Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Dat zou een hele hoop schelen voor een hele hoop mensen. Maar goed, geef het nog een maand of 2-3 dan zijn de meeste grove maatregelen er voor eeuwig wel af.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Geen versoepelingen dus. Avondklok blijft ook nog even.
VIRM
Berichten: 7601
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Dat wordt de komende tijd dus wel even plannen rondom die avondklok heen...
Beul van de blindegeleidelijn
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

In Duitsland heeft een rechter bepaald dat winkels in Noordrijn-Westfalen weer open mogen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Zeer waarschijnlijk gaat het kabinet tijdens de volgende persconferentie een streep door een grensoverschrijdende meivakantie zetten. Over de zomervakantie zijn ze gelukkig nog steeds optimistisch.
https://nos.nl/artikel/2373667-kabinet- ... nland.html

Ander positief nieuws is dat de effectiviteit van het vaccin van AstraZeneca bijna een derde hoger blijkt. In plaats va 60%, zou het vaccin voor 79% effectief zijn, ook tegen de mutaties. Het middel voorkomt daarnaast 100% van de ziekenhuisopnames.
Tot slot vindt Gommers dat mensen juist naar buiten moeten gaan ter bevordering van de volksgezondheid. Als OMT-lid erkent hij dat het OMT en het kabinet daar een fout hebben gemaakt in het beleid.
https://nos.nl/liveblog/2373604-kabinet ... madan.html
Laatst gewijzigd door ArrivaBas op ma 22 mar 2021, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Die mensen liggen uiteraard in het ziekenhuis of mortuarium mét het vaccin, niet dóór het vaccin.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

PHS schreef:Dat 100% voorkomen van ziekenhuisopnames, is dat inclusief de mensen die nu in het ziekenhuis (of inmiddels het mortuarium) liggen vanwege een hematologische auto-immuunreactie veroorzaakt door datzelfde vaccin? :')
We kunnen nu natuurlijk heel erg kritisch gaan doen dat een op de miljoen vaccinaties voor bloedproppen zorgt, die ook nog behandelbaar blijken te zijn zijn. Maar als bloedproppen echt een beleidsproriteit zouden zijn was roken en de anticonceptiepil allang verboden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Nee, maar de paniek om een statistisch gezien zeer zeldzame bijwerking is er niet minder bij je om. Ik vraag me dan af wat voor terror de bijwerkingen van het coronavirus bij je teweegbrengen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Als je een topvoetballer bent is het voldoende even Mvr. Merkel te bellen en je hoeft zich niet meer met quarantaineregels te bemoeien:

https://www.n-tv.de/sport/fussball/Merk ... 42420.html

:neg:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Daar hadden ze bij Bayern de laatste tijd wel vaker een stokje van. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

In Rheinland-Pfalz zijn vandaag de terrassen weer open gegaan. Klanten moeten een negatieve coronatest overleggen, indien dit niet kan kunnen klanten bij veel cafés en restaurants een zelftest aanschaffen. Druk was het echter niet, zoals de Bild bericht.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
VIRM
Berichten: 7601
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Uh, het voorzorgsprincipe bij de 737max? Er is daar in de ontwerp- en certificeringsfase (dus aan de voorkant) al zoveel misgegaan, dat ik mij afvraag of dit principe wel geldt in dit geval.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Boeing heeft een boete van 2,5 miljard dollar betaald aan de luchtvaartinspectie van de VS vanwege alle misleidingen bij de typegoedkeuring. Dat vliegtuig was in de originele vorm nooit goedgekeurd om te vliegen als de goedkeuring niet door Boeing zelf uitgevoerd was. Bij de vaccinaties is de goedkeuring door meerdere onafhankelijke autoriteiten uitgevoerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

... omdat de effectiviteit van het vaccin beter is dan oorspronkelijk aangegeven door AstraZeneca? Is dat inherent slecht nieuws?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7601
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

PHS schreef: di 23 mar 2021, 09:28
VIRM schreef: di 23 mar 2021, 09:03 Uh, het voorzorgsprincipe bij de 737max? Er is daar in de ontwerp- en certificeringsfase (dus aan de voorkant) al zoveel misgegaan, dat ik mij afvraag of dit principe wel geldt in dit geval.
Precies: die fouten zijn aan het licht gekomen terwijl de Boeings aan de grond stonden. De luchtvaartautoriteiten namen de tijd om het uit te zoeken, en hebben niet gezegd: 'blijf ondertussen maar doorvliegen, de kans op een ongeluk is iets groter maar nog steeds miniem'.
Die voorzichtigheid zou wat mij betreft ook met het AstraZeneca vaccin moeten gelden.
Ik heb het over de vóórfase, niet pas toen de hele vloot aan de grond werd gezet.
Beul van de blindegeleidelijn
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Ik zie dat meerdere autoriteiten wereldwijd tijdelijk met het gebruik van AstraZeneca zijn gestopt. In dat opzicht is dus aan het voorzorgsprincipe voldaan, maar dat wordt per land bepaald en niet door een wereldwijde autoriteit.

Tegelijk lijkt er nog geen sluitend bewijs te zijn gevonden dat het vaccin inderdaad stolsels veroorzaakt: de kans dat je stolsels krijgt bleek bij een groep die het vaccin niet had gekregen even groot (of liever: klein) als bij de groep die het wel had gekregen.

De vergelijking met de 737 heb ik eerder gemaakt en gedebunked zien worden. Daar is aan alle kanten van alles mis gegaan in de procedures bij zowel Boeing als de testautoriteit. Bij het AstraZenecavaccin zijn dergelijke onregelmatigheden nog niet aan het licht gekomen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Met pasen krijgen wij hier in Duitsland zo strenge regels als nooit tevoren in de crisis: Niet alleen vrijdag, zondag en maandag - zoals gewoon - maar ook donderdag en zaterdag zijn dit jaar wettelijke feestdagen en dus is alles gesloten, behalve enkele supermarkten op zaterdag. Godsdiensten zijn helemaal verboden. Men kan zeggen dat het land vijf dagen op rij op slot gaat.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Is iedereen dan ook 5 dagen vrij? :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Coronavirus

Bericht door Stefan »

Meltrain schreef: di 23 mar 2021, 10:37 Is iedereen dan ook 5 dagen vrij? :D
Ik mag gewoon aan de bak hoor -0- :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
VIRM
Berichten: 7601
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

ICE11 schreef: di 23 mar 2021, 10:15 Godsdiensten zijn helemaal verboden.
Je bedoelt godsdienstige bijeenkomsten? Anders heb je denk ik een grondwetswijziging nodig, evenals het terugtrekken uit diverse internationale verdragen. ;)
PHS schreef: di 23 mar 2021, 10:38
Alargule schreef: di 23 mar 2021, 09:55 De vergelijking met de 737 heb ik eerder gemaakt en gedebunked zien worden. Daar is aan alle kanten van alles mis gegaan in de procedures bij zowel Boeing als de testautoriteit. Bij het AstraZenecavaccin zijn dergelijke onregelmatigheden nog niet aan het licht gekomen.
Wat niet zegt dat die onregelmatigheden niet aan het licht zullen komen. Toen de Boeing 737 MAX aan de grond werd gehouden, wisten we ook niet dat Boeing en de FAA zeer onzorgvuldig waren geweest in de toelating.
Het was al sowieso intern bij Boeing bekend dat er het een en ander niet deugde aan de de 737Max, niet nadat het eerste toestel neerstortte.
Laatst gewijzigd door VIRM op di 23 mar 2021, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten