Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Ardan schreef: ma 15 mar 2021, 12:33 En zo wordt Mallorca straks vanzelf weer opnieuw risicogebied -0-
Wat zijn dan de regels rondom tests en vaccinaties als je naar Mallorca gaat?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2841
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Ik kan alleen voor de Duitse regels spreken, en daar is geen quarantaine meer vereist als je uit Mallorca terugkeert. Eurowings vraagt wel en negatieve PCR-test voordat je aan boord gaat, ik weet echter niet of andere airlines dat ook eisen. Vaccinatie is voor de inreis naar Mallorca (nog?) niet nodig.

Ik vind het wel een verhaal uit het gekkenhuis, dat een vliegreis naar Mallorca als "veilig" wordt beschouwd terwijl toeristische overnachtingen in ons eigen land verboden zijn (de Duitse hotelbranche staat dus in vuur en vlam over deze beslissing) en zelfs een uitstapje twee kilometer over de grens naar Vaals theoretisch een quarantaine ter gevolg heeft. En er is ook veel - begrijpelijke - kritiek in Spanje zelf, want de Spanjaard van het vasteland mag zijn eigen huis op het eiland natuurlijk nog steeds niet bezoeken. _O-
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Vandaag wordt de lockdown 1 jaar oud, gefeliciteerd allemaal. *O*


-0-
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Gefeliciteerd en nog vele jaren! *O*
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

Proficiat!
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Alargule schreef: di 16 mar 2021, 08:37 Gefeliciteerd en nog vele jaren! *O*
Nou, liever niet, als het aan mij ligt. -0-
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Heb je zijn onderschrift wel gelezen?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13192
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Hoera, de schade aan mijn longspieren zijn vandaag ook 1 jaar oud! *O*

Om het te vieren heb ik vanmorgen nog maar eens het ziekenhuis mogen bellen, ze lopen er achter met het papierwerk van mijn revalidatie bij de fysio. Die moet helaas de verlenging in, al zit er wel steeds meer schot in de zaak. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

VIRM schreef: di 16 mar 2021, 09:41 Heb je zijn onderschrift wel gelezen?
Jazeker, en ik zie aan jouw reactie en onderschrift dat je je bijl al aan het scherpen bent voor mensen die dat niet hebben gedaan. :mrgreen:
Maar voordat de gerecyclede meningen van Alargule-bot aan populariteit zouden winnen, wilde ik even tegengas geven. :p
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Knap hoor.
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

umbusko schreef: di 16 mar 2021, 10:16
VIRM schreef: di 16 mar 2021, 09:41 Heb je zijn onderschrift wel gelezen?
Jazeker, en ik zie aan jouw reactie en onderschrift dat je je bijl al aan het scherpen bent voor mensen die dat niet hebben gedaan. :mrgreen:
Maar voordat de gerecyclede meningen van Alargule-bot aan populariteit zouden winnen, wilde ik even tegengas geven. :p
Dan zou ik dus met een bijl op de geleidelijn op het station moeten gaan lopen. :mrgreen: ;)
Beul van de blindegeleidelijn
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Geen versoepepingen volgende week aldus OMT. Tevens werken vaccins niet bij mutanten.

Bron: Nieuwsuur
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8848
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Dat vaccins helemaal niet werken bij de mutanten is pure kolder om de angst te blijven voeden. De effectiviteit tegen de Braziliaanse en Zuid-Afrikaanse variant is inderdaad lager, maar niet dusdanig dat het virus gemakkelijk kan ontsnappen.

Mij lijkt het slim om met uiterst kleine stappen te versoepelen, want het draagvlak daalt zienderogen. Daar komt bij dat ik steeds vaker verhalen hoor van ouderen die de regels met voeten treden door bijvoorbeeld met acht man samen te gaan scholen in een winkelcentrum.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21354
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

jelmerrr schreef: vr 19 mar 2021, 21:43 Tevens werken vaccins niet bij mutanten.
Daar kan ik niets over vinden. Wel zegt het RIVM dat "de opgebouwde afweer na vaccinatie of na een eerdere besmetting mogelijk minder goed" is bij de E484K-variant en de Braziliaanse variant.
Dat is vervelend, maar of dat dan een verlaging van (bijvoorbeeld) 80% naar 70% of van 80% naar 30% is, staat er niet bij
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50905
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Er lijkt minstens drie weken te vroeg te zijn versoepeld, het gevolg is dat er nu helemaal niets meer versoepeld kan worden. En als mensen zich niet aan de basisregels houden, dan zal het alleen nog maar langer duren tot er een volgende ronde versoepeld kan worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Het ligt er inderdaad maar net aan wat er gemuteerd is. Als dat precies het onderdeel is waar het vaccin op reageert heb je een probleem, maar anders hangt het maar net van de werking van het vaccin en de precieze mutatie af.
Dat er volgende week nog niet verder versoepeld kan worden lijkt me logisch, het effect van eerdere versoepelingen is immers nog niet gestabiliseerd.

Al blijft het lastig wat over de huidige cijfers te zeggen: er zijn veel positieve testen, maar tegelijk is er in heel het afgelopen jaar nog nooit zoveel getest als deze week. De vraag is dus vooral hoeveel besmettingen er nu vastgesteld worden die voorheen onder de radar bleven, want je ziet in het dashboard ook dat het percentage van de positieve testen bij 10-19 jarigen het meest significant hoger is dan het aandeel dat die groep in de totale bevolking heeft. Daar speelt het ruimere testbeleid op de scholen ongetwijfeld een belangrijke rol.

Om positief af te sluiten blijkt het aandeel besmettingen bij de gevaccineerde leeftijdsgroepen inmiddels een stuk lager te liggen dan het aandeel 60-plussers in de samenleving.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50905
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

jelmerrr schreef:Geen versoepepingen volgende week aldus OMT. Tevens werken vaccins niet bij mutanten.

Bron: Nieuwsuur
AstraZeneca en Pfizer werken tegen de Braziliaanse varianten: https://nos.nl/l/2373349#UPDATE-container-51857376
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13192
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Tien minuten geleden zat ik nog in een corona-overvolle trein, nu zit ik in een bus met staplaatsen. Nou snap ik de intentie van de avondklok wel, maar zouden de gevolgen van de hierdoor gecreëerde tweede avondspits hierin wel meegenomen zijn?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ik rij net met één andere passagier in de bus je huisje voorbij, gewoon wat later gaan dus *O*
dennistd
Berichten: 5542
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Het was vanavond ook aardig druk in lijn 9 om 20.20u uit Hengelo. Zelfs met twee bussen (versterking, lijn 9 diende namelijk ook als TVV Hgl-Es v.v.) zaten er nog zo'n 30-40 man per bus in. Overigens stapte het gros uit bij de universiteit.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Als het vaccinatie schema vanaf nu volgens planning gaat ben ik half mei aan de beurt voor een of twee prikken :pos: ;) .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50905
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Als je in mei met AstraZeneca geprikt wordt krijg je je tweede prik waarschijnlijk pas in juli.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Dat weet ik.

Echter hoop ik wel dat ik het vaccin van Janssen kan krijgen. Dan ben ik met een prik klaar.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Je weet niet of er later een booster nodig is, en gezien het feit dat je risicogroep bent zal je waarschijnlijk gevaccineerd moeten blijven worden.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6468
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik verwacht dat er wel een combi influenza-corona vaccin komt voor risicogroepen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten