Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

PHS schreef: do 31 dec 2020, 15:50 De verplichte negatieve PCR-test voor Nederlanders die terugreizen naar Nederland kan in de prullenbak, aldus de voorzieningenrechter.

En nou niet allemaal gaan reizen a.u.b.
Ik was al onderweg *O*

Maar fijn dat ik gewoon in de ICE kan blijven zitten onderweg terug en niet met de bimmelbahn hoef :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

PHS schreef:De verplichte negatieve PCR-test voor Nederlanders die terugreizen naar Nederland kan in de prullenbak, aldus de voorzieningenrechter.

En nou niet allemaal gaan reizen a.u.b.
In het artikel staat: deze uitspraak is alleen van toepassing voor dit specifieke geval, niet op de toepassing in het algemeen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3267
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Coronavirus

Bericht door marvinkok »

Klopt, maar er is nu dus wel jurisprudentie...
Dus stel Aking wordt erover aangesproken en laat het voorkomen is dit wel een uitspraak die meegewogen wordt...
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

umbusko schreef: do 31 dec 2020, 16:29
ArrivaBas schreef: do 31 dec 2020, 16:10 Gegeven de reisadviezen vanuit de Belgische federale overheid lijkt het mij niet verstandig om een Nederlands vakantiepark op te zoeken en ook mensen bezoeken is in beide landen ontraden.
Maar vanuit Dordrecht is het wel verstandig om naar Vaals op vakantie te gaan wou je zeggen? :')
:pos:
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

De Sparpreise zijn wel idioot goedkoop de laatste tijd. :')
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ik heb gewoon een Interrail gehaald met 20% korting, ook heel betaalbaar *O*
PHS schreef: do 31 dec 2020, 19:50 Gute Fahrt! En nou eens in Nederland blijven :)
Multumesc frumos frate! En ik zal het overwegen! :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Het kabinet gaat in hoger beroep bij de verloren zaak over het moeten hebben van een negatieve PCR-test bij binnenkomst. Ook gaan ze op zoek naar mogelijkheden om de verplichting wetszekerder te maken. https://nos.nl/l/2362597#UPDATE-container-50040003
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3471
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Hugo de Jonge heeft er een paar dagen over na kunnen denken, het vaccineren start nu wellicht toch komende maandag al. Ziekenhuispersoneel krijgt toch voorrrang boven personeel in verpleegtehuizen.

https://nos.nl/artikel/2362790-vacciner ... beurt.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik denk dat de agenda met TV-afspraken van Hugo de Jonge opeens wel erg leeg begon te raken. Nu heeft hij weer anderhalve week TV in zijn buurt :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

We gaan het zien. Het voordeel is wel dat er al aardig wat vaccins liggen. In ieder geval genoeg om én het ziekenhuispersoneel én na 18 januari het verpleeghuispersoneel te doen. Hopelijk volgen daarop de kwetsbaren en komen er steeds meer vaccins beschikbaar. Ik las ook dat er nieuws over Moderna is komende maandag.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Verwachting was inderdaad dat het Moderna-vaccin begin volgende week goedgekeurd zou worden. Oxford volgt op z'n vroegst eind januari naar het schijnt, dat zijn ook de meeste doses die onze kant op komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8853
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Begin december kwamen er berichten over een mogelijk lagere effectiviteit van dat Oxford-vaccin (al is dat nog vrij recent verbeterd). Dat lijkt mij dan een vrij ideaal vaccin om de niet-kwetsbare groepen mee in te gaan enten zodra deze goedgekeurd is.
Met name Israël maakt echt werk van vaccineren. Gisteren stond de teller al op 1 miljoen inentingen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door cassie127 »

Suus schreef: do 31 dec 2020, 16:18 Klein grensverkeer is in Nederland officieel wel verboden. Er is geen uitzonderingsperiode voordat je in quarantaine moet als je uit een gebied met code oranje of code rood komt.
Behalve als je met de trein uit het buitenland komt en de stations niet verlaat, dus een dagje NRW zou mogen zolang je binnen het OV Netwerk blijft.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10591
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

ArrivaBas schreef: za 02 jan 2021, 13:23 Dat lijkt mij dan een vrij ideaal vaccin om de niet-kwetsbare groepen mee in te gaan enten zodra deze goedgekeurd is.
Er zijn helaas geen niet-kwetsbare groepen, alleen minder kwetsbaren. Maar ook bij die groepen kan de ziekte een erg naar verloop hebben.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Suus schreef: do 31 dec 2020, 16:18 Klein grensverkeer is in Nederland officieel wel verboden. Er is geen uitzonderingsperiode voordat je in quarantaine moet als je uit een gebied met code oranje of code rood komt.
Ben benieuwd of de inzittenden uit de vier autos met gele kentekens die vandaag voor en achter mij in de rij stonden bij de drive-in van een grote bouwmarkt hier in de buurt zich nu allemaal tien dagen opsluiten.... :X
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Dat dat soort dingen je überhaupt benieuwen :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Zodra Hugo de Jonge drie dagen niet op TV is geweest gaat Defensie deze mensen opjagen. Om nooit meer wat van ze te horen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Coronavirus

Bericht door Post »

Dus zodra we een nieuw kabinet hebben?
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Aking schreef: za 02 jan 2021, 18:32 Dat dat soort dingen je überhaupt benieuwen :')
Ironisch! ;)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

De Schotse premier Nicola Sturgeon heeft zonet in het Schotse parlement (Holyrood) een zware lockdown afgekondigd voor het hele land, vanaf middernacht lokale tijd voor de rest van januari. Boris Johnson gaat vanavond waarschijnlijk hetzelfde doen, maar heeft daar een toespraak vanuit 10 Downing Street voor nodig.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Daar is hij dan, de vaccinatiestrategie. Als iedereen nu een beetje meewerkt dan is eind september iedereen van 18 jaar of ouder in ons Koninkrijk op de juiste manier gevaccineerd *O*

Afbeelding


Afbeelding

Woensdag gaan de eerste prikken gezet worden. Tot je aan de beurt bent: #BlijfThuis *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Wat mij overigens in deze hele coronacyclus wel opvalt. De mensen die er financieel geen belang bij hebben dat er een lockdown is juichen die toe. De mensen die er wel belang bij hebben worden aan de ene kant weggehoond en hebben aan de andere kant sympathisanten. Overigens zijn we dan straks wel 18 maanden in coronatijd geweest. Dat vind ik nogal wat eerlijk gezegd. Zeker omdat de rekening zoals gewoonlijk wordt gepresenteerd aan het bevolkingsdeel wat er fysiek het minste last van heeft. Maar goed, dat schijnt bij een groot deel van het lockdownjuichvolk te moeilijk te zijn :')
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Wel boeiend dat mensen met een medische indicatie op hetzelfde moment klaar zijn als mensen zonder, dat lijkt mij niet helemaal ideaal.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6471
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Suus schreef: ma 04 jan 2021, 16:39 Daar is hij dan, de vaccinatiestrategie. Als iedereen nu een beetje meewerkt dan is eind september iedereen van 18 jaar of ouder in ons Koninkrijk op de juiste manier gevaccineerd *O*

Afbeelding


Afbeelding

Woensdag gaan de eerste prikken gezet worden. Tot je aan de beurt bent: #BlijfThuis *O*
Bizar dat zorgmedewerkers zolang moeten wachten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 158 gasten