Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

PHS schreef: vr 22 jan 2021, 09:27 Ik vind het wel komisch dat je ook een formulier moet invullen om je hond uit te laten. De politie kan toch zien dat je een hond aan het uitlaten bent?
Een aantal jaar geleden toen ik 's avonds laat de hond uitliet op een plek waar veel honden worden uitgelaten, heeft een agent mij inderdaad gevraagd wat ik op dat tijdstip op die plek deed... :X :X
Idem voor dringende medische hulp: gaan ze straks ambulances aanhouden om te kijken of de patiënt wel een ingevulde en ondertekende verklaring bij zich heeft? :')
Je hebt niet altijd een ambulance nodig terwijl je toch naar de dokter of het ziekenhuis moet voor medische hulp...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

ArrivaBas schreef: vr 22 jan 2021, 12:25 Als we op tijd blijken te zijn met de vliegverboden kan het met de andere twee mutaties allemaal nog best meevallen. Tel daarbij op dat wij zo'n beetje de strengste inreismaatregelen hebben, met een negatieve PCR-test van drie dagen oud een sneltest voor je het vliegtuig in gaat.
Hoe is dat eigenlijk met het vliegverbod: Als ik bij voorbeeld uit Zuid-Afrika naar Nederland wil, dan kan ik ook ergens overstappen, ik neem nu bij voorbeeld Istanbul. Dan kom dus met een vlucht uit Turkije aan op Schiphol en dat is dan weer niet verboden!?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Dan kom je er ook niet in, want als je alleen op het vliegveld blijft ben je administratief niet in Turkije geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

De massatest in het Lansingerland heeft vooralsnog bijna 30 besmettingen met de Britse variant opgeduikeld. Daarvan was er slechts één niet te linken aan die basisschool in Bergschenhoek.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Willem
Berichten: 135
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 17:40

Re: Coronavirus

Bericht door Willem »

Met andere woorden: de besmettelijkheid valt mee.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Coronavirus

Bericht door Suus »

In totaal zijn er 242 besmettingen gevonden, waarbij meerdere keren bij personen die geen ziekteverschijnselen vertoonden. Bij bijna alle gezinnen met meer besmettingen bleken de schoolgaande kinderen de bron. Allemaal nog niet echt dingen waar ik tijdens het lezen blij van wordt.

En die basisschool staat al op 70 besmettingen ondertussen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Nouja, als op een locatie waar de Britse variant rondging er 30 personen die variant hebben en 212 niet dan kan je toch wel vraagtekens erbij plaatsen of die variant nou echt zo besmettelijk is. Immers had je dan toch wel een veel groter aandeel in het totaal verwacht.

Aan de andere kant laat het aantreffen van asympomatische besmettingen zien dat massaal testen best nut kan hebben om het virus meer onder controle te krijgen.
En dat de bron merendeels bij schoolkinderen zit is zo gek niet he als zowat alle andere plekken waar je het virus zou kunnen oplopen al eerder dicht waren. Dan wordt het aandeel van de nog geopende locaties automatisch hoger.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Z2N schreef: vr 22 jan 2021, 04:38 Het is maar goed dat het Coronavirus niet tegen A4'tjes kan ja. :Y
Dus als ik met het GVB reis, dan hoef ik niet bang te zijn dat ik het virus oploop? :o
🍉
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Mijn werkgever (ziekenhuis) heeft in overleg met de politie in de regio besloten dat legitimatiebewijs en personeelspas voldoende zijn om 's avonds over straat te mogen. Waarschijnlijk is het ondoenlijk om uit te zoeken wie er allemaal 's avonds werkt.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

PHS schreef: vr 22 jan 2021, 13:42 Klopt, maar het gaat meer om de regel dat je ook bij dringende medische noodzaak zo'n formulier op zak moet hebben; dat lijkt mij overbodig en kan alleen maar gedoe veroorzaken met overijverige agenten.
Een agent kan niet zien of je (dringend) medische hulp nodig hebt, dus is het vrij logisch dat je dat kunt/moet aantonen met zo'n formuliertje. Anders kan iedereen die tijdens de avondklok zich buiten huis bevindt wel zeggen dat ie op weg is naar de huisartsenpost of het ziekenhuis. En er is echt geen agent die een ambulance gaat aanhouden om te checken of het slachtoffer wel een formulier bij zich heeft...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Daantje schreef: vr 22 jan 2021, 18:22 Mijn werkgever (ziekenhuis) heeft in overleg met de politie in de regio besloten dat legitimatiebewijs en personeelspas voldoende zijn om 's avonds over straat te mogen. Waarschijnlijk is het ondoenlijk om uit te zoeken wie er allemaal 's avonds werkt.
Mijn werkgever net zo inderdaad. Nou verwacht ik ook niet dat de kans heel groot is dat ik daadwerkelijk aan de kant gezet zou worden door de Hermandad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik woon tegenover twee politiebureau’s, dus ik blijf geloof ik maar binnen :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Coronavirus

Bericht door Littlebusdriver »

Daantje schreef: vr 22 jan 2021, 18:22 Mijn werkgever (ziekenhuis) heeft in overleg met de politie in de regio besloten dat legitimatiebewijs en personeelspas voldoende zijn om 's avonds over straat te mogen. Waarschijnlijk is het ondoenlijk om uit te zoeken wie er allemaal 's avonds werkt.
Wij (ook ziekenhuis) hebben een werkgeversverklaring gekregen waarbij de optie 'Ik kan voor deze werknemer geen vaste tijden aangeven' aangevinkt is.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Britse variant niet alleen besmettelijker, maar mogelijk ook dodelijker:

https://nos.nl/artikel/2365527-premier- ... ijker.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Coronavirus

Bericht door Klaasje »

Daarbij dacht ik meteen:
1. Hoeveel komt dit omdat de ziekenhuizen de golf niet aankunnen? Slechtere behandeling moet wel tot een hogere mortaliteit leiden.
2. Voor hoeverre is deze variant in directe zin dodelijker? Puntje 1 is een indirect effect.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik denk ook vooral punt 1 of dat mensen te lang wachten met hulp vragen door alle berichten in de media dat de zorg overbelast is.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Het Britse NHS is toch al lang bekend voor overbelasting en onderkapitalisatie, zodat het systeem bijna in iedere winter door de gewone griepgolf aan zijn maximum komt.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door cassie127 »

Keolis had er vanmiddag in de trein ook nogal zin in met de omroep... Ik heb in 5 minuten tijd, 5 omroepen heb gehoord over mondkapjes, twee keer in het Nederlands, twee keer in het Engels en één keer kwam het op deze manier uit de omroep: https://vimeo.com/488463306
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Coronavirus

Bericht door marvinkok »

Fanatieke machinist :Y
(wasn't me)
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Spelen jullie zelf de omroepen af? Met een knopje oid? Ik dacht dat het automatisch gebeurd (en vooral vaak niet)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Daantje schreef: vr 22 jan 2021, 23:01 Ik denk ook vooral punt 1 of dat mensen te lang wachten met hulp vragen door alle berichten in de media dat de zorg overbelast is.
Dat moet toch haast wel? Was er niet iets van een relatie dat in de regel een besmettelijker virus minder dodelijk is en een dodelijker virus minder besmettelijk?
Een virus heeft niet zoveel aan een dode gastheer immers, dan kan het niet meer makkelijk verspreiden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Coronavirus

Bericht door marvinkok »

jelmerrr schreef: za 23 jan 2021, 05:11 Spelen jullie zelf de omroepen af? Met een knopje oid? Ik dacht dat het automatisch gebeurd (en vooral vaak niet)
Haltes gaat vanzelf, maar het systeem heeft een hele verzameling aan omroepen die we zelf kunnen afspelen. En dat werkt 95% van de tijd prima..
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Michael »

Tom024 schreef: vr 22 jan 2021, 19:28
Daantje schreef: vr 22 jan 2021, 18:22 Mijn werkgever (ziekenhuis) heeft in overleg met de politie in de regio besloten dat legitimatiebewijs en personeelspas voldoende zijn om 's avonds over straat te mogen. Waarschijnlijk is het ondoenlijk om uit te zoeken wie er allemaal 's avonds werkt.
Mijn werkgever net zo inderdaad. Nou verwacht ik ook niet dat de kans heel groot is dat ik daadwerkelijk aan de kant gezet zou worden door de Hermandad.
Bepaalde beroepsgroepen waarvan onder andere personenvervoer hoeven geen verklaringen te hebben. Staat ook netjes vermeld op www.rijksoverheid.nl
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

cassie127 schreef: za 23 jan 2021, 01:14 Keolis had er vanmiddag in de trein ook nogal zin in met de omroep... Ik heb in 5 minuten tijd, 5 omroepen heb gehoord over mondkapjes, twee keer in het Nederlands, twee keer in het Engels en één keer kwam het op deze manier uit de omroep: https://vimeo.com/488463306
Ik kan de boot naar Schiermonnikoog aanbevelen. Binnen 5 minuten 3 bandjes in 3 talen, over mondkapjes, gesloten buffetten en afstand houden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten