Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Fo sho! Afbeelding
🍉
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Er was even verwarring rond de Duitse gratis sneltests voor mensen die in Nederland (of Belgie) wonen maar een Duitse ziekteverzekering hebben. Volgens een uitspraak van de NRW-regering van gisteren zouden deze tests niet meer gratis zijn, maar naar protesten heeft vandaag het Bundesgesundheitsministerium in Berlin toegezegd, dat er niets veranderd: https://www1.wdr.de/nachrichten/rheinla ... s-100.html
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Dennistd is hoogrisicopatiënt volgens mij, dus vanwaar die toon?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Er is vanochtend bekend gemaakt dat alle hoogrisicopatienten die door de prikstop met AstraZeneca voor mensen onder de 60 niet meer door de huisarts geprikt kunnen worden, zo snel mogelijk door de GGD met Pfizer geprikt gaan worden. Gaat om 17.500 mensen. Dat aantal valt mee want in Zeeland, Noord-Brabant, Limburg, Gelderland, Utrecht en vermoedelijk ook Flevoland had de huisarts deze mensen al geprikt en die krijgen alsnog de tweede prik AstraZeneca.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

WSM schreef: do 15 apr 2021, 21:02
dennistd schreef: do 15 apr 2021, 12:52 Na een half uur in de wacht gestaan te hebben bij de GGD (en uiteraard al het niet doorgaan van de afspraak bij de huisarts) heb ik eindelijk een prikafspraak: op Koningsdag krijg ik Pfizer in mijn arm *O*
Waar heb je dat op jouw leeftijd aan te danken?

Bedenk dat er vele ouderen en kwetsbaren met smart zitten te wachten totdat het de overheid heeft behaagd om ze een vaccin toe te dienen.
Ik val onder de hoogrisicogroep met een BMI >40.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Hoe weten ze dat eigenlijk? Ik kom toch met enige regelmaat bij de huisarts, maar ben daar nog nooit gewogen oid.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Ik ben er in januari nog geweest voor controle op o.a. de bloeddruk. En nadat bekend werd dat ik geprikt zou worden door de huisarts heb ik nog even gebeld voor de zekerheid, dat ze me niet zouden vergeten.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Sowieso is het wel handig om in de komende tijd bij je huisarts te checken of je goed in de systemen staat als je recht hebt op een vaccinatie via de huisartsenpraktijk, ikzelf ben bijvoorbeeld medio mei aan de beurt (volgens huidige planning althans).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef: do 15 apr 2021, 21:10 Er is vanochtend bekend gemaakt dat alle hoogrisicopatienten die door de prikstop met AstraZeneca voor mensen onder de 60 niet meer door de huisarts geprikt kunnen worden, zo snel mogelijk door de GGD met Pfizer geprikt gaan worden. Gaat om 17.500 mensen. Dat aantal valt mee want in Zeeland, Noord-Brabant, Limburg, Gelderland, Utrecht en vermoedelijk ook Flevoland had de huisarts deze mensen al geprikt en die krijgen alsnog de tweede prik AstraZeneca.
Dat is goed nieuws.

Heb je ook een bron van dit bericht?
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Werkwijze uitnodigen medische hoog-risicogroepen geboortejaar 1961-2005

Het kabinet heeft, op advies van de Gezondheidsraad, besloten dat mensen geboren in 1961 of later niet meer gevaccineerd worden met het AstraZeneca-vaccin. Dit heeft een verschuiving van vaccins tot gevolg, maar niet een verschuiving van strategie en prioritering. De vaccinatievolgorde wordt aangehouden. Dit betekent dat de meest kwetsbare mensen nog steeds het eerst worden gevaccineerd, omdat zij het meeste risico lopen.

Voor de huisartsen betekent dit dat zij deze groep zo snel als mogelijk moeten doorverwijzen naar de GGD of aan Thuisvaccinatie, opdat er vóór maandag 19 april a.s. al een afspraak kan worden gemaakt.

Het betreft
Mobiele mensen behorend tot de medische hoog-risicogroep geboren in 1-1-1961 tot en met 31-12-2005, zoals gedefinieerd bij de doelgroepomschrijving (zie verderop), te vaccineren door de GGD met een mRNA-vaccin.
Niet-mobiele mensen behorend tot de medische hoog-risicogroep geboren in 1-1-1961 tot en met 31-12-2005, te vaccineren door Thuisvaccinatie met een mRNA-vaccin.
Wij vragen u, uw patiënten hier zo spoedig mogelijk over te informeren. Als men vóór maandag 19 april een afspraak maakt bij de GGD, worden zij met prioriteit gevaccineerd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

ODRAIL schreef: do 15 apr 2021, 22:03
Suus schreef: do 15 apr 2021, 21:10 Er [..] AstraZeneca.
Dat is goed nieuws.

Heb je ook een bron van dit bericht?
SuziPedia!
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

ODRAIL schreef:
Suus schreef: do 15 apr 2021, 21:10 Er is vanochtend bekend gemaakt dat alle hoogrisicopatienten die door de prikstop met AstraZeneca voor mensen onder de 60 niet meer door de huisarts geprikt kunnen worden, zo snel mogelijk door de GGD met Pfizer geprikt gaan worden. Gaat om 17.500 mensen. Dat aantal valt mee want in Zeeland, Noord-Brabant, Limburg, Gelderland, Utrecht en vermoedelijk ook Flevoland had de huisarts deze mensen al geprikt en die krijgen alsnog de tweede prik AstraZeneca.
Dat is goed nieuws.

Heb je ook een bron van dit bericht?
De technische briefing die donderdagochtend in de Tweede Kamer werd gehouden. NOS zend dat elke keer live uit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Gezonde mensen tussen de 18 en 30 jaar die geen corona hebben gehad kunnen zich aanmelden voor een proef van het LUMC om te kijken of een lagere dosis van een mRNA-vaccin ook voldoende is. Aanmelden kan via http://www.vaccinatiepolilumc.nl/onderzoek/covid19/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Rutte heeft zojuist tijdens de wekelijkse persconferentie het openingsplan weer uit het raam gegooid. :roll:

https://nos.nl/artikel/2376936-rutte-so ... ingen.html

Groetjes, was leuk je te kennen die 3 dagen :')
Spoiler: show
Misschien de volgende keer geen data op een plan zetten maar de voorwaarden waaraan voldaan moet zijn...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Tja, die data moesten erin van de burgemeesters om 'perspectief te bieden'. Volgens mij bereik je hier alleen het tegenovergestelde mee, maar goed... :')
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Suus schreef: vr 16 apr 2021, 12:44 Rutte heeft zojuist tijdens de wekelijkse persconferentie het openingsplan weer uit het raam gegooid. :roll:

https://nos.nl/artikel/2376936-rutte-so ... ingen.html

Groetjes, was leuk je te kennen die 3 dagen :')
Spoiler: show
Misschien de volgende keer geen data op een plan zetten maar de voorwaarden waaraan voldaan moet zijn...
Spoiler: show
Eigenlijk zoals men het aanvankelijk bedacht had, dus. (A)
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Inmiddels moet ik me echt over sommige van mijn landgenoten schamen. Zojuist las ik op https://www.1limburg.nl/grensverkeer-ho ... eren-bezig dat eerder deze week overgedienstige Duitse politieagenten gedreigd hebben om Arriva-chauffeurs te bekeuren als zij nog een keer zonder test de grens zouden oversteken. :X
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Befehl ist Befehl? :')

Maar was er geen ontheffing voor OV-personeel? Of geldt die niet meer sinds we melaatsen zijn? -0-
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Citaat Bundesministerium der Gesundheit:

"Bei Voraufenthalt in einem Hochinzidenzgebiet unterliegt das Transportpersonal der Anmeldepflicht. Haben sich die Personen im Rahmen des Grenzverkehrs weniger als 24 Stunden in einem Hochinzidenzgebiet aufgehalten oder reisen sie für nur bis zu 24 Stunden in die Bundesrepublik Deutschland ein, kann sich Transportpersonal auch auf diese Ausnahmevorschrift berufen und ist von der Anmeldepflicht befreit. Transportpersonal ist von der Testpflicht befreit, sofern sich das Personal nur 72 Stunden in einem Hochinzidenzgebiet aufgehalten hat oder sich nur 72 Stunden in Deutschland aufhalten wird."


Bron: https://www.bundesgesundheitsministeriu ... tml#c20225

Overigens waren wij toch omgekeerd al een jaar geleden melaatsen! :p
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Hebben we toch nog wat gelijk! *O*

Maar dan heeft de skotoe toch geen poot op om te staan? Als transportpersoneel is uitgesloten? :')
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Coronavirus

Bericht door marvinkok »

Voor zover ik weet klopt dat, zolang je OV rijdt mag je gewoon door.
Heeft nog geen enkele BuPo aan mij m'n testbewijs ofzo gevraagd. Al staat er ook wel "Deutschland" op m'n trein :lol:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Dus de volgende keer moet ik gewoon ook richting DE de grens over met de Eyrodinges en dan is er niets aan de hand? :o

Al volstond tot nu toe de twee (van de 5 of 6) keer dat ik gecontroleerd werd "transit" *O*
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Coronavirus

Bericht door marvinkok »

Bupo checkt wel de reizigers, maar niet persoon welke de reizigers vervoert :mrgreen:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ik heb nog wel ergens een vestje liggen denk ik :mrgreen:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

ODRAIL schreef: vr 09 apr 2021, 21:30
ODRAIL schreef: di 30 mar 2021, 13:35 Zeer goed nieuws *O* :

Mijn uitnodigingen om twee vaccinatie prikken te halen zijn ontvangen :pos: ;) .
Had vandaag de eerste prik moeten krijgen bij de huisarts, maar op advies van diezelfde huisarts heb ik het toch maar niet gedaan.
Inmiddels twee afspraken bij een GGD priklocatie kunnen maken waarbij ik het vaccin van BioNTech/Pfizer krijg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 45 gasten