Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Het reisadvies voor Hongarije, Bulgarije en Corsica gaat morgen naar geel. De verplichte PCR-test bij het inreizen naar Nederland vervalt dan.

Andersom kunnen Nederlanders niet naar Hongarije, de grenzen van dat land zijn nog steeds dicht voor niet-Hongaren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Suus schreef: do 03 jun 2021, 14:46Andersom kunnen Nederlanders niet naar Hongarije, de grenzen van dat land zijn nog steeds dicht voor niet-Hongaren.
Oh? :')
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Je hebt het onmogelijke gedaan? :shock:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12828
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Suus schreef: do 03 jun 2021, 10:02 Vanaf nu (10:00) kunnen mensen uit geboortejaar 1982 zich aanmelden voor vaccinatie.
Vanaf morgen (vrijdag) kan 1984 zich aanmelden gok ik?
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Coronavirus

Bericht door Suus »

Later vanochtend gaat de vaccinatie open voor geboortejaar 1983. Het tijdstip is nog niet bekend, eerst moest Hugo de Jonge zelf gevaccineerd worden…

Helaas nog niet 1984 Hainje.

Edit: vanaf 11:00 is een afspraak maken mogelijk.
Laatst gewijzigd door Suus op vr 04 jun 2021, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Grote zorgen in Portugal om de Nepalese mutatie van de Indiase variant. :shock:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Schijnt een Delta-variant te zijn met een mutatie bekend uit de Beta-variant. Dat is wel zorgelijk, want Delta verspreidt zich heel snel terwijl bij Beta de vaccinaties minder goed werken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus

Bericht door IC140 »

“We are the borg, you will be assimilated”

Oh nee, ‘variant’, niet ‘kwadrant’.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2840
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Stipt met begin van het zomerse weer heeft de arbodienst verboden om in onze kantoorruimtes airco of ventilatoren te gebruiken, zelfs voor diegene die alleen op een kamer zitten. Natuurlijk vanwege corona, in de zomer 2020 was dat blijkbaar nog geen probleem..... -0-
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

IC140 schreef: vr 04 jun 2021, 12:37 “We are the borg, you will be assimilated”

Oh nee, ‘variant’, niet ‘kwadrant’.
Tja, de vaccinaties worden nog niet door een hologram gedaan. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
dennistd
Berichten: 5542
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Hij is al bijna drie maand oud, maar had hem nog niet eerder voorbij zien komen:
Ondertiteling wel aanbevolen, ondanks mijn prima Duits was dit toch lastig te volgen anders _O-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Er worden vandaag geen nieuwe geboortejaren uitgenodigd voor vaccinatie, vandaag staat in het teken van de AstraZeneca-weigeraars tussen de 60 en 64 jaar oud. Het is ook niet zeker of geboortejaar 1984 morgen wel kan worden uitgenodigd. Sorry Hainje -0-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6468
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Het is deze week niet zo hard gegaan. Mijn vriendin uit 1976 was vorige week zaterdag aan de beurt. Op basis daarvan dachten we dat mijn geboortejaar 1986 nu wel zou zijn maar nog niet eens. Nou maakt het voor mij niet uit maar toch.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2840
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

dennistd schreef: za 05 jun 2021, 02:00 Ondertiteling wel aanbevolen, ondanks mijn prima Duits was dit toch lastig te volgen anders _O-
Ik kan je gerust stellen, Schwiizerdütsch is zelfs voor een Duitse moedertaalspreker moeilijk te verstaan! ;)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21354
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Daantje schreef: za 05 jun 2021, 08:54 Het is deze week niet zo hard gegaan. Mijn vriendin uit 1976 was vorige week zaterdag aan de beurt. Op basis daarvan dachten we dat mijn geboortejaar 1986 nu wel zou zijn maar nog niet eens. Nou maakt het voor mij niet uit maar toch.
Dat komt waarschijnlijk omdat gestopt wordt met Janssen.
Dat zou ongeveer 1 week vertraging opleveren.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Vorige week vrijdag bij de persconferentie werd al aangekondigd dat het vaccineren al langer ging duren tot half juli, omdat Janssen trager werd geleverd dan verwacht. Met de extra vertraging erbij door de stop (week extra) en het voorlaten van de AZ-weigeraars (vier dagen extra) denk ik dat we inmiddels naar eind juli kijken. Ondertussen worden de regels vroegtijdig versoepeld, wat nogal afleidt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12828
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Suus schreef: za 05 jun 2021, 08:00 Er worden vandaag geen nieuwe geboortejaren uitgenodigd voor vaccinatie, vandaag staat in het teken van de AstraZeneca-weigeraars tussen de 60 en 64 jaar oud. Het is ook niet zeker of geboortejaar 1984 morgen wel kan worden uitgenodigd. Sorry Hainje -0-
Kun jij ook niets aan doen. Die paar dagen later overleef ik wel. :p
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Hainje schreef:Prikquote
Afbeelding
Want geboortejaar 1984 kan zich later vandaag gaan aanmelden voor vaccinatie. Tijdstip wordt later bekend (vermoed 11:00).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

11.30 uur Hainje zit ze klaar met haar spuit.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Lekker spuiten *O*
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Mijn "kleinnicht" (hoe noem je zoiets?) heeft haar spuitje ook al gehad, 16 jaar.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Als het een dochter van een broer of zus is, dan is het een nicht.
Als het een dochter van een nicht of neef is, dan is het een achternicht.
Als het een dochter van een grootoom of groottante is, dan is het een kleinnicht.

En verder gaat vandaag de vaccinatie open voor de geboortejaren 1985 en 1986. Het wachten is op de tweet van Hugo (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Dank Suus, dan is het dus een achternicht.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Suus schreef: ma 07 jun 2021, 10:41 Als het een dochter van een broer of zus is, dan is het een nicht.
Als het een dochter van een nicht of neef is, dan is het een achternicht.
Als het een dochter van een grootoom of groottante is, dan is het een kleinnicht.

En verder gaat vandaag de vaccinatie open voor de geboortejaren 1985 en 1986. Het wachten is op de tweet van Hugo (A)
Kirsten Verdel is waardevol, zeker op dat vlak. Heeft iemand hier ooit nog eens een steekhoudend argument gehoord om je niet te vaccineren? Bij mij zit de eerste er sinds verleden week in. Maar verder dan gentherapie, experiment, imuunsysteem en complottheorieën heb ik de antivaxxers niet horen komen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Afgelopen week nog een bedrijfsarts in de Volkskrant waarvan ik mij afvraag wanneer die met pensioen gaat :X
Margrietha Kok (64), zelf bedrijfsarts, wilde AstraZeneca niet. ‘Mij laten inspuiten met een gemodificeerd chimpansee-virus ging mij te ver’. Ze stuurde er zelfs een klacht over naar de Ombudsman, die daar – ‘plausibel verhaal verder’ – niet zoveel mee kon. Nu is ze blij dat ze alsnog aan de beurt is, ‘want ik ben echt geen antivaxer’.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b19df60e/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 61 gasten