Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

"Als u uit een land met een oranje kleurcode komt, is een negatieve PCR-test altijd verplicht. Ook als dat geen zeer hoogrisicoland of -gebied is"

Oranje gebied en zeer hoogrisicoland zijn dus niet hetzelfde. Maar wat nou die zeer hoogrisicolanden zijn... -0-
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

De Rijksoverheid, leuker kunnen we het niet maken en makkelijker kun je al helemaal vergeten.
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Waar kan ik in het buitenland eigenlijk een PCR-test doen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Hier bij ons bij een officieel testcentrum alleen bij een positieve sneltest, anders moet je naar een commerciele testcentrum of bij een arts en dat kost dan tot meer dan 100,- Euro.

Overigens vraag ik me echt, waarom voor Duitsland nog "code oranje" actief is. De besmettingen per 100.000 inwoners in de afgelopen 7 dagen zijn 35! Dat is toch bijna code groen.....
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Geen enkel land heeft code groen, code geel is op dit moment het best haalbare. Maar ik schreef vanochtend ook al dat ik bijna geen afschalingen van landen verwacht totdat het digital green certificate werkt. De CoronaMelder-app krijgt op 21 juni een update om dit te ondersteunen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Dat denk ik ook, dat zij het tot 1 juli willen redden tot het europeese certificaat komt. Maar nog toch even de kleurcodes vergelijken.....:

Ierland, incidentie van de afgelopen 7 dagen bij 50, code geel.
Portugal, incidentie van de afgelopen 7 dagen bij 33, code geel.
en Duitsland? Incidentie van de afgelopen 7 dagen bij 35, code oranje. -0-
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef: zo 30 mei 2021, 18:04
ODRAIL schreef: Want ik ken mensen die tot dezelfde groep behoren als ik die wel geprikt zijn met Astra Zeneca en daar vervolgens ernstig ziek van geworden zijn. De tweede prik hebben zij dan ook met BioNTech/Pfizer gehad.
Dat is wel nieuwswaardig, want de keren dat zoiets is gebeurd heeft de GGD excuses gemaakt voor de gemaakte fout.

En als de eerste prik AstraZeneca door de huisarts is gezet kom je tot op heden überhaupt niet bij de GGD terecht, want die weigert alle afspraken voor 60-64’ers tot de veegronden starten.

Dus ik ben wel benieuwd wat hier is gebeurd?
Goed dan hier het verhaal van beide dames (allebei in de leeftijdscategorie tussen de 35 en 45 jaar oud.

(onderstaande verhalen zijn gepubliceerd met toestemming van beide dames).

Dame 1 is 45 jaar oud en diabetisch patiënt is eind heeft eind maart haar eerste prik AstraZeneca gehad, vlak voor de prikstop. Deze dame kreeg hierna hevige koorts (tot 42 graden aan toe). En is nu nog niet de oude. In overleg met haar huisarts (ook de mijn trouwens) is er besloten om bij de GGD de tweede prik te halen maar dan BioNTech/Pfizer.

Dame 2 is 35 jaar oud kern gezond en heeft vorige jaar februari klachten gehad de achteraf corona in milde vorm bleken te zijn. Ook deze dame is vlak voor de prikstop met AstraZeneca geprik. Ook zij is een week zeer ernstig ziek geweest (net geen ziekenhuisopname). en heeft nu nog lichte klacht die te linken zijn aan corona. Ook zij heeft in overleg met haar huisarts besloten om de twee de prik de nemen met BioNTech/Pfizer.

Ook ik zou geprikt worden met AstraZeneca. En door deze verhalen ben ik blij dat dit bij mij niet gebeurt is. Het hoe en waarom is inmiddels op dit forum bekend.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Blijf dit toch wel een raar verhaal vinden ODRAIL, omdat een huisarts ook zou moeten weten dat het combineren van vaccins zo vlak achter elkaar wordt afgeraden. En de uitkomst van het onderzoek naar de werking van gecombineerde vaccins is ook nog niet volledig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Tsja ... ik verzin het ook niet hoor. Maar het is wel gebeurd. Toen dit speelde rond eind maart begin april was er minder bekend van de bijwerkingen van AstraZeneca dan dat we nu weten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Je verzint het niet zeg je, maar hoe is dame 2 dan aan die vaccinatie gekomen. 35 en kerngezond was toen nog lang niet aan de beurt immers (zelfs nu nog niet) ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Dame 2 werkt in een ziekenhuis en daar werden de medewerkers gevaccineerd met AstraZeneca.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Iemand met diabetes was ook nog niet in maart aan de beurt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Dat klopt ... maar zij heeft als beroep podotherapeut en kon de beroepsvereniging van podotherapeuten een prik krijgen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

ICE11 schreef: zo 30 mei 2021, 22:02 Dat denk ik ook, dat zij het tot 1 juli willen redden tot het europeese certificaat komt. Maar nog toch even de kleurcodes vergelijken.....:

Ierland, incidentie van de afgelopen 7 dagen bij 50, code geel.
Portugal, incidentie van de afgelopen 7 dagen bij 33, code geel.
en Duitsland? Incidentie van de afgelopen 7 dagen bij 35, code oranje. -0-
Is een toeristisch verblijf inmiddels alweer toegestaan in Duitsland? Ik vermoed dat het daar eerder aan ligt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door cassie127 »

Voor minder dan 48 uur wel in elk geval. De meeste bundeslanden hebben inmiddels de hotels weer open voor toeristische doeleinden.
De enige bundeslanden waarbij het nog niet het geval is zijn: Berlin, Brandenburg (ingewikkeldere regeling), Hamburg (vanaf halverwege juni), Mecklenburg-Vorpommern (vanaf 4 juni)
In sachsen mogen hotels alleen open bij een incidentie onder de 50.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Plus dat je bij een hotel in Sachsen een negatieve testuitslag moet kunnen tonen, bij een camping is dat dan weer niet noodzakelijk. ;)

Handig hoor, per Bundesland andere regels. *O*
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

In principe is toerisme bij ons weer toegestaan, zoals cassie127 schreef, zelfs voor langer dan 48 uur. Ook voor de inreis vanuit Nederland naar Duitsland zijn vanaf gisteren de regels weer wat versoepeld, want Nederland is nu geen hoog-risicogebied meer. En wat de nodige negatieve testuitslag betreft: In tegenstelling tot Nederland is bij ons geen PCR-Test nodig maar een sneltest voldoende en die is met een Duitse ziekteverzekering bij elk officieel sneltestcentrum gratis.

En nog iets: Er is inmiddels woede bij gemeenten waar buitenlandse soldaten gestationeerd zijn, vooral in Rheinland-Pfalz. Want de besmettingen bij de soldaten worden samen met de besmettingen in de regios geteld, maar de soldaten tellen niet als inwoners. Daardoor zijn de officielle cijfers voor besmettingen per 100.000 inwoners hoger dan ze daadwerkelijk zullen zijn.... https://www.welt.de/vermischtes/live230 ... idenz.html
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Livio meldt dat ondanks vaccinatiegraad van meer dan 95% nog regelmatige nieuwe coronagevallen. Ik acht de kans eigenlijk niet groot dat we ooit van 1.5 meter af komen. Tevens werkt de Vietnamese variant waarachijnlijk gewoon ondanks de vaccins.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Coronavirus

Bericht door Suus »

Wie of wat is Livio? Als ik het Google krijg ik een Poolse supermarkt in de Tarwewijk in Rotterdam-Charlois als resultaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Het is een zorgbedrijf met diverse zorginstanties.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Het is ook een verpleegtehuis in Haaksbergen. Maar dan alsnog: zolang de bezoekers daar niet gevaccineerd zijn kunnen er besmettingen optreden, en zelfs daarna nog is er een kleine kans op een uitbraak. Die wordt wel veel kleiner, en iedereen die gevaccineerd wordt veel minder ziek. Dat is uiteindelijk de waarde van die vaccinaties, het virus blijft voorlopig nog wel in Nederland maar door de vaccinaties wordt de impact zo goed als zeker kleiner.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Volgens mij is "no covid" een utopie en zal het virus, net als een gewone griep, ook verder rondsnorren.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Dat denk ik ook. Of er verschijnt een ander virus. Wij zijn klaar met de virussen maar de virussen niet met ons.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Ik vond die avondklok best wel relaxed.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Virussen zijn er altijd geweest en blijven onder ons.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten