Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Ik ben de aansluiting met het onderwerp inmiddels wel een beetje kwijtgeraakt.

Terug on topic dan maar. We kunnen onze borst weer nat gaan maken voor een nieuwe variant:

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/04/19/ni ... n-a4040452
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Met de huidige redenatie rondom mutaties die hoge pieken veroorzaken had er allang een Belgische variant moeten zijn en ook drie Tsjechische mutaties. :roll:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Een longarts uit het ziekenhuis waar ik werk luidt de noodklok dat het ziekenhuis helemaal vol ligt, IC, covid afdeling en alle andere afdelingen. Nog nooit eerder meegemaakt. In de hele regio is er al bijna geen plek meer.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Alargule schreef: wo 21 apr 2021, 13:09 Ik ben de aansluiting met het onderwerp inmiddels wel een beetje kwijtgeraakt.

Terug on topic dan maar. We kunnen onze borst weer nat gaan maken voor een nieuwe variant:

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/04/19/ni ... n-a4040452
En de hoeveelste variant is dit ondertussen? En hoeveel dood en verderf hebben die andere LEVENSGEVAARLIJKE varianten allemaal precies gezaaid?
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Ik zou dat op zich best voor je willen uitpluizen. Maar uit de vraagstelling blijkt niet alleen de onwil om dat zelf te doen; ik krijg ook sterk de indruk dat hier sprake is van een retorische vraag.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Onwil om het zelf te doen klopt inderdaad, want ik ben ff druk hier :Y

Dus ik zie de boel graag verschijnen *O*
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Daantje schreef: wo 21 apr 2021, 13:45 Een longarts uit het ziekenhuis waar ik werk luidt de noodklok dat het ziekenhuis helemaal vol ligt, IC, covid afdeling en alle andere afdelingen. Nog nooit eerder meegemaakt. In de hele regio is er al bijna geen plek meer.
Als dat voor veel ziekenhuizen geldt, is versoepelen misschien niet heel verstandig. Oh wacht...
Beul van de blindegeleidelijn
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Uit de berekeningen van de experts van het RIVM blijkt dat het moment van 'versoepelen' geen invloed heeft op hoogte en moment van IC- en ziekenhuispiek. Zie Catshuisstukken van 18 april 2021.

Ook voor de ziekenhuizen is de boodschap dan ook: nog even volhouden, er is licht aan het einde van de tunnel.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Aking schreef: wo 21 apr 2021, 13:52 En de hoeveelste variant is dit ondertussen? En hoeveel dood en verderf hebben die andere LEVENSGEVAARLIJKE varianten allemaal precies gezaaid?
Dergelijks geloof ik sowieso niet meer. Ongeveer een maand geleden had het RKI samen met de lievelings-wetenschappers van Mvr. Merkel voor medio April voor Duitsland een incidentie van rond de 350 voorspeld om hardere maatregelen te rechtvaardigen. En wat hebben wij vandaag, ook zonder de hardere maatregelen? Ergens rond de 160....... Toch hebben Merkel en haar meelopers hun aangescherpte maatregelen door de bondsdag gedwongen. :neg:
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Interessante analyse over het wel en wee van het dragen van gezichtsmaskers, gepubliceerd door "United States National Library of Medicine".
's Werelds grootste medische bibliotheek.
De bestaande wetenschappelijke bewijzen betwisten de veiligheid en werkzaamheid van het dragen van een gezichtsmasker als preventieve interventie voor COVID-19. De gegevens suggereren dat zowel medische als niet-medische gezichtsmaskers niet effectief zijn om de overdracht van virale en infectieziekten zoals SARS-CoV-2 en COVID-19 van mens op mens te blokkeren, wat het gebruik van gezichtsmaskers ondersteunt. Het dragen van gezichtsmaskers blijkt aanzienlijke nadelige fysiologische en psychologische effecten te hebben. Deze omvatten hypoxie, hypercapnie, kortademigheid, verhoogde zuurgraad en toxiciteit, activering van angst en stressrespons, toename van stresshormonen, immunosuppressie, vermoeidheid, hoofdpijn, afname van cognitieve prestaties, aanleg voor virale en infectieziekten, chronische stress, angst en depressie. Langdurige gevolgen van het dragen van een gezichtsmasker kunnen leiden tot verslechtering van de gezondheid, ontwikkeling en progressie van chronische ziekten en vroegtijdige dood. Overheden, beleidsmakers en gezondheidsorganisaties moeten gebruik maken van een voorspoedige en wetenschappelijk evidence-based aanpak met betrekking tot het dragen van gezichtsmaskers, wanneer deze laatste wordt beschouwd als preventieve interventie voor de volksgezondheid.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7680614/
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Coronavirus

Bericht door nvdw »

NB: het is een hypothese. Uiteraard belegd met bronnen, maar het is een opzet of suggestie voor nader onderzoek en geen sluitend onderzoek op zichzelf.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Afbeelding

Voor leden van het kabinet blijken de coronaregels nog steeds niet te gelden.

Terwijl iedereen netjes een mondkapje draagt, staat meneer Bloemschoen met zijn grote snufferd vooraan. Uiteraard zonder mondkapje.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Voor TV-interviews in Nederland geldt de regel dat, zolang er 1,5 meter afstand in acht gehouden kan worden, het mondkapje bij voorkeur af gaat om de lippen zichtbaar te houden voor slechthorenden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

En ondertussen lekker iedereen besmetten? Want een mondkapje draag je niet voor jezelf, maar voor de ander.

Het is mij weer duidelijk hoe het zit.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Waarschijnlijk denk je iets anders dan hoe het daadwerkelijk in elkaar steekt dan, dit is namelijk bij álle TV-interviews binnen Nederland gebruikelijk (mits er 1,5 meter afstand gehouden wordt). Als de camera uit is gaat het mondkapje gewoon weer op.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Vind ik ook wat populistisch geblaas hier over de mondkapjes te beginnen. Neem ook aan dat meneer getest is.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Jef400 schreef: wo 21 apr 2021, 22:14 Vind ik ook wat populistisch geblaas hier over de mondkapjes te beginnen.
Daar lijkt me dit anders het uitgelezen topik voor? Of heb je een betere in gedachten?
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door cassie127 »

Wellicht het mierenneuk topic? Heb je daar eens wat anders dan alleen maar die spelfouten.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

trolly schreef: di 23 feb 2016, 23:44 Naar aanleiding van een vruchteloze (of vruchtenloze???) discussie over accenten, kruiszen, Hoofdletters en koppelstreepjes in het Amsterdams Eigenaardighedentopic, heb ik hierbi de eer jullie het taal, maar vooral spellingstopic van OVinnederland te introduceren.
Doel van dit topic is, een plek te hebben om de èchte zeurpieten naar door te verwijzen, en om die vreselijke mede-forummers eens een poepie te laten ruiken. Alle middelen zijn geoorloofd. Het groene boekje, de Dikke van Dale, zelfs Wikipedia en krachtterm staan tot jullie beschikking.
Toon hoe bedreven jullie zijn in het bestrijden van anglicismen, tante Betjes, accent graves, het zetten van tussenennen, trema's en koppeltekens, en dat jelui wèl je Kofschip kent, in tegenstelling tot al die opleidingloze nullen die op dit forum onze taal bezwadderen met elke klauw waarmee ze liefdeloos het klavier van hun rekentuig beroeren.
Laat je daarbij vooral niet weerhouden door het feit, dat dit item "slechts" in het OV ontmoetingspunt staat — het blijft natuurlijk een zaak van het Grootste Gewicht.
Misschien is het mierenneuken, maar je moet wel heel creatief zijn om hierin een uitnodiging te lezen om het over mondkapjes te hebben.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De discussie over het verschil in "vrijheid' tussen niet- en wel-gevaccineerden gaat de volgende ronde in, nu het ECDC een nieuwe richtlijn heeft opgesteld: https://nos.nl/artikel/2377701-gevaccin ... elijk.html

Wel toevallig, gisterenmiddag zat ik in metro E en las ik een magazine toen een zingend persoon binnen kwam. Nadat deze persoon achter mij kwam zitten, werd aan mij de vraag gesteld of ik lekker aan het lezen was. Ik antwoordde dat lezen fijn is en zang prima is, maar dat het mondkapje wel juist gedragen moet worden. Er kwam een hele rij aan redenen waarom dat niet nodig was, inclusief een vaccinatiebewijs dat zowat in mijn gezicht werd gedrukt. Maar na de opmerking "ook als je gevaccineerd bent is nog niet zeker of je het virus dan niet meer bij je kan dragen" kwam er toch excuus en ging het mondkapje op. Ik voorzie in ieder geval een nieuwe fase in de mondkapjesdiscussie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Coronavirus

Bericht door rikthoff »

En ondertussen rommelen we verder door in de miljoenenbusiness die fieldlab-experimenten heet.

In de Efteling hebben we geen trek meer:
https://www.nu.nl/cultuur-overig/612908 ... ingen.html

Maar in een gevangenis op Gran Canaria hebben we wel zin:
https://zoetermeersdagblad.nl/Landelijk ... n-canaria-
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Ik had met liefde een ticket voor de Efteling willen kopen, maar dat ging dus niet eens. -0-
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Suus schreef: do 22 apr 2021, 08:42 De discussie over het verschil in "vrijheid' tussen niet- en wel-gevaccineerden gaat de volgende ronde in, nu het ECDC een nieuwe richtlijn heeft opgesteld: https://nos.nl/artikel/2377701-gevaccin ... elijk.html

Wel toevallig, gisterenmiddag zat ik in metro E en las ik een magazine toen een zingend persoon binnen kwam. Nadat deze persoon achter mij kwam zitten, werd aan mij de vraag gesteld of ik lekker aan het lezen was. Ik antwoordde dat lezen fijn is en zang prima is, maar dat het mondkapje wel juist gedragen moet worden. Er kwam een hele rij aan redenen waarom dat niet nodig was, inclusief een vaccinatiebewijs dat zowat in mijn gezicht werd gedrukt. Maar na de opmerking "ook als je gevaccineerd bent is nog niet zeker of je het virus dan niet meer bij je kan dragen" kwam er toch excuus en ging het mondkapje op. Ik voorzie in ieder geval een nieuwe fase in de mondkapjesdiscussie.
Het is toch allang bekend dat mensen die gevaccineerd zijn vinden dat ze meer rechten hebben?
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Nee hoor. Mijn ouders zijn allebei gevaccineerd, maar die menen daarmee echt geen aanspraak op meer rechten te kunnen maken.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Misschien ziet jelmerrr joue ouders niet als mensen?
Suus schreef: do 22 apr 2021, 08:42
Wel toevallig, gisterenmiddag zat ik in metro E en las ik een magazine toen een zingend persoon binnen kwam. Nadat deze persoon achter mij kwam zitten, werd aan mij de vraag gesteld of ik lekker aan het lezen was. Ik antwoordde dat lezen fijn is en zang prima is, maar dat het mondkapje wel juist gedragen moet worden. Er kwam een hele rij aan redenen waarom dat niet nodig was, inclusief een vaccinatiebewijs dat zowat in mijn gezicht werd gedrukt. Maar na de opmerking "ook als je gevaccineerd bent is nog niet zeker of je het virus dan niet meer bij je kan dragen" kwam er toch excuus en ging het mondkapje op. Ik voorzie in ieder geval een nieuwe fase in de mondkapjesdiscussie.
Heb ook al met dit soort zakkenwassers te maken gehad. Met een broodje en een kop koffie de trein instappen, kapje nergens te zien. Is dat domheid of arrogantie?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten