat is natuurlijk niet in de geest van de regeling.. ;)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Dan wordt het tijd dat ze aan dit soort regelingen de geest geven :Y
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Maar je mocht toch nog wel op een dag heen en weer zonder in quarantaine te hoeven? Valt zoiets ook onder deze regeling? Zou je dan al in Nederland een test moeten doen of moet je onderweg in Duitsland even ergens een sneltest van een kwartier zien te roggelen? Vragen, vragen..
Spoiler: show
Puur hypothetisch natuurlijk, ik weet ook wel dat het echte antwoord luidt 'je moet gewoon niet gaan reizen als het niet noodzakelijk is'.
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Dat staat toch vast wel allemaal op de site van de Rijksoverheid? _O-
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Volgens mij heeft DLD die regeling. NL niet. Gewoon direct 10 dagen binnen blijven, is het advies.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

^^ er wordt, formeel, toch ook geen toegang geweigerd? Slechts een aanvullende eis voor toegang aan de landgenoot gevraagd.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Je wordt toch de toegang geweigerd als je niet aan die eis voldoet?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Dus stoptreinen zijn uitgezonderd? Dat is dit al net zo onzinnig als in België, waar je naar binnen mag maar dan wel binnen 48 uur een negatieve test moet inleveren bij de autoriteiten. Ook zo'n oncontroleerbaar systeem -0-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Dat was te verwachten met een regering die allerlei halfbakken en nietszeggende maatregelen verzint. Maar goed, veel sterkte aan de conducteurs in de treinen die onder deze maatregel vallen. Die moeten behalve plaatsbewijzen ook negatieve testen controleren.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Als gevolg van de nieuwe regel dat je een recente negatieve test moet overleggen voordat je Nederland mag inreizen, worden reizigers van Thalys naar Nederland vanaf morgen geacht minimaal 40 minuten voor vertrek op het station aanwezig te zijn. Het stationspersoneel zal dan de reisdocumentatie aan een onderzoek onderwerpen voordat je de trein in mag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten