Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

PHS schreef: di 23 mar 2021, 10:38 Als het gaat om stolsels (trombose) heb je gelijk omdat trombose redelijk vaak voorkomt, maar helaas is trombose slechts een symptoom van een zeer zeldzame auto-immuunziekte. En wat die auto-immuunziekte betreft lijkt een significant verband (correlatie) te bestaan met vaccinatie met het AstraZeneca vaccin.
Ah zo, dat is nieuw voor mij. Wat is je bron hierbij?
Wat niet zegt dat die onregelmatigheden niet aan het licht zullen komen. Toen de Boeing 737 MAX aan de grond werd gehouden, wisten we ook niet dat Boeing en de FAA zeer onzorgvuldig waren geweest in de toelating.
Ja, en misschien dat er toch ook een chip in die vaccins blijkt te zitten waarmee Bill Gates ons straks allemaal met 5G de hersenen gaat spoelen. Uitsluiten kunnen we het inderdaad niet, maar zullen we deze antivaxrookgordijnen een beetje achterwege laten?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Enige punt wat wel waar is, is dat AstraZeneca duidelijk niet gewend is in het daglicht te staan, want de communicatieafdeling heeft nogal moeite om al het interne gedoe niet op straat te krijgen :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus

Bericht door IC140 »

Het grootste verschil met de 737MAX is natuurlijk dat door het aan de grond zetten van de 737MAX het risico wordt voorkomen. Er werd na de maatregel minder of met andere vliegtuigen (met lager risico) gevlogen.

Met coronavaccins brengt ‘aan de grond houden’ juist extra risico’s met zich mee doordat er dan meer mensen COVID oplopen.

Als het risico op complicaties door vaccinatie de eerder genoemde 25 gevallen op 20 miljoen prikken is, kun je het eigenlijk niet permitteren om ook maar een dag te stoppen. Er worden immers nog dagelijks bijna 200 ziekenhuisopnames en 40 IC opnames op een bevolking van 17 miljoen mensen door Corona gemeld.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Een kennis is overleden aan corona na het Pfizer Vaccin hebben gehad. Heeft het dan nog wel zin om door te gaan met vaccineren?
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Als iederéén overlijdt aan het vaccin, zijn we ook van het probleem af, toch? *O*
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8852
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

jelmerrr schreef: di 23 mar 2021, 13:07 Een kennis is overleden aan corona na het Pfizer Vaccin hebben gehad. Heeft het dan nog wel zin om door te gaan met vaccineren?
Kort gezegd: Ja. Het duurt namelijk enkele weken na de vaccinatie voordat je daadwerkelijk immuun bent voor corona. Je kan niet op basis van één geval in je eigen omgeving de volledige effectiviteit van vaccins omver werpen. Dat effect wordt versterkt doordat je niet het volledige verhaal vertelt. Heeft die kennis onderliggende symptomen? Hoe heeft diegene zich aan de maatregelen gehouden? Et cetera...
Daarnaast nog één verzoek: Stop alsjeblieft met deze angstzaaierij, of kom op zijn minst met goed onderbouwde bronnen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

ArrivaBas schreef: di 23 mar 2021, 13:26 Daarnaast nog één verzoek: Stop alsjeblieft met deze angstzaaierij, of kom op zijn minst met goed onderbouwde bronnen.
Hier sluit ik me van harte bij aan. Ook ik heb jelmerrr al meermaals om bronnen gevraagd; toen die niet kwamen maar deze desinformatie over vaccins bleef doorgaan, heb ik hem verzocht hiermee te stoppen.

Nog maar eens dan. Ik heb op zich best geduld.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3471
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Twee berichten verwijderd. Het beheer maakt zijn eigen afwegingen en spreekt gebruikers aan waar nodig. Eventueel kun je een bericht melden of ons een PB sturen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

We kunnen vanavond verwachten dat wordt aangekondigd dat de avondklok vanaf 31 maart om 22 uur ingaat in plaats van 21 uur. Prima allemaal, maar ik vind het een beetje raar dat gisteren als één van de argumenten werd aangehaald dat mensen elkaar tijdens de ramadan na het avondgebed nog konden opzoeken, bij familie enzo. Dat lijkt mij in deze tijd toch niet helemaal de bedoeling...?
Ik doe ook maar wat
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

De besmettingen lopen op en de R ligt boven de 1...dus we gaan versoepelen.

Ikke nie meer snap nie...
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

De regels moeten wel handhaafbaar zijn, en de burgemeesters zeiden gisteren dat ze serieuze zorgen hebben over de handhaafbaarheid van een avondklok om 9 tijdens de zomertijd. Met dezelfde redenering heeft Frankrijk van de week zijn avondklok ook een uur opgeschoven.

Overigens snap ik niet waarom de avondklokwijziging niet komende zondag, met de start van de zomertijd, tegelijkertijd ingaat.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Die zon gaat pas eind april om 21:00 onder. Geeft je nog een ruime maand de tijd om de epidemiologische situatie in de gaten te houden.

En die is nu niet best...
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Civiele zonsondergang / schemering is op 30 maart al om 20:45 en op 8 april om 21:00 (tijden voor Zeist). Het is dus niet 'donker' om 21:00 volgende week.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Alargule schreef: di 23 mar 2021, 15:06 De besmettingen lopen op en de R ligt boven de 1...dus we gaan versoepelen.

Ikke nie meer snap nie...
Zou het verkorten van de avondklok zo veel verschil uitmaken? Sterker nog, is de avondklok überhaupt wel effectief?
Het verbod op samenscholing snap ik volledig, evenals het verzoek om maximaal 1 gast te ontvangen, maar het nut van de avondklok zelf durf ik te betwijfelen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Ik vind het vooral een tegenstrijdig signaal met de epidemiologische situatie, die verslechtert. En dat zie ik wel vaker bij het kabinetsbeleid inzake corona. Er wordt te laat ingegrepen, waardoor de besmettingen te lang kunnen oplopen. Dan worden begin dit jaar toch strenge maatregelen genomen vooruitlopend op een dreigende derde golf. En nu dient die golf zich aan, en gaat men weer versoepelen.

Als het sec om de zomertijd was te doen, had men de avondklok wel van 22:00 tot 05:30 laten lopen. Maar die eindtijd blijft gewoon op 04:30 staan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

In de Rotterdamse politiek is hier het laatste woord nog niet over gesproken, nadat Aboutaleb gisteren het woord ramadan in de mond nam :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Meltrain schreef: di 23 mar 2021, 10:37 Is iedereen dan ook 5 dagen vrij? :D
Inmiddels lijkt het alsof de politici deze beslissing genomen hebben zonder tevoren te onderzoeken of het juridisch überhaupt haalbaar is. Want nu is er ruzie tussen de politiek en vakbonden, omdat het arbeidsrecht voor dergelijke "gedwongen feestdagen" geen regeling heeft. Voor werknemers bestaat nu twee kansen, namelijk een extra vrije dag of het noodgedwongen offeren van een vakantiedag. Voor diegene die op deze dagen moeten werken is ook nog niet zeker of ze de op feestdagen eigenlijk verplichte toeslagen krijgen. Dus nog heel vele vraagtekens.... :roll:
VIRM schreef: di 23 mar 2021, 10:43 Je bedoelt godsdienstige bijeenkomsten? Anders heb je denk ik een grondwetswijziging nodig, evenals het terugtrekken uit diverse internationale verdragen. ;)
In het Duits zeggen wij "Gottesdienst", dus had ik het misschien beter met "kerkdienst" vertaald.... ;) Maar zowel de evangelische, als ook de katholieke kerken hebben al verzet aangekondigd en zijn van plan om met pasen gewoon diensten aan te bieden want met kerst heeben allebei ook bewezen dat hun maatregelen in de kerken (afstand, minder bezoekers, ....) werken en er geen extra besmettingen waren. Overigens had ik het in het begin niet goed begrepen, want het was geen "verbod" voor diensten (dat zal de politiek niet durven) maar een "dringend advies"....

Kortom: Nooit tevoren was er in ons land zo een weerstand van alle kanten tegen nieuwe maatregelen zoals het sinds gisteren is. Daarom zal al vandaag een nieuwe vergadering met Mvr. Merkel en haar zestien dwergen plaatsvinden.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

En zojuist komen de nieuws, dat de twee extra feestdagen weer van tafel zijn. Mvr. Merkel zegt, dat deze beslissing "een fout" was.... _O-
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Mag de super nu op die dagen wel open? Of gaat men er nog steeds heel naïef van uit dat het met de drukte op die ene zaterdag dan wel meevalt?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Het zal zo worden als ieder jaar. Donderdag en zaterdag gewoon open, vrijdag en maandag alles dicht. En de drukte op deze zaterdag is bijna traditioneel, dus tenminste heeft men nu geen extra drukte meer op woensdag.... ;)
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

In Italie zijn 29 miljoenen doses vaccin van AstraZeneca opgedoken waar de EU niets van wiste.... :X

https://www.n-tv.de/wirtschaft/Italien- ... 47470.html
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Confisqueren die hap, we hadden nog wat voorraad tegoed van de Britten. :roll:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

In Leiden staat ook nog een fabriek met een magazijn vol vaccins van AstraZeneca, daar heeft AstraZeneca getreuzeld met het aanleveren van de juiste productiepapieren aan de Europees Geneesmiddelen Agentschap. Waarom daarmee is getreuzeld is onduidelijk. AstraZeneca wil dat de gehele productievoorraad van die fabriek naar het Verenigd Koninkrijk gaat terwijl de EU dat niet wil. De Nederlandse regering moet over het exportverbod een besluit nemen, maar onduidelijk is precies wat de Nederlandse regering er van vindt :roll:

Bron voor die fabriek in Leiden: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b6c62891/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

België gaat vanaf zaterdag terug in Lockdown. De niet-medische contactberoepen sluiten, evenals de basisscholen (buiten kleuterklassen), middelbare scholen en de hogere scholen. Niet-essentiële winkels mogen open blijven, maar moeten net als in Nederland op afspraak gaan werken. Andere maatregelen, zoals een verbod op niet-essentiële verplaatsingen of strengere avondklok, blijven uit. Meer informatie in de liveblog van de VRT.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

Ik blijf die gang van zaken rondom AstraZeneca fascinerend vinden. Dat bedrijf lijkt geen enkele communicatie- of andere strategie te hebben. Continu is er gedoe over leveringen, documentatie en werkzaamheid. Ik heb niet doorgeleerd voor communicatie-adviseur, maar werkzaamheid van 100% zou ik nooit communiceren want je zal altijd zien dat er 1 iemand is die een of andere afwijking heeft die verder niemand heeft, en die toch niet goed reageert op je prik. Dan kun je beter 99,9% zeggen, dat vindt iedereen alsnog heel veel en je bent van deze discussie af.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 155 gasten