Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

Maar hoe zit dat nou met die verklaring, aangezien ik hem van mijn huisarts mag gebruiken wegens mij inspanningsastma, maar doe dat niet omdat ik vindt dat het beleid te verschillend is overal.

Kan iemand mij duidelijk uitleggen hoe het zit en waarom er zulke verschillen zijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

In Nederland bestaat er geen "officiële verklaring" die vrijstelling geeft van de mondkapjesplicht, omdat toezichthouders op zo'n plicht geen inzicht mogen hebben in medische gegevens (dat mag alleen een behandelend dokter). Daarom kan iedereen zeggen dat die een uitzondering heeft op de mondkapjesplicht, mensen die daadwerkelijk een medische reden hiervoor hebben, maar ook mensen die gewoon geen zin hebben in een mondkapje. Doktoren kunnen zelf wel een verklaring opstellen, maar deze heeft geen serieuze waarde. Ons forumlid Aking kan prima meepraten over hoe het is om met een medische verklaring zonder mondkapje in het OV te zitten, ikzelf draag hem gewoon dus kan daar niet over meepraten.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: vr 28 mei 2021, 21:42 Vanaf dinsdag moet je wanneer je uit het buitenland naar Nederland komt altijd een recente negatieve PCR-test bij je hebben.
Waar moet je die test dan laten afnemen? Bij de Belgische/Britse/Griekse GGD?
En dat geldt dus ook voor bezoekjes van minder dan 48 uur?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Sinds 11:30 is het geboortejaar 1976 aan de beurt voor het maken van een vaccinatieafspraak. Deze groep krijgt Janssen aangeboden (Twitter).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Pascal1998 schreef: za 29 mei 2021, 09:36 Maar hoe zit dat nou met die verklaring, aangezien ik hem van mijn huisarts mag gebruiken wegens mij inspanningsastma, maar doe dat niet omdat ik vindt dat het beleid te verschillend is overal.

Kan iemand mij duidelijk uitleggen hoe het zit en waarom er zulke verschillen zijn
Kan het je niet uitleggen, maar wel mijn ervaring delen.
Ben sinds het ingaan van de beperkingen niet meer in het OV geweest, daarover kan ik niks delen.

Maar, ik kwam sinds de verplichtingen nog wel een vijftiental keren in een plaatselijk postkantoor(in supermarkt).
Al die keren zonder kapje, en nooit door wie dan ook aangesproken, behalve de eerste keer, toen de dame aan de balie mij de vraag stelde "waarom ik geen kapje droeg", en zonder mij de tijd te geven zelf antwoordde, met haar eigen getrokken conclusie; "waarschijnlijk een medische beperking zeker?".
Daarna ging het altijd probleemloos op wat priemende ogen van omstanders na.

Mijn beperking overigens: COPD en fibrose op longen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik vind het trouwens nogal verbazingwekkend dat de lockdown volgend weekend wordt opgeheven terwijl dan vrijwel zeker miljoenen mensen nog niet gevaccineerd zijn, zelfs als ze daartoe bereid zouden zijn. Op dezelfde dag dat bekend wordt gemaakt dat het vaccineren langer gaat duren worden bovendien ook twee stappen van het openingsplan tot wel een maand naar voren geschoven. Waarom niet even de laatste weken afwachten in plaats van popi-jopie doen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Ik weet niet of je gisteren of vandaag buiten bent geweest, maar Het Volk heeft al lang besloten dat de lockdown voorbij is: overal is het razenddruk.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Ik heb in Wierden nog geen drukte gezien *O*
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Dat gaat de komende eeuwen ook niet gebeuren (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

Dank voor allen die het geprobeerd hebben om mij dit uit te leggen en wil ook graag op sommige antwoorden
Z2N schreef: za 29 mei 2021, 10:11 In Nederland bestaat er geen "officiële verklaring" die vrijstelling geeft van de mondkapjesplicht, omdat toezichthouders op zo'n plicht geen inzicht mogen hebben in medische gegevens (dat mag alleen een behandelend dokter).
Helaas ken ik wel voorbeelden uit de media waarin toezichthouders deze medische verklaring wel wouden zien, terwijl er op de Rijksoverheid website heel duidelijk staat, dat een zogenoemd uitzonderingbewijs, die op hun website te downloaden is genoeg zou moeten zijn
isadora schreef: za 29 mei 2021, 12:45 ik kwam sinds de verplichtingen nog wel een vijftiental keren in een plaatselijk postkantoor(in supermarkt).
Al die keren zonder kapje, en nooit door wie dan ook aangesproken, behalve de eerste keer, toen de dame aan de balie mij de vraag stelde "waarom ik geen kapje droeg", en zonder mij de tijd te geven zelf antwoordde, met haar eigen getrokken conclusie; "waarschijnlijk een medische beperking zeker?".
Daarna ging het altijd probleemloos op wat priemende ogen van omstanders na.
Dat ze het antwoord al weet vind ik knap, maar wel top van de winkel dat ze daar zonder mondkapje laten lopen, ikzelf durf dat dus niet en loop zowel in het OV als in de winkel met een mondkap op, puur omdat de regel mij te onduidelijk is en bedrijven verschillend erop reageren en acteren, dus hou ik mij liever aan de regel, maar ik ben straks wel ontzettend blij als die mondkapjesplicht verdwijnt
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Bij de Lidl is in ieder geval het beleid dat het niet ons probleem is. De boa is er om te controleren in theorie
Laatst gewijzigd door jelmerrr op za 29 mei 2021, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

jelmerrr schreef: za 29 mei 2021, 13:12 Ik heb in Wierden nog geen drukte gezien *O*
Moet jij volgende week zaterdag om 17.15u eens opletten. De bus naar Rijssen zal dan afgeladen vol zitten. Iedereen wil met mij mee namelijk (A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Tom024 schreef: za 29 mei 2021, 13:12 Ik weet niet of je gisteren of vandaag buiten bent geweest, maar Het Volk heeft al lang besloten dat de lockdown voorbij is: overal is het razenddruk.
Buiten ja, waar het risico beduidend kleiner is dan binnen. Een optie dat weer aantrekkelijk wordt als het gaat regenen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Kom op Suus "dat optie"?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Niemand geeft blijkbaar meer een vliegende vogel om de coronaregels, dus waarom zou ik nog een vliegende vogel geven om grammatica? Het verval van de maatschappij heeft nu keihard ingezet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik draag zo goed en zo kwaad als het lukt toch maar een mondkapje, voor mijn eigen veiligheid maar ook omdat ik geen zin heb in gezeur omdat het dus eigenlijk niet mogelijk is om een verklaring te krijgen dat je er om medische redenen geen kunt dragen. Op werk weten ze van mijn gezondheid en bij ons op de afdeling draag ik er alleen een als ik echt naast iemand achter een pc zit ofzo, verder niet. Boodschappen laat ik zoveel mogelijk bezorgen en ik vermijd zoveel mogelijk plekken waar het verplicht is
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Suus schreef: za 29 mei 2021, 14:14 Niemand geeft blijkbaar meer een vliegende vogel om de coronaregels, dus waarom zou ik nog een vliegende vogel geven om grammatica? Het verval van de maatschappij heeft nu keihard ingezet.


_O-
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Z2N schreef: za 29 mei 2021, 11:33 Sinds 11:30 is het geboortejaar 1976 aan de beurt voor het maken van een vaccinatieafspraak. Deze groep krijgt Janssen aangeboden (Twitter).
Dan kan ik binnenkort mijn vijfde uitnodiging ontvangen :s ;) .
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Ik zie de gemiddelde conducteur of buschauffeur er al helemaal niks meer van zeggen als iemand geen mondkapje op heeft. Ik zie ouderen ook vaak triomfantelijk rondlopen met 'ja maar wij zijn al gevaccineerd hoor!' Fijn voor je, maar de regel geldt nog steeds voor iedereen..
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Nee dus, want er zijn uitzonderingen :Y
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Coronavirus

Bericht door Stefan »

Ardan schreef: za 29 mei 2021, 14:56 Ik zie de gemiddelde conducteur of buschauffeur er al helemaal niks meer van zeggen als iemand geen mondkapje op heeft.
Ik zeg er ook niks meer van, bij ons is vaak de discussie een blauw mondkapje in plaats van een FFP2.. maar als ik een klap op m'n bek krijg doordat ik er wat van zeg, weet ik van te voren al wat ze vanuit het bedrijf gaan zeggen. :') Ik vind het allemaal prima, de boete is niet voor mij als ze gepakt worden...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Coronavirus

Bericht door nvdw »

Suus schreef: za 29 mei 2021, 13:42 Buiten ja, waar het risico beduidend kleiner is dan binnen.
Om vervolgens met vijftig man hutje mutje voor jet stoplicht bij de Vredenburg te staan :lol:

Ik ben er ook al heel lang klaar mee hoor, de controle op de maskertjes. Je blijft aan de gang met die jokers van wie het ding op half zeven hangt, niet eens zozeer omdat ze er geen zin in hebben, maar eerder omdat de rek van de elastiekjes van het smoezelige wegwerpding dat ze dragen er na drie maanden aardig uit is. En het zijn 99 van de 100 keer ook nog eens volwassen mensen...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Suus schreef: za 29 mei 2021, 14:14 Niemand geeft blijkbaar meer een vliegende vogel om de coronaregels, dus waarom zou ik nog een vliegende vogel geven om grammatica? Het verval van de maatschappij heeft nu keihard ingezet.
Na deze uitspraak stopte het universum voor een picoseconde om God even de tijd te geven om na te denken over wat nu te doen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Slotje op de mier?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Laten we er maar van uit gaan, dat het rekenmachien van het RIVM nog steeds verstoord is:
aantal gezette prikken van 27 mei tot en met 28 mei: 127.768
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 66 gasten