Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8853
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Het sluiten van pistes vermindert vooral het aantal recreatieve reisbewegingen, maar het meest effectief om corona van de pistes te houden is het sluiten van de horeca eromheen. Een après-skibar bleek in het Oostenrijkse Ischgl een superspread event op te leveren die ook tot enkele van de eerste geregistreerde besmettingen hier heeft geleid. Een besmette bartender bleek de aanjager te zijn.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

De Duitse regering is blijkbaar van plan om de inreis uit gebieden waar de muteerde varianten zijn aangetroffen te verbieden. De grens zal dan alleen maar nog voor forensen, diplomaten en goederenvervoer open zijn. Nederland staat ook op de lijst.....

https://www.n-tv.de/politik/Bund-plant- ... 21675.html
en-es
Berichten: 4470
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Nu pas?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

waldo79 schreef: do 28 jan 2021, 08:02 Vanwaar die veeg uit de pan tegen de wintersport en carnaval, Suus? Corona was al weken onder ons, maar pas begin maart begon de overheid signalen serieus te nemen.

Vind het dan wat goedkoop om dan af te geven op wintersporters en carnavallers.
Ik geef niet af op carnavallers en wintersporters van vorig jaar, maar ik val mensen die dit jaar wél op wintersport willen wel aan. Het is gewoon een bewezen feit dat wintersport vorig jaar een enorm belangrijke bron van initiële coronabesmettingen was in Nederland en dat Oostenrijk vorig jaar een enorme coronauitbraak in Tirol onder de pet heeft geprobeerd te houden. Lekker gezellig dicht op elkaar in de stoeltjeslift en in de bar 's avonds zijn ideale omstandigheden om de extra besmettelijke variant B.1.1.7 van het virus rond te laten gaan.
ICE11 schreef: do 28 jan 2021, 08:33 De Duitse regering is blijkbaar van plan om de inreis uit gebieden waar de muteerde varianten zijn aangetroffen te verbieden. De grens zal dan alleen maar nog voor forensen, diplomaten en goederenvervoer open zijn. Nederland staat ook op de lijst.....

https://www.n-tv.de/politik/Bund-plant- ... 21675.html
Terecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Voor wie nog eens wil ervaren hoe het was om journaals te hebben die over 'in totaal 7 gevallen' spreken, kan ik de uitzendingen van France 1ère Saint-Pierre-et-Miquelon aanbevelen: de Franse archipel, voor de Canadese kust (met 6300 inwoners) heeft sinds dit weekend een uitbraak van het coronavirus. Voor het gebied is dat een enorme opgave, zowel de coronatests als eventuele zieke patiënten moeten naar Halifax (Canada) gevlogen worden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Onze krant had ook gisteren in dikke letters op de titel dat de Britse variant in onze regio "grasseerd", maar als men het hele verslag las wist men dat het maar vijf personen zijn.... :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De Braziliaanse P1-variant is opgedoken in Amsterdam. De P1 variant is besmettelijker, het lukt deze variant ook erg goed om mensen die al eerder Corona gehad hebben opnieuw te besmetten en vaccinaties lijken er minder goed tegen te werken.

De P1-variant houdt de afgelopen dagen ook al huis in het Zwitserse Genève. Daar is deze variant in de periode van 1 maand van 0 besmettingen naar 40% van alle bekende besmettingen gegaan. De besmettelijkheid ligt 33% hoger dan de “oude” coronavarianten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Is er nog iemand die gelooft dat we 'na de zomer' allemaal weer in vrijheid kunnen leven? *O*
Klaasje
Berichten: 7129
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Coronavirus

Bericht door Klaasje »

Ja, in zekere mate wel ja. Misschien kan niet alles,maar toch zeker een hoop. En jij bent degene die hier het hardste roept van niet.
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Gebruikersnaam »

Haha nee. Dit weekend moet ik als ik op Erasmus wil in het academisch jaar 2021-2022 m'n motivatie en plan inleveren, maar ik ben bang dat het allemaal voor niks zal zijn -0-
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Klaasje schreef: vr 29 jan 2021, 19:56 En jij bent degene die hier het hardste roept van niet.
Dat zal, maar met al die nieuwe, veel besmettelijker varianten die huishouden en waar bestaande vaccins kennelijk minder goed tegen werken, lijk ik niet ver bezijden de waarheid uit te komen.

Ik luister dan maar naar Gommers, die aangeeft dat alles tot nu toe is tegengevallen. En o ja, dat was nog voor de AstraZeneca-clusterfuck.
Klaasje
Berichten: 7129
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Coronavirus

Bericht door Klaasje »

Weetje.. als een nieuwe mutatie huishoudt ondanks immuniteit en vaccinaties is dat helemaal niets nieuws. Dat doet de griep ook al eeuwen, daar worden de meeste mensen niet zo ziek van. Dat was wel anders toen dat virus nieuw was. Corona is nu nieuw en dus heel schadelijk omdat het veel schade kan toebrengen voordat het te grazen wordt genomen door het immuunsysteem. Maar de kans dat een mutatie net zo schadelijk is na een eerdere besmetting of vaccinatie is veel kleiner.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Dat weet men nu gewoon nog niet. Ook ik hoop dat hier met een vaccin eens een einde aan komt, maar ik denk dat we nog een aantal vaccinatierondes verder zijn voordat de poorten weer helemaal open kunnen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8853
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Uiteraard zijn er al zeldzame gevallen van herbesmettingen bekend. Het zijn meestal mensen waarvan het immuunsysteem al verzwakt is waarbij de symptomen even heftig of zwaarder zijn als bij de eerste infectie. Dat is bij mutaties hooguit iets anders, en komt vooral voor als er grote mutaties optreden. Denk aan de griep, die in de afgelopen eeuw in diverse stammen is gemuteerd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik denk dat we in de zomer een stuk verder kunnen zijn dan nu, maar dan moet er wel wat heel snel wat meer prikpower bij. AstraZenica goedgekeurd is een goede stap, laten we ook hopen dat het Jansen-vaccin uit Leiden snel is goedgekeurd want dat lijkt de echte doorbraak te worden: met één prik 66% bescherming en 85% minder klachten die een ziekenhuisopname rechtvaardigen.

En om die mutaties zo min mogelijk te verspreiden moet er echt gestopt worden met reizen. Frankrijk gooit aanstaande zondag de grenzen dicht, Groot-Brittannië heeft vakanties van de week verboden. Dat is op korte termijn echt een noodzakelijk kwaad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4470
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Met nietszeggende reisverboden die niet te handhaven zijn komen we er niet. Gewoon internationaal verkeer stopzetten.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

De Franse grenzen gaan alleen dicht voor landen buiten de EU, vraag me af hoeveel procent van de reizen dat überhaupt is.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Voor Europees Frankrijk gaat dat om het VK (voor Brexit waren er ten minste 300.000 Fransen in alleen al Londen), Zwitserland (de RER van Genève is niet voor niets enorm verbonden met het Franse spoor), Andorra en Monaco. Daarnaast is Saint-Pierre-et-Miquelon erg afhankelijk van het verkeer met Canada, en Frans-Guyana is economisch flink verbonden met buurlanden Suriname en Brazilië.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Ga je het de Zwitsersen ook even vertellen? Die weten het nog niet. _O-
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Telt dat dan als een essentiële reis? Want dan vind ik het best. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Z2N schreef: vr 29 jan 2021, 22:56 Voor Europees Frankrijk gaat dat om <knip> Andorra
Dus vanuit Spanje mag je nog wel naar Frankrijk, maar vanuit Andorra niet meer? _O-
Hebben ze er hierbij wel rekening mee gehouden dat Andorezen kunnen omreizen via Spanje? :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Kwestie van vooraf een PCR-testresultaat meenemen voor grenscontrole, althans dat maakte ik op uit de speech van Castex. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Whoopsie:

Afbeelding
[...] inmiddels, na zeven wekelijkse steekproeven van honderden monsters, wordt steeds duidelijker dat het grafiekje sneller oploopt dan verwacht. ‘Naarmate we langer gegevens verzamelen, wordt de onzekerheidsmarge kleiner’, zegt Reusken. Blijkbaar treft de lockdown het ‘gewone’ coronavirus zwaarder dan de Britse variant B117, die volgens de laatste inzichten zo’n 30 procent besmettelijker is, vanwege een aanpassing aan zijn stekels waardoor hij gemakkelijker menselijke cellen binnenglijdt.
Bron: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b1291ed6/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13550
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

Wel aardig om erbij te zeggen dat er bij deze cijfers van uit wordt gegaan dat er niemand gevaccineerd is. En ookal schiet dat vaccineren in Nederland niet op: er zijn toch echt al mensen gevaccineerd, en ik durf de stelling wel aan dat er in maart meer mensen gevaccineerd zijn dan nu.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

En dat het verspreidingspercentage nog niet afdoende wetenschappelijk is berekend, en dat de seizoenseffecten niet zijn meegenomen. Een mogelijk scenario met een onzekerheidsmarge die zo ongeveer tussen de 0 en een destructieve vloedgolf zit. Maar goed, tabellen lezen is moeilijk, zeker als er een context bij komt kijken.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 180 gasten