Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

De omschrijving van de rijksoverheid is 'afwijking en/of functiestoornissen van de luchtwegen en/of longen'. Als de huisarts je situatie als zodanig omschrijft ben je in theorie met mijn categorie aan de beurt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Coronavirus

Bericht door marvinkok »

Duitsland op z'n best: Ineens is in het OV alleen nog FFP2 (of vergelijkbaar) toegestaan. Let wel, geldt alleen voor de reizigers, personeel mag nog steeds een "OP-Maske" gebruiken maar moet wel de reiziger erop attenderen dat die het níet mag _O-
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus

Bericht door IC140 »

De conducteur hoeft ook geen vervoerbewijs te hebben, maar moet reizigers wel controleren op een vervoerbewijs. Schandalig.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Coronavirus

Bericht door Stefan »

marvinkok schreef: za 24 apr 2021, 07:32 Duitsland op z'n best: Ineens is in het OV alleen nog FFP2 (of vergelijkbaar) toegestaan. Let wel, geldt alleen voor de reizigers, personeel mag nog steeds een "OP-Maske" gebruiken maar moet wel de reiziger erop attenderen dat die het níet mag _O-
Eerder was het nog mooier hier, bij de SB30 (Duisburg - Geldern) mocht je voor de eerste helft van de rit zo'n standaard ding gebruiken, daarna kwam je in Kreis Kleve en was een FFP2 mondkapje verplicht. :')

Ben wel benieuwd, vanavond tot 0:30 werken in Wesel, ik gok maar op een controle vanavond. *O*
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10538
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

IC140 schreef: za 24 apr 2021, 08:19 De conducteur hoeft ook geen vervoerbewijs te hebben, maar moet reizigers wel controleren op een vervoerbewijs. Schandalig.
Erger nog: de passagiers moeten betalen voor de rit, maar het treinpersoneel krijgt geld toe. marvinkok is volgens mij één van die gewetenloze profiteurs :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

ReIzIgErS kOm In VeRzEt! WiJ eIsEn OoK gElD tOe Op OnZe ReIs!1!1!1! :evil: :evil: :evil: :evil: 8-)
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3462
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Stefan schreef: za 24 apr 2021, 08:39 Eerder was het nog mooier hier, bij de SB30 (Duisburg - Geldern) mocht je voor de eerste helft van de rit zo'n standaard ding gebruiken, daarna kwam je in Kreis Kleve en was een FFP2 mondkapje verplicht. :')
De overtreffende trap van "Bereid uw reis goed voor."

Ik krijg geld toe en heb deze week zelfs al twee keer een euro fooi gehad. :shock:

Geen idee wat er in Brabant in het water zit, de laatste keer dat ik überhaupt fooi heb gekregen was pre-corona.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Coronavirus

Bericht door nvdw »

Ja, en waarom niet?

En het hoeft geen geld te zijn! Koekjes, chocolade, zelfs een halve pizza ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Ik geef ook wel eens snoepjes als ik gezellig zit te keuvelen op een lange rit.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Hejje die stickers nooit gezien? :shock:
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3462
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

PHS schreef: za 24 apr 2021, 10:35 Geven er mensen fooi aan de buschauffeur? En mag een chauffeur dat aannemen? :o
Een van die euro's heb ik zelfs gekregen in het pittoreske Tilburg. Wist niet wat me overkwam.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8837
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Je gaat blijkbaar nooit uit eten in het buitenland?
Als ik binnenkort bij de lokale Picnic aan de slag mag, kan ik ook mijn fooi houden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Coronavirus

Bericht door ZO6176 »

Tom024 schreef: za 24 apr 2021, 12:20
PHS schreef: za 24 apr 2021, 10:35 Geven er mensen fooi aan de buschauffeur? En mag een chauffeur dat aannemen? :o
Een van die euro's heb ik zelfs gekregen in het pittoreske Tilburg. Wist niet wat me overkwam.
Vroeger was dat vrij normaal. Ik weet als kind dat mijn oma de buschauffeurs altijd fooi gaf. Het contact met de reiziger was toen meer. Maar er werden ook meer losse kaartjes verkocht.
Nog langer geleden: mijn vader had een oom en tante in Amsterdam en de oom was trambestuurder. Mijn vader ging graag mee op de tram want de fooien mocht hij dan altijd houden. Ik spreek nu dan wel over de jaren 50.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Van chauffeurs die het Beckson-tijdperk hebben meegemaakt begreep ik dat de hoeveelheid fooien vroeger nog wel eens meer kon zijn dan je maandinkomen. Maar dan praten we wel over pre-strippenkaart.
🍉
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Tom98 »

Tegenwoordig komt het nog zelden voor inderdaad maar toch gebeurt het wel eens. In 3 jaar tijd heb ik 2 keer 0,50 gekregen en 1 keer 5 euro. En verder nog zo nu en dan een paar flesjes bier van de plaatselijke jeugd die met 2 kratten de man binnenkomen _O-
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5819
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

En netjes belasting afdragen natuurlijk.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Wilt u niet van die vieze praat uitslaan? Er zitten hier ook kinderen! Mods! Mods!
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8837
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

PHS schreef: za 24 apr 2021, 13:04 We hebben het over buschauffeurs, niet de horeca. Maar jij geeft alleen fooi in buitenlandse horeca ArrivaBas? :o
Ik kom bijna nooit in (Nederlandse) échte horeca. *O* De laatste keer dat ik zelf heb afgerekend in een restaurant of café is inmiddels ruim een jaar geleden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Nu is het officieel: Door de maatregelen hebben in 2020 in Duitsland 1.000.000 mensen hun baan verloren. :neg:
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Heb je nog ideeën over hoe Duitsland het beter kan doen, of blijf je mekkeren?
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Der Karren ist schon zu weit im Dreck......zoals wij zeggen. Volgens mij worden in deze crisis nog steeds te weinig aandacht geschonken aan de mensen, welke onder de gevolgen van de maatregelen lijden. Dus blijf ik daarop attent maken. Indien je dat als gemekker beschouwt dan kan ik je niet beletten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Geen land ter wereld heeft zoveel gedaan om de economie te ondersteunen tijdens deze coronacrisis als Duitsland. En als de overheid geen maatregelen had genomen had een dichtbevolkt land als Duitsland in mom van tijd niet een miljoen werklozen gehad, maar een vergelijkbaar aantal doden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 53 gasten