Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Ik vindt de volgorde ook wel apart ja. Men houdt de winkels dus nog zo goed als dicht omdat ze bang zijn voor te grote drukte in de winkelstraten, maar daar was het toch in september vorig jaar (toen we op een vergelijkbaar besmettingenniveau zaten) toch ook niet te druk? En winkels waren nooit een plek waar massaal besmettingen vandaan kwamen.
Eigenlijk stel je daarmee alleen een piekbelasting uit: als het dan weer open gaat wil iedereen waarschijnlijk massaal ineens weer naar de winkels toe. Of naar de terrassen nu dan, maar voor het spreiden van alle mensen helpt dit natuurlijk niet zoveel.

Lijkt er meer op dat men zoveel mogelijk positief ogend nieuws wilde geven zo vlak voor de verkiezingen. Hoewel een positieve toon dan wel weer terecht is als je de cijfers op het corona-dashboard zo volgt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Suus schreef: ma 08 mar 2021, 19:52 Ik vind de terrassen wel erg vroeg.
Ik ook. Het is gewoon nog takkekoud -0-
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

dennistd schreef: ma 08 mar 2021, 19:59 Goede oplossing om dat soort taferelen te voorkomen: verbied de verkoop van alcohol in de horeca. Kun je toch gezellig op een terrasje zitten, zelfs met een biertje, maar je krijgt geen alcohol binnen waarmee uiteindelijk elk greintje normaal gedrag uit het lichaam verdrongen lijkt te worden. (A)
Mensen lappen de regels zonder alcohol ook wel aan hun laars -0-
Ik doe ook maar wat
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Pascal1998 schreef: ma 08 mar 2021, 15:44 Ja en nee, Overheid is hierin ook schuldig omdat men maar denkt dat ouders regie hebben, echter jongeren luisteren niet (goed) naar hun ouders en ze kijken niet tot nauwelijks TV en dus het Journaal, wat jeugd bestempeld als Fake News en MSM verspreid alleen maar leugens.

Sterker nog: Josylvio heeft er op zijn album nu zelfs een nummer over geschreven die inderdaad tegen de MSM is. Hiermee wordt het dus alleen maar bevestigd dat de rapscene dus maar kan doen en laten wat ze willen met betrekking tot Corona zonder ook echt de feiten te kennen en de jeugd gaat daar lekker in mee. Een groot aandeel zit hem dus in dat de overheid niet ingrijpt bij dit soort dingen, terwijl het wel nodig is
Alle jongeren om me heen die ik ken, denken niet zo. En in de supermarkt zijn het vooral de ouderen die zich niet aan de regels houden.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Coronavirus

Bericht door marvinkok »

Ik ben vooral blij dat de zwemlessen eindelijk weer kunnen...
Oudste dochter zat 2 lessen voor diploma B-afzwemmen en de andere dochter was net goed en wel aan het lessen.
De wachtlijsten voor zwemmen zijn gigantisch nu, hoorde al dat ze zelfs lessen willen gaan aanbieden 's morgens vóór school
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Dat deed ik ook al meer dan tien jaar geleden *O*
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

En...?

Geslaagd?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Vanaf vandaag tot vrijdag ligt een wetsvoorstel ter inzage waarmee de overheid mensen die ons land vanuit hoogrisicogebieden binnenreizen ongeacht vervoersmiddel verplicht 10 dagen thuisquarantaine kan opleggen, in plaats van de vrijblijvendheid die nu nog van toepassing is.

https://www.internetconsultatie.nl/quarantaine
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
waldo79
Berichten: 7641
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Aan de hand van mijn fragmentarische waarnemingen zijn de treinen absoluut voldoende op sterkte. Maar de bezetting mag gemiddeld niet structureel boven de 25% komen gezien de beperkingen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De sprinterdienst Den Haag - Dordrecht rijdt nu praktisch volledig met losse treinstellen, zelfs SLT4, terwijl het aantal reizigers in het OV de laatste weken is toegenomen door versoepelingen. De enkele stellen zijn op sommige momenten echt onvoldoende terwijl begin dit jaar amper met losse stellen werd gereden maar bijna alle treinen met twee stellen SGM.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4466
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Waarom zijn de treinen te druk? Veel niet noodzakelijke reizen of te korte treinen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Het OV wat ik met enige regelmaat zie is zeker niet overdreven druk, maar in de periode na het winterweer was de bezetting wel een stuk hoger door kortere treinen (die er vanaf begin februari al waren, maar zie de laatste tijd wel weer voorzichtig treinen met meerdere stellen verschijnen).

Dat meer reizigers gebruik van het OV maken nu ligt (doordeweeks) overigens voor de hand gezien er meer scholen open zijn dan in de eerste lockdown. Zoals voor leerlingen met praktijklessen en examenklassen die de hele tijd nog naar school mochten. Dat zorgde er zeker in de streekbus voor dat de terugval in bezetting lang niet zo groot was als in de eerste lockdown.

Overigens valt mij meer op dat er je kennelijk opeens nogal veel essentiële verplaatsingen per auto plaatsvinden. Zou daar eerder bedenkingen bij hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ik heb ook al minimaal 2 keer een losse ICM gehad op Utrecht - Amersfoort midden op de dag...
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Nee, ik denk toch echt dat Daniel essentiële verplaatsingen bedoelde...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

en-es schreef: di 09 mar 2021, 13:09 Waarom zijn de treinen te druk? Veel niet noodzakelijke reizen of te korte treinen.
Middelbare scholen en MBO's zijn weer een dag per week open, dat veroorzaakt weer een hoop nieuwe reizigers. En veel treinen zijn in het wijzigingsblad van februari ingekort.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8684
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Milco »

Daarnaast staat het DDZ natuurlijk ook nog altijd aan de kant, dus dat helpt ook niet mee bij het verlengen van treinen. Het zijn toch 49 treinen die je mist.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Coronavirus

Bericht door marvinkok »

Suus schreef: di 09 mar 2021, 13:34
en-es schreef: di 09 mar 2021, 13:09 Waarom zijn de treinen te druk? Veel niet noodzakelijke reizen of te korte treinen.
Middelbare scholen en MBO's zijn weer een dag per week open, dat veroorzaakt weer een hoop nieuwe reizigers. En veel treinen zijn in het wijzigingsblad van februari ingekort.
Bij NS en andere vervoerders misschien, Keolis rijdt juist sinds vorige week weer (zover het materieel het toelaat) op volle sterkte...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Milco schreef:Daarnaast staat het DDZ natuurlijk ook nog altijd aan de kant, dus dat helpt ook niet mee bij het verlengen van treinen. Het zijn toch 49 treinen die je mist.
Het is ook weer niet zo druk dat je die stellen nu stante pede nodig hebt, er staat nog genoeg ander materieel werkloos.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Coronavirus

Bericht door Klaasje »

Suus schreef:De sprinterdienst Den Haag - Dordrecht rijdt nu praktisch volledig met losse treinstellen, zelfs SLT4, terwijl het aantal reizigers in het OV de laatste weken is toegenomen door versoepelingen. De enkele stellen zijn op sommige momenten echt onvoldoende terwijl begin dit jaar amper met losse stellen werd gereden maar bijna alle treinen met twee stellen SGM.
Wat is onvoldoende volgens jou?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Mensen die elkaar niet kennen durven nog niet naast elkaar te zitten, dus het gevolg is nu dat treinen met balkons waar vijf of meer mensen staan rondrijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Je ziet inderdaad dat reizigers nog niet naast elkaar durven te zitten tenzij ze elkaar kennen. Daarom mis je al minimaal de helft van de originele capaciteit. Dat effect is nog erger bij vierzitters, waar je in het slechtste geval zelfs driekwart van de zitplaatsen ongebruikt ziet blijven.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

https://nos.nl/artikel/2371939-aantal-b ... -rest.html

Aantal besmettingen met enkele tientallen gedaald. Het punt dat vaccins en het virus een gelijke strijd bezig zijn. We gaan de goede kant op.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

De gerapporteerde R is ook weer onder de 1. Volhouden dus, dan mogen nog deze maand weer plisen op de Neude. *O*
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten