Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Ik durf geen kansberekening toe te passen op dit Kabinet.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

De altijd goed geïnformeerde 'Haagse ingewijden' zeggen dat alle seinen op groen staan, de persconferentie van morgen is bevestigd (Nu.nl).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Suus schreef: ma 19 apr 2021, 14:03 Er zijn op 20 en 21 maart twee proeffestivals gehouden, elk met 1500 bezoekers. Daaruit leerden we dat:
1. Na afloop liet slechts 80% van de bezoekers zich nogmaals testen, waardoor nooit helemaal duidelijk is hoeveel besmettingen er echt zijn.
2. Na afloop van deze twee festivals zijn van de bezoekers die wel zijn getest 16 mensen positief getest.
Ik vind ook eigenlijk dat er een soort van borg van 50 of 100 euro gevraagd moet worden aan de deelnemers, die ze pas terugkrijgen na de tweede test. En wordt daar niet aan voldaan mag er ook niet meer deelgenomen worden aan een ander testevenement. Nu is het veel te vrijblijvend.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Coronavirus

Bericht door nvdw »

Het is net zo ‘wetenschappelijk’ als de aloude walvisvangst ‘voor onderzoeksdoeleinden’, i.e. niet.

Net zoals dat lekken over wat er anderhalf etmaal later op de persconferentie wordt verkondigd: het is zo doorzichtig allemaal. Even kijken hoe hEt vOLk reageert, dan kunnen we voor dinsdagavond de keutel nog intrekken. Gaat iemand in de zaal die De Jonge morgen nog een keer vragen hoe dat zit met die 925 miljoen voor Middeldorp z’n triumviraat?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Tuurlijk niet, en anders wordt die vraag vakkundig genegeerd natuurlijk :')
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Tijdens de vorige persconferentie is daar ook al wat over gevraagd. Alleen: die vraag kwam als laatste, en toen was het al bijna half negen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Goh, de fissa gaat niet door :')
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Gelukkig zitten 1 dag later 7500 mensen in de Johan Cruiff ArenA tijdens de mogelijke kampioenswedstrijd van Ajax. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Je zult maar zo'n loser zijn die 15000 euro voor zo'n kaartje heeft betaald :')
Z2N schreef: ma 19 apr 2021, 17:12 Gelukkig zitten 1 dag later 7500 mensen in de Johan Cruiff ArenA tijdens de mogelijke kampioenswedstrijd van Ajax. :X
7500 man semi-zittend op afstand in een ruimte waar 60.000 man in kan vind ik toch wel van een andere orde dan 10000 man op elkaar hossend op een feestterrein.
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

En Het testival in Lichtenvoorde gaat ook niet door :') *O*
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Maar we kunnen naar alle waarschijnlijkheid wel naar het terras, maar dan moet je om 18u weg. Denken ze dat al die mensen dan thuis op de bank gaan zitten ofzo? Die gaan ergens in de stad in een park of aan het water zitten, met drank uit de supermarkt.

Hier heeft toch helemaal niemand wat aan. Maar he: 'jullie' hebben toch maar mooi versoepelingen. *O*
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Na de sluiting van de terrassen heb je dan ook nog keurig twee uur de tijd voor de start van de alcoholklok in de super. Kan je nog even een lading vethappen naar binnen douwen, voordat je in het park voor ronde twee doorgaat. _O-
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

En vervolgens WERKT HET ALLEMAAL NIET EN HOUDE DEMENSE ZICH NIET AAN DE REGELS!!!! :evil:

Dus de 4e golf, parken dicht, de avondklok weer terug en meer van zulks! *O*
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Had vanmiddag zin in een pizza, dus ik liep naar de New York Pizza die in de buurt zat. Eenmaal binnen zegt iemand tegen mij "Sorry, we mogen alleen telefonisch en online bestellingen opnemen in verband met corona.".

Nou oke, dus ik loop weer naar buiten, pak mijn telefoon en kijk die persoon aan terwijl ze de telefoon opneemt. Vervolgens belt ze me een paar minuten later, terwijl ik nog steeds recht voor het pand sta, dat mijn pizza klaar is en ik hem op kan halen. Dus ik loop vervolgens naar binnen om te betalen en krijg mijn pizza mee, die ik vervolgens op een bankje van de gemeente opeet, dat zo'n 30 meter van alle gesloten terrassen staat.

Zo komen we er wel hoor. :')
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Ja, Kafka zou gesmuld hebben van deze tijden.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Coronavirus

Bericht door rikthoff »

Ach, de boekhandel waar ik me graag begeef is het "op afspraak toelaten" inmiddels zo zat dat men de administratie van zulks maar nabij de ingang neergezet heeft. Nadat je zelf je naam, telefoonnummer en tijd van binnenkomst hebt neergepent mag je doorlopen. Tenzij je de vijfde op rij bent.

Dan moet je even 10 minuten bij je tijd van binnenkomst optellen.

Ik zeg: prima geregeld.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door cassie127 »

Sinds vandaag is het weer toegestaan om België in te gaan als niet essentiële reis. Zullen de Duitsers dat ook weten? Voor Nederlanders die geen zin hebben in politiecontrole in de trein kan de route over Hergenrath anders best verleidelijk zijn op dit moment ondanks de veel langere reistijd
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Waar is er precies politiecontrole dan? De vorige keer stonden ze in Antwerpen dus kon je in Noorderkempen nog de bus pakken.

Al viel het me afgelopen weken wel op dat de 9200 in Breda steeds werd schoongeveegd door V&S, maar volgens mij hebben die los van mijn vervoerbewijs niet heel veel van doen met het hoe en waarom van mijn reis naar Belgistan :')
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door cassie127 »

Je hoort nu best veel dat de Duitse politie de treinen uit Nederland controleert vanwege de inreisbeperkingen. Maar die beperking kent Duitsland niet voor reizigers vanuit België. Vandaar dat ik zeg dat het momenteel waarschijnlijk een van de makkelijkste routes is om zonder gedoe Duitsland in te komen.

Inreisverbod naar België is er sinds vandaag af. He mag nu weer België in voor 48 uur zonder een formulier in te vullen of negatieve test te moeten tonen. Nederland ingaande heb je dat wel nodig indien je de grens overgaat met de IC Brussel, Thalys of Europa. Maar niet met de stoppers over Essen of Vise. Blijft leuk dat Nederlandse beleid.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ah ik dacht dat je hem andersom bedoelde, want voor durchreisenden heb je in Duitsland ook nog geen test en Einreiseanmeldung nodig.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

cassie127 schreef: ma 19 apr 2021, 23:02 Blijft leuk dat Nederlandse beleid.
Denk dat dit puur ermee te maken heeft dat de stoppers in Essen en Visé van België zijn, de IC Brussel is van Nederland zeg maar. Den Haag heeft dus alleen iets te zeggen over de Iaatst genoemde.
🍉
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Rijdt in opdracht van inderdaad, maar het lijkt mij dat de Belgische wet- en regelgeving op die treinen van toepassing zijn. Dus dat Markie uiteindelijk pittig weinig in te brengen heeft op wat er in die voertuigen gebeurd.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

NS zit toch ook niet meer in Thalys? Dan hebben ze daar toch ook geen reedt over te vertellen?
Hainje schreef: ma 19 apr 2021, 23:28
cassie127 schreef: ma 19 apr 2021, 23:02 Blijft leuk dat Nederlandse beleid.
Denk dat dit puur ermee te maken heeft dat de stoppers in Essen en Visé van België zijn, de IC Brussel is van Nederland zeg maar. Den Haag heeft dus alleen iets te zeggen over de Iaatst genoemde.
Het is vooral het onderscheid regionaal/fernverkehr, want voor de Arrivaboemel van Aken heb je ook geen testen nodig. en hetzelfde geldt voor de bus vanaf Leer.

Maar inderdaad wel grappig. Kom je uit Polen, stap je in Berlijn over op de 140 om vervolgens in Bentheim over te stappen op de Eurobahn en je hebt ineens geen testen meer nodig :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten