Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Dat zou voor heel wat grensforenzen erg lastig worden denk ik, Jan-Jaap van der Wal zou momenteel bijvoorbeeld dan nu permanent in zo'n quarantainehotel zitten (De Ideale Wereld bij de VRT op dinsdag en donderdag, en een nieuw seizoen van Dit Was Het Nieuws is onderweg).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Coronavirus

Bericht door Stefan »

Hoe zou dat bij mij zijn als ik dan met lijn 29 naar Venlo rij? Mag ik dan m'n dienst nog uitrijden? :mrgreen:

Gelukkig zijn het maar 3 ritten per dag, heeft het niet zoveel impact. :D
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

en-es schreef: do 14 jan 2021, 00:47 Onze minister-president wil beslist een avondklok...
Het is wel opvallend dat het nu ineens nadrukkelijk als optie wordt genoemd, maar dat hij het 'beslist' wil...? En moet zoiets niet door de Tweede Kamer, of zouden die dat niet in theorie kunnen tegenhouden?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

ICE11 schreef: ma 11 jan 2021, 14:43 Ondanks politici hardnekkig beweren dat er geen privileges voor gevaccineerden komen, is het in Sachsen-Anhalt al een feit dat als men uit een risicogebied komt niet meer in quarantaine moet als men gevaccineerd is:

https://www.welt.de/vermischtes/article ... e-vor.html
En door een nieuwe regeling voor de hele republiek is het met de privileges in Sachsen-Anhalt alweer gedaan.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Stefan schreef: do 14 jan 2021, 10:22 Hoe zou dat bij mij zijn als ik dan met lijn 29 naar Venlo rij? Mag ik dan m'n dienst nog uitrijden? :mrgreen:

Gelukkig zijn het maar 3 ritten per dag, heeft het niet zoveel impact. :D
Lijn 19 tussen Breda en Hulst is ook een mooie. Alleen vraag ik me af of deze überhaupt nog wordt gebruikt door andere mensen als Juliën. :mrgreen:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

VIRM schreef: do 14 jan 2021, 11:58
en-es schreef: do 14 jan 2021, 00:47 Onze minister-president wil beslist een avondklok...
Het is wel opvallend dat het nu ineens nadrukkelijk als optie wordt genoemd, maar dat hij het 'beslist' wil...? En moet zoiets niet door de Tweede Kamer, of zouden die dat niet in theorie kunnen tegenhouden?
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... 2020D44154
Motie van het lid Wilders over niet overgaan tot een avondklok
Aangenomen met handopsteken (met 94 stemmen voor).

De Tweede Kamer heeft zich dus in november al duidelijk uitgesproken.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Er zijn zoveel moties. Er is geen wettelijke plicht aan de regering om ze ook uit te voeren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Moties uit november zijn niet leidend voor de huidige situatie. En met de nu expliciet genoemde uitzonderingen kan ik me al wat meer vinden in een avondklok voor korte tijd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Ik zal je vast uit de droom helpen: die avondklok wordt niet voor korte tijd. Op het vroegst tot het voorjaar en waarom niet ook langer?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Het voorjaar is ook alweer zo, he.

Als het helpt zeg ik prima. 't Is buiten toch koud en donker op straat 's avonds.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Voor dertien euro heb je een Golden Retriever bij de IKEA. Kan je de hele nacht naar buiten om dat beest uit te laten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Ja, de asiels gaan het nog druk krijgen...
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Sowieso. De Golden Retrievers vliegen de deur uit, hondenscholen zijn dicht, dus er groeit een generatie onopgevoede honden op. De afbraakprijzen die Suus noemt zullen mogelijk best na de corona's gehaald worden, maar voorlopig kosten die beessies hun eigen gewicht in bitcoin — en virtuele munten zijn niet zwaar.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik woon alleen en mijn beste vriendin is sinds ook kort ook weer alleen nadat haar partner plotseling overleed. We eten regelmatig samen, dan is een avondklok vanaf acht uur wel ongelukkig.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Sowieso de redenering erachter al... Een avondklok zou nuttig zijn om te voorkomen dat jongeren naar een feestje gaan of op straat bij elkaar komen werd gezegd. Echter was groepsvorming al niet toegestaan, dus laten ze eerst eens beginnen de bestaande regels beter te handhaven anders werken strengere ook niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Suus schreef: do 14 jan 2021, 21:25 Voor dertien euro heb je een Golden Retriever bij de IKEA. Kan je de hele nacht naar buiten om dat beest uit te laten.
Die schijnen heel erg stil te zijn, maar ook behoorlijk tegen te stribbelen bij het uitlaten. Een rondje duurt dus lekker lang. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Eigenlijk is een avondklok niet nodig zolang de huidige regels gewoon gehandhaafd worden.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

^^^ RIVM vindt dat het aan ons gedrag ligt..

In de kerstvakantie hebben aanzienlijk meer mensen bezoek over de vloer gehad dan in de maanden ervoor. Dat komt naar voren uit gedragsonderzoek van het RIVM, waarmee elke paar weken wordt gemeten wat de invloed is van corona. Het nieuwste onderzoek is gedaan tussen 30 december en 3 januari onder ruim 51.000 deelnemers.

73 procent van de ondervraagden kreeg in de kerstvakantie minimaal een keer per week visite. Bij het vorige gedragsonderzoek, half november, was dat nog 60 procent en in april 45 procent.(..)
https://nos.nl/artikel/2364470-rivm-vak ... bleef.html

Ik vraag mij af: welke Nederlanders vullen dit onderzoek in? 51 duizend respondenten.. en die vullen het zeker allemaal 'netjes naar waarheid' in. :?:

Gewoon niet doen, lijkt mij. Niet aan meewerken, dan heeft de RIVM ook geen stok om mee te slaan.. want tja: 'de burger' doet het weer verkeerd hè. :twisted: :neg:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik ben een van de respondenten. En wat heeft het voor zin om te liegen bij mijn antwoorden, het is nuttig onderzoek.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Dit is ook niet de enige indicator die het RIVM gebruikt, de mobiliteitsdata van Google en bezettingscijfers in het OV worden ook als indicator van mobiliteit gebruikt. Een onderzoeksresultaat dat significant afwijkt van de gegevens kan dus ook als een conclusie gebruikt worden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Durashift schreef: vr 15 jan 2021, 11:06 ^^^ RIVM vindt dat het aan ons gedrag ligt..
Waar ligt het dán aan, denk je? Als iedereen zich netjes aan de regels zou houden, dan was er een stuk minder aan de hand geweest. Helaas zijn teveel mensen nou eenmaal egoïstisch en gaan toch naar het buitenland reizen en bij elkaar op bezoek, omdat ze vinden dat zij dat wel kunnen. En maar zeuren dat het allemaal zo lang duurt. Dat ze dat zelf in de hand hebben wil er maar niet in.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Durashift schreef: vr 15 jan 2021, 11:06Ik vraag mij af: welke Nederlanders vullen dit onderzoek in? 51 duizend respondenten.. en die vullen het zeker allemaal 'netjes naar waarheid' in. :?:
Daar heb je een punt. Waarschijnlijk vult een flink aantal sociaal wenselijke aantallen in, of "vergeet" links of rechts een paar bezoekjes, waardoor er sowieso al een vertekend beeld van de contacten ontstaat.

En om het RIVM eens lekker dwars te zitten roep jij op dat onderzoek nog maar eens extra te saboteren? Tenzij je graag binnenzit lijkt mij dat niet bijzonder snugger.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

^^^ ik roep niet op tot saboteren, trolly. Ik roep op om er totaal niet aan mee te werken.

Datzelfde heb ik met dat I&O onderzoek. Iets meer dan 2000 duizend respondenten.. én dat zou dan representatief moeten zijn voor geheel NL?

Ach kom toch.. Ja, het zal in theorie wel zo zijn, n.a.v. de respondentenprofielen.. maar het sluit voor mij niet meer aan bij de praktijk in deze wereld.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Nou, dan werk jij er niet aan mee. Desgevraagd zal ik de vragenlijst wel naar (sociaal wenselijke) waarheid invullen.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Daniel schreef: vr 15 jan 2021, 08:02 Sowieso de redenering erachter al... Een avondklok zou nuttig zijn om te voorkomen dat jongeren naar een feestje gaan of op straat bij elkaar komen werd gezegd. Echter was groepsvorming al niet toegestaan, dus laten ze eerst eens beginnen de bestaande regels beter te handhaven anders werken strengere ook niet.
Het probleem is dat ze vaak alleen of met z'n tweeën reizen, wat gewoon toegestaan is. Daar waar ze heen gaan komen ze vervolgens in een veel grotere groep bij elkaar. Het is alleen zo goed als onmogelijk om die locaties allemaal op te sporen. Door het reizen an sich al te verbieden tussen bepaalde tijden kun je daarmee dus voorkomen dat ze op de samenkomstlocatie komen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten