Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Kunnen we ze niet gewoon allemaal een prikje geven?
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Nou, een artikeltje uit de MSM voor Bas dan:

https://www.trouw.nl/binnenland/zonder- ... gle.com%2F
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13042
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Geen idee wat jullie met MSM bedoelen, maar RTL weet op de app te vertellen dat er wordt verwacht dat de avondklok er met ingang van vrijdag komt en zeker tot 9 februari duurt.
We gaan het zien.
Ik doe ook maar wat
waldo79
Berichten: 7662
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

MSM lijkt me alle reguliere nieuwsmedia, maar ik vind het een term uit de complot hoek.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ardan schreef: di 19 jan 2021, 16:01 Geen idee wat jullie met MSM bedoelen
Mainstream Media :Y

Althans, dat bedoelt Wiekepedia d'r mee, misschien bedoelen wij wel Middelmatig Speciale Memmen... -0-
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8873
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Aking hat recht. Ik ben het met jullie eens dat MSM ook best een soort drugs kan zijn, maar ik bedoelde het in de context van Mainstream media. Kwaliteitskranten zoals De Volkskrant, NRC en Trouw vind ik daar persoonlijk niet helemaal thuishoren.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
waldo79
Berichten: 7662
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Die reken ik wel tot mainstreammedia, omdat ze over een traditionele nieuwsredactie hebben.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Ik denk dat Bas een andere definitie heeft dan de Wikipedia definitie die men vaker in het maatschappelijke debat ziet. Overigens vind ik de term MSM zelf even geladen als onjuist daar er ook veel verschil tussen traditionele media zit. De MSM bericht absoluut niet als geheel. De Alternatieve media die de truth spreekt is vaak niet meer dan blogspotachtige informatie voorziening die meer of minder geregeerd wordt door destabiliserende machten onder het mom van "the truth" met informatie uit de wereld van alternatieve feiten. Zeg maar gerust de destabiliserende mogendheden.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
en-es
Berichten: 4494
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Morgenmiddag 13.00 persconferentie. Er komen meer maatregelen dan alleen de avondklok.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Dat staat ook al op de vorige pagina van deze topik (A)
en-es
Berichten: 4494
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Morgen bij mijn werkgever een toestemmingsbriefje vragen om in spertijd buiten te mogen zijn. _O_
Chrysa
Berichten: 8007
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Zondag maar eens uitvogelen of ik van de grens naar huis kan crossen zonder een agent tegen te komen. *O*
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Gewoon de RE/RB pakken, die worden namelijk niet genoemd in de regeling *O*
Eventueel kun je nog een pauze inlassen in Emmerich/Kaldenkirchen/Herzogenrath/Visé/Essen, en een uur later de trein de grens over nemen, dan zit je helemaal legaal :Y

Al heb ik op de ICE en de IC Brussel ook 0 controle gezien (A)

En ook als je wel een agent tegenkomt is er niet heel veel aan de hand trouwens:
Op Nederlands grondgebied moet de vervoerder er immers voor zorgen dat alle reizigers de negatieve testuitslag hebben. Als een reiziger die niet heeft zal deze reiziger bij het eerste station of stopplaats na de grenspassage gevraagd worden de trein of bus te verlaten.
Chrysa
Berichten: 8007
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Plan was om vanaf Noorderkempen per auto te gaan, maar 20:00 ga ik niet halen gok ik zo.

Via Duitsland gaat hem sws niet worden, dan moet ik voor het NL deel een duur kaartje kopen. -0-
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Noorderkempen is dan nog weer een opmerkelijk geval, want de IC Brussel wordt nadrukkelijk genoemd als een trein waarvoor een negatieve PCR uitslag nodig is, maar er wordt óók een uitzondering genoemd voor grensverkeer tot 30 kilometer. En aangezien er bij Noorderkempen niet ook nog een regionale trein te grens over gaat ben ik wel benieuwd hoe dat daar precies zit :')

Maar qua avondklok komt er sowieso een uitzondering voor grensoverschrijdend verkeer en verkeer van/naar vliegvelden geloof ik.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8873
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Chrysa schreef: di 19 jan 2021, 20:52 Plan was om vanaf Noorderkempen per auto te gaan, maar 20:00 ga ik niet halen gok ik zo.

Via Duitsland gaat hem sws niet worden, dan moet ik voor het NL deel een duur kaartje kopen. -0-
Volgens mij wordt langzaam duidelijk dat het niet verstandig is geweest om je Laguna te verkopen als je zo vaak op en neer gaat naar Zwitserland. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2862
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Alargule schreef: di 19 jan 2021, 10:52 Maar wat zou daar nu de oorzaak van zijn? Is dat - zoals jij lijkt te denken - omdat deze 'andersmenenden' bewust door de "grote" media genegeerd worden? Of zou het ook zou kunnen zijn dat er verhoudingsgewijs gewoon heel weinig 'andersmenenden' rondlopen (en dan heb ik het even niet over de 'wappies', maar over mensen die zich 'deskundige' noemen en daar ook de papieren bewijzen voor kunnen overleggen)?
Ik neig tot het eerstgenoemde omdat deze "andersmenenden" een mening uiten welke niet bij een bepaalde beeld past. Ik zal het niet aan de aantal van de "andersmenenden" vastmaken, want niet kwantiteit, maar kwaliteit telt en de "meerderheid" heeft niet automatisch gelijk alleen omdat zij misschien luider is. Maar de media orienteerd zich steeds aan de "meerderheid" vanwege de kijkcijfers.

Hier is een goede verslag over het onderwerp hoe de media de waarheid vereenvoudigd. Citaat:

"Der Konformismus der Medien reicht vom Spiegel bis zu Springer, von A wie ARD bis Z wie ZDF. Er folgt im Wesentlichen dem Konformismus der politischen Kräfte der Großen Koalition einschließlich der Grünen, Liberalen und der Linkspartei. Die wenigen Gegenmeinungen werden mit aller Schärfe als nicht diskursfähig zurück gewiesen. "


https://www.deutschlandfunkkultur.de/di ... _id=337604

(De bron, Deutschlandfunk, is een serieuze publieke omroep)
Chrysa
Berichten: 8007
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

ArrivaBas schreef: di 19 jan 2021, 21:28 Volgens mij wordt langzaam duidelijk dat het niet verstandig is geweest om je Laguna te verkopen als je zo vaak op en neer gaat naar Zwitserland. :')
Het op en neer naar Zwitserland tijden is de hele reden dat die Laguna te duur werd. _O_ Dikke dieselbak op Zwitsers kenteken dan maar, scheelt toch €1500 per jaar aan wegenbelasting. :')

En neuh, dat naar Noorderkempen reizen en met de auto verder ging eerder over de belachelijk hoge prijs van Nederlandse treinkaartjes. Maar we gaan het zien.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50935
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Dat plannetje gaat niet helemaal op zolang ingeschreven staat in een Nederlandse gemeente. Dan moet je auto bij de RDW bekend zijn, ondanks het buitenlands kenteken wordt de belastingplicht voor de auto dan in Nederland neergelegd ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7653
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Z2N schreef: ma 18 jan 2021, 17:41 Ik zou het vooral onlogisch vinden om de avondklok nu al in te voeren, want alle indicatoren wijzen de goede kant op: het aantal positieve tests zakt al enkele weken (in tegenstelling tot bijvoorbeeld België waar een stijging te zien was afgelopen week), de gevreesde nieuwjaarspiek is eigenlijk uitgebleven. De maatregelen die er zijn lijken dus voldoende effect te hebben, al zullen we morgen met de publicatie van de nieuwe weekcijfers daarin meer duidelijkheid hebben. Voor een maatregel die zodanig ingrijpt in de levens van mensen zou je slechtere indicatoren verwachten, persoonlijk zou ik dan ook meer zien in grootschaligere controles op de naleving van de bestaande regels.
Ja. Als je een avondklok had willen invoeren, had dat natuurlijk gekund toen de besmettingen rond de tienduizend per dag lagen...
Beul van de blindegeleidelijn
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50935
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Als je je uitschrijft in Nederland, wat natuurlijk kan, heeft dat natuurlijk wel gevolgen voor je status bij DUO en wordt je AOW-opbouw ook tussentijds gestopt :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3039
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Coronavirus

Bericht door nvdw »

Daarbij worden je lagere autokosten in CH ongetwijfeld ruimschoots door andere posten gecompenseerd ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
VIRM
Berichten: 7653
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

En kun je je als kiezer in het buitenland registreren...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10609
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

PHS schreef: di 19 jan 2021, 22:07Wel erg kort door de bocht, je hebt de 'alternatieve media' even goed in soorten en maten. Het is ook niet alleen iets van rechts, ook links heeft zijn eigen internetmedia (bijvoorbeeld frontaalnaakt.nl).
Dus? In de reactie van Jef400 lees ik niets dat met jouw reactie in tegenspraak is.
Laatst gewijzigd door trolly op di 19 jan 2021, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten