Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Pascal1998 schreef: do 11 feb 2021, 16:56 hoe lang de maatregelen in ons land nog gaan duren en dan vooral de 1,5 meter regel en mondkapjesplicht.
Dat zijn i.m.o. wel de laatste maatregelen die worden afgeschaft. Het heropenen van winkels, horeca, musea enz. is veel belangrijker.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

Dat zeker Meltrain, maar wat ik bedoel te zeggen, als ze nou een datum ergens in juni/juli geven, dan gaan mensen zich aan de maatregelen houden, kan alles open en gaat dat goed, dan kan de 1,5 meterregel en de mondkapplicht eruit
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Je kunt die zekerheid niet bieden, omdat het van heel veel (lastig tot niet controleerbare) factoren afhangt. Wat dat betreft is het beter een aantal meetwaarden (incidentie, ziekenhuisopnames, ic-opnames) als leidraad te hanteren, daar grenswaarden aan te koppelen, en een roadmap te baseren op die grenswaarden. Met andere woorden: als de metingen onder deze grenswaarden duiken, versoepel je de maatregelen (en vice versa).
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Denk dat zoiets een beetje te eenvoudig gedacht is. De 1,5m en mondkapjesregels worden pas afgeschaft nadat iedereen gevaccineerd is (of daartoe op zijn minst de kans toe heeft gehad).
🍉
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Maar we zullen nooit iedereen kunnen vaccineren, daarnaast werkt het vaccin niet tegen Afrikaanse en Braziliaanse mutant.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Dat laatste wordt nog onderzocht. Het lijkt er vooralsnog op dat bestaande vaccins minder effectief zijn, maar nog steeds afdoende.

En er is sowieso sprake van meerdere vaccins, niet van 'het' vaccin.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

jelmerrr schreef: do 11 feb 2021, 18:53 Maar we zullen nooit iedereen kunnen vaccineren, daarnaast werkt het vaccin niet tegen Afrikaanse en Braziliaanse mutant.
Nee, vandaar ook de toevoeging "of daar op zijn minst de kans toe heeft gekregen".
Want je blijft natuurlijk altijd van die Strijders houden die corona maar een griepje vinden en zich daarom ook maar niet laten inenten.
🍉
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Ik ben vooral benieuwd hoe de reli's en antivaxxxxxers hiermee om zullen gaan...De eerste groep zal corona wel weer als de Wil van de Heere interpreteren; de laatste zal bang zijn dat je microsoft van het vaccin krijgt.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Meltrain schreef: do 11 feb 2021, 18:35
Pascal1998 schreef: do 11 feb 2021, 16:56 hoe lang de maatregelen in ons land nog gaan duren en dan vooral de 1,5 meter regel en mondkapjesplicht.
Dat zijn i.m.o. wel de laatste maatregelen die worden afgeschaft. Het heropenen van winkels, horeca, musea enz. is veel belangrijker.
Vooralsnog is de 'coronawet' (oftewel de Tijdelijke wet maatregelen Covid-19) met drie maanden verlengt door meneer de Jonge.

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... 2021D05848

Let vooral op het geel gearceerde deel op pagina 3. Ik vind dat vreemd.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Hainje schreef: do 11 feb 2021, 18:59 Want je blijft natuurlijk altijd van die Strijders houden die corona maar een griepje vinden en zich daarom ook maar niet laten inenten.
Je heeft diegene vergeten die zich - zoals ik - niet laten inenten uit vrees voor langdurige bijwerkingen van de injecties welke door de razendsnelle ontwikkeling van de vaccines (enkele maanden in plaats van meerdere jaren) nog helemaal niet zijn onderzocht. Ja, ik weet het, vooral de politiek beweert altijd dat de vaccines "zeker" zijn, maar beloftes.....die hebben ze bij de vaccines tegen de varkensgriep toen ook gegeven..... :roll:
Laatst gewijzigd door ICE11 op vr 12 feb 2021, 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Alargule schreef: do 11 feb 2021, 19:11 Ik ben vooral benieuwd hoe de reli's en antivaxxxxxers hiermee om zullen gaan...De eerste groep zal corona wel weer als de Wil van de Heere interpreteren; de laatste zal bang zijn dat je microsoft van het vaccin krijgt.
Dank ICE11. Ik word weer eens op mijn wenken bediend.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10592
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Geen vaccinatie uit angst voor onbewezen en onwaarschijnlijke bijwerkingen, maar hoogstpersoonlijk Zeeland komen besmetten zal wel geen probleem zijn :X
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Natuurlijk, en ik zal ook alle ramen van de auto open doen en luidkeels zingen om een grote impact te bereiken... _O-
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

trolly schreef: vr 12 feb 2021, 08:24 Geen vaccinatie uit angst voor onbewezen en onwaarschijnlijke bijwerkingen [...]
Ongetwijfeld gevoed door sensationele berichten in de media over bijwerkingen van het Mexicaansegriepvaccin. "Die en die kreeg narcolepsie van het vaccin", "Die en die zijn vrouw overleed aan het vaccin". Je moet de kleine lettertjes goed lezen en er de statistieken bij paraat houden om te begrijpen dat het hier echt om uitzonderingen gaat, die op de totale populatie statistisch verwaarloosbaar zijn. Dan zie je dat het berichten zijn in de orde van "Die en die overleed na met de auto naar het werk te zijn gereden". Iedereen zal begrijpen dat een autorit naar het werk je doorgaans niet het leven kost, maar je kunt eens pech hebben. De media suggereren met dit soort krantenkoppen echter een direct(er) gevolg tussen vaccin en ernstige ziekte of de dood. Dat verband is net zo direct als die tussen de autorit naar het werk en het overlijden van de automobilist.
trolly schreef: vr 12 feb 2021, 08:24maar hoogstpersoonlijk Zeeland komen besmetten zal wel geen probleem zijn :X
Jij speelt op de man en dat mag niet van de roodjassen. Je reactie zal aanstonds verwijderd worden!!1!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Goed nieuws *O*

Sinds enige minuten worden nu ook vaccins van AstraZeneca in Nederlandse bovenarmen gespoten. Daarmee kan het vaccinatietempo nog wat sneller omhoog :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3472
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Is het tegenwoordig een moetje dat al het goede nieuws begint met
Suus schreef: zo 07 feb 2021, 18:16 Goed nieuws *O*
, of heb ik iets gemist? *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik probeer de sfeer een beetje in te houden. Want alleen samen komen we hier doorheen *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Tom024 schreef: vr 12 feb 2021, 09:49 Is het tegenwoordig een moetje dat al het goede nieuws begint met
Suus schreef: zo 07 feb 2021, 18:16 Goed nieuws *O*
, of heb ik iets gemist? *O*
Afbeelding
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Jongeren hebben het ondertussen echt supewwzwaaww in deze crisis, want ze kunnen niet uitgaan en niet naar lolens enzo en alles.

Dat vindt nu ook Femke Halsema (die ik verder prima mag), die een briefje stuurde naar de Volkskrant:

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/halsema- ... n-te-zwaar

Ze zal haar inbrekende en brandstichtende zoon wel zat zijn, denk ik dan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De oproep om de middelbare scholen te openen begrijp ik nog. Maar om meteen ook maar de anderhalvemeterregel op middelbare scholen af te schaffen gaat meteen wel heel ver.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Dat lijkt mij de klassieke spagaat tussen onderwijskundige vaardigheden en een pandematische anderhalvemeterregeling. Geen wonder dat daar een belangenconflict ontstaat lijkt mij dan. Gelukkig komt er een betere situatie aan denk ik dan.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Laten we daarbij ook niet vergeten dat we deze tweede golf voornamelijk aan het onverantwoorde gedrag van diezelfde jongeren te danken hebben.

Soms snap ik politici niet zo, tot ik me realiseer dat het weer verkiezingstijd is. Halsema zal wel stemmetjes aan het ronselen zijn voor GL onder jongeren - vandaar ook die oprekking van de definitie van 'jongere' van 18 naar 25...
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Pascal1998 schreef: do 11 feb 2021, 18:00 Je kan de grondwet maar dat is een hele lange cyclus, omdat als de Tweede kamer daarvoor kiest, er niet zomaar tweederde van de kamer telt dan

1: Grondwet wijziging wordt ingediend
2: Grondwet wordt goedgekeurd, hiermee worden automatisch nieuwe verkiezingen uitgeschreven en mag het huidige parlement geen wetten meer goedkeuren en wordt het kabinet demissionair
3: Er komen verkiezingen
4: Nieuwe Tweede kamer buigt zich nog een keer over de wijziging.
5: Grondwet wordt nog een keer goedgekeurd
6: Grondwet wijziging wordt besproken in de Eerste kamer
7: Grondwet wordt ook daar goedgekeurd
8: Nieuwe grondwet wordt ondertekend door de koning, premier en minister van Justitie
Ik denk dat je de procedure nog even na moet lezen. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

ICE11 schreef: vr 12 feb 2021, 08:16
Hainje schreef: do 11 feb 2021, 18:59 Want je blijft natuurlijk altijd van die Strijders houden die corona maar een griepje vinden en zich daarom ook maar niet laten inenten.
Je heeft diegene vergeten die zich - zoals ik - niet laten inenten uit vrees voor langdurige bijwerkingen van de injecties welke door de razendsnelle ontwikkeling van de vaccines (enkele maanden in plaats van meerdere jaren) nog helemaal niet zijn onderzocht. Ja, ik weet het, vooral de politiek beweert altijd dat de vaccines "zeker" zijn, maar beloftes.....die hebben ze bij de vaccines tegen de varkensgriep toen ook gegeven..... :roll:
In elk geval de mRNA-vaccins doen niets meer of minder dan een soort “code” inspuiten, waardoor je lichaam zelf een bepaald type eiwit* aanmaakt, wat vervolgens door je antistoffen weer wordt vernietigd, waarna de “herinneringscellen” onthouden hoe dat eiwit is vernietigd.
*Dat is het type eiwit waar de meeste virusdeeltjes zich aan hechten.
De kans op bijwerkingen is hierbij zeer gering.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 160 gasten