Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Nee, dat had ik allemaal niet mee naar het terras.
Wel een leuk onderhoud met de plaatselijke BOA gehad.
Laatst gewijzigd door isadora op di 18 mei 2021, 20:54, 2 keer totaal gewijzigd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Coronavirus

Bericht door Post »

Alargule schreef: di 18 mei 2021, 19:14 Dat zal het bezigen van dergelijke uitspraken nog niet strafbaar maken. Maar ik zou erachter kunnen staan dat als een huisarts patiënten gaat vertellen dat zij geen vaccin moeten nemen, daar op zijn minst het tuchtrecht bij om de hoek komt kijken.
Het is niet strafbaar, maar je wilt die huisarts wel laten bestraffen door de tuchtrechter?

Ik vind het weg zetten van andere opvattingen gevaarlijk, want wie bepaalt dan welke opvattingen nog wel mogen en welke niet. Ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die twijfelen aan de veiligheid van de vaccins, of de effectiviteit. Maar is dat in een wereld waar afwijkende meningen niet zijn toegestaan nog mogelijk en in hoeverre mag je dan twijfelen?

Daarnaast ben ik het met PHS eens dat verbieden geen zin heeft omdat het de ideeën niet uitbant, maar ze alleen verdrukt. Wat radicalisering verder in de hand werkt.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Maar ook hier weer: ik leg uit wanneer ik dit strafbaar zou vinden en waarom. Voordat ik in herhaling treed, toch eerst het vriendelijke verzoek mijn post nog eens goed te lezen. Ik verduidelijk het graag als er daarna nog onduidelijkheid overblijft.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10549
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Suus schreef: di 18 mei 2021, 20:32 In Vlaanderen is klopjacht bezig op een beroepsmilitair die met een raketwerper, machinepistool en een normaal vuurwapen onderweg zou zijn naar de bekende viroloog Marc Van Ranst.

Van Ranst is nu ondergedoken, de federale politie maakt jacht op de man die vandaag ook op de Belgische terroristenlijst is geplaatst.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05/18 ... poldsburg/
Valt dat in België nou óók al niet meer onder de vrijheid van meningsuiting?

#hetmoettochechtnietgekkerworden
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Coronavirus

Bericht door Post »

Alargule schreef: di 18 mei 2021, 20:46 Maar ook hier weer: ik leg uit wanneer ik dit strafbaar zou vinden en waarom. Voordat ik in herhaling treed, toch eerst het vriendelijke verzoek mijn post nog eens goed te lezen. Ik verduidelijk het graag als er daarna nog onduidelijkheid overblijft.
Hm, even kijken hoor je benoemd dat je vind dat de tuchtrechter erbij moet komen. Daarna geef je zelf aan dat als iemand al schade ondervindt door corona het heel lastig word om aan te tonen dat deze schade het gevolg is van wat de huisarts heeft gezegd. Dat mis ik even wanneer je dit dan precies strafbaar vind? Is dat als die arts dat zegt? Is dat als die patiënt ernaar luistert? Is dat als die patiënt er naar luistert en ziek word? En dan kun je je nog afvragen of iemand niet al heel erg gevoelig is voor een negatieve boodschap over het vaccin. Dus als die patiënt al niet gevaccineerd wil worden en arts doet dan zijn negatieve uitspraak, is de arts volgens jou dan toch strafbaar?

En dan het waarom, ik kan in jouw stuk niet vinden waarom die arts opeens verantwoordelijk is voor de keuze van zijn patiënt. Dus alsjeblieft verduidelijk je verhaal.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

isadora schreef: di 18 mei 2021, 20:17 5400 Besmettingen, wat een heerlijke dag op het terras.
Ondanks de versoepelingen va de afgelopen weken, de drukte op Koningsdag en het einde van de avondklok daalt het gemiddelde aantal besmettingen per dag nog steeds: het daggemiddelde over de laatste zeven dagen is gezakt naar 5020. Een maand geleden was dit nog 7617, enkele dagen geleden zelfs nog 5479.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Ja, wat moet je met al die cijfers?
Gisteren 2900, vandaag ruim 5000, wie zal het zeggen?
Rekenfoujte links of rechts, de mensu zouden er gek van kenne worden.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Vandaar ook de waarde van meerdaagse gemiddelden, daarmee wordt ook het effect van minder testen op specifieke dagen kleiner.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

@isadora: Die 2900 van gisteren waren lager dan werkelijk door een storing, vandaag zitten de besmettingen die gisteren in het totaal ontbraken er bij opgeteld. Staat allemaal keurig vermeld op het coronadashboard.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Eén prik is genoeg op reis te gaan in Europa.
Bron mag je zelf opzoeken.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Daniel schreef: di 18 mei 2021, 21:18 @isadora: Die 2900 van gisteren waren lager dan werkelijk door een storing, vandaag zitten de besmettingen die gisteren in het totaal ontbraken er bij opgeteld. Staat allemaal keurig vermeld op het coronadashboard.
Fijn, dank je.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Het is maar goed dat ze al die dagelijkse openneergangen een beetje hebben uitgemiddeld door er een wekelijks gemiddelde van te maken. Zeggen dat het beter of slechter gaat obv een dag-tot-dagvergelijking is hetzelfde als zeggen dat het klimaat opwarmt (of afkoelt) door de dag-op-dagtemperaturen met elkaar te vergelijken.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

isadora schreef: di 18 mei 2021, 21:20 Eén prik is genoeg op reis te gaan in Europa.
Bron mag je zelf opzoeken.
Grappig genoeg gaan ze op 21 juni dat coronapaspoort lanceren en krijg ik dan ook mijn tweede prijs :D
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Alargule schreef: di 18 mei 2021, 21:23 Het is maar goed dat ze al die dagelijkse openneergangen een beetje hebben uitgemiddeld door er een wekelijks gemiddelde van te maken. Zeggen dat het beter of slechter gaat obv een dag-tot-dagvergelijking is hetzelfde als zeggen dat het klimaat opwarmt (of afkoelt) door de dag-op-dagtemperaturen met elkaar te vergelijken.
Het lijkt inderdaad een stuk kouder te worden de komende tijd, een nieuwe ijstijd?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Daantje schreef: di 18 mei 2021, 21:24
isadora schreef: di 18 mei 2021, 21:20 Eén prik is genoeg op reis te gaan in Europa.
Bron mag je zelf opzoeken.
Grappig genoeg gaan ze op 21 juni dat coronapaspoort lanceren en krijg ik dan ook mijn tweede prijs :D
Ik heb precies hetzelfde. Wel benieuwd of ik dan vanaf de 21e als 'heeft twee prikken gehad' bestempeld mag worden, maar zoals het er naar uit ziet kan ik dit jaar 14 juli weer gewoon in Frankrijk doen. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Dank voor je indirecte antwoord op mijn eerdere vraag trouwens, je weet toch?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Marc van Ranst heeft uitspraken gedaan die bij bepaalde groepen niet bepaald onomstreden zijn en ik heb ook enige tijd geen hoge pet van hem op gehad, maar om iemand met zulke zware wapens te bedreigen vind ik wel heel ver gaan.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door cassie127 »

Z2N schreef: ma 17 mei 2021, 11:44 Zolang Nederland een hoogincidentiegebied is ja. Dat gaat met de huidige trend niet te lang meer duren, als we een 7-dagen-incidentie van onder de 200 halen (gemiddeld 4937 positieve tests per dag voor Nederland) verdwijnt de testplicht van Duitse kant. In Nederland zitten we sinds gisteren op een gemiddelde van 5478,9 positieve tests per dag, tendens snel dalend.
Inmiddels zijn we op gemiddeld 4765 positieve besmettingen per dag over 7 dagen. Dus afwachten wanneer het RKI het laag genoeg gaat vinden...
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Eerst maar zien of we dit een tijdje volhouden. Er is alweer veel te veel euforie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Te veel? Optimistisch zijn mag toch wel?
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Kennelijk niet. En dat terwijl het huidige vaccinatietempo juist reden tot juchen zou moeten geven.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Dat we ondanks alle versoepelingen dalende besmettingscijfers blijven houden mag toch wel iets van positiviteit genereren Suus?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De scholen zijn in de afgelopen weken amper open geweest. Dat zijn al maanden dé besmettingshaarden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Dat is vanwege de meivakantje en feestdagen. Ik heb van twee scholen nog geen besmettingen gehoord sinds opening.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Coronavirus

Bericht door Klaasje »

Met iedere besmetting op een school komt groepsimmuniteit op school dichterbij. De categorie 25 tot en met 50 jarigen is een veel groter risico bij versoepelingen, die hebben veel thuisgezeten en zijn weinig geprikt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 72 gasten