Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Coronavirus

Bericht door Stefan »

Voor mij als buschauffeur is het soms ook lastig om mensen te verstaan, zeker zo in combinatie van alles.. Ventilatie die aan staat, kuchscherm, mondkapje...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Ik kijk stiekem ook wel uit naar de dag dat de mondkapjes niet meer verplicht zijn. Heb soms echt zo'n moeite om mensen te verstaan. Het hebben van autisme en in mijn geval het niet goed kunnen filteren van omgevingsgeluid werkt bij mondkapjes niet mee.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Om te dragen vind ik het nog best meevallen, alleen een flinke trap omhoog met zo’n mondkapje is geen pretje. Maar uit het oogpunt van toegankelijkheid is het natuurlijk een ramp. Een groot deel van je mimiek gaat verloren en ontzettend veel mensen lezen onbewust je lippen om gehoorproblemen op te vangen, dat gaat helemaal niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Sir Tom Moore is overleden. De 100-jarige held die vorig jaar miljoenen ophaalde is zelf aan corona bezweken. -0-
Ik doe ook maar wat
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Coronavirus

Bericht door Stefan »

Suus schreef: di 02 feb 2021, 17:59 Om te dragen vind ik het nog best meevallen, alleen een flinke trap omhoog met zo’n mondkapje is geen pretje.
Zeker met de FFP2 mondkapjes die ik van mijn werk gekregen heb, merk ik dat ademen bij inspanning zwaarder is.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik heb een ernstige longziekte en vind mondkapjes niet te doen als ik er echt mee moet lopen oid. Op werk ben ik gelukkig vrijgesteld, ik ga zo kort mogelijk naar de supermarkt enzo. Bij de fysio is het te doen omdat ik daar alleen maar stil lig.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Krijg je nu eigenlijk veel vieze blikken van mensen in de supermarkt als je zonder masker rondloopt? Of loop je daar juist wel, maar dus dan zo kort mogelijk?
🍉
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Ik heb twee keer iemand in de supermarkt gezien die het mondkapje op de kin droeg. Niemand die er iets van zei, ook personeel niet.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Hainje schreef: di 02 feb 2021, 19:54 Krijg je nu eigenlijk veel vieze blikken van mensen in de supermarkt als je zonder masker rondloopt? Of loop je daar juist wel, maar dus dan zo kort mogelijk?
Bij mij roddelen collega's onderling wel over bepaalde vaste klanten die geen mondkapje dragen, maar en public wil eigenlijk niemand die klanten erop wijzen, want ze willen 'geen politieagent spelen'.

Ik heb zo te merken ook niets gemist aan de laatste persconferentie. Perspectief voor de bühne met een routekaart die in de gamewereld nog niet eens pre-alpha is.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Hainje schreef: di 02 feb 2021, 19:54 Krijg je nu eigenlijk veel vieze blikken van mensen in de supermarkt als je zonder masker rondloopt? Of loop je daar juist wel, maar dus dan zo kort mogelijk?
In de supermarkt doe ik het wel maar ik ga maar één keer per week en dan op een rustig tijdstip en zo concreet mogelijk. Verder is er Picnic en ik vraag ook regelmatig of iemand iets voor me mee wil nemen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Etienne »

Ardan schreef: di 02 feb 2021, 18:06 Sir Tom Moore is overleden. De 100-jarige held die vorig jaar miljoenen ophaalde is zelf aan corona bezweken. -0-
Hier nog een uitgreid artikel en video over hem.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

en-es schreef: di 02 feb 2021, 20:02 Ik heb twee keer iemand in de supermarkt gezien die het mondkapje op de kin droeg. Niemand die er iets van zei, ook personeel niet.
Ik zie niet veel mensen zonder mondkapje. Weet je zeker dat hij/zij geen medische verklaring had? Wij hebben eerder ook mensen aangesproken maar dan zeggen ze dat ze medische verklaring hebben, echter mogen wij niet vragen om die te bekijken (officieel mogen wij niet eens klanten aanspreken). Daarbij, het is verantwoordelijkheid voor de klanten niet voor de medewerkers, wij hebben wel wat beters te doen. Mensen aanhoren dat ze vinden dat er maximaal 8 mensen binnen mogen in een supermarkt net als bij een slager bijvoorbeeld...
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Coronavirus

Bericht door Anne »

Ik was zaterdag bij mijn moeder in het dorp naar de supermarkt. Kwam er halverwege achter dat ik het mondkapje was vergeten op te doen. Zit nog niet helemaal in mijn systeem als ik uit de auto stap. Maar niemand die er liep maakte een opmerking of staarde mij aan.
Had er weer wel aan gedacht om het karretje te ontsmetten.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Klopt, wij kunnen niet aan je zien.

Net bij Op1 is al aangegeven vaccins niet werken voor gemuteerde versies.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door cassie127 »

Wie zei dat bij op1 dan? Hoor in andere media dat die vaccins juist wel werken :?:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Dat is wel heel zwartwit. Mogelijk werken bestaande vaccins minder goed bij mutanten. Sleutelwoorden hier zijn 'mogelijk', 'bestaande' en 'minder'.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Anne schreef: di 02 feb 2021, 22:10 Maar niemand die er liep maakte een opmerking of staarde mij aan.
Het klinkt alsof Nederland desbetreffend en soort paradijs is. Hier bij ons zou je uiterlijk na de derde voetstap in de winkel door een zelfbenoemde hulpagent aangebaft worden..... :Y
Laatst gewijzigd door ICE11 op wo 03 feb 2021, 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Dit zou bij mijn plaatselijke Jumbo echt niet kunnen.

Als je geen mondkapje draagt of met meer dan één persoon per winkelwagen naar binnen wil wordt je er meteen weer uitgebonjourd door de beveiliger.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Nou gezien de collegas die bij de deur moeten staan. Daanaast kwamen ze bij ons met twee auto's aanrijden zodat ze alsnog samen boodschappen kunnen doen.

Ik vond trouwens dat maximaal aantal mensen en een karretje mee onzin: op de drukste dag van het jaar zaten we op 70% van capaciteit. En mensen komwn in winkel toch wel naast elkaar.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Van de nos:
'AstraZeneca-vaccin remt virusverspreiding'
Het lijkt erop dat het grootschalig vaccineren met het AstraZeneca-vaccin ertoe leidt dat de verspreiding van het virus wordt geremd. Een groep wetenschappers heeft in The Lancet de tussentijdse conclusies van een onderzoek hierover gepubliceerd. Tot dusver was het nog niet bekend of een gevaccineerd persoon anderen kan besmetten met het coronavirus. Dat lijkt dus nauwelijks te gebeuren, schrijven de onderzoekers. De overdracht van het virus wordt met twee derde beperkt.

De Britse minister Hancock van Volksgezondheid noemt het onderzoek "absoluut fantastisch" nieuws. "Vaccins zijn de manier om uit deze pandemie te komen". In het Verenigd Koninkrijk hebben inmiddels 9,6 miljoen mensen de eerste prik van het vaccin ontvangen, wat neerkomt op zo'n 15 procent van de bevolking.
Langzaam maar zeker begint het lichtje aan het einde van de tunnel groter te worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Kom op mensen, prikken!!!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Als jij het vaccin regelt, ga ik er gelijk klaar voor zitten. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Suus schreef: wo 03 feb 2021, 08:09 Dit zou bij mijn plaatselijke Jumbo echt niet kunnen.

Als je geen mondkapje draagt of met meer dan één persoon per winkelwagen naar binnen wil wordt je er meteen weer uitgebonjourd door de beveiliger.
Krijg je dus hetzelfde verhaal als bij de NS toen. Dat is weer het lastige met dit soort situaties.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Z2N schreef: wo 03 feb 2021, 10:08 Als jij het vaccin regelt, ga ik er gelijk klaar voor zitten. (A)
Idem. Laat maar komen. Dat gedoe over die vaccins terwijl het ene na het andere supplement door de antivaxxers wordt genuttigd. Wees dan consequent en eet dan geen appel als je daar de chemische samenstelling niet van kent..
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Dus de twee vaccins waar de EU het meest op heeft ingezet blijken toch de beste paarden tot nog toe. *O*
Maar gelukkig heeft het kabinet vanochtend besloten de voorraden zoveel mogelijk weg te gaan prikken. Het doel is twee miljoen gevaccineerden in maart.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 42 gasten