Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2844
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

De platselijke regering adviseert passagiers aan boord van het OV op Mallorca toekomstig te zwijgen om het virus niet verder te verspreiden... _O-

https://www.mallorcazeitung.es/lokales/ ... 79512.html (laatste passage)

Ondertussen heeft Mvr. Merkel geuit dat volgens haar de lockdown tot pasen moet duren..... :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Volgens mij is het zwijggebod in heel het Spaanse OV van toepassing. Ik heb er in ieder geval eerder over gehoord.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
albertjan96
Berichten: 561
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Coronavirus

Bericht door albertjan96 »

Dus we kunnen in Nederland ook beter in de stiltecoupe gaan zitten?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Als ze stil zouden zijn..
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Sssshhh!!!

:x
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

albertjan96 schreef: di 12 jan 2021, 16:07 Dus we kunnen in Nederland ook beter in de stiltecoupe gaan zitten?
Tenzij iedereen daar gaat zitten natuurlijk (A)
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Het beste is natuurlijk om thuis te blijven zitten.

Zeker voor mensen die tot risicogroepen behoren en / of bang zijn. (A)

#blijfthuis
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Het heeft even geduurd, maar laat ik je post toch maar beschouwen als een voorzichtig begin van inzicht.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Ik proef een licht sarcastische ondertoon in WSM's bericht. (A)

Maar in navolging van Lansingerland gaan er ook massatests plaatsvinden in Dronten, Bunschoten en Charlois. Bunschoten kan ik mij voorstellen (al is de trend al dalend), maar Dronten? Daar is het zevendaags gemiddelde per 100.000 op het niveau van de best scorende GGD's.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
en-es
Berichten: 4467
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Avondklok is nog niet van tafel. Kabinet gaat er nog eens naar kijken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Charlois was vanochtend al bekend gemaakt door de GGD Rotterdam-Rijnmond. Eigenlijk zouden die als eerste Risicogericht Grootschalig Testen gaan doen, maar toen dook de Britse variant op in Lansingerland.

In Dronten gaat het overigens beduidend minder goed dan in best scorende GGD. Dat is voor de tweede week op rij Rotterdam-Rijnmond, die nu als enige regio onder de 200 besmettingen per 100.000 inwoners in de afgelopen 7 dagen zit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Heel crux: zorgt die explosie er ook niet voor dat het dan door een gebied gaat en het daarna afneemt? Ik zie nu ook dat alle verzorgingshuizen eigenlijk de lul zijn. Zwakkeren worden momenteel vol geraakt. Op een gegeven moment als je een op de twintig/dertig mensen tegelijk hebt kom je op het punt dat iedereen het krijgt en het uitdooft. Je bent dan wel tienduizenden doden verder natuurlijk, maar dat lijkt mij heel crux uiteindelijk ook weer een voordeel.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Wat is er racistisch aan de term 'Britse variant' dan?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Komt ook omdat wetenschappers bij de naamgeving niet echt denken aan het algemene publiek. Van “Variant B 1.1.7” wordt je ook niet veel wijzer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Dat is nog niet eens het begin van een antwoord op mijn vraag.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

@PHS: Zelfs bij mij - een persoon die zich nauwelijks bezig houdt met corona omdat het nauwelijks een rol speelt in zijn leven - was het duidelijk dat dit de variant is die daar voor het eerst is opgedoken. Zo heb ik ook al gehoord van een Zuid-Afrikaanse variant.

Ik vind het nogal een verschil of je iets de Chinese Griep noemt of SARS-CoV-2 Britse/Zuid-Afrikaanse Variant. In mijn ogen is er dus helemaal niets racistisch aan een landsnaam gebruiken voor een afwijkende variant, de naam van het virus wijzigt verder niet. Je loopt nu gewoon spijkers op laag water te zoeken.
🍉
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Je komt zelf op de proppen met racisme?
🍉
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

En wat racistisch is aan 'Britse variant' hebben we ook nog steeds niet gehoord.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

PHS beweert nergens dát het racistisch ís...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Suus schreef: di 12 jan 2021, 14:27 Volgens mij is het zwijggebod in heel het Spaanse OV van toepassing. Ik heb er in ieder geval eerder over gehoord.
Stel je voor als je dat in Nederland zou doen. Wat moeten al die tieners met onbeperkt bellen in hun abonnement zodat ze hun hele leven in een halfuur met de gesprekspartner aan de andere kant van de lijn kunnen delen dan?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Toen ik voor het laatst reisde, waren Tessa en de Mikos van dienst de enige stemmen die ik heb gehoord, zo rustig was de trein.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

VIRM schreef: wo 13 jan 2021, 08:58
Suus schreef: di 12 jan 2021, 14:27 Volgens mij is het zwijggebod in heel het Spaanse OV van toepassing. Ik heb er in ieder geval eerder over gehoord.
Stel je voor als je dat in Nederland zou doen. Wat moeten al die tieners met onbeperkt bellen in hun abonnement zodat ze hun hele leven in een halfuur met de gesprekspartner aan de andere kant van de lijn kunnen delen dan?
Appen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 171 gasten