Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
en-es
Berichten: 4447
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Aking schreef: wo 23 jun 2021, 17:36 En nu? Gaan we alsnog allemaal dood? :o
Dat gaan we allemaal wel een keer. Tenzij je het eeuwige leven hebt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ik hoop toch van niet, laat mij maar mooi kapotgaan op een bepaald moment! :Y
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Eindstand vandaag:

- 5.3 miljoen telefoontjes
- door 222.000 bellers
- 78.000 afspraken gemaakt
Hugo de Jonge is gek, of ik moet mijn rekenkunsten herprogrammeren.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Dus elke beller heeft 24 keer gebeld gemiddeld? Dat moet een flinke telefoonrekening geworden zijn :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Ik denk het, Hugo weet het, hopelijk.

Oh ja, voor alle zekerheid:
https://twitter.com/hugodejonge/status/ ... 0700374017
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13170
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Bij de meeste providers is onbeperkt bellen (vrijwel) gratis, dus ik denk dat dat wel meevalt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Daarnaast zijn 0800-nummers doorgaans ook niet echt een aanslag op je telefoonrekening.
🍉
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Coronavirus

Bericht door PatrickM »

Je krijgt telkens het bandje ‘de lijnen zijn op dit moment overbelast, de verbinding wordt nu verbroken’ te horen, als je gelijk ophangt en terugbelt kom je er op een gegeven moment doorheen. Ik was er na 5 keer opnieuw bellen doorheen, maar ik heb ook screenshots voorbij zien komen van mensen die ruim 200 keer gebeld hebben..
Maar goed, 1,5 uur nadat ik belde zat er Pfizer in m’n bovenarm dus ik vind het allemaal best *O*
cassie127
Berichten: 6580
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door cassie127 »

Hainje schreef: wo 23 jun 2021, 21:51 Daarnaast zijn 0800-nummers doorgaans ook niet echt een aanslag op je telefoonrekening.
Klopt, die kun je inderdaad zelfs bellen zonder belminuten of beltegoed. Bijvoorbeeld via Skype.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Maar de rekening daarvan komt bij de ontvanger, geen idee wat zoiets kost maar gratis zal het niet zijn...
VIRM
Berichten: 7594
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

PatrickM schreef: wo 23 jun 2021, 22:19 Je krijgt telkens het bandje ‘de lijnen zijn op dit moment overbelast, de verbinding wordt nu verbroken’ te horen, als je gelijk ophangt en terugbelt kom je er op een gegeven moment doorheen. Ik was er na 5 keer opnieuw bellen doorheen, maar ik heb ook screenshots voorbij zien komen van mensen die ruim 200 keer gebeld hebben..
Maar goed, 1,5 uur nadat ik belde zat er Pfizer in m’n bovenarm dus ik vind het allemaal best *O*
Hoezo heb je gebeld, als je toch al op dezelfde dag een prik zou krijgen?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13170
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Misschien bedoelde die Janssen?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Coronavirus

Bericht door PatrickM »

VIRM schreef: do 24 jun 2021, 07:46
PatrickM schreef: wo 23 jun 2021, 22:19 Je krijgt telkens het bandje ‘de lijnen zijn op dit moment overbelast, de verbinding wordt nu verbroken’ te horen, als je gelijk ophangt en terugbelt kom je er op een gegeven moment doorheen. Ik was er na 5 keer opnieuw bellen doorheen, maar ik heb ook screenshots voorbij zien komen van mensen die ruim 200 keer gebeld hebben..
Maar goed, 1,5 uur nadat ik belde zat er Pfizer in m’n bovenarm dus ik vind het allemaal best *O*
Hoezo heb je gebeld, als je toch al op dezelfde dag een prik zou krijgen?
Ik zou eigenlijk 2 juli pas Pfizer krijgen en door de populariteit van Janssen had ik het idee dat er nog wel een eerder tijdstip leeg zou kunnen zijn (bv omdat iemand z’n Pfizer-afspraak had omgezet naar Janssen). Toen ik belde naar de ‘normale’ afsprakenlijn om m’n afspraak te verzetten was het ‘ja ik heb over anderhalf uur nog plek voor Pfizer’ en dat kon ik natuurlijk niet afslaan :D
Niet alleen het telefoonnummer voor Janssen was dus overbelast, de ‘normale’ afsprakenlijn en de coronatestlijn waren ook overbelast dus vandaar dat ik dat bandje ook te horen kreeg.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13170
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Hugo's belofte is uitgekomen, ik heb mijn QR-code in de CoronaCheck-applicatie kunnen laden. :pos:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Gefeliciteerd natuurlijk.
Maar hoe gaat het eigenlijk met je gezondheid, na alle besmettingsperikelen?
Nog steeds in therapie?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13170
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Nog steeds bezig met de Fysiotherapie helaas.

Slechte nieuws: het ziet er voorlopig nog steeds niet naar uit dat ik weer 100% de oude word, en het lijkt ook onwaarschijnlijk dat dat nog gaat gebeuren. De therapie is ondertussen goed driekwart jaar onderweg, en ik heb nog steeds af en toe last bij zware inspanning. Ook merk ik dat ik nog veel sneller vermoeid ben dan voor de besmetting, de tijden dat ik van 10 uur 's ochtends tot half 2 's nachts de deur uit was en constant actief was lijken dan ook niet snel terug te komen. En ook mijn concentratie is nog niet de oude, die herstelt zich ook maar matig.

Goede nieuws: de grenswaarde waarop ik last begin te krijgen stijgt nog steeds, en gaat ondertussen eigenlijk voorbij aan de dagdagelijkse praktijk. Als ik mijzelf niet te actief (fysiek en mentaal) inspan gedurende acht uur is de kans dat ik de dag erna hetzelfde kan opereren ondertussen redelijk groot. Ik heb er soms nog wel dagen bijzitten dat het me gewoon niet lukt, maar ik ben steeds beter aan het worden om die oververmoeidheid te koppelen aan dagen dat ik sowieso vrij ben. Dat is soms voor vrienden en bekenden wat lastig te begrijpen (je bent vrij, dus dan kan je toch wel iets doen?), en voorheen zou ik ook met ze mee zijn gegaan, maar als ik maar 'wijzelijk' aanpas naar de nieuwe werkelijkheid kan ik nog wel redelijk goed opereren. :)

Tussen dit alles ben ik wel benieuwd hoe het vanaf september zal gaan (als ik na 1,5 jaar weer eens fysiek les ga krijgen op de Universiteit), maar ik ben zo langzamerhand gematigd optimistisch.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Ongelooflijk welk een impact dit heeft.
Dank voor je uitgebreide antwoord, en uiteraard heel veel sterkte.
Wie ontkomen is aan besmetting, mag echt de handen dichtknijpen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13170
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

isadora schreef: do 24 jun 2021, 20:10 Wie ontkomen is aan besmetting, mag echt de handen dichtknijpen.
Ach, 'het is maar een griepje'. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7594
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Wel goed om te lezen dat het steeds ietsje beter met je gaat!
Beul van de blindegeleidelijn
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Herstel ze, Z2N.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2826
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Inmiddels is er een eerste studie van Nederlandse en Duitse wetenschappers (Erasmus-Uni en Helmholtz-Institut) over langdurige bijwerkingen van het mRNA-vaccin van Biontech. Eerste resultaten duiden aan, dat het vaccin het immuunsysteem zo beinvloeden kan, dat terwijl aan de ene kant een immuniteit tegen corona ontstaat aan de andere kant de bij iedere mens aangeboren, natuurlijke immuniteit tegen bepaalde virussen, bacterien en schimmel verzwakt wordt.

https://www.cicero.de/wirtschaft/corona ... imunabwehr
umbusko
Donateur
Berichten: 5306
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Dat is wel een heel vage conclusie. En ik lees ook dat het nog niet peer-reviewed is. Die reviews zijn er met een reden, en ik vind het zeer verontrustend dat journalisten (en anderen) met dit soort onderzoeken aan de haal gaan voordat die reviews zijn afgerond.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Precies. Dit is duidelijk fakenieuws. De vaccins zijn immers 100% veilig.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten