Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

Ikzelf woon in begeleid aka beschermd wonen, wat in de gehandicaptenzorg valt dus kans is vrij groot dat ik zeer binnenkort mag voor mijn vaccin, die ik zeer zeker ga halen, want naast dat ik dus beschermd woon, ben ik als jonge jongen ook nog eens longpatiënt omdat ik een vorm van astma heb
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Suus schreef: za 20 feb 2021, 10:09 Als het tempo niet meer versnelt zijn we waarschijnlijk rond februari 2022 klaar.

Maar dat lijkt niet een realistisch scenario. Waarschijnlijk verdwijnt morgen of maandag de miljoenste prik in een bovenarm (na zeven weken prikken) en de doelstelling is dat de tweemiljoenste al over drie weken wordt gezet.

Zover ik weet zijn mijn ouders waarschijnlijk in maart al aan de beurt voor een prik :Y
Daar komen natuurlijk ook nog vaccins bij. Waarbij zowel de huidige vaccins in grotere hoeveelheden komen, en er nieuwe vaccins van Janssen en Curevac in de laatste fase van de beoordeling bij het EMA zitten.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Het einddoel is inderdaad dat er circa 30 prikken per uur worden gezet per medewerker. Na de prik wordt je nog 15 minuten in een observatieruimte gezet zodat zeker is dat je geen allergische reacties ontwikkelt en daarna mag je met een vaccinatiebewijs naar huis :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Volkskrant had het over op termijn meer dan een miljoen prikken per week. Dan zit je op aardige krussnelheid. Vergeet niet dat het tweede kwartaal de snelheid echt omhoog gaat.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Op dat tempo lukt het inderdaad aardig om alle resterende Nederlanders een vaccin aan te bieden dit jaar: een miljoen prikken per week is 500.000 goeddeels immune Nederlanders erbij vijf weken later. Daarmee kunnen we hopelijk op redelijk korte termijn Israël nadoen, waar sinds 5 februari een lockdown is opgeheven maar desondanks het aantal gemelde gevallen sindsdien in vrij constant tempo gehalveerd is.

Het Parool noemde trouwens enkele weken terug 22 miljoen geleverde vaccins in het tweede kwartaal, dat zijn met de leveringen uit het eerste kwartaal toch zo'n 12,5 miljoen Nederlanders. Gezien het aantal volwassen mensen dat zich wil laten vaccineren momenteel ben je dan al een heel eind.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Tot op heden zijn alle beloften die GGD'en en Hugo de Jonges gedaan hebben niet waargemaakt.

Waarom zou dat nu anders zijn?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Neem ons even mee in alle verbroken beloften van GGD's en Hugo de Jongen (dat was er toch maar één?).
Laatst gewijzigd door Zugführer op za 20 feb 2021, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: ingekort ivm op de man spelen
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

De beloofde hoeveelheden zijn ook niet gemaakt door minister de Jonge of de GGD's, maar door de verschillende producenten. In de meest recente technische briefing van het RIVM aan de Tweede Kamer over de vaccinatiestrategie van 4 februari (PDF-alert) stond op pagina vijf een handig overzicht van de nu vanuit de producenten beloofde leveringen. Waarbij wel vermeldt moet worden dat sindsdien Janssen naar de laatste fase van de goedkeuring door het EMA is gegaan, zij verwachten midden-maart goedgekeurd te worden en dan direct wat te kunnen leveren, nog in het eerste kwartaal dus. (NOS).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door cassie127 »

Daarbij krijgen we dus 11 miljoen van die Janssen vaccins waarbij één vaccinatie al genoeg is.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10542
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Z2N schreef: za 20 feb 2021, 17:03een miljoen prikken per week is 500.000 goeddeels immune Nederlanders erbij vijf weken later.
?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Als je 1 miljoen prikken kan zetten per week, zijn dat 500.000 eerste prikken en 500.000 tweede prikken (voor die vaccins die dat nodig hebben). De 'tweede prik' is zo'n 3-4 weken na de eerste, de beloofde immuniteit komt 1-2 weken daarna.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

dennistd schreef: za 20 feb 2021, 12:04 En dat vraagt uitgerekend een Duitser?
Je zal het niet geloven, maar als je in Duitsland een afspraak maakt - maakt niet uit of op het ambt, bij de arts of elders - dan krijg je steeds een tijd met .x0 of .x5. A la minute hebben wij het hier alleen maar bij de dienstregelingen! ;)

Terug naar het onderwerp Corona: Vanwege de slechte prestatie van de Astra Zeneca-vaccin bevelen immunologen inmiddels aan, dat men als men de eerste en tweede prik van Astra Zeneca heeft ontvangen, nog een derde prik met een mRNA-vaccin krijgt....

https://www.faz.net/aktuell/gesellschaf ... 03661.html
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Ondertussen stijgen besmettingen opnieuw.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Dat was toch voorspeld? Iets met een derde golf ofzo.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10542
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Ja, maar dat was natuurlijk bangmakerijfakenewsjeweetzelf. Dus best een enorme verrassing dat het toch gebeurt :X
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

#5G
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

jelmerrr schreef: za 20 feb 2021, 17:54 Ondertussen stijgen besmettingen opnieuw.
Nee, het aantal besmettingen wat vandaag gemeld is was lager dan dat van gisteren. We zitten wel weer boven het weekgemiddelde ja, maar in dat gemiddelde zitten nog dagen waarop de teststraten dicht waren dus dat vertekend de boel ook enigszins.

De bezetting in de ziekenhuizen is daarentegen juist flink gedaald (ondanks iets meer op de IC). En die is lang zo weersafhankelijk niet.

Dat er sprake is van inhalen van testen zie je ook aan het aandeel positieve tests. Dat is gedaald naar 9,9% terwijl we al drie dagen meer positieve tests dan het weekgemiddelde hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

jelmerrr schreef: za 20 feb 2021, 17:54 Ondertussen stijgen besmettingen opnieuw.
Besmettingen alleen zeggen niets. Voor een correct totaalbeeld hoort ook het aantal ziekenhuisopnames erbij. Dat is nog redelijk stabiel tussen de 150 en 200 (volgens LCPS), maar wel te hoog volgens de risiconiveaus. En zoals Daniel al aangeeft daalt het percentage positief. Dat is een teken dat het aantal afgenomen testen harder is gestegen dan het aantal positieve tests.
Er viel me wel iets op op Twitter. Groot-Brittannië en Zweden hebben rond de kerst een vergelijkbaar verloop gehad. Zweden heeft daarentegen nimmer een lockdown ingesteld.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Waarom hebben we op zaterdag nog altijd 35.000 testuitslagen terwijl de teststraten alleen maandagochtend dicht waren? Het inhaaleffect zou nu toch wel voorbij moeten zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Misschien zijn er nu meer mensen gaan testen, vanwege de enorme weersomslag? Het was natuurlijk de gehele week glad buiten, wat voor veel mensen een reden kan zijn geweest om toch maar thuis te blijven in plaats het nemen van de moeite om langs een teststraat te gaan.
Daniel schreef: za 20 feb 2021, 18:20 Dat er sprake is van inhalen van testen zie je ook aan het aandeel positieve tests. Dat is gedaald naar 9,9% terwijl we al drie dagen meer positieve tests dan het weekgemiddelde hebben.
Die 9,9% vind ik persoonlijk nog steeds wel érg hoog, we hebben het hoogste percentage positieve testen van West-Europa. Moeten we niet veel meer mensen gaan testen, zodat we meer naar de ECDC-norm van 4% komen?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door cassie127 »

Daarnaast krijgen meer mensen nu ineens last van verkoudheidsklachten door hooikoorts e.d.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Als corona nog jaren bij ons blijft. Het klinkt als een reëel scenario:

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/02/19/al ... t-a4032520
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Alargule schreef: vr 19 feb 2021, 11:20 Nou ja, ik zie mijn vriendin als de 'kanarie in de kolenmijn'. Hetzelfde geldt eigenlijk voor mijn (schoon)ouders, die duidelijk in de risicoleeftijd zitten plus nog wat andere zaken die ze een verhoogd risico geven. Die heb ik in de tussentijd ook meer dan eens bezocht of op bezoek laten komen, en ze huppelen nog vrolijk rond.

En als ik zonder moeite een wandeltocht van vier uur over de Veluwezoom kan maken, dan geloof ik het ook wel. Ik vermoed dat de klachten eerder zijn terug te voeren op warmtekoudwisselingen, dierenharen en -huidschilfers in de lucht, dingen die in bloei staan in de tuin, en stress; dan op corona.
Als die symptomen zo lang aanhouden, zou het dan ook iets anders kunnen zijn? Misschien is het goed om een afspraak bij de huisarts te maken?
Beul van de blindegeleidelijn
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

In Beckum is vanavond een Discobus aan de kant gezet...
Spoiler: show

De chauffeur wou even een foto maken :mrgreen:

Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten