Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Tom98 »

dennistd schreef: do 13 mei 2021, 11:33 Ook bij het instappen al? Mijn ervaring is dat ze hem bij het instappen netjes op hebben, maar dat ie op de zitplaats nog wel eens afgezet wordt. Zeker als er geen chauffeur in de bus zit (wat ik dan dus zie als ik zelf instap).
Ja, die komen gewoon zonder binnen.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

PHS schreef: vr 14 mei 2021, 13:13 Dan heb je geluk dat je in de buurt mag, bijna niemand die ik ken is of wordt in de eigen plaats gevaccineerd, meestal toch een stad verderop :X
Voor mij was eigenlijk alleen het tijdstip niet helemaal ideaal, want eigenlijk zit ik rond die tijd middenin een andere afspraak. Gelukkig was het argument 'ik wordt gevaccineerd' een legitiem excuus om toch maar afwezig te zijn.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik kreeg met mijn postcode opties bij de SS Rotterdam of een sporthal in Schiedam maar allebei doordeweeks overdag. Met de postcode van mijn werk kon ik in Rijswijk een keer in het weekend en een keer doordeweeks om half negen 's ochtends en nog eerder ook
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Inmiddels kan ook geboortejaar 1963 zich aanmelden voor vaccinatie. Door de griepprik-groep was het alweer twee weken geleden dat een nieuw geboortejaar werd vrijgegeven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Daantje schreef: vr 14 mei 2021, 14:43 Ik kreeg met mijn postcode opties bij de SS Rotterdam of een sporthal in Schiedam maar allebei doordeweeks overdag. Met de postcode van mijn werk kon ik in Rijswijk een keer in het weekend en een keer doordeweeks om half negen 's ochtends en nog eerder ook
De optie Rijswijk kreeg ik ook. Terwijl ik toch iets noordelijker woon.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

dennistd schreef: do 13 mei 2021, 11:33 Ook bij het instappen al? Mijn ervaring is dat ze hem bij het instappen netjes op hebben, maar dat ie op de zitplaats nog wel eens afgezet wordt. Zeker als er geen chauffeur in de bus zit (wat ik dan dus zie als ik zelf instap).
Even hierop aansluitend: ik zit nu in bus 73, en de chauffeur van de bus deed net iets opmerkelijks. Achterin de bus zaten een paar jongeren, die zoals beschreven na het zitten het kapje naar beneden trokken. De chauffeur was er duidelijk niet van gediend, liep op een halte naar de jongeren, sprak ze luidkeels aan, zei dat hij ze via zijn spiegel in de gaten kon houden, en dat zowel hij als waarschijnlijk deze jongeren geen zin hadden in de politie. En wie had dat gedacht, sindsdien zit het mondkapje van iedereen aan boord keurig over neus, mond en kin. :D
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Afbeelding
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Het Karlsruher Verkehrsverbund in Duitsland heeft de mondkapjesplicht sinds oktober in de algemene voorwaarden staan. De controleteams kunnen reizigers zonder mondkapje bijvoorbeeld tijdens een 'Razzia*' een boete uitschrijven. Bij ons in Nederland kan dat echter ook via de coronawet, maar dat blijkt dus niet heel gangbaar.

*Sommige Duitse boordcomputers in bussen hebben een functie om de ontwaarders uit te schakelen tijdens een kaartcontrole. Deze knop heet vaak Razzia.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Het was allemaal goed geregeld op de vaccinatie locatie. Sowieso bijna alleen maar blije mensen gezien. Ik werd overal vriendelijk de weg gewezen en ondanks dat ik de jackpot had omdat ik en de bevestigingsmail niet gehad had en naar aanleiding van de gezondheidsverklaring nog langs een arts moest, ging het allemaal vlot.

Tot nu toe ook alleen maar spierpijn, hopelijk blijft het daarbij.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Naar mijn idee neent het aantal Belgische en Duitse automobilisten wat ik tegenkom de laatste tijd weer flink toe. Die moeten in principe een negatieve testuitslag kunnen tonen, toch? En aangezien Nederland risicogebied is, bij terugkomst in quarantaine? Dat zullen ze vast allemaal braaf doen. :Y
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Coronavirus

Bericht door Stefan »

Ik had netjes een test gedaan ja :Y
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Tom024 schreef: ma 17 mei 2021, 06:42 Naar mijn idee neent het aantal Belgische en Duitse automobilisten wat ik tegenkom de laatste tijd weer flink toe. Die moeten in principe een negatieve testuitslag kunnen tonen, toch? En aangezien Nederland risicogebied is, bij terugkomst in quarantaine? Dat zullen ze vast allemaal braaf doen. :Y
:') Wordt hoog tijd dat de quaraintainewet in werking treed, zijn die smokende Fransosen die Rotterdam onveilig maken ook weer opgedonderd.

De Eerste Kamer stemt erover op 25 mei, dus waarschijnlijk gaat hij kort daarna in.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Beetje mosterd na de maaltijd. Dat had allang geregeld moeten zijn.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Tom024 schreef: ma 17 mei 2021, 06:42 Naar mijn idee neent het aantal Belgische en Duitse automobilisten wat ik tegenkom de laatste tijd weer flink toe. Die moeten in principe een negatieve testuitslag kunnen tonen, toch? En aangezien Nederland risicogebied is, bij terugkomst in quarantaine? Dat zullen ze vast allemaal braaf doen. :Y
Reizen per auto zijn vrijgesteld van de testverplichting, net als regionale bussen en regionale treinen.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door cassie127 »

Suus schreef: ma 17 mei 2021, 08:55
Tom024 schreef: ma 17 mei 2021, 06:42 Naar mijn idee neent het aantal Belgische en Duitse automobilisten wat ik tegenkom de laatste tijd weer flink toe. Die moeten in principe een negatieve testuitslag kunnen tonen, toch? En aangezien Nederland risicogebied is, bij terugkomst in quarantaine? Dat zullen ze vast allemaal braaf doen. :Y
:') Wordt hoog tijd dat de quaraintainewet in werking treed, zijn die smokende Fransosen die Rotterdam onveilig maken ook weer opgedonderd.

De Eerste Kamer stemt erover op 25 mei, dus waarschijnlijk gaat hij kort daarna in.
Tja en in de wettekst schijnt de staan dat de plicht er komt bij een incidentie van 500 op 100.000 over 14 dagen. België zit nu op 354 op 100.000 over de afgelopen 14 dagen.

Ik citeer hiervoor uit een stuk met vragen over het wetsvoorstel:
Spoiler: show
"De quarantaineplicht wordt alleen ingesteld voor reizigers vanuit hoogrisicogebieden. Wat zijn op dit moment de hoogrisicogebieden? In hoeverre is overwogen om het ook optioneel in te kunnen stellen voor andere risicogebieden?

De quarantaineplicht gaat gelden voor reizigers uit daarvoor aangewezen zeer hoogrisicogebieden. Voor die aanwijzing worden drie indicatoren gebruikt: een incidentie van boven de 500 covid-19 besmettingen per 100.000 inwoners in de afgelopen 14 dagen, de aanwezigheid en verspreiding van zorgwekkende varianten (VOC’s), en de beschikbaarheid van goede en betrouwbare test- of sequencingdata.

Het RIVM zal op basis van deze criteria een advies uitbrengen aan de minister van VWS. Op basis van dit advies wijst de minister van VWS de gebieden aan waarvoor de verplichte quarantaine gaat gelden. Op dit moment zijn in het Besluit aanwijzing hoogrisicogebieden vrijwel alle gebieden aangemerkt als hoogrisicogebied, met uitzonderingen van landen die op EU-veilige landenlijst staan en IJsland en Portugal.

Er zijn momenteel nog geen gebieden aangewezen waarvoor een quarantaineplicht geldt. De quarantaineplicht ziet (wanneer hij vandaag ingevoerd zou worden voor aangewezen hoogrisicogebieden) op een deel van de EU-landen, een deel van de Aziatische landen en de meeste Zuid-Amerikaanse en Afrikaanse landen.

