Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Frontaalnaakt is alternatieve linkse media? Ik vind het vooral een site van een boze man die stukjes schrijft waarom hij boos is. Dat is opinie, geen "hard nieuws".
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Suus schreef: di 19 jan 2021, 22:01 Dat plannetje gaat niet helemaal op zolang ingeschreven staat in een Nederlandse gemeente. Dan moet je auto bij de RDW bekend zijn, ondanks het buitenlands kenteken wordt de belastingplicht voor de auto dan in Nederland neergelegd ;-)
Mwah, als ik met dit tempo op en neer blijf reizen sluit ik emigreren niet uit. :p Vraag me af of al de Polen etc ook Nederlandse belasting afdragen over hun wagens, dat betwijfel ik toch zo.

Ontopic: De lockdown hier in Zwitserland vind ik nog vreemder dan in Nederland. Dat slijterijen open mochten blijven was al vreemd, maar hier zijn bloemisten ook al tot essentieel bestempeld. Tegelijkertijd zijn wel alle niet-essentiele producten in supermarkten afgeschermd.

Ook is men eindelijk teruggekomen op de achterlijke regel om na 19:00 en op zondagen geen supermarkten meer open te laten zijn. Het was natuurlijk te verwachten dat nu iedereen meteen na hun werk of op zaterdagmiddag boodschappen ging halen en het dus nog drukker was in de winkel. Vraag me wel af of veel mensen zich dat realiseren, ik was om 19:30 bij de Migros Hypermarché en die was uitgestorven.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Chrysa schreef: di 19 jan 2021, 22:58 Ontopic: De lockdown hier in Zwitserland vind ik nog vreemder dan in Nederland. Dat slijterijen open mochten blijven was al vreemd, maar hier zijn bloemisten ook al tot essentieel bestempeld. Tegelijkertijd zijn wel alle niet-essentiele producten in supermarkten afgeschermd.
In Zwitserland zijn de kappers nog open, daar wordt ik met mijn haarmuts op mn hoofd ietswat jaloers op.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Een kapper hejje heul niet nodig :N
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Er wordt nu in een voorstel gesproken over een avondklok van 20:30 tot 4:30 uur.
Ik doe ook maar wat
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

PHS schreef: di 19 jan 2021, 23:08 Er worden inderdaad regelmatig Polen gepakt die in Nederland wonen maar geen wegenbelasting betalen. Dat zijn dure geintjes.
Is dat al op Wegmisbruikers geweest? ;) Ben benieuwd wat voor commentaar die presentator dan levert...
Beul van de blindegeleidelijn
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Ardan schreef: di 19 jan 2021, 23:50 Er wordt nu in een voorstel gesproken over een avondklok van 20:30 tot 4:30 uur.
20:17 t/m 4:17? :trein:
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Dus je mag de wet breken, als je klant maar politicus is. Ik ga mij nog even op een kieslijst laten zetten... :roll:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

trolly schreef: di 19 jan 2021, 22:16 Dus? In de reactie van Jef400 lees ik niets dat met jouw reactie in tegenspraak is.
Links en rechts zijn wat dat betreft ook containerbegrippen. Als je politiek en opvattingen anti zijn kun je ze niet meer op de flanken indelen en destabiliseer je de boel. Ik houd die gasten aan beide kanten liever ver van me af.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Z2N schreef: wo 20 jan 2021, 09:34 Dus je mag de wet breken, als je klant maar politicus is. Ik ga mij nog even op een kieslijst laten zetten... :roll:
Leve de tondeuse. Maar goed, buiten corona kom ik ook amper bij de kapper. Laat ik liever iedere 2, 3 maanden de tondeuse er overheen gaan.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Z2N schreef: wo 20 jan 2021, 09:34 Dus je mag de wet breken, als je klant maar politicus is. Ik ga mij nog even op een kieslijst laten zetten... :roll:
Je kunt ook voetbal spelen: https://www.focus.de/sport/fussball/bra ... 61777.html ;)

Overigens vermeldt onze locale krant vandaag voor mijn woonplaats de sensationele incidentie van 39! *O*
Terwijl is Mvr. Merkel van plan om met Duitsland vergelijkbare maatregelen van onze buurlanden af te dwingen, anders zullen weer grenscontroles komen. :neg:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

Ardan schreef: di 19 jan 2021, 23:50 Er wordt nu in een voorstel gesproken over een avondklok van 20:30 tot 4:30 uur.
Ik had het er het afgelopen weekend al over met mijn ouders; elk land stelt de avondklok in vanaf een heel uur, Nederland doet het weer achterlijk op het halve uur :X :X
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Dat is blijkbaar nog niet helemaal uitgediscussieerd. De persconferentie is met een uur uitgesteld.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Ronaldussen schreef: wo 20 jan 2021, 12:07
Ardan schreef: di 19 jan 2021, 23:50 Er wordt nu in een voorstel gesproken over een avondklok van 20:30 tot 4:30 uur.
Ik had het er het afgelopen weekend al over met mijn ouders; elk land stelt de avondklok in vanaf een heel uur, Nederland doet het weer achterlijk op het halve uur :X :X
Ze moeten er wel "lokale tijd" bij zetten want anders kun je ook uitgaan van de tijd die in een ander deel van Nederland geldt (5 uur vroeger).
https://www.dewereldklok.nl/tijd/bonair ... tius-saba/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik zou half negen wel een stuk beter vinden dan acht uur.

Dan kan ik net nog na het eten boodschappen doen of met een vriendin samen eten of naar de fysio 's Avonds.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Dennenboom schreef: wo 20 jan 2021, 12:31 Ze moeten er wel "lokale tijd" bij zetten want anders kun je ook uitgaan van de tijd die in een ander deel van Nederland geldt (5 uur vroeger).
https://www.dewereldklok.nl/tijd/bonair ... tius-saba/
In Schotland gelden sommige regels niet voor de afgelegen eilanden, zo zijn op Shetland en Na h-Eileanan Siar de restaurants nog steeds open. Misschien kan dat ook voor Nederland gelden? Zoveel politie is er bijvoorbeeld ook niet op Schiermonnikoog.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Ik hoorde op Radio 1 de opmerking dat het toch gek is om een persconferentie te organiseren om een besluit toe te lichten waarvan het nog niet eens zeker is dat het genomen wordt.

Maargoed: habemus avondklok! *O*
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Maar ze gaan dan ook vertellen dat al die paniek niet nodig is omdat de avondklok er niet komt. Toch? :')
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Om 14:00 uur komt er toch gewoon een persconferentie hoor.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Die zou toch om 13.00 komen? Of zijn ze nog niet eens.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Mooi. Bewakers voor de deur! Niet je huis uit!
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

KAPOTSCHIETEN!!!!!1!!!!!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 44 gasten