Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Ik hoor regelmatig verhalen dat we hier juist heel weinig testen, maar daarvoor zijn onze sterftecijfers per capita toch wel erg laag. Tijdens het voorjaar had Duitsland veel minder besmettingen per capita dan Nederland, maar juist wel meer doden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Nederland heeft dan officieel slechts 17.000 coronadoden, maar eigenlijk gaat iedereen er vanuit dat het er rond de 32.000 zijn. Dat zijn echt heel veel mensen. Als ze allemaal in Boxtel hadden gewoond had Boxtel nu geen inwoners meer gehad bijvoorbeeld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

*O*
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Klinkt goed.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Zekers!
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Coronavirus

Bericht door teun »

Beetje verdere duiding nog, in een normaal jaar gaan er zo'n 145000 mensen dood aan je-wil-niet-weten-wat in dit land. Dat komt zo ongeveer halverwege tussen één Enschede en één Breda in uit. In 2020 waren het er zo'n 160000, ongeveer één Arnhem (en net wat meer dan Amersfoort hoofden telt), ongeveer 10% toename dus - ofwel Oirschot als ze een beetje goed hun best doen.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Coronavirus

Bericht door teun »

Dat migratiesaldo is echter dankzij Corona wel gigantisch gekelderd (45%) dus daar is vast wel wat troost in als je zo'n hekel hebt aan buitenstaanders die zich hier vestigen. :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

PHS schreef: zo 20 jun 2021, 21:29
Suus schreef: zo 20 jun 2021, 20:12 Nederland heeft dan officieel slechts 17.000 coronadoden, maar eigenlijk gaat iedereen er vanuit dat het er rond de 32.000 zijn.
Dit verdient op zijn minst een onderbouwing, lijkt mij.
Het CBS gaat er vanuit dat er eind februari 2021 al 27.056 sterfgevallen waren door corona. Sindsdien heeft het RIVM nog de nodige sterfgevallen geregistreerd, het CBS heeft alleen iets meer tijd nodig om de cijfers definitief rond te breien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Er zijn sinds februari bijna 6000 doden gevallen. Het is niet dat sinds 1 maart niemand meer dood is gegaan, in tegendeel. In sommige weken zijn meer dan 200 sterfgevallen aan Corona geregistreerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

PHS schreef: zo 20 jun 2021, 21:29 En dankzij de massa-immigratie wonen er nu meer mensen in Nederland dan vorig jaar. Hiep hiep hoera voor de massa-immigratie *O*
Wat heeft migratie met Corona te maken?
Beul van de blindegeleidelijn
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Wetenschappers van de universiteiten Duisburg-Essen en Münster hebben rond 190.000 PCR-tests nader onderzoekt en zijn in hun studie tot de conclusie gekomen, dat alleen de op de PCR-uitslagen gebaseerde besmettingscijfers geen belastbare basis voor politieke maatregelen zijn. Volgens de wetenschappers konden tussen maart en mei zelfs 78 percent van de mensen met een positieve PCR test het virus uiteindelijk toch niet overdragen. Dus is nu de claim aan de politiek, maatregelen niet langer alleen op de positieve gevallen te laten baseren. Maar ik vrees...... :X

https://www.presseportal.de/pm/62259/4945425
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Coronavirus

Bericht door teun »

Het zijn helaas de succesvolle expats die zich nu niet in Nederland vestigen en expats zijn geen probleem; ik heb geen hekel aan buitenlanders. De asielstroom, waar ik minder gelukkig mee ben, gaat daarentegen vrolijk door met iedere week een nieuw asieldorp in Nederland.
Ah dus zolang ze Engels spreken en een dikke BMW meebrengen is het best, ik snap ‘m.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Niet alle expats rijden in dikke BMW's. Die wagens zijn vooral voor andere medelanders bedoeld, trouwens.

Wel concurreren expats op de arbeidsmarkt met de autochtone hogeropgeleiden, en concurreren ze op de huizenmarkt met autochtonen die op zoek zijn naar een stulpje. In die zin kan ik hun vertrek dus niet bewenen.
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus

Bericht door IC140 »

@ICE11

Interessante analyse, maar eigenlijk niets nieuws. Er is geen enkel land dat alleen op PCR testen stuurt. Ziekenhuisopnames, IC opnames en aantallen overledenen worden overal ook gebruikt om tot maatregelen te komen.

Ik mis in die analyse wel een hele belangrijke kanttekening. Een positieve PCR met hoog aantal cycli kan inderdaad betekenen dat de patiënt niet meer besmettelijk is, zoals de onderzoekers stellen, maar er is ook een kans dat de betreffende patiënt nog niet besmettelijk is, maar dat een dag later wel gaat worden.

Het lijkt me daarom dan ook bij voorbaat onverstandig om ‘licht positieven’ zoals zij voorstellen gewoon weer de straat op te sturen.

Ook mis ik volledig de statistische benadering. PCR testen worden niet uitgevoerd om tot een exact getal te komen van het aantal besmettelijke mensen, maar leveren een schatter op voor het aantal besmettelijke mensen en/of voor het totaal aantal mensen dat COVID heeft gehad. Er is altijd een nabewerking nodig om het aantal besmettelijke mensen te schatten. Dit is afhankelijk van onder andere:
- testbereidheid (hoeveel besmettelijke mensen laten zich niet nesten)
- testbeschikbaarheid (kan iedereen zich laten testen)
- aantal vals positieve en vals negatieve uitslagen
- welk deel van een besmetting is iemand besmettelijk en welk deel test iemand positief.

Alle factoren kunnen in principe beide kanten op werken. In dit onderzoek wordt het laatste aspect aangehaald en geconcludeerd dat dit een dempend effect op het aantal besmettelijke mensen heeft. Echter werken de testbereidheid en beschikbaarheid dusdanig in de cijfers door dat de PCR cijfers waarschijnlijk nog steeds een onderschatting zijn.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik heb vanmorgen mijn tweede vaccinatie gehaald dus ik ben nu klaar :D

De arts waar ik langs moest leek wel 80, vast een pensionado die nog even mocht bij klussen :lol:
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Fijn nieuws om te lezen altijd :)
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

ArrivaBas schreef: zo 20 jun 2021, 19:48 Tijdens het voorjaar had Duitsland veel minder besmettingen per capita dan Nederland, maar juist wel meer doden.
Omdat niet alleen diegene geteld werden, welke vanwege corona zijn overleden, maar ok diegene die met corona overleden zijn. Dus als bij voorbeeld iemand die tevoren positief getest was van de tiende verdieping naar beneden sprong, was dat officieel een corona-dode....
IC140 schreef: ma 21 jun 2021, 10:27 Er is geen enkel land dat alleen op PCR testen stuurt. Ziekenhuisopnames, IC opnames en aantallen overledenen worden overal ook gebruikt om tot maatregelen te komen.
Nope. Voor de maatregelen volgens Mvr. Merkels nog tot eind van deze maand geldige "noodrem"-wet is alleen de incidentie maatgevend, dus de besmettingen per 100.000 inwoners van de afgelopen zeven dagen. En daarvoor tellen alleen positieve PCR-tests.

Even nog iets anders: Wetenschappers van de Charité Berlin (= UMC) hebben positieve resultaten bij de behandeling van een corona-infectie met behulp van een ontwormingsmiddel gehaald:

https://www.n-tv.de/wissen/Charite-prue ... 33685.html
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3435
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Degenen die al een prikafspraak hebben en die willen laten omzetten naar het Janssen-vaccin, kunnen vanaf vandaag bellen met 0800-1295. Het nummer zou vanaf 10.00 uur bereikbaar moeten zijn.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Op treinstations in NRW zijn mondkapjes alleen nog in binnenruimtes verplicht, niet meer aan de buitenlucht! :Y
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Tom024 schreef: wo 23 jun 2021, 08:26 Degenen die al een prikafspraak hebben en die willen laten omzetten naar het Janssen-vaccin, kunnen vanaf vandaag bellen met 0800-1295. Het nummer zou vanaf 10.00 uur bereikbaar moeten zijn.
'Zou' was een verdomd goede woordkeuze, want het nummer raakte direct volledig overbelast. Onder mijn niet-gevaccineerde vrienden was het animo best groot, dus dit komt ook natuurlijk als een volslagen verrassing. :lol:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Op werk konden we kiezen tussen Janssen of Moderna en op onze afdeling van twintig kozen er maar drie voor Moderna, de rest voor Janssen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 52 gasten