De verplichte quarantaine is echter een ingrijpende maatregel die proportioneel dient te zijn. Daarom is deze maatregel alleen bedoeld voor landen waarvoor de genoemde indicatoren leiden tot een lijst van landen met de grootste verspreidingsrisico’s. Indien gekozen wordt voor minder zware indicatoren, heeft dit
gevolgen voor de proportionaliteit van de maatregel."
Laatst gewijzigd door cassie127 op ma 17 mei 2021, 10:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Coronavirus

Bericht door PatrickM »

Tom024 schreef: ma 17 mei 2021, 06:42 Naar mijn idee neent het aantal Belgische en Duitse automobilisten wat ik tegenkom de laatste tijd weer flink toe. Die moeten in principe een negatieve testuitslag kunnen tonen, toch? En aangezien Nederland risicogebied is, bij terugkomst in quarantaine? Dat zullen ze vast allemaal braaf doen. :Y
Ik was zaterdag aan het werk in Sluis, en volgens mij ben ik daar meer Belgen dan Nederlanders tegengekomen :X
Had nou niet echt het idee dat die zich bij terugkomst netjes aan de regels houden inderdaad.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

umbusko schreef: ma 17 mei 2021, 10:09
Tom024 schreef: ma 17 mei 2021, 06:42 Naar mijn idee neent het aantal Belgische en Duitse automobilisten wat ik tegenkom de laatste tijd weer flink toe. Die moeten in principe een negatieve testuitslag kunnen tonen, toch? En aangezien Nederland risicogebied is, bij terugkomst in quarantaine? Dat zullen ze vast allemaal braaf doen. :Y
Reizen per auto zijn vrijgesteld van de testverplichting, net als regionale bussen en regionale treinen.
Voor Nederland ja. Bij terugkomst in Duitsland zijn ze verplicht een negatieve testuitslag of testafspraak te laten zien dacht ik. En dat geldt voor alle modaliteiten.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Zolang Nederland een hoogincidentiegebied is ja. Dat gaat met de huidige trend niet te lang meer duren, als we een 7-dagen-incidentie van onder de 200 halen (gemiddeld 4937 positieve tests per dag voor Nederland) verdwijnt de testplicht van Duitse kant. In Nederland zitten we sinds gisteren op een gemiddelde van 5478,9 positieve tests per dag, tendens snel dalend.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

TIL: Het Pfizer/BioNTech-vaccin heet dus blijkbaar Comirnaty. Ik keek eventjes raar op toen ik net de registratiekaart in mijn handen gedrukt kreeg.

Maar in het goede nieuws: ik ben gevaccineerd! *O*
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Dit was je tweede vaccinatie?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Treinreizigers weer welkom zonder beperking, maar 'mijd drukte'

Nu de aangekondigde versoepelingen van de coronamaatregelen doorgaan, kan het openbaar vervoer vanaf woensdag weer voor elk reisdoel worden gebruikt. De beperking dat alleen noodzakelijk reizen zijn toegestaan, vervalt.

"Nu de Nederlandse samenleving zich langzaam opent en ook de vrijheid om te reizen terugkomt, kan onze blik weer naar voren", zegt Marjan Rintel, de hoogste baas van NS. "Tegen onze reizigers zeg ik: mijd drukte, maar voel je welkom in de trein."
Bron: NOS
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Z2N schreef: ma 17 mei 2021, 11:44 In Nederland zitten we sinds gisteren op een gemiddelde van 5478,9 positieve tests per dag, tendens snel dalend.
En sinds vandaag op 2904. *O*
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Dat is de dagscore, maar het daggemiddelde op 1 week zakt daardoor naar 5047. :o
isadora schreef: ma 17 mei 2021, 15:17 Dit was je tweede vaccinatie?
De eerste, de tweede is exact vijf weken later. :)
Laatst gewijzigd door Z2N op ma 17 mei 2021, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

STORING! De cijfers van vandaag zijn onvolledig, meer dan dertig gemeenten zouden geen nieuwe besmettingen hebben, wat statistisch niet kan kloppen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Bron?
isadora schreef: ma 17 mei 2021, 15:19
"Tegen onze reizigers zeg ik: mijd drukte, maar voel je welkom in de trein."
Bron: NOS
Gaat Ome Mikos dan ook weer zorgen dat de losse drietjes en viertjes grotendeels verdwijnen? *O*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten